bastek-83 Zgłoś #1381 Napisano 9 Września 2014 Motul/Liqui Moly/ Valvoline ja bym do tego dorzucił zestawu Millersa i AMSoil, na którym jeżdżę osobiście. różnica temperatury oleju którą pokazuje MFD w takich samych warunkach użytkowania i prędkości (30*C na zew, prędkość ok 180 - 210km/h) między Castrolem a AMSem to ok 10*C na korzyść tego drugiego.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1382 Napisano 9 Września 2014 (edytowane) Po przejrzeniu większości postów tego tematu przy najbliższej wymianie zaleję Motula, bez płukania bo wymieniam co 10 tys. Jaki konkretnie zalecacie do mojego silnika, z tych 5W40? Bo według zaleceń do DPF-a trzeba lać 5W30. A przeglądając oferty sklepów natknąłem się na 8100 X-CESS, SPECIFIC, X-CLEAN. Czy może jak teraz na 5W40 bierze mi olej, to po wymianie na 5W30 będę musiał dolewać więcej, czy może lepiej zostać przy tym co mam zalane czyli 5W40? Edytowane 9 Września 2014 przez michael230 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1383 Napisano 9 Września 2014 Dobrze rozumiem. Masz auto z dpf a lejesz 5w40 ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1384 Napisano 9 Września 2014 (edytowane) Tak, dokładnie Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40. I teraz obawiam się jakby przeszedł na 5W30 większego zapotrzebowania na olej między wymianami, Edytowane 9 Września 2014 przez michael230 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1385 Napisano 9 Września 2014 Gratuluje takiego wyboru oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1386 Napisano 9 Września 2014 Nie mój wybór. Na razie tylko 4 razy zalany. Już od teraz wiem, żeby nie ufać mechanikom i patrzeć im na ręce. To co polecasz Łysy? Wymiana na Motula 5W30? Tylko czy nie będzie brał więcej? Czy płukanie jest konieczne? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1387 Napisano 9 Września 2014 Tylko 4 razy... Zmieniaj jak najszybciej na 5w30 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1388 Napisano 9 Września 2014 Którego konkretnie Motula? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #1389 Napisano 9 Września 2014 507 00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1390 Napisano 9 Września 2014 MOTUL Specific*504 00-507 00*5W-30 taki? Czy Motul 8100 x-clean+ 5W30? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1391 Napisano 10 Września 2014 Obojetnie oba dobre. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KasparoV Zgłoś #1392 Napisano 10 Września 2014 Pewnie nie ten dział ale zapytam, kupował ktoś u kolegaberlin oleje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dondiego Zgłoś #1393 Napisano 10 Września 2014 Ja kupowałem i wszystko było OK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sau Zgłoś #1394 Napisano 19 Września 2014 Cześć. Przewertowalem 1/3 tematu wstecz i chyba znam odpowiedź ale chcę się upewnić do b6 2.0 110km z dpf szulac oleju 5w30 z normą 504.00/507.00 Longlife Najlepiej Low Saps? Firmy motul millers lub Lm? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sargonax Zgłoś #1395 Napisano 19 Września 2014 Cześć. Przewertowalem 1/3 tematu wstecz i chyba znam odpowiedź ale chcę się upewnić do b6 2.0 110km z dpf szulac oleju 5w30 z normą 504.00/507.00 LonglifeNajlepiej Low Saps? Firmy motul millers lub Lm? Bardzo dobre wnioski , używam LM jest ok Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1396 Napisano 20 Września 2014 a ja sie zastanawiam miedzy castrolem a shellem 504/507 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodar Zgłoś #1397 Napisano 21 Września 2014 Cześć. Przewertowalem 1/3 tematu wstecz i chyba znam odpowiedź ale chcę się upewnić do b6 2.0 110km z dpf szulac oleju 5w30 z normą 504.00/507.00 LonglifeNajlepiej Low Saps? Firmy motul millers lub Lm? Ja bym Ci radził Motula 8100 X-clean+ 5W30. Jeżdżę na nim już od dość długiego czasu (cztery zmiany) i sprawdza się świetnie, wprawdzie w nieco innym, ale też Niemcu. Ma aprobaty VW, które Cię interesują, no i Firma o bardzo dobrych rekomendacjach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #1398 Napisano 21 Września 2014 a ja sie zastanawiam miedzy castrolem a shellem 504/507 od 10 lat używam tylko shella , obecnie mam 4 samochody i wszystkie jeżdżą na shellu. Złego słowa nie powiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #1399 Napisano 21 Września 2014 Warto pokopać w necie, na niemieckich stronach firm motul, castrol, valvoline itp można pobrać pliki*pdf z pełnym opisem określonych parametrów oleju takich jak lepkość w różnych temperaturach, temp. zapłonu od wolnego ognia itp. Parametry pomiędzy rożnymi olejami mogą nieźle zdziwić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sau Zgłoś #1400 Napisano 21 Września 2014 Rozumiem że jesteś po takiej lekturze i możesz się podzielić wnioskami? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach