Buszmen Zgłoś #421 Napisano 7 Października 2014 maxellxl Ja zmieniłam na 5 W 40 i jest OK. Po drodze wyszło parę spraw z racji wieku, oring na chłodniczce oleju, uszczelnienie wału , simering pod skrzynią USZCZELNIACZE zaworowe, coś tam chlipnie przez turbinę i suma sumarum łoił mi podobne ilości co u Ciebie, a może nawet więcej;) Kwestia obrotów, może być zbiegiem okoliczności np. walnięta przepływka, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #422 Napisano 7 Października 2014 maxellxl Ja zmieniłam na 5 W 40 i jest OK. Po drodze wyszło parę spraw z racji wieku, oring na chłodniczce oleju, uszczelnienie wału , simering pod skrzynią USZCZELNIACZE zaworowe, coś tam chlipnie przez turbinę i suma sumarum łoił mi podobne ilości co u Ciebie, a może nawet więcej;)Kwestia obrotów, może być zbiegiem okoliczności np. walnięta przepływka, no z tym zbiegiem okolicznosci to nie wiem czy na 100%....bo problem pojawił się od razu po płukance/wymianie oleju/pomiarze ciśnienia w cylindrach....zastanawiam się czy gość coś ze świecami nie naknocił. Auto w serwisie...dopiero rano pod komputer zostanie podlaczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #423 Napisano 8 Października 2014 zastanawiam się czy gość coś ze świecami nie naknocił. No w sumie nie pomyślałem o tym... A zmieniałeś ostatnio świczki? Hmmm przewody na cewkach, raczej trudno zamienić... Zobaczysz co powie VAG;) Co do przepływomierza, to u mnie wsio było OK i nagle zaczął świrować. Falowanie obrotów, na wolnych w miatrę a przy dodaniu gazu drgawki i gaśnięcie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #424 Napisano 8 Października 2014 (edytowane) Panowie w serwisie zdiagnozowali uwaloną cewke zapłonową.... A żeby miec gwarancje na nią trzeba wymieniac tez swiecie....laczny koszt 350 zł :sciana a świece zmienialem pol roku temu :sciana Po krótkiej przejażdzce na nowym oleju (zmiana z 10W40 na 5W30) i nowych swiecach...nie widze/nie czuje nic niepokojącego. Chociaz mam delikatne...ale naprawde delikatne wrazenie ze troche wolniej przyspiesza (byc moze mam juz jakas faze na to auto i widze złe rzeczy, ktorych nie ma ) Edytowane 8 Października 2014 przez maxellxl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #425 Napisano 9 Października 2014 (byc moze mam juz jakas faze na to auto i widze złe rzeczy, ktorych nie ma ) Jest taka szansa:-DA stare świece jak maja pół roku i jakiś mały przebieg, puść na olx czy jakimś tam badziewiu, pewnie szybko pójdą za parę dyszek, bo nowe są dość drogie;) Coś tam odzyskasz;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #426 Napisano 9 Października 2014 Aaa tam szkoda mi już nerwów.... byłem przed chwilą sprawdzić poziom oleju...kurna baran w serwisie wlał za duzo, jest jakies 0.5 cm ponad MAX....jutro ide szukać gumowego wężyka, potem do apteki i trzeba to odessać W sumie chyba nie powinno sie nic stac nie?...troche go na warsztacie na gazie pałowali jak sprawdzali tą cewke, no i droga powrotna do domu jakies 6km. Od tamtej pory auto stoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #427 Napisano 9 Października 2014 Aaa tam szkoda mi już nerwów....byłem przed chwilą sprawdzić poziom oleju...kurna baran w serwisie wlał za duzo, jest jakies 0.5 cm ponad MAX....jutro ide szukać gumowego wężyka, potem do apteki i trzeba to odessać W sumie chyba nie powinno sie nic stac nie?...troche go na warsztacie na gazie pałowali jak sprawdzali tą cewke, no i droga powrotna do domu jakies 6km. Od tamtej pory auto stoi. Ściągnij olej jak najszybciej a najlepiej poproś Panów mechaników, żeby to łaskawie zrobili, najlepiej abyś nie musiał do nich jechać bo samochody z turbosprężarką i katalizatorem nie powinny mieć nadmiaru oleju!!! Inne zresztą też - - - - - aktualizacja - - - - - http://www.motofakty.pl/artykul/ile_oleju_w_silniku.html - - - - - aktualizacja - - - - - http://turbotech.pl/pomoc.php?nArId=1&cTitle=Najcz%C4%99stsze%20usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #428 Napisano 10 Października 2014 Sprawa załatwiona...wyszedłem w poszukiwaniu wężyka gumowego, zdążyłem od drzwi wejściowych wyjśc na odleglosc 5-7 metrów, patrze a w głebi podwórka warsztat samochodowy (człowiek nawet nie wie co znajduje sie blisko niego ), wchodze i pytam o wężyk - "Nie mamy"..."ale możemy panu odciągnąć troche oleju" i tym sposobem problem rozwiązany. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale po odessaniu nadmiaru oleju auto stało się jakby żywsze Muszę też wszystkim powiedzieć jedną rzecz - po zrobieniu płukanki i wymianie oleju na Motul 5W30 z Elfa 10W40 olej w silniku ma całkowicie inny kolorek jaśniejszy, nie jest taki brudny/przepalony. Wczesniej po zrobieniu ledwo 10-15 km olej stawał się ciemny i zabrudzony. Wydaje mi się, że płukanka to dobra rzecz...ale prawdziwy test juz jutro 100km przede mna oby bez niespodzianek na drodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #429 Napisano 10 Października 2014 Będzie gut Marcinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #430 Napisano 3 Listopada 2014 Panowie...problem ze żłopaniem oleju rozwiązany płukanka plus zmiana na syntetyk (z 10W40 na 5W30) Motul Specific pomogła przejechane od wymiany 500 km i stan na bagnecie taki sam ...wczesniej auto brało 1 litr oleju na 2 tys km Wszyscy, którzy wyeliminowali możliwe wycieki i inne awarie a olej nadal silnik bierze polecam zmiane oleju na lepszy Dodam, że auto ma na liczniku prawie 250k km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #431 Napisano 3 Listopada 2014 Zrób jeszcze 10 tyś km, ale takie sytuacje cieszą. Szerokości i udanej eksploatacji na motulu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #432 Napisano 3 Listopada 2014 "zmiana na syntetyk (z 10W40 na 5W30)" A to dziwne. Z reguly robi sie odwrotny zabieg. Grunt ze pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #433 Napisano 4 Listopada 2014 @Jericho...problem był taki, że auto z Danii i nie wiadomo było jaki olej byl lany...mechanik znajomy z uwagi na przebieg zalał 10W40 elfa...ale po konsultacjach z 3 mechanikami i po przeczytaniu masy postów na tym forum doszedłem do wniosku, ze robie płukanke i zmieniam olej na ten co producent zaleca...poki co nic sie nie dzieje na szczescie (no moze poza chrobotaniem/stukaniem na lekkim mrozie po odpaleniu az do opadniecia obrotów do 800 - pozniej cisza). Póki co zadowolony jestem, ale 100% pewnosci bede miał po przejechaniu tych 2tys km Dzieki Panowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #434 Napisano 4 Listopada 2014 "zmiana na syntetyk (z 10W40 na 5W30)" A to dziwne. Z reguly robi sie odwrotny zabieg. Tak, co jest błędem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #435 Napisano 4 Listopada 2014 Tak, co jest błędem. ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #436 Napisano 5 Listopada 2014 Poprostu chciałem napisać, że nie powinno się zmieniać oleju na gęściejszy np z powodu większego przebiegu, czasami słyszę, że ktoś mówi "Ooo, 200tys już przejechane, to trzeba wlać 10W", albo jak 300tys to już 15W. No i później zapiekają się pierścienie w tłokach itp i szlak trafia silnik. Szczególnie w przypadku silników z turbiną trzeba zawsze lać olej 5W. Hydropopychacze też inaczej pracują na innym oleju. No i wiadomo, że jeśli już żłopie olej, to wymiana na sprawny, czy, jak kto woli, remont. Wlanie gęściejszego oleju nic nie da, jak już są znaczne ubytki oleju, to nadal znaczne będą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macQ28 Zgłoś #437 Napisano 5 Listopada 2014 W moim Pasku 1,8T AWT gość lał nie wiem dlaczego mobil super 10W40, no i tez co sie oczytałem na forum to stwierdziłem ze nie chce mi sie robić płukanek wiec zalalem narazie 10W40 Motul Synergie + ,ponoć do Turbin b.dobry :-) Zobaczymy co dalej, narazie po odpaleniu mam dziwny dźwiek, coś buczy w silniku i po chwili ucicha ? wie ktos co to ulicha ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #438 Napisano 5 Listopada 2014 @up płukanka kosztuje 25-40 zł preparatem liqui molly ...robi sie ja przy wymianie oleju. Ja polecam syf schodzi z silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #439 Napisano 5 Listopada 2014 "arazie po odpaleniu mam dziwny dźwiek, coś buczy w silniku i po chwili ucicha ? " - to buczy uklad odpowietrzenia zbiornika paliwa, czy jakos tak. Chodzi o przepuszczenie opar paliwa przez filtr weglowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #440 Napisano 6 Listopada 2014 @Jericho to nie jest to....sprawdzone, chrobotanie wystepuje z okolic wałków i pasków przy silniku za chłodnicą. I słychać tylko na lekkim mrozie...jak jest plusowa temperatura to silniczek dobrze pracuje, nic dziwnego nie słychac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach