Gość chabov Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2008 Jak w temacie... Ile bym nie jechał rozgrzewa się tyko do 70 stopni... Mało coś... Czy to będzie termostat walnięty?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2008 Termostat na 99%, możesz jeszcze sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej czy nie przekłamuje. Ale w wkększości przypadków opisanych tutaj na forum to jest padnięty termostat. Sam miałem taki problem, też grzał się tylko do 70 stopni, wymieniłem na nowy i elegancko otwiera się dopiero przy 85 stopniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chabov Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2008 Fajnie dzięki baaaardzo za pomoc!! Jestem nowy na forum i cieszę się że są ludzie chętni pomóc!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadi9 Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2008 Jak już złapiesz te 70 stopni, zatrzymaj się i przegazuj go trochę, temperatura powinna wzrosnąć do 90 a później do 100 stopni i powinny załączyć się wentylatory chłodnicy. Jeśli po zatrzymaniu rośnie temperatura do podanych powyżej i włączają się wentylatory, to powinno oznaczać, że walnięty termostat. Jeśli po zatrzymaniu nadal temperatura na wskażniku nie wzrasta ale włączają się wentylatory, oznacza to uszkodzenie czujnika temperatury lub wskaźnika. Dla pewności można zmierzyć temperaturę w zbiorniku wyrównawczym jakimś termometrem do pomiaru temperatury cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2008 :546:kurde to ja w nieświadomości 2 lata jeżdzę. coś mi to też mało się wydawało ale jak w korku stałem to temperatura rosła do 90 i dopiero w tedy wentylatory się włączały więdz myślałem że tak ma być, że te typy tak mają. bo od kąd kupiłem to auta to tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2008 Jestem właśnie przed wymianą termostatu, niech mi ktoś doradzi jakiej firmy kupić, żeby już nie wracać do tematu. Roboty jest z tym trochę bo pompa wspomy zasłania i szkoda roboty, żeby jakiś badziew zakładać. I o jakiej temp otwarcia zakupić? Przy okazji jeszcze-zamierzam wymienić również włącznik termiczny wentylatorai pytanie: wszystkie są na tą samą temperaturę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2008 the saint termostat wahler albo oryginal btt, temp otwarcia 87. zalacznik termiczny obojetne, bo wszystkie maja poczatek I biegu przy 92. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Luk333 Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2008 Witajce U mnie jest tak samo jak w temcie(70`). I juz tak jezdze dwa lata, i od poczatku jak go kupilem tak jest. Czy to ma jakies konsekwencje jezeli chodzi o zluzycie silnika. Wiadomo ze olej moze nie miec odpowiedniej temperatury ale czy to jest szkodliwe dla silnika?? Silnik chodzi dobrze, V-max wieksza niz fabryczni podawane 170km/h, z odpalaniem nie ma zadnego problemu, zluzycie paliwa jest ok (5-7L/100).Zimom ogrzewanie dziala dobrze. Jak cos mam tdi Z1. I jeszcze jedno, czy klopotliwa jest wymiana termostatu i jakie sa koszta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2008 Termostat wymieniałem jako jedną z pierwszych samodzielnych prac mechanicznych i... dałem radę. Poszukaj na forum czy w książce gdzie siedzi termostat i do dzieła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2008 podpinam sie pod temat. mam tez problem ze tylko do 70stopni i ani troche wiecej (chyba ze w dlugim korku stoi skoczy do 80) termostat wymienialem 5 razy dwa oryginalne i trzy wahlera czy jakos tak ale nic nie pomaga. gdy wskazowka wskakuje ledwo ponad 70 odrazu wlaczaja sie wentylatory. raz zastawilem chlodnice kartonem i jak doszlo do 90st na biegu jalowym wentylatory zaczely dmuchac a w silniku strasznie spadly obroty az telepalo go calego. moze ktos powiedziec o co chodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2008 na 90% przekłamuje Ci wskaźnik lub masz założony nieprawidłowy czujnik temperaturki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2008 podpinam sie pod temat. mam tez problem ze tylko do 70stopni i ani troche wiecej (chyba ze w dlugim korku stoi skoczy do 80) termostat wymienialem 5 razy dwa oryginalne i trzy wahlera czy jakos tak ale nic nie pomaga. gdy wskazowka wskakuje ledwo ponad 70 odrazu wlaczaja sie wentylatory. raz zastawilem chlodnice kartonem i jak doszlo do 90st na biegu jalowym wentylatory zaczely dmuchac a w silniku strasznie spadly obroty az telepalo go calego. moze ktos powiedziec o co chodzi?? Po prostu przegrzałeś auto. Masz złe wskazania na desce. Albo czujnik, albo coś we wskaźniku. Stawiam jednak na czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Luk333 Zgłoś #13 Napisano 15 Lutego 2008 Nic na sile. Musiales troche przegrzac silnik ze az tak sie zachowywal, a raczej nie w termostacie lezy problem: Jeśli po zatrzymaniu nadal temperatura na wskażniku nie wzrasta ale włączają się wentylatory, oznacza to uszkodzenie czujnika temperatury lub wskaźnika. Dla pewności można zmierzyć temperaturę w zbiorniku wyrównawczym jakimś termometrem do pomiaru temperatury cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #14 Napisano 15 Lutego 2008 uu przegrzalem?? takie to ma objawy?? mozliwe bo mialem problemy z chlodzeniem swego czasu jazda powyzej 100km/h konczyla sie wychyleniem wskaznika podczas jazdy do 110stp. jak robilem uszczelke to musialem glowice wymienic poniewaz stara byla popekana. to wiec teraz tak kojarze ze po problemach z chlodzeniem zaczely sie problemy z kopceniem i braniem oleju. wiec napewno i pierscionki dostaly po dupie bo wczesniej nie kopcil jak go kupilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #15 Napisano 15 Lutego 2008 na 90% przekłamuje Ci wskaźnik lub masz założony nieprawidłowy czujnik temperaturki. czujnik wymienialem na ten z zoltym pierscieniem a zegary elektryk naprawial bo wogole temp nie pokazywaly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2008 the saint termostat wahler albo oryginal btt, temp otwarcia 87. zalacznik termiczny obojetne, bo wszystkie maja poczatek I biegu przy 92. Dzięki! Jak wymienię dam znać jak sie sprawuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2008 ueee jak tak przegrzałes silnik to ja długiej eksploatacji mu nie wroze moj tato zalatwil podobnie poprzedni silnik w b3... jak bede w garazu zrobie fotki tłoków. mocne przegrzanie doprowadziło do popekania pierscieni, bardzo mocnego zużycia tłoków i porysowania cylindrow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #18 Napisano 16 Lutego 2008 Przy okazji jeszcze-zamierzam wymienić również włącznik termiczny wentylatorai pytanie: wszystkie są na tą samą temperaturę? Witam. Przy kupnie uważaj, żeby był to włącznik z 3 stykami (blaszkami), tzw. dwubiegowy; z 2 blaszkami to nie ten (ja kupiłem jakiś włoski za 53 zł). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach