marioplf Zgłoś #461 Napisano 21 Września 2014 Dzieki Zyggy - po zdjęciu pokrywy niestety najgorszy scenariusz... przestawil sie walek z krzywkami i niestety powyrywał popychacze Nie orientujesz się, czy w AHU 1,9 TDI 90KM 66KW po takiej akcji tłoki ulegają zniszczeniu ? +- orientuje sie ktos jaki to koszt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #462 Napisano 21 Września 2014 Masz na mysli ze przeskoczyl pasek rozrzadu czy ktores z kol rozrzadu puscilo? Opisz dokladniej co sie stalo bo jakos trudno wyobrazic mi wyrwane popychacze. Predzej ze tloczek popychacza wyszedl gora;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #463 Napisano 21 Września 2014 Tłoczki, tłoczki popychaczy wyszły górą i wałek z krzywkami je powyrywał. Pod pokrywą latały ich kawałki i sprężynki. Same tłoczki zostały na miejscu. - Myślisz, że niżej wszystko jest ok ? Czy najprościej Waszym zdaniem będzie kupić używaną głowicę i podmienić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #464 Napisano 22 Września 2014 Przykra sprawa. Zdejmij głowicę i oceń straty. Zobaczysz, czy na tłokach są ślady zaworów. Jeśli są ślady i nawet jeśli wszystko wygląda niby ok, to i tak ni wesz jak wyglądają korbowody. Wszystko trzeba sprawdzić i zastanowić się, czy nie warto kupić całego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #465 Napisano 22 Września 2014 Robilem niedawni podobny przypadek w afn 4 popychacze hydrauliczne zniszczone . Glowica zdjeta zawory mimo kolizji wszystkie ok zostaly dotarte i sa szczelne. Nie wytrzymal napinacz paska rozrzadu. Klientka lubi czasami zrobic redukcje z 5 biegu na 2 i cos musialo puścić. Najwazniejsze to zeby nie byly poniszczone gniazda w ktorych chodza popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #466 Napisano 22 Września 2014 Moglo i tloki uszkodzic, jesli taki hardcor pod klawiatura. Musisz wyciagnac tloki i sprawdzic czy pierscienie swobodnie sie ruszaja, jesli zblokowane to silnik smietnik. Inna sprawa czy przypadkiem do tego walek rozrzadu nadaje sie do montazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol6376 Zgłoś #467 Napisano 20 Grudnia 2014 Panowie mam takie pytanie do znawców tematu. Paska sprowadziłem rok temu w październiku i zrobiłem zdjęcie rozrządu. Po ponad roku czasu strzałka jest w pozycji zaznaczoną czerwoną strzałką, czyli mam rozumieć, że pasek jest już tak luźny i napinacz nie może go już napiąć? ATTACH=CONFIG]126329[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #468 Napisano 20 Grudnia 2014 Wstępne napięcie wykonuje się ręcznie, czyli ustawiasz strzałeczkę równolegle do kreski, a póxniejszą regulacją zajmuje się napinacz. Załącz silnik bez pokrywy rozrządu i obserwuj jak jest ustawiony rozrząd. Jak nei pokrywają się znaki, to możesz wyregulować i ponownie skontrolować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #469 Napisano 3 Lutego 2015 Witam, Mam pytanie o ustawienie wałka rozrządu na blokadę - chodzi o silnik 1,9 TDI AFN: - ustawiam koło zamachowe na 0 (znak pokrywa sie z odlewem na obudowie skrzyni) - blokuję koło pompy wtryskowej (blokada ładne wchodzi w otwór) - demontuję pokrywę wałka rozrządu i wstawiam blokadę (płaskownik ok 5mm) I teraz przy odkręceniu koła wałka rozrządu mam tak, że wałek zawsze lekko się ruszy (jakieś 2mm)przez co jak jest rozrząd spięty znak 0 też się lekko rusza... 1. Czy ta blokada do wałka rozrządu nie powinna mieć żadnego luzu i przy odkręcaniu koła wałka, wałek nie powinien drgnąć? Pytam bo nie posiadam oryginalnej blokady i chciałbym wiedzieć jak to powinno profesjonalnie wyglądać. 2. Czy jeżeli wałek lekko drgnie (te 2 mm) to będzie miało duży wpływ na ustawienie rozrządu - korygując ustawienie wału na znak 0 (przesuwając o te 2 mm które wcześniej się przestawiły przy wykręcaniu koła wałka rozrządu)? Jak sobie z tym radzicie, żeby chcąc odkręcić kółko wałka rozrządu sam wałek się nie przestawił (lekko) pod naporem użytej siły do odkręcenia śruby kółka. Proszę o obrazowe info Pozdrawiam. Może to lekko zagmatwane, ale pytam o szczegóły tak aby wszystko dobrze zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #470 Napisano 4 Lutego 2015 Ja dodatkowo pod blokadę wałka rozrządu wkładam odpowiednio dobrany, długi szczelinomierz. Wtedy wszystko mam na sztywno i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #471 Napisano 4 Lutego 2015 Przy odkrecaniu kola walka rozrzadu nie powinnybyc blokady wlozone mo mozna ukruszyc walek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #472 Napisano 4 Lutego 2015 I oczywiście dokręcanie dynamometrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #473 Napisano 4 Lutego 2015 Przy odkrecaniu kola walka rozrzadu nie powinnybyc blokady wlozone mo mozna ukruszyc walek. Nie pisz głupot , bo blokady zakłada się wszystkie i dopiero rozkręca się koło i napinacz z reszta tak podaje nie jedna książka , sam tak robiłem kilka razy i nic się nie wykruszyło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #474 Napisano 4 Lutego 2015 A jeszcze pytanko - z jaką siłą należy dokręcić koło wałka rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #475 Napisano 4 Lutego 2015 z jaką siłą należy dokręcić koło wałka rozrządu? 45Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #476 Napisano 4 Lutego 2015 jackrally Dzięki za szybką odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #477 Napisano 4 Lutego 2015 Nie pisz głupot , bo blokady zakłada się wszystkie i dopiero rozkręca się koło i napinacz z reszta tak podaje nie jedna książka , sam tak robiłem kilka razy i nic się nie wykruszyło . Miałeś po prostu szczęście, ale szymin89 ma rację. Blokady tej na końcu wałka nie wolno używać przy odkręcaniu śruby kółka. Sam osobiście miałem przypadek, że ukruszyłem kawałek wałka i od tego czasu nigdy więcej tej blokady do tego nie użyłem. Wałek co prawda jeździ do dziś ale na blokadę już się go nie ustawi bo jednej krawędzi nie ma :noniebardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofmaniak Zgłoś #478 Napisano 4 Lutego 2015 krzychmax To teraz trochę nie rozumie.... To jak dokręcić koło wałka rozrządu jak wałek nie będzie zablokowany a tylko pompa będzie? Przecież zawsze przy takim dokręcaniu (bez tej blokady z tyłu) jest możliwość, że wałek się ruszy i wtedy nie będzie idealnie ustawiony... przez co zawory lekko moga stykać się z tłokami...?? Tak samo przy odkręcaniu - wałek zawsze się ruszy tak, że potem będzie problem z włożeniem blokady... No chyba, że się mylę...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #479 Napisano 4 Lutego 2015 Można dorobić sobie przyrząd, którym przytrzymasz za kółko a nie za wałek. Blokada w wałku jest też włożona ale obciążeń nie przenosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #480 Napisano 4 Lutego 2015 Zamieszczone przez szymin89 Przy odkrecaniu kola walka rozrzadu nie powinnybyc blokady wlozone mo mozna ukruszyc walek. Nie pisz głupot , bo blokady zakłada się wszystkie i dopiero rozkręca się koło i napinacz z reszta tak podaje nie jedna książka , sam tak robiłem kilka razy i nic się nie wykruszyło . Kolo walka rozrzadu do odkrecenia nie blokuje sie zadna blokada/przyrzadem do ustawienia rozrzadu. Jesli nie polamiesz walka to uszkodzisz przyrzad. A watpie zeby linial do walkow w Renault 1.6 16v wytrzymal okolo 70Nm. Ale jak za naprawe samochodow biora sie kowale nie mechanicy to tak jest. Do tego sluzy specjalny trzymak.http://www.nb-store.eu/WebRoot/Store9/Shops/61849609/4B5D/93A7/2D18/D0A9/939A/C0A8/28BE/AD8C/werkzeug-nockenwellen-gegenhalter-wk00048.3.WZ.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach