ru-dy Zgłoś #701 Napisano 5 Czerwca 2012 co myślicie o platinum maxexpert 5w30 mam go u siebie od 2 tygodni... na razie jeszcze auto jeździ Jak przestanie to dam znać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #702 Napisano 7 Czerwca 2012 (edytowane) Witajcie,wczoraj w koncu odessalem olej. Nie wiedzialem ze to bedzie taka przeprawa Widac latwiej w DE zorganizowac misje zalogowa na marsa niz wyssac nadwyzke oleju. Tydzien temu bylem w VW przy Frankfurter Ring (Monachium). Nie maja wysysarki. Jade pare metrow dalej do ATU, tez nie maja Dzwonie do VW w Germeringu (Moser) tez nie maja. Jade wczoraj po pracy i zajezdzam do Euromaster (taki punkt co opony wymienia, olej i inne proste rzeczy) - nie maja Jade do ATU na Bodenseestrasse. Maja ale gosc mi mowi, ze mam 2-3h poczekac!! Mowi ze wszyscy pracownicy zajeci. No to mowie, ze ustalmy godziny i przyjade. "Nie, auto ma stac na parkingu bo moze wczesniej". Pomyslalem: "chyba was wszystkich..." Jade do polskiego warsztatu zakladajacego gaz no i maja wysysarke, zrobili to w 5min i zaplacilem 2 EUR do Kaffe-Kasse W Polsce co drugi Edek z wasem zwany mechanikiem (lub kowalem ma wysysarke a w DE to widac rarytas Hej, Fredek! Chyba te "braki zasysarki oleju w serwisie VW" nie powinny byc dziwne, bo ja wlasnie przed chwileczka czytalem na niemieckim forum Passata ze "serwis VW/Audi w D nie wykonuje wymiany oleju przez jego odsysanie i równiez tego nie zaleca!" ... -nie wiem, co w tym jest (-na pewno nie jest to optymalnie "czysta" metoda wymiany oleju!), ale chyba dlatego jest tego "odsysania" coraz mniej, nawet w np. ATU! -wiecej (- w jez. niemieckim! -patrz 8 wpis! ) pod--- > http://www.motor-talk.de/forum/oelwechsel-2-0-tdi-t3960401.html Szczerze mówiac, sam zawsze bylem przeciwny temu "nie calkiem czystemu" pozbywaniu sie oleju z silnika-a z tego, co ja wiem to "odstraszalo" to juz zawsze klientów serwisom... Edytowane 7 Czerwca 2012 przez jacek88 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #703 Napisano 9 Czerwca 2012 (edytowane) witam będę wymienial olej mi chodzi o ilosc potrzebna do wymiany VW Passat 1,9 TDI 130KM silnik AVF mam po ostatniej wymianie 300ml oleju ESP Formula 5W30 i teraz kupić 4litry czy bańkę z 5 litrami? Pozdrawiam Chyba zamieściłem pytanie nie tutaj gdzie trzeba Nie ten samochód Sorki Edytowane 9 Czerwca 2012 przez 6-tec Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #704 Napisano 1 Lipca 2012 Witajcie, dolalem dzis mojemu paskowi 250ml swiezego oleju bo najpierw mialem ponad max. Potem oddessalem troche za duzo a nie lubie na minimum jezdzi (teraz mam 1/3 do minimum). Kupilem na ebayu litr na dolewki. Castrol edge professional 5W30 longlife 3 (bo taki mialem zalany). Wlewam dzis olej swiece latarka (ledowa) a tu olej... zielonkawy. Sobie mysle, o mein Gott, wcisneli mi jakiegos ludwika zamiast oleju. Lece do wujka gugla: PL: edge professional zielony DE edge professional grüner stich no i wychodzi ze tak ma byc! Tak podobno robia w serii profesionnal, zeby mozna bylo podrobki odroznic. http://www.superolej.otwarte24.pl/99,Castrol-Edge-Professional-5w30-4L-135zlszt-LONGLIFE-III-dawniej-SLX "Olej ten to najnowszy produkt firmy Castrol, szczytowe osiągniecie zabezpieczone przed podrabianiem zielonym fluorescencyjnym kolorem." http://www.autoundwirtschaft.at/_doks/1176/5317.pdf Moze to dla kogos oczywiste, ale dla mnie nie bylo. Tym postem chce komus oszczedzic ewentualnego stresu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jankot Zgłoś #705 Napisano 1 Lipca 2012 Dodatkowo kolor zielony może potęgowac świtło z LED, bo jest ono niebieskawe. W związku z tym nawet żółty olej oświetlony takim światłem da zielonkawy odcień. A to wszystko w myśl zasady łączenia kolorów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #706 Napisano 11 Października 2012 Panowie ile mi oleju wejdzie do silnika 1.9tdi 105km? nie mam filtra dpf bo zadna kontrolka mi sie nie wyswietla podczas zaplonu, to moge zalac MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 ?? na okres wymiany 15 tys ile łyka oleju ten silnik? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #707 Napisano 11 Października 2012 możesz. A ile łyka , o ile w ogóle , to się dowiesz za jakiś czas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #708 Napisano 12 Października 2012 Ja tam zalałem Statoil Lazerway LL 5W30. Bardzo dobry tym bardziej że za darmo, no i na bank oryginał. U mnie pracy mamy wózki z silnikami tdi więc olej darmocha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #709 Napisano 12 Października 2012 (edytowane) gw87 zakup sobie 5L, przy poprzednim samochodzie z 1.9 wchodziło mi ok 4 litrów i przez 15 tkm miałem dolewki 0,4 - 0,6 L. Edytowane 12 Października 2012 przez karuzel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #710 Napisano 31 Października 2012 Witam Mm pytanie. Chcę do mojego pędzidła 2.0 TDI bez DPF zakupić olej. Zdecydowałem się na MOTULA 5W30 504.00 507.00 (dotychczas lany CASTROL 5W30 LL 3. Czy oprócz tego, że MOTUL będzie o takich oznaczeniach jest w tym przypadku jeszcze podział, że jedne do diesela, a drugie do benzyny. Chodzi mi o to czy motul dzieli oleje i jak chcę kupić do TDI to musi mieć na opakowaniu napisane, że to do diesela. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #711 Napisano 31 Października 2012 Witam Mm pytanie. Chcę do mojego pędzidła 2.0 TDI bez DPF zakupić olej. Zdecydowałem się na MOTULA 5W30 504.00 507.00 (dotychczas lany CASTROL 5W30 LL 3. Czy oprócz tego, że MOTUL będzie o takich oznaczeniach jest w tym przypadku jeszcze podział, że jedne do diesela, a drugie do benzyny. Chodzi mi o to czy motul dzieli oleje i jak chcę kupić do TDI to musi mieć na opakowaniu napisane, że to do diesela. nie dzieli:) uniwersalny jest:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #712 Napisano 31 Października 2012 To rozumiem, że mogę go zastosować do PD? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #713 Napisano 31 Października 2012 dokładnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #714 Napisano 31 Października 2012 Może nie do końca na temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi, a tutaj znajdę fachowców. W dniu dzisiejszym wymieniałem olej, zakupiłem Mobil 1 5W30. W zakładzie nie robili tego przez korek spustowy tylko za pomocą kompresora ( widziałem przez szybę z pewnej odległości). Następnie wlał nowy olej i co chwilę sprawdzał bagnet (nieźle się przy tym wkurzał, patrzył pod światło z różnych stron itp.)zdziwiło mnie to że potem ponownie coś rzeźbił tym kompresorem. Mało tego jego kolega zabrał na chwilę moją bańkę i po chwili przyniósł z powrotem. Mam pytanie, czy jest możliwy scenariusz, że wlał z mojej bańki trochę oleju, a resztę wtłoczył kompresorem, którym wyciągał olej wcześniej (czy kompresor ma taką możliwość?). Na zadane pytanie przy płaceniu za usługę stwierdził, że po zalaniu nowym olejem w okolicy filtra wybija jeszcze trochę starego oleju i dlatego drugi raz użył kompresora, a kolega z moją bańką poleciał spisać normy VW bo chcą wprowadzić tą markę u siebie do sprzedaży (faktycznie jak się pytałem o olej i podałem normy to jakieś miny nietęgie mieli, dlatego pojechałem do hurtowni motoryzacyjnej i przyjechałem ze swoim olejem. Nie chce mi się wierzyć, że by kombinowali za parę złotych, tym bardziej, że moja żona siedziała w samochodzie, ale te użycie kompresora po raz drugi jest zastanawiające. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel123 Zgłoś #715 Napisano 31 Października 2012 Castrol Egde turbo diesel - używam żadnych za szczerzeń Polecam ; ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #716 Napisano 31 Października 2012 zapewne nalało mu się za dużo i musiał odessać troche wiadomo te bagnety są do bani i słabo widać na nich świeży olej...według mnie te odsysacze działają tylko w jedną strone. Ja osobiście do swojego paska leje Castrol Edge 5W40 i jest wszystko w porządku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #717 Napisano 31 Października 2012 Castrol Edge 5W40 ja to samo od 2 lat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #718 Napisano 1 Listopada 2012 ja to samo od 2 lat To samo leje juz 2 lata do B6 i wczesniej tez przez 2 lata do B5FL z silnikiem AVF - zadnych problemow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #719 Napisano 1 Listopada 2012 (edytowane) ja to samo od 2 lat powinien być 5w30. 5w40 wytrąca o wiele więcej spopielin w procesie eksploatacji, jest po prostu olejem gorszym, szybciej się "brudzącym". Edytowane 1 Listopada 2012 przez MarkII Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #720 Napisano 1 Listopada 2012 powinien być 0w30. 0w40 taki to jedynie do nowego silnika ;P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach