Skocz do zawartości
Gość schell

Olej do 1.9 TDi 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Też chciałbym podłączyć się do tematu i zapytać który olej lepiej wlać valvoline 10W40 durablend który spełnia norme VW505 00 czy może valvoline maxilife diesel10W40 na którym nie moge znalezć żadnych norm dla VW.Bo muszę właśnie na dniach zrobic zmianę siostrze w golfie silnik AAZ przebieg ok.250kkm i nie wiem który z tych olejów byłby lepszy, wcześniej tzn. w niemczech zalali go niby jakimś Avia turbo 10W40 czyli też półsyntetykiem. W sumie to przekonany jestem do tego maxlife bo jest niby do wszystkich diesli z przebiegiem powyżej 100kkm tylko dlaczego nie napisano jakie normy spełnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Też chciałbym podłączyć się do tematu i zapytać który olej lepiej wlać valvoline 10W40 durablend który spełnia norme VW505 00 czy może valvoline maxilife diesel10W40 na którym nie moge znalezć żadnych norm dla VW.Bo muszę właśnie na dniach zrobic zmianę siostrze w golfie silnik AAZ przebieg ok.250kkm i nie wiem który z tych olejów byłby lepszy, wcześniej tzn. w niemczech zalali go niby jakimś Avia turbo 10W40 czyli też półsyntetykiem. W sumie to przekonany jestem do tego maxlife bo jest niby do wszystkich diesli z przebiegiem powyżej 100kkm tylko dlaczego nie napisano jakie normy spełnia.

 

Nie zdziwiłbym się gdyby to był ten sam olej, ale w innym opakowaniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no myślę że valvoline takich rzeczy nie robi i nie rozlewają go chyba w Polsce.Cena jest zbliżona różnica ok. 10zł .W sumie to oba mają specyfikacje API CF ale już ACEA to durablend ma B4 a max life B3 a w książce pisze że wystaczy CD lub CE to faktycznie oba spełniają tą normę ,nawet wyższą bo CF, a stara PD3 to inaczej B3 wg.ACEA(dawne CCMC ) także wszystkie normy oba oleje spełniają.Z tym że norma B4 którą ma durablend jest szczególnie polecana do diesli o wtrysku bezpośrednim więc do zwykłego TD wystarczy maxlife chyba.Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki konkretnie?Trochę ich jest...

A takie ;). Dobrze zrobisz silniczkowi i turbince na zime.

Pozdrawiam.

DSC00254.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękówa,myślę że Motul zaleję,ciekawe jak motorek zareaguje...?Trochę dygam że zaczną się dolewki co 1000 km...:542:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę dygam że zaczną się dolewki co 1000 km...

To zależy Marek od ogólnej kondycji silnika ale powiem ci że ostatnio się "zakręciłem" i na motulu zrobiłem prawie 15k - nawet kropli nie musiałem dolewać. Próbuj bez obaw a sam zobaczysz :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio się "zakręciłem" i na motulu zrobiłem prawie 15k

A co ile km powinno się wymieniać półsyntetyk w AAZ?10k? i jeszcze spytam: czy w razie "W" czyli gdyby jednak zaczął pożerać olej,jak wrócę z powrotem do 15W40 to wszystko powróci do normy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

duze chlopy a placza jak male dzieci - co bedzie co bedzie. nic nie bedzie!!!

 

wlasnie testuje elfa 5w40. tak, tak pelny syntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak "The Dzik" reaguje?;)a poważnie mówiąc to eksperymenty owszem,ale PRZEMYŚLANE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moim paskiem śmigam na oleju z Nortauto do diesla 5-40 i już na nim przejechałem prawie 150000km i nie mam żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i oliwka zmieniona na półsyntetyk Motul Synergie 6100+ 10W40, póki co zrobiłem 1tys. i nic nie wziął,ale się przyglądam, choć przez wzgląd na turbawę wolałbym już nie wracac do minerala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem 3 lata temu do swojego paska syntetyk Mobil 5W/50. Muszę powiedzieć, że bardzo dobry olej. Choć zalałem go nie wiedząc co było wcześniej to podczas eksploatacji okazało się, że wszystko jest ok.:rano praktycznie żadnych stuków popychaczy i silnik w miarę cichy (5W-rzadki przy niskich temp.) a na ciepłym to samo i co najważniejsze bez dolewki-robię ok. 8-10tys. rocznie. Po dwóch latach zalałem Mobil 10W40 Turbo Diesel-tańszy. Rano jakby przez 20sek. trochę głośniej ale później cichnie. Na rozgrzanym silniku nie zauważyłem różnicy. Jednak po 5tys. km od wymiany musiałem już dolać 0,7L oleju! Przyczyny mogą być różne: albo silnik już się starzeje albo ten 10W40 jest rzadszy w wysokich temp. od tego 5W50 i pierścienie go już tak dobrze nie zgarniają. Może się mylę ale takie są moje doświadczenia z tymi olejami. W grudniu zalewam z powrotem 5W50. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast zauważyłem że silnik po nagrzaniu pracuje dużo ciszej niż na mineralu,szczególnie miło byłem zaskoczony jak przejechałem 150 km krajową i wysiadłem pod domem żeby go posłuchać, nie klekotał ale miękko "cykał",miód dla uszu....Gorzej że gdzieś ten nagar sie wypłukał i mam lekko spoconę miskę olejową, a po nocy spędzonej w garażu zastałem plamkę oleju wielkości 1 groszówki na podłodze.Nie podoba mi się to,ale póki co strachu nie ma, a na bagnecie poziom się trzyma jak w termosie. Co koledzy powiecie? Do mechana z tym jechać...:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat, jestem przed wymianą oleju, rezygnuje z castrola bo to g.... olej, chce valvoline, tylko czy VALVOLINE MAXLIFE Diesel 10W40 czy zwykły VALVOLINE MAXLIFE 10W40 róznica w cenie jest, a w jakości do TDI 270.000km? silnik i turbinka w dobrym stanie, nie ma wycieków ani nic mi nie bierze oleju. Więc?

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VALVOLINE MAXLIFE Diesel 10W40 czy zwykły VALVOLINE MAXLIFE 10W40

 

Kup Motul'a ;) Lepiej zmieniać olej częściej niż zaleca producent, niż wierzyć w farmazony typu maxlife.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kup Motul'a ;) Lepiej zmieniać olej częściej niż zaleca producent, niż wierzyć w farmazony typu maxlife.

 

Widzisz, czytałem tu na forum że na valvoline silnik pracuje ciszej, fakt że każdy użytkownik chwali swoje, to co wlał, ja się przejechałem na castrolu, tu na forum właśnie Motul i Valvoline, z większa korzyścią na valvoline (nieznaczną) ale skoro mówisz ze Motul jest lepszy od valvoline to może sie skuszę na niego. przechyl wage na Motula, w czym jest lepszy ;-) olej zmieniałem co 10k.

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzisz, czytałem tu na forum że na valvoline silnik pracuje ciszej, fakt że każdy użytkownik chwali swoje, to co wlał, ja się przejechałem na castrolu, tu na forum właśnie Motul i Valvoline, z większa korzyścią na valvoline (nieznaczną) ale skoro mówisz ze Motul jest lepszy od valvoline to może sie skuszę na niego. przechyl wage na Motula, w czym jest lepszy ;-) olej zmieniałem co 10k.

 

Nie miałem nigdy valvoline, ale do wszystkich aut leję motul od naszego forumowicza i nie miałem jeszcze żadnego problemu, którego powodem byłby zły olej. Myślę, że na valvoline również się nie zawiedziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lałem maxlife zwykły, maxlife diesel, shell, mobil i mobil diesel (wszystkie 10W40) - w weekend zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i w głowicy jest czyściutko. Subiektywne odczucie - najlepiej chodzi na valvoline (szybko gaśnie kontrolka i cichną szklanki).

Te zwykłe oleje (nie-diesel) można spokojnie wlewać do dieselka ,różnią się jakimiś tam dodatkami czyszczącymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lałem maxlife zwykły, maxlife diesel, shell, mobil i mobil diesel (wszystkie 10W40) - w weekend zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i w głowicy jest czyściutko. Subiektywne odczucie - najlepiej chodzi na valvoline (szybko gaśnie kontrolka i cichną szklanki).

Te zwykłe oleje (nie-diesel) można spokojnie wlewać do dieselka ,różnią się jakimiś tam dodatkami czyszczącymi.

czyli można ten zwykły Maxlive valvolina, bez żadnych problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, jak najbardziej. Właśmie jeżdże na valvoline obecnie, choć zmieniam spowrotem na motul6100Synergie+ i to tylko ze względu na to że można pełny zestaw - z filtrami - zamówicu u neszegi kolegi z forum Marcina/elemunauter. Motul i Valvoline są jedynymi firmami olejów, które są głównie polecane przez większość forumową. M lub V i tyko te.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności