monter Zgłoś #41 Napisano 31 Grudnia 2008 Hajko1 - jak odłączyłeś pompkę centralnego zamka to nie ma prawa się sam zamykać lub otwierac, no chyba że masz dołożony jeszcze drugi centralny zamek, np elektryczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość [email protected]. Zgłoś #42 Napisano 31 Grudnia 2008 Cholera, rzeczywiście dziwna sprawa - centralny działa bez podlączonej pompki!!!!! Jak chciałem całkiem odłączyć centralny to mi elektryk pokazał taką małą kostkę w tablicy z bezpiecznikami, a konkretnie to nad bezpiecznikami - czerwony przewód spięty białą wąską kostką. Rozłączyć i po herbacie, nie ma prawa działać. A tak z ciekawośći czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki? Ja właśnie tak mam i przez to mi wyj***ło akumulator przez noc na parkingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #43 Napisano 31 Grudnia 2008 (edytowane) bo jak odlacze pompke to auto sie zamyka ale sie nie otwiera. Wiesz co, masz tam coś nakombinowane z tym centralnym. Jak odłączysz pompkę to auto nie ma prawa się zamknąć bo po prostu pompka nie działa. I nie twierdź że jest inaczej z pneumatycznym centralnym zamkiem, bo miałem wiele lat taki central, i kilka razy musiałem to naprawiać, i wiem jak to działa. Odłączenie pompki od prądu całkowicie unieruchamia centralny. Jeszcze jedna sprawa, widziałeś może te siłowniki w drzwiach od centralnego zamka? Masz takie siłowniczki jak na pierwszym zdjęciu? (zdjęcie zapożyczone, niestety nie mam swojego ) Czy może takie? A może obydwa siłowniki? EDIT// czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki? Wygląda to na małe rozszczelnienie pompki, miałem coś podobnego,tylko że pompka działała cały czas. Ale to było w starszym modelu, troszkę inaczej elektryka rozwiązana. W B3-ce może tylko dociągać zamki. Edytowane 31 Grudnia 2008 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #44 Napisano 2 Stycznia 2009 A tak z ciekawośći czy ktoś z Was spotkał sie z sytuacją, że pompka od centralnego włącza sie po kilka razy w nocy i dociąga zamki? Ja właśnie tak mam i przez to mi wyj***ło akumulator przez noc na parkingu. to na pewno nie jest normalne, standardowo dociąga zamki po ok 5s ale później już nie. W pompce nie ma żadnego systemu sprawdzającego ciśnienie w układzie więc nawet jak masz nieszczelność to i tak nie powinno dociągać zamków. Widocznie pompka dostaje jakiś lewy sygnał np z siłowniczka, zamka lub przetartego kabla i zamyka jeszcze raz. Ja bym sprawdzał odłączając kolejno poszczególne elementy i zaczął bym od drzwi kierowcy. Wygląda to na małe rozszczelnienie pompki, miałem coś podobnego,tylko że pompka działała cały czas. Ale to było w starszym modelu, troszkę inaczej elektryka rozwiązana. W B3-ce może tylko dociągać zamki. Gdyby było rozszczelnienie to centralny zachowywałby się tak samo jak u ciebie(czyli wcale się nie wyłączał). Pompka wyposażona jest w membranę z wyłącznikami krańcowymi i jak raz już się wyłączy to później już nie kontroluje ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1 Zgłoś #45 Napisano 2 Stycznia 2009 Wiesz co, masz tam coś nakombinowane z tym centralnym. Jak odłączysz pompkę to auto nie ma prawa się zamknąć bo po prostu pompka nie działa. I nie twierdź że jest inaczej z pneumatycznym centralnym zamkiem, bo miałem wiele lat taki central, i kilka razy musiałem to naprawiać, i wiem jak to działa. Odłączenie pompki od prądu całkowicie unieruchamia centralny.Jeszcze jedna sprawa, widziałeś może te siłowniki w drzwiach od centralnego zamka? Masz takie siłowniczki jak na pierwszym zdjęciu? (zdjęcie zapożyczone, niestety nie mam swojego ) Czy może takie? A może obydwa siłowniki? Wiesz mam ten drugi silownik--- scalone --- Hmm i dalej niewiem co mam zrobic z ty c.zamkiem.....kurde nadal mnie to wkurza......nie dziala ten c.zamek .....pomozcie mi jak mam go odlaczyc bo wyjelem bezpiecznik i przez to nie dziala mi zegarek lampki w samochodzi i alarm ... POMÓŻCIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #46 Napisano 2 Stycznia 2009 Wiesz mam ten drugi silownik Jeżeli masz ten 2-gi to trzeba znaleźć po kablu gdzie jest centralka sterująca, i odłączyć zasilanie od niej i po zawodach. A jak nie znajdziesz centralki, to po odpinaj kable z siłowników w drzwiach, i też nie będzie działał. A jeśli masz ori centralny to go podłącz i spróbuj naprawić, no chyba że masz dość zabawy z centralnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1 Zgłoś #47 Napisano 2 Stycznia 2009 a niewiesz gdzie moze byc centralka lub jak wyglada ??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #48 Napisano 2 Stycznia 2009 a niewiesz gdzie moze byc centralka lub jak wyglada ??????? To jest coś bardzo podobnego do przekaźnika, Na zdjęciu Kliknij tutaj obok kabli jest czarna puszka, centralka u ciebie będzie wyglądała podobnie. A gdzie jej szukać to nie mam pojęcia, pewnie będzie gdzieś obok, może nad skrzynką z przekaźnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #49 Napisano 2 Stycznia 2009 To jest coś bardzo podobnego do przekaźnika, Na zdjęciu Kliknij tutaj obok kabli jest czarna puszka, centralka u ciebie będzie wyglądała podobnie. A gdzie jej szukać to nie mam pojęcia, pewnie będzie gdzieś obok, może nad skrzynką z przekaźnikami. wcale centralka nie musi wyglądać tak jak na zdjęciu moja w polonezie miała takie same siłowniczki tak jak na drugim zdjęciu a była 6 razy większa, musisz po kablu z siłowniczka dotrzeć do centrali. Na pewno nie jest to fabryczna instalacja więc powinna się wyróżniać. Standardowo takie instalacje montowane są: pod schowkiem od strony pasażera, pod fotelem pasażera, a ja osobiście swoją centralkę od pilota umieściłem pod fotelami pasażerów z tyłu obok centralki ABS bo jest tam dużo miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hajko1 Zgłoś #50 Napisano 3 Stycznia 2009 a jesli odlacze kable od silownikow to to cos da ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #51 Napisano 3 Stycznia 2009 a jesli odlacze kable od silownikow to to cos da ?????? Tak, przestaną działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #52 Napisano 21 Listopada 2009 No i wygląda na to, że w końcu dzisiaj przypadkowo rozwiązałem swój problem Ale zacznę od początku - kilka miesięcy temu zabrałem się po raz kolejny za swój central - tym razem po kolei rozłączałem wszystkie wtyczki w słupkach - nie pomogło i odpuściłem. Dzisiaj zabrałem się za cykliczne coroczne przygotowanie zamków do zimy Porozbierałem drzwi, powyciągałem klamki ... i jakież było moje zdziwienie, gdy w klamce kierowcy ujrzałem taki oto widok: Dwa z trzech przewodów wychodzących z klamki było przetarte Zabrałem klamkę do domu z zamiarem naprawy, ale niestety okazało się, że jest to raczej nienaprawialne Cała ta konstrukcja wygląda na jakby "zlaną" w całość i nie udało mi się do tego dobrać. Może po rozwierceniu tych "nitów" na których wszystkie przeguby są zrobione dałoby się do tego dobrać, ale nie próbowałem. Mniejsza o większość. Tknięty przeczuciem poszedłem zamontować klamkę znów w aucie, ale z zamiarem nie podłączania wtyczki. Przy montażu stało się: ale zbytnio się tym nie przejąłem Zamontowałem klamkę, podłączyłem pompkę i ... na razie działa Czyli moja teoria jest taka, że przewody z klamki kierowcy (określam to sobie jako "master") robiły zwarcie które powodowało ciągłą pracę pompki. Teraz przy braku tego "mastera" nie otworzę centralnego kluczykiem, ale nie jest to problemem, bo do tej pory i tak central był odłączony Na razie nie popadam w skrajny hurraoptymizm, bo bywało już tak, że jak było zimno to central działał, a jak się ociepliło lub nagrzało we wnętrzu auta to znów się buntował. "Pojeździmy - zobaczymy" A tak poza konkursem - jest sposób na zlutowanie tych przewodzików (poucierane przy samej klamce), czy zostaje tylko kupno używki klamki i przełożenie wkładki Jak na razie cieszę się działającym po półtorarocznej przerwie centralnym PozdróVWka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #53 Napisano 21 Listopada 2009 Teraz przy braku tego "mastera" nie otworzę centralnego kluczykiem, ale nie jest to problemem, bo do tej pory i tak central był odłączony Ja nie mam podłączonej klamki a otwieranie/zamykanie z kluczyka działa. Sterowanie jest także w słowniczku kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #54 Napisano 21 Listopada 2009 (edytowane) Wiesz że nawet nie spróbowałem czy działa bawiłem się tylko pilotem Do czego służą więc te 3 przewodziki w klamce kierowcy i pasażera ---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 17:29 ---------- Właśnie przeczytałem swój pierwszy post z tego wątku Dodam że niedawno rozbierałem cały zamek w drzwiach kierowcy (czyszczenie/konserwacja) i jakoś się podbudowałem, że może faktycznie awaria usunięta ---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 18:40 ---------- Byłem właśnie potestować Jak na razie działa Z zamka pasażera można zamknąć i otworzyć centralny. Natomiast z zamka kierowcy niet. Dodatkowo przy zamkniętym centralnym jak otworzę kluczykiem drzwi kierowcy to pompka się włącza tak jak poprzednio. Czyli winne raczej na bank były te przetarte przewodziki, i chyba cysio niemożliwe jest żeby działało to tak jak opisujesz, bo po co do ******* byłyby te 3 przewodziki w klamce kierowcy i pasażera Edytowane 21 Listopada 2009 przez Remek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #55 Napisano 21 Listopada 2009 Ja nie mam podłączonej klamki a otwieranie/zamykanie z kluczyka działa. Sterowanie jest także w słowniczku kierowcy. No właśnie, zawsze mnie to zastanawiało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #56 Napisano 21 Listopada 2009 słuchaj bo się pogubiłem, z kluczyka ci tylko zamyka czy też nic nie można zrobić? to dodatkowe sterowanie z siłowniczka jest po to aby z można zamknąć wszystkie zamki od wewnątrz rygielkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #57 Napisano 21 Listopada 2009 W drzwiach kierowcy (gdzie przewodziki się u*** ) mogę zamknąć i otworzyć TYLKO drzwi kierowcy. Rygielkiem, mogę zamknąć centralny. Natomiast jak przy zamkniętym centralu otwieram kluczykiem lub rygielkiem to pompka znów świruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #58 Napisano 21 Listopada 2009 Remek dalej masz jakiś bałagan, w B3 na 100% przy odpiętej klamce i sprawnej instalacji da się otwierać i zamykać wszystkie drzwi zarówno cyckiem od środka jak i kluczykiem. Mikrostyk w klamce jednocześnie steruje zamkiem i domykaniem ele. szyb. Drugi mikrostyk znajduje się w siłowniczku PL drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #59 Napisano 21 Listopada 2009 W tym wątku już wspominałem, że możliwe jest, iż było kilka wersji tego centrala ... Ale nawet jeżeli nie, i mam jakiś bałagan, to jeżeli to będzie działało tak jak działa to będę i nic mi nie będzie brakowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #60 Napisano 22 Listopada 2009 U mnie przewody sa ok, ale cyckiem u kierowcy i pasazera drzwi centralnie nie zamkne, ale kluczykiem dziala dobrze w obu drzwiach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach