Jacumi Zgłoś #441 Napisano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) czy kierunek paska rozrządu jest ważny ?? bo strzałek na moim nie ma. dayco założyłem tak że da się przeczytać napisy normalnie. patrząc od przodu auta do tyłu. dobrze dobrze ?? bo po założeniu w ten sposób pasek troszke wyje. mam nadzieje żę on się tylko musi ułożyć. napięcie jest dobrze. wskazóweczka jest idealnie Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez Jacumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #442 Napisano 19 Sierpnia 2014 czy kierunek paska rozrządu jest ważny ?? bo strzałek na moim nie ma. dayco założyłem tak że da się przeczytać napisy normalnie. patrząc od przodu auta do tyłu. dobrze dobrze ?? bo po założeniu w ten sposób pasek troszke wyje. mam nadzieje żę on się tylko musi ułożyć. napięcie jest dobrze. wskazóweczka jest idealnie napisami do mozliwosci odczytania czyli dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #443 Napisano 19 Sierpnia 2014 Pewny jesteś, że to pasek wyje? Moim zdaniem wyć może pompa wody a nie pasek. Jeśli chodzi o pasek to mechanicy z zasady zakładają go tak aby można było normalnie przeczytać jego rozmiar itp. choć nie jest to żadna reguła. Firma dayco pozostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o jakość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #444 Napisano 19 Sierpnia 2014 ehhh. ilu mechaników tyle opinii pompa wody też nowa. skf. dźwięk jest taki jak nowa guma sie po czymś przewija. pewnie musi sie ułożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #445 Napisano 20 Sierpnia 2014 dźwięk jest taki jak nowa guma sie po czymś przewija. pewnie musi sie ułożyć. Widzisz masz już odpowiedź o jakości dayco. Rozrząd po prawidłowym założeniu powinien cicho pracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #446 Napisano 20 Sierpnia 2014 Widzisz masz już odpowiedź o jakości dayco. Rozrząd po prawidłowym założeniu powinien cicho pracować. to moze tylko źle założyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #447 Napisano 20 Sierpnia 2014 to moze tylko źle założyłem Nowa pompa wody też może być wadliwa. Wiem, że czasami ludzie je reklamują z uwagi na głośną pracę. A może za mocno pasek jest napięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #448 Napisano 20 Sierpnia 2014 Nowa pompa wody też może być wadliwa. Wiem, że czasami ludzie je reklamują z uwagi na głośną pracę. A może za mocno pasek jest napięty? strzałka w napinaczu jest w 2/3 rowka (po prawiej) czyli ciut za dużo napięty. ale po zapaleniu samochodu jest na samym środku. poluźnić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #449 Napisano 20 Sierpnia 2014 nic nie rob , jest dobrze , strzalka nie zawsze bedzie w tym samym polozeniu,na zimnym bedzie w innym miejscu niz na cieplym,zalezy jak wal stanie po zgaszeniu auta raz strzalka bedzie po srodku a raz za rowkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #450 Napisano 20 Sierpnia 2014 strzałka w napinaczu jest w 2/3 rowka (po prawiej) czyli ciut za dużo napięty. ale po zapaleniu samochodu jest na samym środku. poluźnić ?? Zakładając, że rozrząd jest prawidłowo złożony to teraz strzałką napinacza nie sugeruj się. Napinacz normalnie pracuje. Wrzuć czwarty bieg, zdejmij osłonę rozrządu i przetaczaj samochód do przodu obserwując wychylenie strzałki na napinaczu. Przekonasz się że zmienia cały czas swoje położenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #451 Napisano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) no i sprawa wyglada nastepująco. po ustawieniu rozrządu na znaki - strzałka jest idealnie w połowie skali. po zapaleniu troche drga i jest pod koniec skali na max. czyli zakładam żę jest dobrze. jeśli chodzi o odgłosy. dochodziły z pompy wody. ale samochód pochodził sobie 20 minut i ucichło. teraz jeszcze troszke hałasuje ale uznaje zę się ułoży i skłądam autko dzięki za pomoc uaktualnienie. przejechałęm 50 kilometrów samochodem. dochodzą małe odgłosy z okolic pompy wody. troche mnie to niepokoi pompa skf. możliwe żęby nowa była padnięta ?? albo tylko ucho mam przeczulone Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez Jacumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #452 Napisano 26 Sierpnia 2014 Paski Dayco mimo prawidłowo napiętego rozrządu czsami wyją. Taki ich urok. Pompa SKF, to dobra pompa, ale najlepszym zdarza się wpadka. Spraw sobie stetoskop mechaniczny i obsłuchaj dokładnie silnik co w przypadku diesli nie zawsze jest łatwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #453 Napisano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) U mnie po założeniu nowego rozrządu też wyło, musiałem jeszcze raz zdejmować wszystko i okazało się, że to pompa wody, wymieniłem na inną i już było ok. Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez Alexx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #454 Napisano 1 Września 2014 U mnie po założeniu nowego rozrządu też wyło, musiałem jeszcze raz zdejmować wszystko i okazało się, że to pompa wody, wymieniłem na inną i już było ok. u mnie jest podobny dźwięk. czyli pompa wody do wymiany. ehhh. też miałeś pompę skf ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #455 Napisano 5 Września 2014 Jaki na dzień dzisiejszy polecicie rozrząd ? mój obecny ma 6,5 roku i 81 tys/km myślę że pora wymienić myślę nad tym bo niby oryginał http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-vw-passat-2-0-tdi-bgw-bgh-bwh-i4532654269.html czekam na opinie lub inne propozycje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #456 Napisano 5 Września 2014 to tu masz troche taniej http://forum.vw-passat.pl/threads/42335-Nowe-części-do-VW-Rozrząd-OE-VW-038198119A-330PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #457 Napisano 21 Września 2014 Koledzy - proszę o pomoc. W piątek podczas skręcania na skrzyżowaniu nieco mi się śpieszyło i jadąc dość szybko na 2 begu autko straciło moc, zaczęło kopcić na siwo/biało i w końcu zgasło... Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek na kole pompy wtryskowej. Po zaholowaniu zabrałem się do pracy i przestawiłem to koło o 1 ząbek w lewo. Autko odpaliło i działało idealnie przez jakieś 50 km... bo dziś przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (na luzie) silnik zgasł... Okazało się, że pasek rozrządu znów się przestawił i nie jest już tak napięty jak był kiedyś. Można powiedzieć, że przytrzymując koło przy zaworach specjalnie dorobionym kluczem mogę sobie kręcąc kołem od pompy przestawiać dowolnie ząbki... ale... ustawiłem koło od pompy wg wskaźników (dobrze zaznaczonych przed wymianą rozrządu 2 lata temu) i niestety autko kręci, ale nie odpala... pomyślałem, że może trzeba przekręcić kołem pompy wtryskowej cały obrót w koło (może pompa działa na "2 obroty") ale po wykonaniu tej czynności nadal to samo - autko kręci, ale nie pali. Co powiecie ? - gdzieś jeszcze musiał przeskoczyć pasek rozrządu ? Czy gdyby przeskoczył gdzie indziej, to byłoby już po silniku, nie kręciłby rozrusznik itd ? Czy jeszcze raz w koło powinno przelecieć koło pompy wtryskowej ? Jedno jest pewne - napinacz, i pasek do wymiany. Ostatnia wymiana rozrządu miała miejsce w marcu 2012 - od tamtego czasu autko przejechało niecałe 53 tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #458 Napisano 21 Września 2014 Ustaw na blokady, tak ja trzeba, a nie na jakieś malunki. Oczywiście rozrząd do wymiany, koła zębate do sprawdzenia, kąt wtrysku do sprawdzenia i jak sądzę do regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #459 Napisano 21 Września 2014 Zawsze ustawiam na blokadę, ale znaki przy okazji też robię. Powiedz mi tylko, dlaczego nie chce odpalić jak na znaki jest ok... pasek przeskoczył gdzieś jeszcze ? na innym kole ? czy zbieg okoliczności i pompa niedomaga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #460 Napisano 21 Września 2014 Jak na blokady, no to ok. Nie lubię mechaników od pisaków i korektorów. Co do odpalania, to ciężko powiedzieć. Może w wyniku przeskoczenia pogięło zawory. W sumie to wszystko trzeba posprawdzać. Zdjąć pokrywę zaworów to na początek. Założyć blokady i sprawdzić cechę na kole zamachowym. Bez zdejmowania głowicy ciężko moim zdaniem ocenić stan zaworów. Można np. sprawdzić kompresję na cylindrach. Być może sprawa jest błaha i problemem jest tylko kąt wtrysku? Może tak się przestawił, że nie ma szans odpalić. No troszkę trzeba posprawdzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach