Skocz do zawartości
dlugiiii

Polerowanie lakieru - Wszystko od początku

Rekomendowane odpowiedzi

glinka, polerka, ipa, cleaner, wosk :) taka jest kolejność a mleczko czyli rozumiem politura to używa się bardziej po każdym myciu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ipa, cleaner co to jest?

 

mleczko nabłyszczające (ja nigdy tego nie używałem :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ipa to isopropyl alcohol, oczyszcza czyści się nim lakier z pyłu po paście itp, a cleaner też oczyszcza lakier przed nałożeniem wosku, dbając o te wszystkie punkty można uzyskać lepszy efekt :) wejdź na to forum i wszystkiego się dowiesz http://forum.kosmetykaaut.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum. Dwa tygodnie temu kupilem srebrne auto z 2005roku, przeczytalem wiele watkow na temat polerowania samochodow i z reguly wszyscy wypowiadali sie na temat ciemnych lakierow, ani razu nie natknalem sie na polerowanie srebrnego auta. efekty na srebrnym aucie sa porownywalne z efektami na ciemnych lakierach? kupilem paste g3 i zamowilem z allegro polerke za 200zl (gabki biala i czarna w zestawie) wiem ze musze kupic jeszcze jedna paste na drugie polerowanie, papier 2000/2500 na przygotowanie do polerowania, kredke i wosk na koniec. I teraz glownie chodzi mi o to, zeby ktos mi doradzil jak obchodzic sie z tym papierem na lakierze, jaka kredke najlepiej kupic druga paste i jaki wosk? najlepiej jakby ktos mogl mi to jeszcze raz w punktach fajnie opisac. Bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam!

 

---------- Dodano o 11:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:23 ----------

 

aha i jeszcze jakie sciereczki najlepiej do woskowania bo to raczej recznie chyba ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie mowilem ze nie mam doswiadczenia z papierem

po drugie z kolorowanek dawno wyroslem ;]

w zeszlym roku malowalem kilka elementow w moim poprzednim samochodzie ze znajomym i darlismy papierem a pozniej polerowalismy pasta g3 tyle tylko ze recznie i tylko raz, bez woskowania! a teraz ze kupilem lepszy samochod to chce to zrobic tak jak ludzie na forach sie wypowiadają ( do porzadku, zeby po kilku myciach lakier nie wrocil do terazniejszego wygladu) . Twoj post nic mi nie dal bo linki ktore poslales juz wczesniej widzialem. Chcialem czyjąs opinie pod katem mojego srebrnego auta a nie jakies gotowce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To to skoro widziałeś te poradniki, papierem potrafisz REZAĆ lakier to co jeszcze chcesz wiedzieć?jak dbać o lakier? Proszę bardzo http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php tam jest wszystko tylko trzeba się trochę wysilić i poczytać co cie interesuje. A srebrny lakier poleruje się tak samo jak ciemny z tym że na ciemniejszych porostu wizualnie bardziej widać efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum. Dwa tygodnie temu kupilem srebrne auto z 2005roku, przeczytalem wiele watkow na temat polerowania samochodow i z reguly wszyscy wypowiadali sie na temat ciemnych lakierow, ani razu nie natknalem sie na polerowanie srebrnego auta. efekty na srebrnym aucie sa porownywalne z efektami na ciemnych lakierach? kupilem paste g3 i zamowilem z allegro polerke za 200zl (gabki biala i czarna w zestawie) wiem ze musze kupic jeszcze jedna paste na drugie polerowanie, papier 2000/2500 na przygotowanie do polerowania, kredke i wosk na koniec. I teraz glownie chodzi mi o to, zeby ktos mi doradzil jak obchodzic sie z tym papierem na lakierze, jaka kredke najlepiej kupic druga paste i jaki wosk? najlepiej jakby ktos mogl mi to jeszcze raz w punktach fajnie opisac. Bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam!

 

---------- Dodano o 11:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:23 ----------

 

aha i jeszcze jakie sciereczki najlepiej do woskowania bo to raczej recznie chyba ;>

 

dida888 srebrny lakier jest chyba najłatwiejszy do wypolerowania, pasta jaką masz jest mocno ścierna, na początek spróbowałbym z czymś mniej agresywnym. Jak nie masz doświadczenia tak będzie najbezpieczniej. Staraj się nie używać papieru ściernego. Polerowanie lakieru, a przygotowanie pod lakierowanie to całkiem dwie różne sprawy. Ja używam past Menzerna, VW zaczynam pastą FG500 (chyba odpowiednik G3) na futrze polerskim.

Pady wedle ścieralności:

- futro najbardziej agresywne

- twardy pad

- średni pad

- miękki pad

- pad polerujący do np cleanerów

 

Użycie G3 z miękkim padem mija się z celem. Pasty przeważnie trzeba na lakierze wypracować, na 300-700 obr rozprowadzasz niewielką ilość pasty na elemencie, 3-4 przejazdy polerką z prędkością 800- 1200 obr aby rozpracować pastę i polerujesz - 2 przejazdy 1200 - 1800 obr, potem 3-4 przejazdy 800 - 1200 obr. Czyścisz element i sprawdzasz pod silnym źródłem światła jaki jest efekt.

 

Zacznij od najmniej ściernych kombinacji i sprawdzaj efekt. Jeśli nie masz doświadczenie to długa praca i łatwo się zniechęcić. To co napisałem to dość ogólne zasady.

 

Na twoim miejscu jeśli nie masz doświadczenia użyłbym Meguiars Ultimate Compound lub Autofinese Triple. Obydwa nakładamy padem, z tym, że M UC ma mocniejsze właściwości ścierne, a Triple jest środkiem typu AIO (All in One) i część rys poleruje, część maskuje, a przy tym jeszcze woskuje lakier.

 

Jeśli chcesz się uprzeć na papier to użyj papieru 2500. Moczysz go jakieś 10 min w wodzie i później na klocku polerskim cały czas psikając wodą polerujesz MIEJSCOWO głębszą rysę. Moje pierwsze nieumiejętne podejścia do tematu papieru to element u lakiernika. Bez miernika lakieru i doświadczenia na twoim miejscu nie używałbym papieru, jeśli nie znasz grubości lakieru.

 

Jak chcesz odpicować sobie auto użyj UC lub Triple. Jak chcesz się uczyć na kup na szrocie jakiś element popróbuj i naucz się trochę i potem użyj wiedzy na własnym aucie.

 

Większość rzeczy możesz kupić w sklepach z kosmetykami i materiałami do auto detailingu. np http://www.detailershop.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciałbym was prosić o poradę czy polerowanie karoserii coś da? bo na klapie jest takie coś Uwaga to nie jest kurz ani brud tylko tak wygląda lakier wrzucam zdjęcie i proszę o poradę

Zdjęcie0323.jpg no i jeszcze kółka po antenie na karoserii. reszta auta jest w miare ok ale przydało by się odnowić

Edytowane przez ufogrzesiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam po polerowaniu nalezy oplukac auto przed woskowaniem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam chciałbym was prosić o poradę czy polerowanie karoserii coś da? bo na klapie jest takie coś Uwaga to nie jest kurz ani brud tylko tak wygląda lakier wrzucam zdjęcie i proszę o poradę

[ATTACH=CONFIG]84893[/ATTACH] no i jeszcze kółka po antenie na karoserii. reszta auta jest w miare ok ale przydało by się odnowić

 

Ten lakier na klapie masz już zmatowiony od słońca. Niestety tego już nie spolerujesz tak by wyglądało w miarę "normalnie" - jedynie ponowne malowanie załatwi sprawę. Czerwony to kolor, który bardzo szybko utlenia się pod wpływem promieni UV. Kółka po antenie jesteś w stanie spolerować pod warunkiem, że nie są zbyt głębokie. Jeśli uszkodzony jest tylko klar to jest szansa, że nie będzie po nich śladu.

 

---------- Dodano o 09:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:16 ----------

 

witam po polerowaniu nalezy oplukac auto przed woskowaniem???

W prawidłowej procedurze tak - należy dokładnie umyć auto po polerowaniu przed woskowaniem. Najlepiej myjką wysokociśnieniową aby spłukać pozostałości pasty. Często stosuje się też pędzel (np. mały pędzel malarski) aby wydobyć "opiłki" pasty spod listew i innych zakamarków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego stało się to tylko na klapie?? a reszta elementów jest w miarę ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chcesz się uprzeć na papier to użyj papieru 2500. Moczysz go jakieś 10 min w wodzie i później na klocku polerskim cały czas psikając wodą polerujesz MIEJSCOWO głębszą rysę. Moje pierwsze nieumiejętne podejścia do tematu papieru to element u lakiernika. Bez miernika lakieru i doświadczenia na twoim miejscu nie używałbym papieru, jeśli nie znasz grubości lakieru.

Razman przestań ludzi straszyć wizytami u lakiernika, papierem 2500 musiałbyś drzeć jak po****ny, żeby takich szkód narobić. Kto przy polerce używa miernika lakieru? I po co? Grubość samego klaru nim zmierzysz?

dida888 rysy z którymi pasta nie da sobie rady, jedziesz z nimi na papierze, na spokojnie bez żadnego klocka polerskiego, tylko normalnie samą łapą :jasne Nie znikną całkowicie jedynie na prawdę grube rysy, za to na pewno będą mniej widoczne.

Uważaj tylko, żeby nie spalić lakieru, tzn. nie trzymaj zbyt długo lub na zbyt wysokich obrotach w jednym miejscu. Z nową gąbkę będziesz miał ten problem, że będzie strasznie wyrywać polerkę z rąk, nowa gąbka musi dobrze przesiąknąć pastą.

 

---------- Dodano o 13:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:41 ----------

 

a dlaczego stało się to tylko na klapie?? a reszta elementów jest w miarę ok.

Może ten element był wymieniany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę ale nie mogę zaprzeczyć, auto jest u mnie 5 lat i przez ten okres ta klapa się tak zrobiła. na początku było wszystko ok tylko z biegiem lat zaczęła przybierać takie kolory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witek, masz rację. Straszę ludzi, straszę dlatego, że papierem 2500 (jeśli nie umiesz pracować papierem) bez trudu ściągniesz klar. A miernik przydaje się choćby do tego, aby przed zaczęciem prac sprawdzić ile lakieru jest na samochodzie. Widząc auto i znając fabryczną grubość lakieru samochodowego (a w większości przypadków jest to wiedza jawna i ogólnodostępna), możesz określić grubość lakieru bezbarwnego Pytanie, co się stanie jeśli grubość jest mniejsza niż fabryczna (bo np lakiernik polerował coś wcześniej) i ma załóżmy 80 jednostek. Ja bym nie polecał papieru. Rozumiem, że założyłeś, że lakier nie był nigdy ruszany, samochód był nie bity i jeździła nim starsza Pani. Pomyśl, zanim napiszesz i rozważ za i przeciw, rada nic nie kosztuje, tylko że inny użytkownik może za szkody radą wyrządzone płacić z własnej kieszeni.

 

ufogrzesiak, znajdź jakiegoś detailera w okolicy i nie powinno być problemu ze zrobieniem korekty tego elementu, jeśli jest tylko wypłowiały od słońca to praca do jednej godziny. Chyba, że te jaśniejsze przebarwienia to wychodzący podkład spod lakieru :) Na przyszłość woskuj samochód :)

 

spire jeśli chcesz woskować auto, to przed woskowaniem proponuję usunąć reszty pasty polerskiej za pomocą IPA (alkohol Izopropylowy) lub jeśli nie masz zamiennie możesz użyć płynu do mycia szyb z zawartością alkoholu. Pasty polerskie niestety nie zejdą pod samą wodą i myjką ciśnieniową. Na tak przygotowany lakier możesz nałożyć wosk. Optymalnie byłoby użyć cleanera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A ma ktoś może jakieś informacje o paście polerskiej MAGICONE 129?

Prawdopodobnie bardzo dobra ale w sieci praktycznie nic nie mogę znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

A ma ktoś może jakieś informacje o paście polerskiej MAGICONE 129?

Prawdopodobnie bardzo dobra ale w sieci praktycznie nic nie mogę znaleźć.

 

To pasta typu OneStep. Można porównać z Scholl S17+. Wymaga po użyciu pasty polerującej o mniejszej gradacji, zostawia hologramy. Pasty to raczej indywidualny wybór. Każdy z producentów ma pełen pakiet, którym zrobi się wszystko.

 

Pytanie, co ty chcesz i jak zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności