Skocz do zawartości
Gość chabov

rozgrzewa się tylko do 70 stopni...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chabov

Jak w temacie... Ile bym nie jechał rozgrzewa się tyko do 70 stopni... Mało coś... Czy to będzie termostat walnięty??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat na 99%, możesz jeszcze sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej czy nie przekłamuje. Ale w wkększości przypadków opisanych tutaj na forum to jest padnięty termostat. Sam miałem taki problem, też grzał się tylko do 70 stopni, wymieniłem na nowy i elegancko otwiera się dopiero przy 85 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chabov

Fajnie dzięki baaaardzo za pomoc!! Jestem nowy na forum i cieszę się że są ludzie chętni pomóc!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już złapiesz te 70 stopni, zatrzymaj się i przegazuj go trochę, temperatura powinna wzrosnąć do 90 a później do 100 stopni i powinny załączyć się wentylatory chłodnicy. Jeśli po zatrzymaniu rośnie temperatura do podanych powyżej i włączają się wentylatory, to powinno oznaczać, że walnięty termostat.

Jeśli po zatrzymaniu nadal temperatura na wskażniku nie wzrasta ale włączają się wentylatory, oznacza to uszkodzenie czujnika temperatury lub wskaźnika.

Dla pewności można zmierzyć temperaturę w zbiorniku wyrównawczym jakimś termometrem do pomiaru temperatury cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:eek::546:kurde to ja w nieświadomości 2 lata jeżdzę. coś mi to też mało się wydawało ale jak w korku stałem to temperatura rosła do 90 i dopiero w tedy wentylatory się włączały więdz myślałem że tak ma być, że te typy tak mają. bo od kąd kupiłem to auta to tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie przed wymianą termostatu, niech mi ktoś doradzi jakiej firmy kupić, żeby już nie wracać do tematu. Roboty jest z tym trochę bo pompa wspomy zasłania i szkoda roboty, żeby jakiś badziew zakładać. I o jakiej temp otwarcia zakupić?

Przy okazji jeszcze-zamierzam wymienić również włącznik termiczny wentylatorai pytanie: wszystkie są na tą samą temperaturę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the saint termostat wahler albo oryginal btt, temp otwarcia 87. zalacznik termiczny obojetne, bo wszystkie maja poczatek I biegu przy 92.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Luk333

Witajce

 

U mnie jest tak samo jak w temcie(70`). I juz tak jezdze dwa lata, i od poczatku jak go kupilem tak jest.

Czy to ma jakies konsekwencje jezeli chodzi o zluzycie silnika. Wiadomo ze olej moze nie miec odpowiedniej temperatury ale czy to jest szkodliwe dla silnika?? Silnik chodzi dobrze, V-max wieksza niz fabryczni podawane 170km/h, z odpalaniem nie ma zadnego problemu, zluzycie paliwa jest ok (5-7L/100).Zimom ogrzewanie dziala dobrze.

Jak cos mam tdi Z1.

I jeszcze jedno, czy klopotliwa jest wymiana termostatu i jakie sa koszta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniałem jako jedną z pierwszych samodzielnych prac mechanicznych i... dałem radę. Poszukaj na forum czy w książce gdzie siedzi termostat i do dzieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

podpinam sie pod temat. mam tez problem ze tylko do 70stopni i ani troche wiecej (chyba ze w dlugim korku stoi skoczy do 80) termostat wymienialem 5 razy dwa oryginalne i trzy wahlera czy jakos tak ale nic nie pomaga. gdy wskazowka wskakuje ledwo ponad 70 odrazu wlaczaja sie wentylatory. raz zastawilem chlodnice kartonem i jak doszlo do 90st na biegu jalowym wentylatory zaczely dmuchac a w silniku strasznie spadly obroty az telepalo go calego. moze ktos powiedziec o co chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 90% przekłamuje Ci wskaźnik lub masz założony nieprawidłowy czujnik temperaturki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen
podpinam sie pod temat. mam tez problem ze tylko do 70stopni i ani troche wiecej (chyba ze w dlugim korku stoi skoczy do 80) termostat wymienialem 5 razy dwa oryginalne i trzy wahlera czy jakos tak ale nic nie pomaga. gdy wskazowka wskakuje ledwo ponad 70 odrazu wlaczaja sie wentylatory. raz zastawilem chlodnice kartonem i jak doszlo do 90st na biegu jalowym wentylatory zaczely dmuchac a w silniku strasznie spadly obroty az telepalo go calego. moze ktos powiedziec o co chodzi??

 

Po prostu przegrzałeś auto. Masz złe wskazania na desce. Albo czujnik, albo coś we wskaźniku. Stawiam jednak na czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Luk333

Nic na sile.

Musiales troche przegrzac silnik ze az tak sie zachowywal, a raczej nie w termostacie lezy problem:

 

Jeśli po zatrzymaniu nadal temperatura na wskażniku nie wzrasta ale włączają się wentylatory, oznacza to uszkodzenie czujnika temperatury lub wskaźnika.

Dla pewności można zmierzyć temperaturę w zbiorniku wyrównawczym jakimś termometrem do pomiaru temperatury cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

uu przegrzalem?? takie to ma objawy?? mozliwe bo mialem problemy z chlodzeniem swego czasu jazda powyzej 100km/h konczyla sie wychyleniem wskaznika podczas jazdy do 110stp. jak robilem uszczelke to musialem glowice wymienic poniewaz stara byla popekana. to wiec teraz tak kojarze ze po problemach z chlodzeniem zaczely sie problemy z kopceniem i braniem oleju. wiec napewno i pierscionki dostaly po dupie bo wczesniej nie kopcil jak go kupilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i
na 90% przekłamuje Ci wskaźnik lub masz założony nieprawidłowy czujnik temperaturki.

 

czujnik wymienialem na ten z zoltym pierscieniem a zegary elektryk naprawial bo wogole temp nie pokazywaly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
the saint termostat wahler albo oryginal btt, temp otwarcia 87. zalacznik termiczny obojetne, bo wszystkie maja poczatek I biegu przy 92.

 

Dzięki! Jak wymienię dam znać jak sie sprawuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ueee jak tak przegrzałes silnik to ja długiej eksploatacji mu nie wroze :( moj tato zalatwil podobnie poprzedni silnik w b3... jak bede w garazu zrobie fotki tłoków.

mocne przegrzanie doprowadziło do popekania pierscieni, bardzo mocnego zużycia tłoków i porysowania cylindrow :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji jeszcze-zamierzam wymienić również włącznik termiczny wentylatorai pytanie: wszystkie są na tą samą temperaturę?

Witam.

Przy kupnie uważaj, żeby był to włącznik z 3 stykami (blaszkami), tzw. dwubiegowy; z 2 blaszkami to nie ten (ja kupiłem jakiś włoski za 53 zł).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności