Skocz do zawartości
Gość Staszek1

Sprężarka klimatyzacji - głośna praca, hałas, regeneracja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakieś 2 miesiące temu dałem samochód do serwisu i wymienili mi sprężarkę klimy, jako, że stara już ledwo chodziła (wolałem oddać wcześniej, niż czekać aż się rozsypie do końca). No i wymienili na regenerowaną, wymienili osuszacz, jakieś płukanie, itp. chyba zrobili.

 

Klima generalnie fajnie chodziła, jak zmierzyłem dawała nawet ok 6,5 stopni.

 

Ale... Ze dwa razy zdarzyło się, że w czasie jazdy przestała chłodzić. Tak jakby włączył się tryb Econ. Potem jednego dnia przestała w ogóle chłodzić i tak przez 1,5 dnia.

 

Pojechałem do serwisu, oczywiście zanim pojechałem, klima zaczęła jak na złość znowu chłodzić. W serwisie sprawdzili gaz i jakieś inne rzeczy i stwierdzili, że generalnie wszystko jest ok. Facet powiedział, że jakby się coś takiego jeszcze zdarzyło, to byćmoże wina jakiegoś zaworka elektromechanicznego (nie pamiętam jakiego, nie znam się na tym), i trzeba dać temp na maxa a potem na min, itp.

 

Niestety dzisiaj znowu w czasie jazdy przestała mi klima chłodzić. Zrobiłem te czary mary z max i min i nic... Wyłączyłem silnik, włączyłem i nic.

 

Co to może być?

 

Dodam, że jak wyłączyłem silnik, to nie było słychać tego charakterystycznego szzzzzzzz, które jest zawsze. Tak jakby, sprężarka się nie włączała w ogóle...

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy na postoju wentylator od klimatyzacji się załączy .U mnie po pewnym czasie postoju chyba załącza się drugi bieg wentylatora i słychać pasia jakby odkurzacz jechał :P

 

Kiedyś też zdarzało mi się,że na postoju klima wyłączała się np na 30 sekund i sama się załączała.W tej chwili wszystko działa prawidłowo i nie wyłącza się .Możliwe,że u Ciebie wybija czujnik ciśnienia klimy(może za dużo czynnika dali) lub ten nieszczęsny wentylator.

 

Jeszcze powiedz mi jak,gdzie i w jakiej temperaturze zewnętrznej mierzyłeś te 6,5 stopnia ??? U mnie przy np 17 stopniach na zewnątrz klima daje 4-6 stopni (według klimatronika w trybie serwisowym) a przy 35 stopniach już schodzi tylko do 8-10 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź czy na postoju wentylator od klimatyzacji się załączy .U mnie po pewnym czasie postoju chyba załącza się drugi bieg wentylatora i słychać pasia jakby odkurzacz jechał :P

 

Kiedyś też zdarzało mi się,że na postoju klima wyłączała się np na 30 sekund i sama się załączała.W tej chwili wszystko działa prawidłowo i nie wyłącza się .Możliwe,że u Ciebie wybija czujnik ciśnienia klimy(może za dużo czynnika dali) lub ten nieszczęsny wentylator.

Wentylator jest sprawny - chodzi jak trzeba. Jak jest cieplej, to załącza drugi bieg. Będę jeszcze musiał tylko sprawdzić, czy jak klima przestaje chłodzić i jest na słońcu to też włącza drugi bieg.

 

Czyli co - może być to wina za dużej ilości gazu?

Znalazłem jeszcze gdzieś na forum coś o sprzęgle sprężarki - może to to się przycina?

 

 

Jeszcze powiedz mi jak,gdzie i w jakiej temperaturze zewnętrznej mierzyłeś te 6,5 stopnia ??? U mnie przy np 17 stopniach na zewnątrz klima daje 4-6 stopni (według klimatronika w trybie serwisowym) a przy 35 stopniach już schodzi tylko do 8-10 stopni
Temperaturę mierzyłem takim elektronicznym termometrem kuchennym, wsadzając w czasie jazdy sondę w jedną z kratek (nie przeszła do końca przez kratkę, bo za szeroka jest :) ). Także ten pomiar nie jest zbyt wiarygodny - chciałem tylko sprawdzić mniej więcej jaką temp daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaaaa wiem już co było u mnie powodem,że wyłączała się :P Do klimatyzacji jest osobny pasek napinany napinaczem ręcznym(tak jest u mnie ).Za każdym razem kiedy zakładałem pasek za słabo napinałem go i nawet w czasie jazdy wyłączał się .Pewnego dnia wyłączał się co pare minut i zaczął głośno chodzić (piszczeć i takie tam)-wtedy wiedziałem o co chodzi.Po naciągnięciu mocno napinacza(tak jak powinno się) wszystko działa bez zastrzeżeń ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aaaaaa wiem już co było u mnie powodem,że wyłączała się Do klimatyzacji jest osobny pasek napinany napinaczem ręcznym(tak jest u mnie ).Za każdym razem kiedy zakładałem pasek za słabo napinałem go i nawet w czasie jazdy wyłączał się .Pewnego dnia wyłączał się co pare minut i zaczął głośno chodzić (piszczeć i takie tam)-wtedy wiedziałem o co chodzi.Po naciągnięciu mocno napinacza(tak jak powinno się) wszystko działa bez zastrzeżeń

 

Sprawdziłem - u mnie pasek przy sprężarce cały czas się kręci jak trzeba. Próbowałem się do niego dostać ręką i wygląda na to, że jest dobrze napięty.

 

 

 

-----------

 

To jak z tym sprzęgłem klimy - to może być to? Może być tak, że się zacina i przez to klima raz chodzi, a raz nie?

Edytowane przez konjo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie i:

 

1. Podpieli kompa i nie wykazał żadnych błędów w klimie.

2. Podpieli maszynę do nabijania, itp. i wykazała to co na załączonym obrazku. Wynika z tej diagnozy podobno, że gaz ucieka i to dlatego rozłącza mi klimę czasami... Jutro podstawię samochód rano i będą obczajać którędy ucieka gaz.

cisnienie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy ! Ja przechodziłem już etap wymiany kompresora płukania układu i wymiany osuszacza... Jednak nadal coś trosze słychać po włączeniu kompresora... Gdy przyjechałem od gościa od klimy to było słychać podobne dźwięki... Jednak gdy naciągnąłem pasek ustał ten dźwięk... Jednak czasami gdy nie używam klimatyzacji i ją uruchomię to znowu podobny dźwięk wraca... Moje pytanie do was jest takie: Czy możliwe że gdy rolka napinająca dostanie obciążenie po włączeniu klimatyzacji to zaczyna czasami wydawać jakieś dźwięki z siebie? Ale czasami tez jest tak że jak uruchomię klimę to jest ok i nic nie słychać a czasami słychać delikatne szumy... A może pasek CONTI jest temu wszystkiemu winny?? Pasek ten pracował też na starym kompresorze i może dało mu się to we znaki ? A może po prostu jeszcze raz spróbować naciągnąć ten pasek bo się wyciągnął i się ślizga czasami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zdiagnozowali mi samochód pod kątem wycieku gazu (kontrast) no i nic nie widać. Klima została napełniona, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wyjechałem z serwisu i nie chłodzi... Pewnie za 2h zacznie, ale kto ją tam wie.

Co może być powodem, że raz chodzi a raz nie? Może coś z czujnikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na sprzegło sprezarki nie załacza sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy może to być kwestia za dużej ilości czynnika? Bo dzisiaj miałem dopełniane do 700g (standard to chyba 600g).

 

 

---------

 

 

Byłem dzisiaj w serwisie po raz kolejny spuścić trochę czynnika i mimo to nie zaczęła działać. Po czym zaczęły się macanki różnych kabelków itp. i chyba problem został rozwiązany - jedna z wtyczek raz stykała, a raz nie. Została podcynowana i wszystko śmiga.

Edytowane przez konjo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki sam problem jak włączylem klime to bylo glośno i słabo bardzo słabo chlodziła, pojechałem do znajomego mecha i oblukał temat - co się okazalo poszedł elektromagnes ktory załącza spreżarkę ( rozpadł sie) i dlatego było tak glośno, ale równiez padło mi łożysko w wentylatorze od klimy skończyło sie na tym że kupiłem od kumpla ktory wozi czesci z niemiec sprężarke za 300zł i wentylator za 50 zł wymieniłem wszystko nabiłem nowy gaz 100zł i do tej pory wszystko cieka jak talala, nie opłaca sie regenerować spreżarki, bo i tak żadnej gwarancji a koszt wyzszy. Ale jak juz sie zatrze sprężarka tak jak u niektórych co piszą to koszt wyzszy bo wymiana sprężarki na 100% ale również całej reszty filtrów itp. Bo mogą znajdować się tam opiłki z zatartej sprężarki i spowodować uszkodzenie "nowej" sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może mi ktoś pomóc?

Jak dziś rano uruchomiłem samochód to wentylator zaczął głośno chodzić. jakby wpadło coś do środka i uderzało w śmigiełka wentylatora. Zarówno słychać to jak klima jest włączona jak i na pozycji EKONOM. jak podkręcam prędkość wentylatora to i ten "dźwięk przyśpiesza". Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wiskoza na wentylatorze ci się rozsypuje. lub.... napinacz paska .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy różnia sie kompresory w b5? czy wszystkie takie same? Bo znajomy szuka do AFN a znalazlem kilka, niektóre od benzyny. Wie ktos czy to podpasuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie klima po wlaczeniu 'buczy' - podobno pomaga dolanie oleju do sprezarki. Jakiego i gdzie lac? Klima manualna, chlodzi bardzo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy wentylator załącza 2 bieg? bo tak mi sie wydaje ze tego nie robi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w trakcie jazdy w trakcie zalaczania 2-go biegu slysze cykniecie jakiegos przekaznika i lekkie, chwilowe zamulenie silnika. Dzieje sie to tylko przy wlaczonej klimie i na 2-im biegu. Czy tez to u siebie zauwazyliscie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to normalne gdyż przy przyspieszaniu klima zostaje wyłączona na chwilę aby przyspieszanie było bardziej efektowne ;) Więc all it's OK ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
THX.

Tylko czemu to jest wyczuwalne na 2-im biegu? Co z pozostalymi gdzie moc tez jest potrzebna.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu bo wszędzie się pytam i nie uzyskuję odpowiedzi konkretnych. :)

 

Mam problem z piszczącym kołem od klimatyzacji (pasowe). Na początku myślałem że jest to pasek ale niestety nie, włączyłem klimę otworzyłem maskę i zacząłem patrzeć jak zachowuje się pasek. W chwili załączenia się kompresatora to te koło pasowe przychamowuje, zatrzymuje się na chwilkę wydając przenikliwy pisk (ślizgający sie pasek po kole pasowych - koło zatrzymuje się co jakis czas).

Dziwi mnie tylko fakt że to piszczenie (przychamowywanie koła pasowego sprężarki) słychac tylko na wolnych obrotach jak jest załączona klima. Jak pojeżdżę samochodem tzn do rozgrzania jakoś tak to hałas znika! i nawet na wolnych obrotach np. stanie na światłach - nic nie piszczy. Jak jeżdżę z klimą na wyższych obrotach w trasie to nic nie dochodzi z komory silnika. Dobre co?

 

Moje pytanie czy to znaczy że do wymiany łożysko, sprzęgło elektromagnetyczne, czy sprężarka? Gdzie można to zrobić w Trójmieście? w miarę tanio.

A może można te koło pasowe czymś popsikać i będzie chulało?

Czy wymiana łożyska polega na tym że trzeba zdemontować sprężarkę czy można to zrobić bez jej zdejmowania?

Czy będzie potrzeba ponownego nabicia klimatyzacji czy można się pomęczyć i jej nie spuszczać? Pilna sprawa pogoda idzie a bez klimy nie da się jeździć!

Informacje które by mnie interesowały nie znalazłem na forum.

 

Jak mogę samodzielnie zdjagnozować - wjadę na kanał, co mogę zrobić w celu lepszej diagnozy?

 

- Zdjąć pasek wieloklinowy od klimy i sprawdzić łożyska sprężarki oraz napinacza ?

- W samej sprężarce da się zdjagnozować , czy to łozysko, czy sprzęgło, czy elektromagnes ?

- Czy da się zdemontować łożysko, sprzęgło i elektromagnes nie odłączając przewodów od sprężarki (chodzi o uniknnięcie kosztów ponownego nabicia gazem)?

- Czy to prawda że jak będzie do wymiany elektromagnes, łożysko czy cos w tym stylu od koła pasowego to trzeba pierw przepłukać cały układ klimayzacji bo się do niego dostają jakieś opiłki metalowe? Gdzieś tak słyszałem.

Z góry dzięki za pomoc.

 

Najważniejsze czy mogę używać klimatyzacji pomimo tego? Jak długo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności