rydzejak Zgłoś #161 Napisano 11 Lutego 2013 mam jak i koledzy problem z klapą tylną mojego paska kombi z 2000 r, kupiłem autko pare dni temu klapa działała ale po umyciu na myjni przestała działać nie otwiera się ani z kluczyka ani z pilota , ten mechanizm nie zwalnia blokady po dotknieciu tych dzwigienek nad tablica rejestracyjna . czy jest mozliwość otwarcia klaby od środka pojazdu ? jak tak to jak i gdzie ? co moze byc przyczyna tej niestety ja mam te same wnioski - myjnia. Przestać myć ciśnieniowo bo to wpycha wodę przez rózne szczeliny (przy zamku, przy wkładce, przy światełkach, przy klamce - choć teoretycznie sa gumowe uszczelki). woda pod tapicerką nie wysycha, przewody śniedzieją i albo / albo : albo pekaja i wtedy brak styku = tak jakby klapa byla cały czas zamknieta, albo zwarcie = klapa otwarta. Jesli komfortowi wydaje się że klapa otwarta no to żadnej akcji nie podejmie jak naciska się różne przyciski. Otworzyć klapę mozna oczywiście z przycisku kierowcy ( o ile jeszcze dziala ), jesli nie to można mieć nadzieję że woda w końcu wyschnie i kóryś przycisk zadziała (kierowcy, klamka albo kluczyk - mi sie poszczesciło i po dwóch dniach wpuścił mnie przycisk kierowcy), jesli nie ... no to nie wiem ... ja bym chyba zrobił małe dziury i próbował wywietrzyć pod tapicerką. Ewentualnie ta dziure zrobić koło cięgna aby mechanicznie pociągnąć. Ale do tego trzeba mieć dokładne wymiaru np. drugi kombi obok ze zdjęta tapicerką... Teraz widze że zrobie taki mechaniczny odciąg samodzielnie do awaryjnego otwierania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf4l Zgłoś #162 Napisano 12 Lutego 2013 Witam wszystkich. Moze ktos bedzie mi w stanie pomoc. Opisze swoj problem, dotyczy on centralnego zamka tylnej klapy. Objawia sie to tym ze samoczynnie silownik otwiera zamyka otwiera zamyka. Podczas jazdy szczegolnie na wybojach na wyswietlaczu pojawia sie ostrzezenie o otwartej klapie. Podczas postoju rowniez slysze jak silownik pracuje.Wyciagnalem caly zamek razem z lampkami , obejrzalem nie widac zadnych przetarc itp. Jakies pomysly co moze to powodowac . Passat z 2002 roku sedan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #163 Napisano 12 Lutego 2013 sprawdź raz jeszcze ale dokładnie przycisk który przyciskasz przy otwieraniu klapy.Sam przycisk jest z jakiegoś odlewu który wchodzi w reakcję z wilgocią i śniedzieje a potem blokuje i np nie odbija po otwarciu klapy.Sprawdź to i krańcówkę obok niego(ja miałem taki problem) jak nie to krańcówkę w samym zamku który zatrzaskuję klapę do niego jest podłączona kostka malutka z trzema kabelkami(obecnie z tym mam problem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf4l Zgłoś #164 Napisano 13 Lutego 2013 Przycisk dokladnie rozebralelm tzn. zdjalem ta gumke, metalowa obudowe. Ta metalowa klameczka sie troche zacinala co prawda ale po przesmarowaniu i zlozeniu spowrotem chodzila ok. Nie wyeliminowalo to problemu. Silownik jak chodzil tak chodzi kiedy mu sie chce. Choc gdy przekrece kluczyk w zamku w klapie cisza spokoj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin0s Zgłoś #165 Napisano 23 Kwietnia 2013 Pytanie z innej beczki. Czy zestaw naprawczy do wkładki drzwi przednich będzie umożliwiał naprawę zakma w klapie? Objawy typowe dla włamu - kluczyk obraca się w zamku bez żadnej reakcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zuchu29 Zgłoś #166 Napisano 25 Kwietnia 2013 Witam, mój problem jest podobny , teraz zimą pewnego dnia schodzę do samochodu otwieram klapę i po zamknięciu siłownik ją cały czas otwierał aż przestał i od tamtej pory mogę otwierać klapę tylko z kluczyka, dzisiaj wszystko rozebrałem, nawet dobrałem się do modułu komfortu i suchutko, fakt na kablach pod wykładziną wilgoć ale sam moduł suchy, teraz tak sprawdziłem klamkę i micro styk i wygląda ok, siłownik podłączyłem pod 12 V działa choć nie zawsze, na kablu od siłownika nie ma prądu na zamkniętych drzwiach a jak otworze centralnym zamkiem to na niebieskim przewodzie pojawia się 0.03 V. Teraz za bardzo nie wiem co dalej sprawdzić, gdzieś wyczytałem że z modułu wychodzi niebieski kabelek i jak się mu poda 12 V i otworzy zamek to coś z modułem. To było poprzedzone samoistnym otwieraniem się szyb, miganiem podświetlenia przycisków w drzwiach kierowcy, i problemy ogólnie z centralnym zamkiem ale to samo się uspokoiło i co mi wiadomo to wszystko ma wspólne z modułem. Pozdrawiam i czekam na jakieś jeszcze rady podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu Zgłoś #167 Napisano 7 Maja 2013 Witam. Mnie również dopadła przypadłość nie możliwości otworzenia klapy bagażnika bez użycia kluczyka we wkładce. Okazało się, że winny był zapieczony, zabrudzony metalowy siłownik umieszczony pod gumową osłoną. Wyczyściłem i teraz działają wszystkie opcje. Ale mam inny problem. Przed usterką było tak że jak przytrzymywałem przycisk otwierania klapy dłużej na kluczyku to minimalnie ona odskakiwała. Było tak również gdy chciałem otworzyć klapę przyciskiem umieszczonym na boczku po automatycznym zablokowaniu centralnego (ustawione blokowanie drzwi po przekroczeniu 15km/h) Nieliczni tu piszą że klapa im odskakuje, więc tak jak było u mnie przed naprawą. Czy po naprawie/rozebraniu trzeba to jakoś przekodować ??? Z góry dzięki za wszelkie porady. Pozdrawiam P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #168 Napisano 2 Czerwca 2013 Witam A możę ktoś ma pomysł na stukajaca tylną klape w kombi, jest ona luźna i jak złapie za nią i pociągnę to czuję że ma luz ale najgorzej jest podczas jazdy bo strasznie stuka na dziiurach, jest tam może jakas regulacja, coś trzeba przesunąc czy noże coś się jużwyrobiło i trzeba kupic nowy zamek, każda podpowiedź jest dla mnie ważna zanim zacznę sam "naprawieć" dzięki z góry Lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #169 Napisano 2 Czerwca 2013 Łukasz w klapie są gumowe odboje z lewej i prawej strony , spróbuj je trochę wykręcić . To powinno zmniejszyć luz i stukanie klapy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #170 Napisano 2 Czerwca 2013 moze zamek zamyka ci na 'raz'? cos jak niedomkniete drzwi.......,to musi byc cos z zamkiem wg mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #171 Napisano 2 Czerwca 2013 Dzięki Koledzy Za Podpowiedzi, Jak Tylko Wrócę Z Urlopu To Odrazy Popatrzę Na Te Odboje, Z Zamień Trochę Boję Się Kombinować Aby Czasami Całkiem Nie Przestał Zamykać Może Odjadę Do Mechanika Jakiegoś Jeszcze Zobaczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo05 Zgłoś #172 Napisano 2 Czerwca 2013 Witam ja mam nastepujacy problem.Naciskam guzik na pilocie nic sie nie dzieje,naciskam klamke w klapie nic nie otwiera sie w drzwiach naciskam tez nic sie nie dzieje i wycieraczka w klapie nie dziala.Od czego powinienem zaczac?Dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #173 Napisano 2 Czerwca 2013 A kluczykiem próbowałeś otworzyć ...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #174 Napisano 3 Czerwca 2013 Witam ja mam nastepujacy problem.Naciskam guzik na pilocie nic sie nie dzieje,naciskam klamke w klapie nic nie otwiera sie w drzwiach naciskam tez nic sie nie dzieje i wycieraczka w klapie nie dziala.Od czego powinienem zaczac?Dzieki i pozdrawiam Ja na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia kabli np w gumie gdzie przechodzą do klapy ,może w klapie przy kostkach a może przy module komforu albo i sam moduł sprawdzić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lares Zgłoś #175 Napisano 12 Czerwca 2013 sprawdź raz jeszcze ale dokładnie przycisk który przyciskasz przy otwieraniu klapy.Sam przycisk jest z jakiegoś odlewu który wchodzi w reakcję z wilgocią i śniedzieje a potem blokuje i np nie odbija po otwarciu klapy.Sprawdź to i krańcówkę obok niego(ja miałem taki problem) Jak już to rozbierzesz, to zanim złożysz wstaw w odpowiednie miejsce dodatkowy element sprężysty, coby pomóc klamce w odskakiwaniu na przyszłość. Ja tam wstawiłem dwa lekko rozgięte spinacze Teraz nie ma bata, żeby nie odbiło. jak nie to krańcówkę w samym zamku który zatrzaskuję klapę do niego jest podłączona kostka malutka z trzema kabelkami(obecnie z tym mam problem) Też mam taki problem. Może bardziej wyraźny Dwa kabelki są przy samej wtyczce ugnite Sam mikrostyk w ryglu też nie działa, ma zresztą ułamane piny w gnieździe... Kupiłem nowy/używany zamek z wtyczką i kawałkiem kabelka. Pomierzyłem i wygląda, że działa. Fajnie byłoby, żeby mi ktoś umiał potwierdzić jak ma się ten mikrostyk zachowywać. Zrobiłem tabelkę. Przewody wg numeracji w gnieździe: 1. brązowo-niebieski 2. brązowy 3. brązowo-czarny Nr 1 jest od zaokrąglonej strony we wtyczce, nr 2 jest w środku. [table=width: 500, class: grid, align: left] [tr] [td]Pozycja rygla[/td] [td]Stan między pinami 1-2[/td] [td]Stan między pinami 1-3[/td] [td]Stan między pinami 2-3[/td] [/tr] [tr] [td]Otwarty[/td] [td]Zwarcie[/td] [td]Zwarcie[/td] [td]Zwarcie[/td] [/tr] [tr] [td]"Zaczepiony"[/td] [td]Zwarcie[/td] [td]Przerwa[/td] [td]Przerwa[/td] [/tr] [tr] [td]Zamknięty[/td] [td]Przerwa[/td] [td]Przerwa[/td] [td]Przerwa[/td] [/tr] [/table] Czy tak zachowuje się sprawny mikrostyk rygla/zamka klapy? Mat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #176 Napisano 13 Czerwca 2013 Czy tak zachowuje się sprawny mikrostyk rygla/zamka klapy?Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lares Zgłoś #177 Napisano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Sam sobie odpowiadam Dostałem odpowiedź tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/69687-Pytania-nowego-uzytkownika?p=1924790&viewfull=1#post1924790 że właśnie tak ma się zachowywać ten mikrostyk - tak dla potomnych, żeby i tu było Mat PS. Cholerka... ale ze mnie młotek... Nie zauważyłem odpowiedzi powyżej, a nie wiem jak posta skasować... Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Lares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekup Zgłoś #178 Napisano 22 Października 2013 też mam problem z zamkiem tylnej klapy - otwiera się tylko z klucza czy ktoś może udostępnić schemat elektryczny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malin2705 Zgłoś #179 Napisano 7 Lutego 2014 Witam, Mam problem z tylną klapą b5fl kombi. Mianowicie spalił mi się siłownik od otwierania zamka. Kupiłem nowy ale teraz nie dochodzi mi napięcie na siłownik(wymieniłem bezpiecznik przy drzwiach kierowcy, bo aż go spaliło). Czy po drodze jest jakaś centralka czy jakiś bezpiecznik? Jeszcze mam pytanie gdzie znajduje się przekaźnik od otwarcia tylnej klapy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #180 Napisano 10 Lutego 2014 Czy po drodze jest jakaś centralka czy jakiś bezpiecznik? Jeszcze mam pytanie gdzie znajduje się przekaźnik od otwarcia tylnej klapy? Jest chyba tylko moduł komfortu który steruje wszystkimi zamkami czy szybami i przeważnie jeżeli wszystko jest posprawdzane poza nim to raczej sam moduł może być uszkodzony... Ja miałem taki przypadek z modułem że mimo że był suchy i czyściutki jak z fabryki to głupiały mi szyby i centralny (zamykał które drzwi chciał kiedy chciał czasami na zmianę jedne zamykał drugie otwierał itd.) po zamknięciu auta po około czasem pół godz. wszystkie szyby były pootwierane po 10cm... po wymianie modułu wszystko śmiga jak należy już jakiś czas i odpukać nic się nie dzieje(Używka za 100zł na giełdzie.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach