Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

up do postów wyżej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się do oczyszczenia układu smarowania (demontaż miski, wymiana pompy oleju, czyszczenie kanałów) Na razie jestem na etapie kompletowania potrzebnych części.

Kolega Marek ładnie opisał procedurę ale jakiego silnika się ona dotyczy?

Czy w AWT muszę unosić silnik, odkręcać łapy/poduszki silnika czy może da się to zrobić (zdjąć miskę) bez unoszenia? Czy jest uszczelka pod miską olejową? Filtr oleju do AWT wyczytałem, że jest jakiś specjalny (duży i z jakimś zaworkiem zwrotnym) ?

Dekielek klawiatury jakim momentem dokręcić? Czy czyścić tez przewody olejowe do turbiny? Jeśli tak to są tam jakieś uszczelki które muszę wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już jestem po akcji..

 

Opis kolegi Marek pasuje idealnie... pamiętajcie bez narzędzi nie podchodzić do tematu!

 

Wszystko widac na fotkach.. smok zapchany max (w sitku pełno mazi, resztek uszczelnienia silikonowego miski i pomarańczowe pokruszone części bagnetu), w misce sporo szlamu, góra w sumie czysta.

Robota do łatwych nie należy (w moim przypadku nie dało się odkręcić jednej śruby łączącej miskę ze skrzynia - musiałem ją wyciąć szlifierką kątową)

 

Zalany nowy olej Mobil 1 10w40, założony filtr Knecht OC470 (poprzednio miałem Filtron i jest on sporo mniejszy od Knechta)

 

Oczywiście kontrolka ciśnienia oleju już się nie zapala ;)

Zdjecie-0001.jpg

Zdjecie-0002.jpg

Zdjecie-0004.jpg

Zdjecie-0005.jpg

Zdjecie-0006.jpg

Zdjecie-0007.jpg

Edytowane przez Arturo456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW podpowieszgzie 2 czujnik cisnienia oleju 1 znalazlem kolo filtra a 2 to nie wiem gdzie :/moze akurat wiesz pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam podobny problem. Wszystko było ok aż do momentu kiedy nie przeciągnąłem auta powyżej 4-5 tyś obrotów, wtedy odrazu wywala mi błąd czujnika ciśnienia oleju. Kiedy wyłącze auto i odpalę kontrolna znika. Pociągnę znowu na obtotach pow.4 tys i odrazu się zapala. Pojechałem dl mechanika na tej migającej kontrolce i jak zajechałem silnik zaczął dziwnie juz klekotac ( prawie jak diesel) w górnej pokrywie tak jak by chodził bez oleju. Na miarce w silniku olej jednak był na full. Czysty jak łza bo świerzo po wymianie. Czy to tez może byc związane z uszkodzeniem pompy oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już jestem po akcji..

 

Opis kolegi Marek pasuje idealnie... pamiętajcie bez narzędzi nie podchodzić do tematu!

1. jaki masz przebieg?

2. co ile wymieniasz olej?

3. jaki to olej był?

 

bo to, co pokazałeś wygląda jak krajobraz po wojnie... :(

 

 

Witam, ja mam podobny problem. Wszystko było ok aż do momentu kiedy nie przeciągnąłem auta powyżej 4-5 tyś obrotów, wtedy odrazu wywala mi błąd czujnika ciśnienia oleju. Kiedy wyłącze auto i odpalę kontrolna znika. Pociągnę znowu na obtotach pow.4 tys i odrazu się zapala. Pojechałem dl mechanika na tej migającej kontrolce i jak zajechałem silnik zaczął dziwnie juz klekotac ( prawie jak diesel) w górnej pokrywie tak jak by chodził bez oleju. Na miarce w silniku olej jednak był na full. Czysty jak łza bo świerzo po wymianie. Czy to tez może byc związane z uszkodzeniem pompy oleju?

 

a przeczytałeś post wyżej? zanim wymienisz pompę warto chyba zajrzeć do miski - a nusz masz to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg oryginalny na 100% 120tyś, olej wymieniany co 10tyś + filtr, olej 0W40 od nowości lany mobila!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

~190tkm

Paska mam niecały rok, po zakupie wymieniłem olej od razu razem z filtrem (niestety na małego filtrona), zalałem Mobil 10W40 (poprzedni właściciel zalał castrolem). Po około 5tys km wyszedł mi po raz pierwszy błąd ciśnienia oleju. Od czasu oczyszczenia ssaka zero problemów z ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Problem który opisać chce najlepiej moim zdaniem pasuje do tego wątku a więc:

 

Dodam że delikatnie stukał napinacz łańcucha, ale:

Nie mając nigdy problemów z ciśnieniem oleju i jadąc na odpoczynek do zakopca nagle się zaczęło.

Jechałem w trasę i po przejechaniu 200 KM nagle błąd ciśnienia, ale po rozkminkach doszedłem do wniosku ze może pada czujnik ciśnienia oleju. Jechałem powoli i przejechałem 150 km i nagle słyszę kle kle delikatne no to od razu silnik off J

Czytałem o tych zapychających się ssakach i kanałach wiec praca w ruch po tygodniowym postoju auta. Wymieniłem ssak bo no fakt miał dużo brudu., nowy olej filtry złożyłem wszystko i odpalam i coraz ładniej chodził bez żadnych kle kle J delikatnie dosłowni słychać jak się wsłucha to przy 1600 a 1900 obrotów. To mowie tak to może być i zadowolony ze działa. Jeżdzę 1 dzień i wyskoczyły mi 2 błędy wczoraj

 

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-00 - -

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

Więc ten 18010 ponieważ aku padł kompletnie kluczyk był przekręcany mowie pewnie miał prawo.

Ale ten 16395 zaniepokoił mnie, poczytałem o nim i mówię mało ciśnienie wykasuje się okaże czy to nic wspólnego po tej naprawie. Przejechałem dziś 30 km AŻ TU NAGLE L

 

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

P0012 - 35-00 - -

 

I pomocy: Czy mam do wymiany już napinacz po tym małym ciśnieniu oleju które mu pomogło paść całkiem czy coś może innego jeszcze bardziej gorszego ( oby nie ).

I czy można jeździć delikatnie z takim czasami.??

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ale podejrzewam że będe musiał robić panewki bo zatarłem silnik i teraz pytanie czy ktoś z was wyciągał wał krobowy kiedyś i jeżeli tak to czy trzeba wytargać cały silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkasuj bledy

 

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-00 - -

 

Jak sie pojawi ponownie to niestety mozliwe ze napinacz kona... u mnie wymiana pomogla i juz blad sie nie pojawil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że kasowałem i po 30 km wyskoczył mi

 

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

P0012 - 35-00 -

a on raczej do tego samego się tyczy i jaki mniej więcej czas został do padnięcia napinacza kompletnego i czy delikatnie można jeździć jeszcze ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Wałek rozrządu (pobranie): Advance Nastawa nie dotarły (Over-Retarded)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Wałek rozrządu (pobranie): Advance Nastawa nie dotarły (Over-Retarded)

 

Tyle to do tej pory wiedziałem :-) ale dzięki za jakikolwiek odzew. A może ktoś więcej jest w stanie coś powiedzieć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nastawy nie dotarły _ może czujnik wałka walnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos tu pytał czy te same wady ma Audi. odpowiadam tak . Własnie jestem na etapie czyszczenia,wymiany,itd wszystkiego co olejowe w 1,8T AWT.

Pompa nowa,na ssak czekam.Panewki leciutko wytarte,mam nadzieje,ze beda chodzić.

Ogólnie lipa z tymi silnikami.

 

Zeus1982 ,pozdrówka z West Sussex ;)

Edytowane przez markom13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nastawy nie dotarły _ może czujnik wałka walnięty

 

Witam wracam do tematu po obserwacji:

Tyle co pomierzyłem to tak:

Czujnik wałka z tyłu silnika trzyma odpowiednią oporność o ile pamiętam to napewno było miedzy 950 a 1000 Ohm czyli jak wyczytałem gdzieś na forum to OK.

Po włączeniu zapłonu i pomierzeniu czujnika halla z przodu silnika przy wałkach jest tak jak na rysunku poniżej ale nie byłem w stanie zlokalizować wtyczki na podszybiu moim zdaniem jej tam niema poniewarz zaden kabel z wtyczki nie miał przejścia z kostkami na podszybiu więc zmierzyłem na wtyczce przy czujniku.

 

Błąd 16396 się zapala nieraz co 40 KM a nieraz po 20 KM coraz bardziej chyba myślę że to napinacz siada po tym okresie jazdy bez odpowiedniego smarowania ale że to wydatek spory to szukam dalej 100% pewności.

Czy ktoś może powie coś jeszcze na ten temat Pozdrawaim

Halla.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem paska (silnik AEB) z wymienianymi w tym wątku objawami: migająca kontrolka, falowanie obrotów, stan oleju w normie itd.

Mam pytanie: kto zna dobry warsztat w Szczecinie, który to wszystko wyczyści z syfu w silniku i misce?

I nie mam na myśli warsztatu, który wyłącza kontrolkę oleju lub podłącza ją pod imo czy jeszcze coś innego.

Jakie mogą być tego koszta ?

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem natomiast jest okresowy :/ Mianowicie, tylko i wyłącznie w ciepłe dni od czasu do czasu zapali się kontrolka ciśnienia oleju, pomiga, popiszczy i przestaje. Dzieje się to sporadycznie ale mnie stresuje ;/ Czujnik wymieniony na nowy, poziom oleju w normie. Ma ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czekając na odpowiedź z forum gdzie w Szczecinie jest dobry warsztat, zrobiłem u siebie samodzielnie czyszczenie miski olejowej, smoka pompy i pokrywy zaworów (z maxymalnie dużą pomocą instrukcji marka -> link: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1773#post1773). Dojście do kilku śrub od miski naprawdę było parszywe, gdyby nie odpowiednie narzędzia.

W misce syf, nagar, jakieś odłamki "czegoś", smok od pompy tylko w 1/3 przepustowy, pokrywa też zasyfiona. Kanały w bloku o dziwo były czyste.

Po czyszczeniu i złożeniu pierwsze odpalenie: klekotanie zostało, załamka. Ale po ok. 5min pracy na "jałowym", wszystko ucichło.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności