Skocz do zawartości
Remek

fabryczny centralny zamek w B3

Rekomendowane odpowiedzi

Hajko1 - jak odłączyłeś pompkę centralnego zamka to nie ma prawa się sam zamykać lub otwierac, no chyba że masz dołożony jeszcze drugi centralny zamek, np elektryczny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seb@.k.

Cholera, rzeczywiście dziwna sprawa - centralny działa bez podlączonej pompki!!!!! Jak chciałem całkiem odłączyć centralny to mi elektryk pokazał taką małą kostkę w tablicy z bezpiecznikami, a konkretnie to nad bezpiecznikami - czerwony przewód spięty białą wąską kostką. Rozłączyć i po herbacie, nie ma prawa działać. A tak z ciekawośći czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki? Ja właśnie tak mam i przez to mi wyj***ło akumulator przez noc na parkingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo jak odlacze pompke to auto sie zamyka ale sie nie otwiera.

Wiesz co, masz tam coś nakombinowane z tym centralnym. Jak odłączysz pompkę to auto nie ma prawa się zamknąć bo po prostu pompka nie działa. I nie twierdź że jest inaczej z pneumatycznym centralnym zamkiem, bo miałem wiele lat taki central, i kilka razy musiałem to naprawiać, i wiem jak to działa. Odłączenie pompki od prądu całkowicie unieruchamia centralny. :)

Jeszcze jedna sprawa, widziałeś może te siłowniki w drzwiach od centralnego zamka?

Masz takie siłowniczki jak na pierwszym zdjęciu? (zdjęcie zapożyczone, niestety nie mam swojego :( )

ef23afb540fa0787m.jpg

 

Czy może takie?

22b59f70625f7481m.jpg

 

A może obydwa siłowniki?

 

EDIT//

czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki?

Wygląda to na małe rozszczelnienie pompki, miałem coś podobnego,tylko że pompka działała cały czas. Ale to było w starszym modelu, troszkę inaczej elektryka rozwiązana. W B3-ce może tylko dociągać zamki.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak z ciekawośći czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki? Ja właśnie tak mam i przez to mi wyj***ło akumulator przez noc na parkingu.

 

to na pewno nie jest normalne, standardowo dociąga zamki po ok 5s ale później już nie. W pompce nie ma żadnego systemu sprawdzającego ciśnienie w układzie więc nawet jak masz nieszczelność to i tak nie powinno dociągać zamków. Widocznie pompka dostaje jakiś lewy sygnał np z siłowniczka, zamka lub przetartego kabla i zamyka jeszcze raz. Ja bym sprawdzał odłączając kolejno poszczególne elementy i zaczął bym od drzwi kierowcy.

 

 

 

Wygląda to na małe rozszczelnienie pompki, miałem coś podobnego,tylko że pompka działała cały czas. Ale to było w starszym modelu, troszkę inaczej elektryka rozwiązana. W B3-ce może tylko dociągać zamki.

Gdyby było rozszczelnienie to centralny zachowywałby się tak samo jak u ciebie(czyli wcale się nie wyłączał). Pompka wyposażona jest w membranę z wyłącznikami krańcowymi i jak raz już się wyłączy to później już nie kontroluje ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1
Wiesz co, masz tam coś nakombinowane z tym centralnym. Jak odłączysz pompkę to auto nie ma prawa się zamknąć bo po prostu pompka nie działa. I nie twierdź że jest inaczej z pneumatycznym centralnym zamkiem, bo miałem wiele lat taki central, i kilka razy musiałem to naprawiać, i wiem jak to działa. Odłączenie pompki od prądu całkowicie unieruchamia centralny.

Jeszcze jedna sprawa, widziałeś może te siłowniki w drzwiach od centralnego zamka?

Masz takie siłowniczki jak na pierwszym zdjęciu? (zdjęcie zapożyczone, niestety nie mam swojego )

 

 

Czy może takie?

 

 

A może obydwa siłowniki?

Wiesz mam ten drugi silownik

--- scalone ---

Hmm i dalej niewiem co mam zrobic z ty c.zamkiem.....kurde nadal mnie to wkurza......nie dziala ten c.zamek .....pomozcie mi jak mam go odlaczyc bo wyjelem bezpiecznik i przez to nie dziala mi zegarek lampki w samochodzi i alarm ... POMÓŻCIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz mam ten drugi silownik

Jeżeli masz ten 2-gi to trzeba znaleźć po kablu gdzie jest centralka sterująca, i odłączyć zasilanie od niej i po zawodach. A jak nie znajdziesz centralki, to po odpinaj kable z siłowników w drzwiach, i też nie będzie działał. A jeśli masz ori centralny to go podłącz i spróbuj naprawić, no chyba że masz dość zabawy z centralnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1

a niewiesz gdzie moze byc centralka lub jak wyglada ???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a niewiesz gdzie moze byc centralka lub jak wyglada ???????

 

To jest coś bardzo podobnego do przekaźnika, Na zdjęciu Kliknij tutaj obok kabli jest czarna puszka, centralka u ciebie będzie wyglądała podobnie.

A gdzie jej szukać to nie mam pojęcia, pewnie będzie gdzieś obok, może nad skrzynką z przekaźnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest coś bardzo podobnego do przekaźnika, Na zdjęciu Kliknij tutaj obok kabli jest czarna puszka, centralka u ciebie będzie wyglądała podobnie.

A gdzie jej szukać to nie mam pojęcia, pewnie będzie gdzieś obok, może nad skrzynką z przekaźnikami.

wcale centralka nie musi wyglądać tak jak na zdjęciu moja w polonezie miała takie same siłowniczki tak jak na drugim zdjęciu a była 6 razy większa, musisz po kablu z siłowniczka dotrzeć do centrali. Na pewno nie jest to fabryczna instalacja więc powinna się wyróżniać. Standardowo takie instalacje montowane są: pod schowkiem od strony pasażera, pod fotelem pasażera, a ja osobiście swoją centralkę od pilota umieściłem pod fotelami pasażerów z tyłu obok centralki ABS bo jest tam dużo miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1

a jesli odlacze kable od silownikow to to cos da ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jesli odlacze kable od silownikow to to cos da ??????

Tak, przestaną działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wygląda na to, że w końcu dzisiaj przypadkowo rozwiązałem swój problem :]

Ale zacznę od początku - kilka miesięcy temu zabrałem się po raz kolejny za swój central - tym razem po kolei rozłączałem wszystkie wtyczki w słupkach - nie pomogło i odpuściłem.

Dzisiaj zabrałem się za cykliczne coroczne przygotowanie zamków do zimy ;) Porozbierałem drzwi, powyciągałem klamki ... i jakież było moje zdziwienie, gdy w klamce kierowcy ujrzałem taki oto widok:

PB210001.JPG

PB210002.JPG

PB210007.JPG

Dwa z trzech przewodów wychodzących z klamki było przetarte :szok: Zabrałem klamkę do domu z zamiarem naprawy, ale niestety okazało się, że jest to raczej nienaprawialne :/ Cała ta konstrukcja wygląda na jakby "zlaną" w całość i nie udało mi się do tego dobrać. Może po rozwierceniu tych "nitów" na których wszystkie przeguby są zrobione dałoby się do tego dobrać, ale nie próbowałem.

Mniejsza o większość. Tknięty przeczuciem poszedłem zamontować klamkę znów w aucie, ale z zamiarem nie podłączania wtyczki. Przy montażu stało się:

PB210010.JPG

ale zbytnio się tym nie przejąłem ;)

Zamontowałem klamkę, podłączyłem pompkę i ... na razie działa :hurra:

Czyli moja teoria jest taka, że przewody z klamki kierowcy (określam to sobie jako "master") robiły zwarcie które powodowało ciągłą pracę pompki. Teraz przy braku tego "mastera" nie otworzę centralnego kluczykiem, ale nie jest to problemem, bo do tej pory i tak central był odłączony ;)

Na razie nie popadam w skrajny hurraoptymizm, bo bywało już tak, że jak było zimno to central działał, a jak się ociepliło lub nagrzało we wnętrzu auta to znów się buntował. "Pojeździmy - zobaczymy" :)

A tak poza konkursem - jest sposób na zlutowanie tych przewodzików (poucierane przy samej klamce), czy zostaje tylko kupno używki klamki i przełożenie wkładki :confused:

Jak na razie cieszę się działającym po półtorarocznej przerwie centralnym :cool:

 

PozdróVWka

 

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz przy braku tego "mastera" nie otworzę centralnego kluczykiem, ale nie jest to problemem, bo do tej pory i tak central był odłączony

 

Ja nie mam podłączonej klamki a otwieranie/zamykanie z kluczyka działa. Sterowanie jest także w słowniczku kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz że nawet nie spróbowałem czy działa :o bawiłem się tylko pilotem :D

Do czego służą więc te 3 przewodziki w klamce kierowcy i pasażera :confused:

 

---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 17:29 ----------

 

Właśnie przeczytałem swój pierwszy post z tego wątku

Dodam że niedawno rozbierałem cały zamek w drzwiach kierowcy (czyszczenie/konserwacja)

i jakoś się podbudowałem, że może faktycznie awaria usunięta :D

 

---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 18:40 ----------

 

Byłem właśnie potestować :)

Jak na razie działa :ok:

Z zamka pasażera można zamknąć i otworzyć centralny. Natomiast z zamka kierowcy niet. Dodatkowo przy zamkniętym centralnym jak otworzę kluczykiem drzwi kierowcy to pompka się włącza tak jak poprzednio. Czyli winne raczej na bank były te przetarte przewodziki, i chyba cysio niemożliwe jest żeby działało to tak jak opisujesz, bo po co do ******* byłyby

te 3 przewodziki w klamce kierowcy i pasażera

Edytowane przez Remek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie mam podłączonej klamki a otwieranie/zamykanie z kluczyka działa. Sterowanie jest także w słowniczku kierowcy.

No właśnie, zawsze mnie to zastanawiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchaj bo się pogubiłem, z kluczyka ci tylko zamyka czy też nic nie można zrobić?

to dodatkowe sterowanie z siłowniczka jest po to aby z można zamknąć wszystkie zamki od wewnątrz rygielkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach kierowcy (gdzie przewodziki się u*** ) mogę zamknąć i otworzyć TYLKO drzwi kierowcy. Rygielkiem, mogę zamknąć centralny. Natomiast jak przy zamkniętym centralu otwieram kluczykiem lub rygielkiem to pompka znów świruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remek dalej masz jakiś bałagan, w B3 na 100% przy odpiętej klamce i sprawnej instalacji da się otwierać i zamykać wszystkie drzwi zarówno cyckiem od środka jak i kluczykiem.

Mikrostyk w klamce jednocześnie steruje zamkiem i domykaniem ele. szyb. Drugi mikrostyk znajduje się w siłowniczku PL drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku już wspominałem, że możliwe jest, iż było kilka wersji tego centrala ...

Ale nawet jeżeli nie, i mam

jakiś bałagan
, to jeżeli to będzie działało tak jak działa to będę :hurra: i nic mi nie będzie brakowało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przewody sa ok, ale cyckiem u kierowcy i pasazera drzwi centralnie nie zamkne, ale kluczykiem dziala dobrze w obu drzwiach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności