Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

czy kierunek paska rozrządu jest ważny ??

bo strzałek na moim nie ma. dayco

założyłem tak że da się przeczytać napisy normalnie. patrząc od przodu auta do tyłu.

 

dobrze dobrze ??

 

bo po założeniu w ten sposób pasek troszke wyje. mam nadzieje żę on się tylko musi ułożyć. napięcie jest dobrze. wskazóweczka jest idealnie :)

Edytowane przez Jacumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy kierunek paska rozrządu jest ważny ??

bo strzałek na moim nie ma. dayco

założyłem tak że da się przeczytać napisy normalnie. patrząc od przodu auta do tyłu.

 

dobrze dobrze ??

 

bo po założeniu w ten sposób pasek troszke wyje. mam nadzieje żę on się tylko musi ułożyć. napięcie jest dobrze. wskazóweczka jest idealnie :)

 

napisami do mozliwosci odczytania czyli dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewny jesteś, że to pasek wyje? Moim zdaniem wyć może pompa wody a nie pasek. Jeśli chodzi o pasek to mechanicy z zasady zakładają go tak aby można było normalnie przeczytać jego rozmiar itp. choć nie jest to żadna reguła. Firma dayco pozostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehhh. ilu mechaników tyle opinii ;)

 

pompa wody też nowa. skf.

dźwięk jest taki jak nowa guma sie po czymś przewija. pewnie musi sie ułożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dźwięk jest taki jak nowa guma sie po czymś przewija. pewnie musi sie ułożyć.

 

Widzisz masz już odpowiedź o jakości dayco. Rozrząd po prawidłowym założeniu powinien cicho pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzisz masz już odpowiedź o jakości dayco. Rozrząd po prawidłowym założeniu powinien cicho pracować.

 

to moze tylko źle założyłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to moze tylko źle założyłem

 

Nowa pompa wody też może być wadliwa. Wiem, że czasami ludzie je reklamują z uwagi na głośną pracę. A może za mocno pasek jest napięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowa pompa wody też może być wadliwa. Wiem, że czasami ludzie je reklamują z uwagi na głośną pracę. A może za mocno pasek jest napięty?

 

strzałka w napinaczu jest w 2/3 rowka (po prawiej) czyli ciut za dużo napięty. ale po zapaleniu samochodu jest na samym środku. poluźnić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie rob , jest dobrze , strzalka nie zawsze bedzie w tym samym polozeniu,na zimnym bedzie w innym miejscu niz na cieplym,zalezy jak wal stanie po zgaszeniu auta raz strzalka bedzie po srodku a raz za rowkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
strzałka w napinaczu jest w 2/3 rowka (po prawiej) czyli ciut za dużo napięty. ale po zapaleniu samochodu jest na samym środku. poluźnić ??

 

Zakładając, że rozrząd jest prawidłowo złożony to teraz strzałką napinacza nie sugeruj się. Napinacz normalnie pracuje. Wrzuć czwarty bieg, zdejmij osłonę rozrządu i przetaczaj samochód do przodu obserwując wychylenie strzałki na napinaczu. Przekonasz się że zmienia cały czas swoje położenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i sprawa wyglada nastepująco.

po ustawieniu rozrządu na znaki - strzałka jest idealnie w połowie skali. po zapaleniu troche drga i jest pod koniec skali na max. czyli zakładam żę jest dobrze.

jeśli chodzi o odgłosy. dochodziły z pompy wody. ale samochód pochodził sobie 20 minut i ucichło. teraz jeszcze troszke hałasuje ale uznaje zę się ułoży i skłądam autko :)

 

dzięki za pomoc :)

 

uaktualnienie.

przejechałęm 50 kilometrów samochodem. dochodzą małe odgłosy z okolic pompy wody. troche mnie to niepokoi :( pompa skf. możliwe żęby nowa była padnięta ??

 

albo tylko ucho mam przeczulone ;)

Edytowane przez Jacumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paski Dayco mimo prawidłowo napiętego rozrządu czsami wyją. Taki ich urok. Pompa SKF, to dobra pompa, ale najlepszym zdarza się wpadka. Spraw sobie stetoskop mechaniczny i obsłuchaj dokładnie silnik co w przypadku diesli nie zawsze jest łatwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po założeniu nowego rozrządu też wyło, musiałem jeszcze raz zdejmować wszystko i okazało się, że to pompa wody, wymieniłem na inną i już było ok.

 

Edytowane przez Alexx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po założeniu nowego rozrządu też wyło, musiałem jeszcze raz zdejmować wszystko i okazało się, że to pompa wody, wymieniłem na inną i już było ok.

 

 

 

u mnie jest podobny dźwięk. czyli pompa wody do wymiany. ehhh.

też miałeś pompę skf ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki na dzień dzisiejszy polecicie rozrząd ?

mój obecny ma 6,5 roku i 81 tys/km

myślę że pora wymienić

myślę nad tym bo niby oryginał

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-vw-passat-2-0-tdi-bgw-bgh-bwh-i4532654269.html

czekam na opinie lub inne propozycje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - proszę o pomoc.

W piątek podczas skręcania na skrzyżowaniu nieco mi się śpieszyło i jadąc dość szybko na 2 begu autko straciło moc, zaczęło kopcić na siwo/biało i w końcu zgasło... Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek na kole pompy wtryskowej.

Po zaholowaniu zabrałem się do pracy i przestawiłem to koło o 1 ząbek w lewo. Autko odpaliło i działało idealnie przez jakieś 50 km... bo dziś przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (na luzie) silnik zgasł... Okazało się, że pasek rozrządu znów się przestawił i nie jest już tak napięty jak był kiedyś. Można powiedzieć, że przytrzymując koło przy zaworach specjalnie dorobionym kluczem mogę sobie kręcąc kołem od pompy przestawiać dowolnie ząbki... ale... ustawiłem koło od pompy wg wskaźników (dobrze zaznaczonych przed wymianą rozrządu 2 lata temu) i niestety autko kręci, ale nie odpala... pomyślałem, że może trzeba przekręcić kołem pompy wtryskowej cały obrót w koło (może pompa działa na "2 obroty") ale po wykonaniu tej czynności nadal to samo - autko kręci, ale nie pali.

 

Co powiecie ? - gdzieś jeszcze musiał przeskoczyć pasek rozrządu ? Czy gdyby przeskoczył gdzie indziej, to byłoby już po silniku, nie kręciłby rozrusznik itd ?

Czy jeszcze raz w koło powinno przelecieć koło pompy wtryskowej ?

 

Jedno jest pewne - napinacz, i pasek do wymiany. Ostatnia wymiana rozrządu miała miejsce w marcu 2012 - od tamtego czasu autko przejechało niecałe 53 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw na blokady, tak ja trzeba, a nie na jakieś malunki. Oczywiście rozrząd do wymiany, koła zębate do sprawdzenia, kąt wtrysku do sprawdzenia i jak sądzę do regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze ustawiam na blokadę, ale znaki przy okazji też robię.

Powiedz mi tylko, dlaczego nie chce odpalić jak na znaki jest ok... pasek przeskoczył gdzieś jeszcze ? na innym kole ? czy zbieg okoliczności i pompa niedomaga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na blokady, no to ok. Nie lubię mechaników od pisaków i korektorów. Co do odpalania, to ciężko powiedzieć. Może w wyniku przeskoczenia pogięło zawory. W sumie to wszystko trzeba posprawdzać. Zdjąć pokrywę zaworów to na początek. Założyć blokady i sprawdzić cechę na kole zamachowym. Bez zdejmowania głowicy ciężko moim zdaniem ocenić stan zaworów. Można np. sprawdzić kompresję na cylindrach. Być może sprawa jest błaha i problemem jest tylko kąt wtrysku? Może tak się przestawił, że nie ma szans odpalić. No troszkę trzeba posprawdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności