Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie problem jest trochę inny. Zaraz po zakupie (przebieg ok. 185 tkm) wymieniłem olej na shell helix 10w40 i cieszyłem sie autem. Po około 2-3 tkm zaczał się odzywać napinacz łańcuszka rozrządu. Trochę z tym pojeżdziłem i pewnego razu podczas dynamicznej jazdy zaczyna mrugać kontrolka oleju na czerwono plus sygnał dzwiękowy i towarzyszy temu klekotanie napinacza. Zgasiłem auto i było ok. Nastepnym razem pojechałem w dłuższą trasę i też po przejechaniu około 200 km zaczął klekoać napinacz i znowu kontrolka ciśnienia oleju. Spokojnie dojechałem jakoś do domu-jeszcze trzy razy na dyst. około 200 km się zapalała.( po zgaszeniu i zapaleniu yło ok). Wymieniłem napinacz razem z łańcuszkiem, zalałem nowy olej i przez jakiś czas było ok. Niestety pewnego razu znowy przy szybdszej jeżdzie zapaliła się kontrolka, ale już nie towarzyszył temu klekoanie napinacza. Z tego co wiem przy 180 tkm poprzedni właściciel demntował miskę, wymienił pompę oleju, panewki i czyścił smok. Niedawno kiedy były te ciężkie mrozyok -24 po zapaleniu i dodaniu gazu przy około 1500 obr znowu konrolka- po rozgrzaniu na wolnych obrotach juz ok. Wymieniłem czujnik ciśnienia i 2 tyg było w porządku a teraz znowu zapaliła mi się parę razy kiedy silnik był nagrzany.Pytania mam dwa: czy olej łapie za wysoką temp i wtedy włącza się kontrolka? czy może ma jakieś syfy na smoku?

 

---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:54 ----------

 

może tak jak w dieslach czujnik poziomu oleju w misce jest jednocześnie czujnikiem temp. oleju i jak jest zwalony to może sobie robi takie alarmy!!czy mzna go jaoś sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. czy czerwona kontrolka odpowiada tylko za ciśnienie oleju czy moze także wskazać niski poziom oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie do poznania po wymianie pompy, chodzi cicho, łańcuszka prawie nie słychać, cała przyjemność 300pln z wymianą i mierzeniem ciśnienia przed i po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie objaw jest taki. Jak rano odpalam silnik chodzi równo cichutko. Jak zegarek. Gdy osiągnie już roboczą temperaturę zaczyna tykać ( na moje ucho hydraulik stuka ) jak bym go trochę pogonił to ostatnio przypomniała o swoim istnieniu kontrolka ciśnienia i piknięcie. Poziom oleju na MAX. Po odkręceniu korka wlewu oleju zauważyłem syf w środku. Nagar i brud. Mam już uszczelki olej, filtr i w sobotę dam się do zdjęcia miski, pompy, pokrywy zaworów i robię mycie i czyszczenie. Mam nadzieje że mu to pomoże. Dodatkowo zauważyłem że w czasie jazdy ze stałą prędkością np.80km/h i gwałtownie wcisnął gaz do oporu to nie ciągnie tylko szarpie jak by się dusił po lekkim odpuszczeniu gazu zaczyna przyspieszać. Jak zrobię nie zapomnę was powiadomić o wynikach. Pozdro. :564:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie tym razem zapaliła się kontrolka i do tego przez chwile chodził jak diesel.Czy to oznacza że pompa pada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na poprzednie posty:

 

1. Chrupek80 - do wymiany pompa oleju , to ze byla wymieniana to nie znaczy ze jest teraz ok ( wada materialu ) pierwsza rzecz badanie cisnienia oleju.

2. Siara332- kontrolka pokazuje niski poziom jak rowiez niskie cisnienie oleju

3.Grisza - z myciem uwazaj ( mam na mysli chemiczne srodki ) czesto zdaza sie ze po takiej operacji sika olejem gdzie popadnie poprostu chemia niszczy uszczelki, co do szarpania podejzewam ze niskie cisnienie i ubity napinacz powoduja opisany efekt , generalnie gdy napinacz nie ustawi odpowiednio walkow dzieja sie rozne dziwne rzeczy.U mnie jak klepal to padniety byl napinacz i pompa... Musialem wymienic i jedno i drugie w odpstepie czasu ok miesiaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomascor

Witam.pokazuje tylko niskie ciśnienie nic więcej się nie wyświetla.Mam jeszcze jedno pytanie związane z tym płukaniem silnika.Pokazują sie posty ze nie można, że można.Więc jak można pozbyc się tego nagaru i brudu?Z góry dziękuje za podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jak można pozbyc się tego nagaru i brudu?Z góry dziękuje za podpowiedz.

z miski olejowej przez demontaż i czyszczenie a z kanałów olejowych tylko przez płukanie .

 

---------- Dodano o 16:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:31 ----------

 

z myciem uwazaj ( mam na mysli chemiczne srodki ) czesto zdaza sie ze po takiej operacji sika olejem gdzie popadnie poprostu chemia niszczy uszczelki

 

bzdury wyssane z palca ( nie pracujesz przypadkiem w "Fakt" )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja planuje nafta, pędzel i wio z koksem. Nie mam zamiaru wlewać do silnika żadnych super mega specyfików. Jak będzie góra i dół rozebrane to pędzelkiem i (starą ) szczoteczką do zębów wszystko wyszorować. Kanały naturalnie wycior. Nie strasz mnie że napinacz i łańcuszek do wymiany, że to on może być winny szarpaniu na gorącym silniku na full gazie?? :zdrowko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja planuje nafta, pędzel i wio z koksem

 

 

 

a nagar na pierścieniach też szczoteczką wyszorujesz??????????

 

ja przy KAŻDEJ wymianie oleju wlewam płukankę od 4 lat (olej zmieniam średnio 4 razy w roku) i nic się nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja miałem podobnie. Kupiłem autko wymieniłem od razu kompletny rozrząd u mojego myslelem dobrego mechanika.

I teraz jaka akcja zrobiłem na nim 1,5 tys. km i nagle 30 km od chaty komunikat po niemiecku i pisk "cisnienie oleju STOP"

dzwonie do mechanika "jedz jak masz olej". Sprawdziłem jest to jade dalej przejechalem 2km znou to samo, sprawdzilem znowu jest jade dalej aż tu nagle jak ktoś to napisal slychać go jak diesla ( a to pewnie ten łańcuszek ) no to na pobocze laweta i do mechanika.

Pwiedziałem co i jak zostawiłęm mu auto a ten po 2 dniach dzwoni że głowica padła i do wymiany silnik jak ja wtedy zaczołęm !#$!@#$! ale nic 2 tygodnie czytałem forum gadałęm z kim się tylko dało. W efekcie zabrałem auto do innego poleconego mechanika ten sprawdził najpierw znalazł uszkodzony czujnik ciśnienia wymianił a potem okazało się że to pompa padała. Raz działała raz nie. Zapomniałem dopisać że w misce bylo ponoc nieźle syfu poczyścił wiso.

 

 

Wymienił pompe oleju, filtr oleju, olej na motul i jak narazie smigam caly tydzien i jest wszystko ok choroba ustąpiłą.

Wydaje mi się że nawet turbawka lepiej pracuje.

Edytowane przez penmar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne problemy że po rozgrzaniu klekotały zawory i słychac było łańcuszek

okazało się że zeje.... smok, pompa podrapana i syf w misce i na bloku

mechanik mówił że to od słabego oleju(niestety auto mam od października2011 więc nie wiem co było lane)

teraz śmiga ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie mechanik po zdjęciu michy stwierdził że nie ma aż tak dużego syfu.Czy waszym zdaniem to znaczy że pompa gubi ciśnienie na gorącym oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość talus

Witam Wszystkich i proszę o pomoc,bo naprawde nie wiem co dalej!Przeczytałem wszystkie wątki opisujące problemy z ciśnieniem oleju w AEB i innych.Zaczne od samego początku ,rok temu migała mi kontrolka oleju i tak jak w forach wymiana pompy kompl.Febi,olej rurki do turbawki z ASO,czyszczenie ssaka;góry pod pokrywą i do kompletu zabrakło tylko wlania czyszczaka od Motul przed zmianą oleju bo sie zawachałem i stoi do dziś w szafce.Acha i jeszcze jakieś panewki do których dało sie podejść od dołu za 60pln.Około roku było dobrze,dodam jeszcze że jeżdzę na Motul 10W40.Znowu horror olej lampka.A wiec zmiana jak poprzednio czujnika, dwa tygodznie w koło komina (jeżdzę bardzo mało nawet nie 10tys. rocznie)wyjazd z rodzinka za granię i pikanie co dzięsiat kilometrów,zjechałem z autostrady,landówkami do bolesławca przez 18km kompletnie nic,powrót do domu.Pomiar mechanika,na jałowym 2bar,przy3000-3/4barWTF

 

---------- Dodano o 23:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:16 ----------

 

dodam jeszcze ze mam przejechane 240tys.km.Mechanik po wysłuczaniu mojej opowiesci typuje na napinacz plus łańcuszek & ok1100pln co mi się dość słabo usmiecha,kolega mechanik powiedział żebym gonił bo wpakóje kasę a i tak nie będzie chodził dobrze(prawdopodobnie) albo silnik do wymiany za 1000pln? i co teraz ,chciał bym abyście napisali parę słów na temat bo ja po prostu wysiadam:blink troszkę mi Paseczka szkoda bo turbawka nowa,naprawdę zadbany,wszystko śmiga,wpakowałem w niego ok.7tys a wart ok siedmiu:sciana sam przywiozłem z germanii i tak sobie siódmy rok latamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem niemcy chyba za szybko chcieli coś zrobić i im trochę nie wyszło z tym silnikiem 1.8T.Z tego co wiem to turbinka jest tutaj winowajcą tego syfu zatykającego ssak pompy olejowej,tzn jest za gorące powietrze w dolocie a co za tym idzie temp silnika wzrasta i olej tej gorączki nie wytrzymuje.Tylko pytanie co z tym zrobić,często zmieniać olej?,wlewać jakieś płukanki?,zamontować większy intercooler?,może jest jakiś olej,który wytrzyma te temperatury?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Miałem podobny problem z kontrolką oleju, lecz stało się coś gorszego. Jadąc do Krakowa zapaliła się czerwona lampka od oleju i sygnał dźwiękowy. Sprawdziłem poziom oleju i był ok. Po 200km auto szarpnęło, coś strzeliło i silnik zgasł. Auto scholowane do domu. Teraz nie odpala. Sprawdziłem vagiem i jest 8 błędów:

 

17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit

P1426 - 35-10 - - - Intermittent

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

16717 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too High

P0333 - 35-10 - - - Intermittent

16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High

P0328 - 35-10 - - - Intermittent

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-00 - -

17796 - Internal Control Module Malfunction

P1388 - 35-10 - - - Intermittent

18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded

P1612 - 35-10 - - - Intermittent

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

P0322 - 35-00 - -

 

z polskiego vaga:

17834 Zawór przewietrzania zbiornika przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17521 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16717 Czujnik antystukowy 2 strona 2 - wysokie napięcie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16712 Czujnik antystukowy 1 strona 1 - wysokie napięcie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17796 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

18020 Elektroniczny Moduł sterujący nieprawidłowo zakodowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

auto Passat 1.8 T 20v 150km

Co się mogło stać? Jakie będą tego koszty?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez reebok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednym słowem niemcy chyba za szybko chcieli coś zrobić i im trochę nie wyszło z tym silnikiem 1.8T.Z tego co wiem to turbinka jest tutaj winowajcą tego syfu zatykającego ssak pompy olejowej,tzn jest za gorące powietrze w dolocie a co za tym idzie temp silnika wzrasta i olej tej gorączki nie wytrzymuje.Tylko pytanie co z tym zrobić,często zmieniać olej?,wlewać jakieś płukanki?,zamontować większy intercooler?,może jest jakiś olej,który wytrzyma te temperatury?.

 

Tak na prawdę ilu mechaników tyle wersji.

 

Prawda jest taka że nie jest winna turbina a tak jak później opisujesz Intercooler.

Lecz ponad tym wszystkim stoi jedno - kiepska jakość olei wlewanych do naszych aut, niby różnią się (jedynie butelką w rzeczywistości) a są lane z jednej beczki. Niemcy podali w jakiej specyfikacji należy lać olej do AEB.

 

Ja zmagałem się z tą usterką dość długo, auto straciło na mocy, grzało się itp.

Ostatnim czasem mechanik wykręcił czujnik ciśnienia i wyjechał z tekstem że to stuka panewka i są opiłki w oleju.

WTF pomyślałem sobie, remont silnika tak jak poprzednicy mówią to koszt grubych tysięcy.

Długo nie myśląc zdjąłem pokrywę zaworów i moim oczom ukazał się mega syf !

 

2 godziny pracy i pokrywa czyściutka, żadnych opiłków od strony klawiatury więc wióry a raczej brud to pozostałości kiślu bo olejem tego nie można nazwać. Po przegrzaniu po prostu zaczął się zlepiać.

 

Przejechałem się autem, cykanie napinacza łańcuszka itp jeszcze głośniejsze.

 

Szybka konsultacja po raz 2 z zaprzyjaźnionym mechanikiem i decyzja - wymiana pompy na Meylle.

Zdjęta miska - MEGA SYF.

 

Pompa wymieniona, olej zalany filterek też oczywiście Manna :D i auto jeździ jak powinno.

Teraz przed zimą jeszcze zrobię kontrol oleju czy nic się nie pojawiło.

 

Ja bym nie lał żadnych płukanek (mimo że liqui moly to wydatek 20 zł), może pomoże a może rozszczelnić układ i co w tedy?

 

Doradzam:

1. Sprawdzić ciśnienie oleju analogowym wskaźnikiem (dobry mechanik będzie wiedział jak ;) )

2. Wymiana pompy + olej + filter

3. Ponowna ocena ciśnienia

 

Pozdrawiam i powodzenia w walce :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiitam...

Ja jestem w trakcie czyszczenia miski i wymiany p. oleju. Jutro odbieram auto. Nie sprawdzałem ciśnienia ale auto kupiłem 2 miesiace temu i postanowilem dac miske do czyszczenia ( czasem ale tak na 1-5 sekund po zapaleniu silnika odezwie sie napinacz, i potem cichutko ) Zdjęto dzisiaj miske i syf byl tam taki ze szkoda pisac :-) zamowilem p. oleju z firmy VEMO w razie gdyby byla potrzeba wymiany. I mechanik powiedzial ze jak jest juz rozebrane to proponowal by wymienic bo ssak byl mocno zasyfiony i pompa mogla czasami chodzic na sucho. Jutro beda skladac. Oto fotki jakie zrobilem tak na szybko. Zdjęcie miski to już jest po czyszczeniu prawie

 

 

[ATTACH=CONFIG]86367[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]86368[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]86369[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wczoraj przegoniłem autko 160-180km/h przez ok 60km i po zjechaniu z autostrady i zwolnieniu do 60km/h nagle zaświeciła się lampka od oleju.Najlepsze jest to,że dzień wcześniej była wymiana oleju i filtra więc od razu skojarzyłem,że mało wlali czy coś ale poziom ok.po 10min odpaliłem i zgasła.Dodam,że na codzień jeżdżę tylko po mieście i b.krótkich trasach.Za tydzień wyjeżdzam na urlop ok 500km i mam dylemat i obawę co do wyjazdu by w trasie coś nie padło...Auto mam 1,5roku i nigdy takich numerów nie miałem.Wątek przeczytałem dokładnie i radzicie by zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju i czyszczenie ssaka, może zna ktoś miejsce w Żarach gdzie potrafią poprawnie zdiagnozować i ewentualnie usunąć usterkę by zdążyć przed wyjazdem?Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez krzysiek74

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w moim passacie i jestem zalamany.

Kontrolka cisnienia oleju zapala się na czerwono i kaze zatrzymać auto. Jestem po wymianie napinacza, pompy i oleju z filtrem oraz odmy, a mimo to kontrolka ciągle zie zapala. Cisnienie jest ok, czujniki wymienione. Brak mi pomyslu i powoli kasy. Wygląda to tak, ze po odpaleniu auta wszystko jest ok, gdy przejade tak 15/20 km zaczyna się jazda. Kontrolka się zapala i wyje piszczalka. Mechanik powiedzial ze wszytstko sprawdzil i ze po stronie silnika jest ok. Powiedzial ze teraz zostaje sprawdzenie licznikow i sprawdzenie czy są zimne luty. Co wy o tym sądzicie? Mieliscie podobny problem. Ja jestem załamany i spłukany. Znacie mechanika z W-wy który pomoze albo doradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności