Skocz do zawartości
Gość omre

Czujnik temperatury-różnica między VAG a wskaźnikiem na desce rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam pytanko,jeżeli wskazówka stoi na 90 stopniach(nigdy więcej) a vag pokazuje czasami 94,97 stopni to czy jest to normalne.Błędów brak ale tez nie słyszę wentylatora po prostu jak się rozgrzeje to 90 i już i w trasie też oscyluje się 90.Czy to jest normalne zachowanie?Termostat wymieniony na początku roku ze względu na występowanie błędu:16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent przed wymianą ledwo było 70 stopni teraz ładnie łapie 90.Co Wy na to?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,mam pytanko,jeżeli wskazówka stoi na 90 stopniach(nigdy więcej) a vag pokazuje czasami 94,97 stopni to czy jest to normalne

Oj żeby wszyscy mieli takie problemy... ;)

Jest wszystko :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W pasku 1.8 abs, czujnik na desce max jaki osiaga to 70 st na vagu stale 90 st. W czasie jazdy ponizej 70 st na vagu ok 86. Problemem bedzie czujnik czy termostat? Ogrzewanie w srodku ok.

 

Drugi problem to zaczelo od niedawna wyrzucac wode ze zbiorniczka (temp na desce stoi na 70st) jednoczesnie bylo czuc nieprzyjemny zapach (spalenizny?) w srodku. Czy powodem moze byc zapowietrzenie ukladu chlodzenia? Mam wycieki na wezu, musze dolewac od czasu do czasu wody i zapomnialem odpowietrzyc. Dzis to zrobilem pochodzil z godzine czasu na postoju i w czasie jazdy, nie wyrzuca na razie plynu. Weze nie twardnieja. Pompa wody huczy i do wymiany ale w kabinie ogrzewanie jest to chyba dziala.

 

Ps. Jestem za granica i niestety dostep do czesci i mechanikow jest b.utrudniony, prosze o porade co zakupic w kraju i czekam na paczke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

W pasku 1.8 abs, czujnik na desce max jaki osiaga to 70 st na vagu stale 90 st. W czasie jazdy ponizej 70 st na vagu ok 86. Problemem bedzie czujnik czy termostat? Ogrzewanie w srodku ok.

 

Drugi problem to zaczelo od niedawna wyrzucac wode ze zbiorniczka (temp na desce stoi na 70st) jednoczesnie bylo czuc nieprzyjemny zapach (spalenizny?) w srodku. Czy powodem moze byc zapowietrzenie ukladu chlodzenia? Mam wycieki na wezu, musze dolewac od czasu do czasu wody i zapomnialem odpowietrzyc. Dzis to zrobilem pochodzil z godzine czasu na postoju i w czasie jazdy, nie wyrzuca na razie plynu. Weze nie twardnieja. Pompa wody huczy i do wymiany ale w kabinie ogrzewanie jest to chyba dziala.

 

Ps. Jestem za granica i niestety dostep do czesci i mechanikow jest b.utrudniony, prosze o porade co zakupic w kraju i czekam na paczke.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,mój problem jest trochę inny tzn. przy załączonym egr obroty zaczynaja falować pomiędzy 800-1000 na vagu temperatura pokazuje 64 i czasami spada do 50 a na liczniku pokazuje 90 :dolamam przy zaślepionym egr obroty nie falują dodam że vag pokazuje wzbogaconą mieszankę czy problemem jest czujnik G62 czy termostat ktore daja błedne informacje do ecu o temp.silnika,co może być przyczyną falujących obrotów na załączonym egr:dolamam może ktoś miał podobne problemy proszę o rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początku zmień czujnik temperatury cieczy chłodzącej. pewnie tak jak u mnie ma 2 wyjścia. pierwsze wyjście na licznik (to co pokazuje na blacie) i drugie, które podaje temperaturę do ECU. Jak już będziesz miał prawidłowo pokazywaną temperaturę, a silnik dalej będzie źle chodził wtedy napisz znowu tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzięki za podpowiedż ale z tego co udało mi się zobaczyć mój czujnik ma cztery piny,ale i tak wymienię go w przyszłym tygodniu tzn we wtorek a potem poinformuje czy jest lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ma 4 piny tak samo jak i mój :) czyli ma 2 osobne wyjścia: 1. licznik 2. ECU

 

wymieniaj bo to może wszystko zmienić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie na vagu nie pokazuje że czujnik jest zły czy to na pewno czujnik płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak może tak być. jak masz VAGa to sprawdź wskazania na sterowniku silnika i porównaj z tym w instruments (chyba kanał 7) powinny być takie same albo bardzo zbliżone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,no i wymieniłem czujnik temperatury ale znacząco się nie poprawiło:dolamammoże naświetle problem od samego początku tzn. około 2 miesięcy temu wymieniony został rozrząd z czyszczeniem wszystkich przewodów od intercoolera do zaworu egr no i zaczęło się

1.dzień póżniej zaczeło słychać taki dziwne kwakanie ,mechanik stwierdził że to jest wina egr bez podłączenia vag i zaślepił mi egr i problem znikł,ale ja chciałem mieć ten egr załączony więc kupiłem nowy egr w inter carsie (około 470 pln) został wymieniony ale kwakanie pozostało więc wniosek jest taki że prawdopodobnie nie jest to wina egr-u ,następnego dnia pojechałem do mechanika podłączył komputer i było parę błędów i stwierdził że problemem kwakania jest zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem został wymieniony (160 pln) kwakanie znikneło ale obroty zaczęły falować szczególnie przy załączonej klimie zawór egr został ponownie zaślepiony następnie za parę dni znowu odwiedziłem mechanika podpiąl vaga i wyszło że temperatura jest zbyt mała a na liczniku jest 90 stopni i że silnik dostaje wzbogaconą mieszankę tak jakby komputer myślał że cały czas jest zimny silnik no i do wymiany poszedł czujnik temperatury ale pomogło połowicznie tzn na wyłączonej klimie nie ma problemu a na załączonej klimie obroty faluja ale nie tak bardzo jak przed wymianą czujnika jednakże czuć jak by silnik miał zaraz zgasnąć ale obroty powracają do prawidłowych ,falowanie jest co około 30 sek.

moje pytanie jest co to może być: czy mechanik mógł coś nie wiem nie dokręcić podczas wymiany rozrządu i czyszczeniu przewodów czy problem leży gdzie indziej zaznaczam że przed wymianą rozrządu i czyszczeniem wszystko było OK :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jeżeli się to dzieje tylko na włączonej klimie to może sprężara się kończy albo sprzęgiełko na niej. bo jeśli tak jak piszesz wszystko jest ok bez klimy, a podczas włączenia klimy wiadomo jest większy opór. jak sprężarka się zaciera albo sprzęgiełko już nie pierwszej nowości to stawia za duży opór i wtedy Ci obroty faluja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze , to wytłumacz mi dlaczego przy zaślepionym egr tego wogóle nie ma,może problem leży po stronie podciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,problem ustalony przewody podciśnieniowe koło zaworu N75 wymienione na nowe problem ustał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

około 3 tygodni temu wymieniałem płyn g12 i czujnik 4 pinowy (silnik APT).

Stary czujnik fixował, raz 0, raz 90 st. Kupiłem najtańszy na allegro (35pln).

Było ok, ale od kilku dni opornie podnosi się wskazówka i jeśli już się podniesie,

to max 70st (po 20km). Szybko wraca na zero. Dzisiaj sprawdziłem na VAG.

Wskazówka na blacie 0st., na VAG max 80 st. (też mało). Dodatkowy objaw,

to obroty na zimnym silniku. Jest jeszcze ciepło, a on po odpaleniu wskakuje na 1400obr/min. Po ruszeniu, przy zmianie biegów i wciskaniu sprzęgła podskakuje do 2000obr/min. Czy to wina tylko czujnika? Czy nagle i termostat do wymiany by był. Bo zakładam, ze temp. może być błędnie odczytywana zarówno na blacie jak i na VAG, skoro czujnik byłby walnięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.po jakim dystansie lapie 90st w waszych paskach.u mnie musze przejechac ponad 5 km.dodam ze jak zlapie 90st to trzyma nawet przy duzych predkosciach.pisze bo mnie to nurtuje.jezdze ciezarowka na co dzien i po tym dystansie mam 90st a tam wiadomo jesr wiekszy uklad chlodzenia.nie mam vaga,ogrzewanie dziala ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gdzie w Vagu sprawdza sie temperaturę silnika?? Mój pasek pokazuj cały czas na blacie 90 stopni. Przy okazji w silniku wyskoczył mi błąd 561

Może mi to ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie sprawdzić bo już głupieje przy tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniłem dziś termostat zgodnie z zaleceniami ale niestety nic to nie dało. Temperatura w VCDS-ie w silniku nadal pokazuje max 69 stopni a na liczniku trzyma 90. Termostat Wahler tylko cena podejrzana bo zapłaciłem 40 zł. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak może być ? może czujnik do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku... ile razy trzeba napisać, że jedyny słuszny termostat to tylko ori z ASO? Termost Wahlera mialem osobiscie i dzialal poprawnie tylko do pierwszego pelnego otwarcia (90*C), pozniej zaczal sie otwierac przy 75*C... Nie mowie ze to od razu wina termostatu, bo moze masz tez uszkodzony czujnik temp. Rok temu kupilem czujnik Febi, przejechalem 30kkm i jest wszystko okay - zaplacilem za niego 19zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności