Skocz do zawartości
Gość omre

Czujnik temperatury-różnica między VAG a wskaźnikiem na desce rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, aby wszystko robić w warsztacie to można pójść z torbami. Termostat WAHLER 40zł a za wymianę śpiewają 150zł!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie, aby wszystko robić w warsztacie to można pójść z torbami. Termostat WAHLER 40zł a za wymianę śpiewają 150zł!!!

 

To chyba kolego w serwisie byłeś że Ci taka cene zaspiewali. Ja ostatnio wymieniałem termostat wraz z czujnikiem temperatury i z dolewką płynu zapłaciłem 50zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem to samo na blacie miałem 90st ,VAG w czasie jazdy pokazywał 70-75st po wymianie termostatu - blat 90 VAG 87-91 więc myślę że też czeka was wymiana termostatu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam aż troszkę mrozy puszczą i zabieram się za wymianę termostatu. Najlepsze jest to, że sprawdzałem koledze temperaturę i też go czeka wymiana. Nawet teściowi w B5 zerknąłem przez VAG-a i się ździwił że też go to czeka. Myślę że wielu kierowców jeździ nieświadomie z tym problemem i zwalają większe międzyinnymi zużycie paliwa na inne czynniki ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem że to będzie kosztować ok 50zł, dlatego zajechałem do warsztatu (nie serwisu) bo przy takich temperaturach nie chciał mi się bawić w zimnym garażu. Jak jak usłyszałem tą cenę to od razu zwrot na pięcie i do garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To chyba kolego w serwisie byłeś że Ci taka cene zaspiewali. Ja ostatnio wymieniałem termostat wraz z czujnikiem temperatury i z dolewką płynu zapłaciłem 50zł.

Byłeś przy tym i widziałeś co wymieniali?Bo chyba dokładał do interesu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Swojego Passata kupiłem w maju i szczerze mówiąc, to jakoś olewałem sobie wskazówkę od temeratury (czyt. widziałem, że nie osiąga 90 stopni, ale mi to nie przeszkadzało). Jednak po przeczytaniu kilku tematów odnośnie temperatury zaczynam się niepokoić. Jak już wspomniałem, odkąd jestem posiadaczem tego auta wskazówka nigdy nie osiągnęła 90 stopni. Dzisiaj przy temperaturze -15 wskazówka osiągnęła max jedną kreskę przed 90 stopniami. Co ciekawe, po 40 minutach spędzonych w korku w ukochanej Kołbieli wskazówka opadła o jedną kreskę niżej. Wnioskuję, że to zapewnie termostat, tak? Dla ścisłości dodam, że nie zaobserowałem, żeby kiedykolwiek podczas jazdy po rozgrzaniu spadła do zera. No i moje drugie pytanie. Jakie są konsekwencje jazdy z niesprawnym termostatem? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Że się tak przypomnę, bo temat zszedł na kłótnie o ceny wymiany termostatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłeś przy tym i widziałeś co wymieniali?Bo chyba dokładał do interesu.

 

Tak stałem obok i przyglądałem się sam właściciel to wymieniał. Dlaczego miałby dokładać do interesu? Jak ktoś jest dobry i chce mieć klientów to nie będzie z nich zdzierał.

Że się tak przypomnę, bo temat zszedł na kłótnie o ceny wymiany termostatu..

Kolego to że autko będzie więcej Ci paliło przez nie dogrzany silnik.

Edytowane przez MDZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego to że autko będzie więcej Ci paliło przez nie dogrzany silnik.

 

tak kolego prawda tylko ze poprzednik nawiazal do tego ze temat zszedl do ustalania ceny wymiany termostatu a nie samego osadzenia ze powinien zostac on wymieniony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że MDZ po prostu skopiował nie to co planował do cytatu. :] Nie zauważyłem żeby auto paliło jakoś dużo, więc może termostat nie jest padnięty. A jeżeli jest i będzie paliło jeszcze mniej, to tym lepiej. :D Dzięki za odpowiedź MDZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy po wymianie termostatu, ja i kolega w AVF. Mozna to zrobić bardzo szybko :D. To co zobaczyliśmy po wymianie powaliło na kolana :eek:. 90 stopni na blacie i w VAG-u. Masakra jak teraz grzeje w aucie. Zauważyliśmy zanik kopcenia z wydechu, praktycznie nie widać dymu. Jestem naprawdę w szoku :eek:. Z moich przemysleń wynika, że taki niesprawny termostat porządnie szkodzi nam i silnikowi tj. duże spalanie, szybsze zabrudzenie turbiny (większa dawka paliwa do zadanych obrotów i obciążenia), śmierdzące spaliny, niedogrzana kabina, długi okres grzania silnika itd. Najgorsze jest to, że wielu kierowców jeździ z tym problemem nieświadomie tak jak wspominałem i myślą że tak ma być :(. Wymienię jeszcze u teścia termostat i będzie oki. ;) Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Edytowane przez kema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najgorsze jest to, że wielu kierowców jeździ z tym problemem nieświadomie tak jak wspominałem i myślą że tak ma być . Wymienię jeszcze u teścia termostat i będzie oki. Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemów....

 

Jak dla mnie to już jesienią nie dało się jeździć z uwalonym termostatem.. wymieniłem go jak tylko upewniłem się że jest uszkodzony. O jeździe przy -15 z rozwalonym termostatem to nawet nie chce mi się myśleć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jesli na climatronicu temp dochodzi mi max do 63st, na blacie wskazówka lezy, gdy stanę na chwile to wzrasta tak do 70st, na vagu blad czujnika g62 jednakze słyszałem ze ten błąd lubi wywalac przy niesprawnym termostacie. I tu mam pytanie co to bedzie g62 czy termostat? Srodek grzeje mi się w miarę szybko, lecz gdy ustawię temp na 28st to wcale jakos za gorąco nie jest..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie ma czujnika, skoro więc masz błąd czujnika G62, to do wymiany czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak zachowywał się wskaźnik temperatury, VAG pokazywał temp 70-75st i błąd czujnika .Po wymianie czujnika temp na blacie 90st a na VAG-u dalej 70-75st .Wymieniłem termostat i teraz na VAG-u mam 87-91st.

 

Myślę że na pewno masz do wymiany czujnik i termostat !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat nie ma czujnika

Duży ty to wiesz a skąd się biorą tacy co tak myślą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze termostat nie ma czujnika, ale podobno czasami przy uszkodzonym termostacie wywala błąd g62.. zacząłem sie nad tym zastanawiac gdy zmierzyłem opornosc na pinach czujnika i wyszła mi dobra (wartosci zbalazłem na forum a4)..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie-mi pokazuje temperature 90 a dzis spadal do ok 75 potem znowu do 90 czy to tez wina czujnika (wszystko podczas jazdy,a raczej sie nie chlodzil az tak silnik).Na dworze ok +6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzony układ chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności