krzychusu Zgłoś #301 Napisano 29 Stycznia 2013 Pali wam olej między wymianami ?, u mnie na bagnecie pokazuje cały czas tyle samo a juz 2 raz zmieniałem. Leje Orlen platinum 15W40 Minerał. Pewnie mnie zaraz za to pociśniecie ale poprzedni właściciel jeździł juz na mineralnym tylko ze najtanszym z Lotosu i jak go zlewałem to był czarny jak smoła. A ten Platinum teraz jak wymieniałem to tylko trochę sciemniał, nie wiem czy to przez olej czy przez to kiedy ostatni właściciel olej wymieniał;p. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #302 Napisano 30 Stycznia 2013 Leje Orlen platinum 15W40 Minerał :doh błagam.... Wiem, wiem, zaraz mielke się wypowie, że on tez na mineralnym jeździł I generalnie silnik ma to w upie, ale turbina chyba nie bardzo.Jeśli czytałeś cały ten temat, to zauważysz, że ja zmieniłem z pół syntetyka na full syntetyk i jest OK;) Spożycie jest na takim samym poziomie, i jest uzależnione od stylu jazdy;) Napiszę to jeszcze raz: W instrukcji obsługi, jest wyraźnie napisane, ze samochód może zużywać nawet 1l/1000km i, że należy regularnie kontrolować jego stan!!! Instrukcja z 1997r. strona 170 wersja włoska;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychusu Zgłoś #303 Napisano 30 Stycznia 2013 :doh błagam....Wiem, wiem, zaraz mielke się wypowie, że on tez na mineralnym jeździł I generalnie silnik ma to w upie, ale turbina chyba nie bardzo.Jeśli czytałeś cały ten temat, to zauważysz, że ja zmieniłem z pół syntetyka na full syntetyk i jest OK;) Spożycie jest na takim samym poziomie, i jest uzależnione od stylu jazdy;) Napiszę to jeszcze raz: W instrukcji obsługi, jest wyraźnie napisane, ze samochód może zużywać nawet 1l/1000km i, że należy regularnie kontrolować jego stan!!! Instrukcja z 1997r. strona 170 wersja włoska;) Takie spożycie jak w instrukcji to jest tylko mydlenie oczu... Przy takim zuzyciu to ty między wymianami robisz dwie wymiany dolewając 10l. Zgodzić sie mogę tylko i wyłącznią z drugą częścią tego zdania czyli że należy regularnie kontrolować stan. Jakby palił więcej niż 1litr na 10 000km to ja już bym się nad przeglądem motoru zastanawiał. Litr to jest srednio stan między max-min na bagnecie, czyli między wymianami masz musową dolewkę... A co do turbinki to i tak powoli umiera ;<, przez długi czas Passek jeździł bez sterowania zaworkiem N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #304 Napisano 31 Stycznia 2013 Mydlenie, nie mydlenie, ale widocznie jest dopuszczalne, choć faktycznie jest to duża i raczej skrajna wartość Naturalnie mój tyle nie chłepcze, ale coś tam raz na jakiś czas muszę mu dolać. Generalnie ponoć turbina K-03 lubi pociągnąć olej, szczególnie zapewne, wychłostana turbina:D N75 steruje otwarciem turbosprężarki i jest tzw "zaworem wykonawczym" . A sprawdź sobie jeszcze zawór upustowy z ukł. dolotowego;) Sposób z tą płukanką Liqui Moly, był zaczerpnięty z tego forum, gdzie ktoś napisał iż spokój miał na dłuższy okres czasu. Nie wiem, spróbuj, ale ja bym nie polecał takiego rozwiązania, jako ostateczne;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczurek24055 Zgłoś #305 Napisano 6 Marca 2013 Podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego, mianowicie mam pytanie posiadam passata b5 99r TDI 85kw czy mogę silnik zalać takim olejem http://platinumoil.szczecin.pl/index.php?page=products&op=details&id_group=46&id_product=1256 ? jakie mogą być skutki jazdy na takim oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #306 Napisano 7 Marca 2013 Podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego, mianowicie mam pytanie posiadam passata b5 99r TDI 85kw czy mogę silnik zalać takim olejem http://platinumoil.szczecin.pl/index...d_product=1256 ? jakie mogą być skutki jazdy na takim oleju? nie mozesz, olej musi spełniać norme 505 01 do Twojego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanek74 Zgłoś #307 Napisano 9 Marca 2013 Ja mam zalany olej Motul Synergie+ 6100 10W40. Wszystko jest ok. Niebawem będę wymieniał. Myślicie, że ten sam Motul będzie git? Czy to dobry wybór do B5, 3B, 1.8T AEB , 210000 km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #308 Napisano 14 Kwietnia 2013 Ściągnij wąż idący do IC i sprawdź czy tam olej nie pływaIle tego oleju w IC ma byc, aby sie niepokoic?Sladowe ilosci sa rzecza normalna, czy ma byc suchutko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #309 Napisano 15 Kwietnia 2013 Ile tego oleju w IC ma byc, aby sie niepokoic? Jak zdejmiesz rurę z icka i wyleje Ci się kałuża to już powód do zastanowienia Sladowe ilosci sa rzecza normalna, czy ma byc suchutko? Normalną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #310 Napisano 15 Kwietnia 2013 NormalnąUfff ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #311 Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Według mojej ksiązki serwisowej auto zalewali 10w-40 od nowości, albo przynajmnej od 180tys km. (czyli jak mial 50tys to pierwszy raz wlany był) Przeczytałem, że jest to zły olej do silnika 1.8T. I co teraz przechodzić na 5w? 10w-40 bierze mi około 100ml na 1 tys km (ale lubię wysokie obroty i często butuje, wskazówka widzi czerwone pole) , czy to prawda że jak przejdę na 5w to się silnik rozszczelni? Edytowane 13 Maja 2013 przez MaTT_ZST Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #312 Napisano 13 Maja 2013 czy to prawda że jak przejdę na 5w to się silnik rozszczelni? spiewka starych mechaników, jak silnik jest w dobrej kondycji to nic sie nie stanie , to nie duże fiaty gdzie elementy gumowe były wykonane z takich materiałów że potrafiły sie rozpuszczać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #313 Napisano 13 Maja 2013 auto zalewali 10w-40 od nowości, albo przynajmniej od 180tys km.Przeczytałem, że jest to zły olej do silnika 1.8T. I co teraz przechodzić na 5w? Nie ma przeciwwskazań do takiej zmiany. Ma ona znaczenie tylko dla warunków zimowych. Olej 10W szybciej gęstnieje na mrozie, więc utrudnia rozruch, wolniej dociera do węzłów smarowania, itd. czy to prawda że jak przejdę na 5w to się silnik rozszczelni? Nieprawda..... 5W-40 i 10W-40 różnią się po kątem lepkości tylko odpornością na niskie temperatury (np. temp. pompowalności to -35 vs. -30) a podczas pracy w temperaturze roboczej lepkość obu olejów jest z zbliżona, więc ani olej 10W nie uszczelni ani 5W nie rozszczelni silnika. 10W-40 to w większości olej półsyntetyczny, czyli mniej odporny na starzenie/zużycie niż 5W-40 (syntetyk). Oczywiście nie rozstrzygnie się kwestii osadów w samym silniku i możliwości ich rozpuszczania przez dodatki w róznych olejach. Tego raczej nie da się miarodajnie ocenić. PS. to co powyżej opisałem opieram na wiedzy zdobytej z wydawnictw i artykułów dotyczących tematyki olejów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #314 Napisano 13 Maja 2013 (edytowane) Chyba zaryzykuje. Najpierw płukanka później wleje 5W-40. Co będzie to będzie. Ale teraz co wybrać Valvoline Maxlfe Mobil Super 3000 Motul 8100 X-Cess Edytowane 13 Maja 2013 przez MaTT_ZST Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #315 Napisano 13 Maja 2013 Ale teraz co wybraćValvoline Maxlfe Mobil Super 3000 Motul 8100 X-Cess Jeśli Mobil to ja osobiście do tego silnika wybrałbym "fully syntetic" jedynkę. Ja używam dlatego, że oprócz wystarczającej lepkości zimowej 5W preferuję jak najlepszą ochronę w temperaturach roboczych pracy silnika, co zapewnia klasa lepkości 50. Oczywiście lepkość 40 uznaje za kompromisową (ochrona silnika vs spalanie). Ale to moje osobiste zdanie :-) PS. przy okazji jesteś na bieżąco z wątkiem o zapychającym się sitku smoka pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
18rp Zgłoś #316 Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) Mam pytanie dotyczące oleju: passat b5 1.8 turbo, przebieg grubo ponad 400 000 km, chodzi ok (dość cicho, słychać tylko coś ala wspomaganie jak w b3), ma moc ale już zaczyna słychać turbinę. Oleju nie bierze, poprzedni właściciel lal 15w40 Czy jak zdejmę pokrywę zaworów i nie będzie nagaru to lać syntetyk czy pół? Jak będzie nagar to zostawić minerala? Przez korek oleju widać już drobiny nagaru ale dalej nie widzę nic ponieważ mam zamontowaną osłonę na wałkach rozrządu. Płukanek się boję. Edytowane 31 Maja 2013 przez 18rp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reedis Zgłoś #317 Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) Wlej Valvoline max lifa 10w40 . Jest to bdb olej przeznaczony do silników z dużymi przebiegami i posiada formułę uszczelniająca . Przetestowałem już przejście z minerała na ten własnie pólsyntetyk w moim poprzednim aucie i naprawdę jest godny uwagi .Spalanie jest takie jak mineralnego a silnik ma lżej . Wlej go ze spokojem bez żadnych płukanek . Edytowane 31 Maja 2013 przez Reedis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #318 Napisano 1 Czerwca 2013 mam zamontowaną osłonę na wałkach rozrząduU mnie w AWT brak takiej oslony.Płukanek się boję.Ja tez, ale dzisiaj zrobilem 1sza Wlej Valvoline max lifa 10w40 . Jest to bdb olej przeznaczony do silników z dużymi przebiegami i posiada formułę uszczelniającaI z motula X-cessa 8100 przeszedlem dzisiaj na ten olej w wersji 5w40.Zobacze z czasem czy bylo warto Motula wciagal mi ok 1,5l na 15kkm, do tego pojawily sie wycieki pod pokrywa zaworow. Przebieg 228kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #319 Napisano 1 Czerwca 2013 I z motula X-cessa 8100 przeszedlem dzisiaj na ten olej w wersji 5w40.Zobacze z czasem czy bylo warto Motula wciagal mi ok 1,5l na 15kkm, do tego pojawily sie wycieki pod pokrywa zaworow. Przebieg 228kkm. pochwal się czy spadło zużycie na valvo, jak troche przelatasz, sam jestem ciekaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #320 Napisano 1 Czerwca 2013 Cytat Zamieszczone przez 18rp Zobacz postamam zamontowaną osłonę na wałkach rozrządu U mnie w AWT brak takiej oslony. seryjnie były te osłony, nie masz bo pewnie już ktoś coś robił i jej nie założył (ja u siebie też jej już nie zakładałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach