kubek Zgłoś #81 Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam.Też chciałbym podłączyć się do tematu i zapytać który olej lepiej wlać valvoline 10W40 durablend który spełnia norme VW505 00 czy może valvoline maxilife diesel10W40 na którym nie moge znalezć żadnych norm dla VW.Bo muszę właśnie na dniach zrobic zmianę siostrze w golfie silnik AAZ przebieg ok.250kkm i nie wiem który z tych olejów byłby lepszy, wcześniej tzn. w niemczech zalali go niby jakimś Avia turbo 10W40 czyli też półsyntetykiem. W sumie to przekonany jestem do tego maxlife bo jest niby do wszystkich diesli z przebiegiem powyżej 100kkm tylko dlaczego nie napisano jakie normy spełnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #82 Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam.Też chciałbym podłączyć się do tematu i zapytać który olej lepiej wlać valvoline 10W40 durablend który spełnia norme VW505 00 czy może valvoline maxilife diesel10W40 na którym nie moge znalezć żadnych norm dla VW.Bo muszę właśnie na dniach zrobic zmianę siostrze w golfie silnik AAZ przebieg ok.250kkm i nie wiem który z tych olejów byłby lepszy, wcześniej tzn. w niemczech zalali go niby jakimś Avia turbo 10W40 czyli też półsyntetykiem. W sumie to przekonany jestem do tego maxlife bo jest niby do wszystkich diesli z przebiegiem powyżej 100kkm tylko dlaczego nie napisano jakie normy spełnia. Nie zdziwiłbym się gdyby to był ten sam olej, ale w innym opakowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek Zgłoś #83 Napisano 28 Sierpnia 2009 Nie no myślę że valvoline takich rzeczy nie robi i nie rozlewają go chyba w Polsce.Cena jest zbliżona różnica ok. 10zł .W sumie to oba mają specyfikacje API CF ale już ACEA to durablend ma B4 a max life B3 a w książce pisze że wystaczy CD lub CE to faktycznie oba spełniają tą normę ,nawet wyższą bo CF, a stara PD3 to inaczej B3 wg.ACEA(dawne CCMC ) także wszystkie normy oba oleje spełniają.Z tym że norma B4 którą ma durablend jest szczególnie polecana do diesli o wtrysku bezpośrednim więc do zwykłego TD wystarczy maxlife chyba.Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #84 Napisano 28 Sierpnia 2009 A jaki konkretnie?Trochę ich jest... A takie . Dobrze zrobisz silniczkowi i turbince na zime. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #85 Napisano 28 Sierpnia 2009 Dziękówa,myślę że Motul zaleję,ciekawe jak motorek zareaguje...?Trochę dygam że zaczną się dolewki co 1000 km...:542: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #86 Napisano 28 Sierpnia 2009 Trochę dygam że zaczną się dolewki co 1000 km... To zależy Marek od ogólnej kondycji silnika ale powiem ci że ostatnio się "zakręciłem" i na motulu zrobiłem prawie 15k - nawet kropli nie musiałem dolewać. Próbuj bez obaw a sam zobaczysz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #87 Napisano 28 Sierpnia 2009 ostatnio się "zakręciłem" i na motulu zrobiłem prawie 15k A co ile km powinno się wymieniać półsyntetyk w AAZ?10k? i jeszcze spytam: czy w razie "W" czyli gdyby jednak zaczął pożerać olej,jak wrócę z powrotem do 15W40 to wszystko powróci do normy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #88 Napisano 28 Sierpnia 2009 duze chlopy a placza jak male dzieci - co bedzie co bedzie. nic nie bedzie!!! wlasnie testuje elfa 5w40. tak, tak pelny syntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #89 Napisano 28 Sierpnia 2009 I jak "The Dzik" reaguje?;)a poważnie mówiąc to eksperymenty owszem,ale PRZEMYŚLANE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tgurczy Zgłoś #90 Napisano 29 Sierpnia 2009 Ja moim paskiem śmigam na oleju z Nortauto do diesla 5-40 i już na nim przejechałem prawie 150000km i nie mam żadnych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #91 Napisano 19 Listopada 2009 No i oliwka zmieniona na półsyntetyk Motul Synergie 6100+ 10W40, póki co zrobiłem 1tys. i nic nie wziął,ale się przyglądam, choć przez wzgląd na turbawę wolałbym już nie wracac do minerala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIOTR_FOTO Zgłoś #92 Napisano 19 Listopada 2009 Ja zalałem 3 lata temu do swojego paska syntetyk Mobil 5W/50. Muszę powiedzieć, że bardzo dobry olej. Choć zalałem go nie wiedząc co było wcześniej to podczas eksploatacji okazało się, że wszystko jest ok.:rano praktycznie żadnych stuków popychaczy i silnik w miarę cichy (5W-rzadki przy niskich temp.) a na ciepłym to samo i co najważniejsze bez dolewki-robię ok. 8-10tys. rocznie. Po dwóch latach zalałem Mobil 10W40 Turbo Diesel-tańszy. Rano jakby przez 20sek. trochę głośniej ale później cichnie. Na rozgrzanym silniku nie zauważyłem różnicy. Jednak po 5tys. km od wymiany musiałem już dolać 0,7L oleju! Przyczyny mogą być różne: albo silnik już się starzeje albo ten 10W40 jest rzadszy w wysokich temp. od tego 5W50 i pierścienie go już tak dobrze nie zgarniają. Może się mylę ale takie są moje doświadczenia z tymi olejami. W grudniu zalewam z powrotem 5W50. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #93 Napisano 24 Listopada 2009 Ja natomiast zauważyłem że silnik po nagrzaniu pracuje dużo ciszej niż na mineralu,szczególnie miło byłem zaskoczony jak przejechałem 150 km krajową i wysiadłem pod domem żeby go posłuchać, nie klekotał ale miękko "cykał",miód dla uszu....Gorzej że gdzieś ten nagar sie wypłukał i mam lekko spoconę miskę olejową, a po nocy spędzonej w garażu zastałem plamkę oleju wielkości 1 groszówki na podłodze.Nie podoba mi się to,ale póki co strachu nie ma, a na bagnecie poziom się trzyma jak w termosie. Co koledzy powiecie? Do mechana z tym jechać...:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #94 Napisano 1 Marca 2010 (edytowane) odświeżę temat, jestem przed wymianą oleju, rezygnuje z castrola bo to g.... olej, chce valvoline, tylko czy VALVOLINE MAXLIFE Diesel 10W40 czy zwykły VALVOLINE MAXLIFE 10W40 róznica w cenie jest, a w jakości do TDI 270.000km? silnik i turbinka w dobrym stanie, nie ma wycieków ani nic mi nie bierze oleju. Więc? Edytowane 1 Marca 2010 przez slawciol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #95 Napisano 1 Marca 2010 VALVOLINE MAXLIFE Diesel 10W40 czy zwykły VALVOLINE MAXLIFE 10W40 Kup Motul'a Lepiej zmieniać olej częściej niż zaleca producent, niż wierzyć w farmazony typu maxlife. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #96 Napisano 1 Marca 2010 (edytowane) Kup Motul'a Lepiej zmieniać olej częściej niż zaleca producent, niż wierzyć w farmazony typu maxlife. Widzisz, czytałem tu na forum że na valvoline silnik pracuje ciszej, fakt że każdy użytkownik chwali swoje, to co wlał, ja się przejechałem na castrolu, tu na forum właśnie Motul i Valvoline, z większa korzyścią na valvoline (nieznaczną) ale skoro mówisz ze Motul jest lepszy od valvoline to może sie skuszę na niego. przechyl wage na Motula, w czym jest lepszy olej zmieniałem co 10k. Edytowane 1 Marca 2010 przez slawciol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #97 Napisano 1 Marca 2010 Widzisz, czytałem tu na forum że na valvoline silnik pracuje ciszej, fakt że każdy użytkownik chwali swoje, to co wlał, ja się przejechałem na castrolu, tu na forum właśnie Motul i Valvoline, z większa korzyścią na valvoline (nieznaczną) ale skoro mówisz ze Motul jest lepszy od valvoline to może sie skuszę na niego. przechyl wage na Motula, w czym jest lepszy olej zmieniałem co 10k. Nie miałem nigdy valvoline, ale do wszystkich aut leję motul od naszego forumowicza i nie miałem jeszcze żadnego problemu, którego powodem byłby zły olej. Myślę, że na valvoline również się nie zawiedziesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #98 Napisano 1 Marca 2010 Lałem maxlife zwykły, maxlife diesel, shell, mobil i mobil diesel (wszystkie 10W40) - w weekend zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i w głowicy jest czyściutko. Subiektywne odczucie - najlepiej chodzi na valvoline (szybko gaśnie kontrolka i cichną szklanki). Te zwykłe oleje (nie-diesel) można spokojnie wlewać do dieselka ,różnią się jakimiś tam dodatkami czyszczącymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #99 Napisano 2 Marca 2010 Lałem maxlife zwykły, maxlife diesel, shell, mobil i mobil diesel (wszystkie 10W40) - w weekend zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i w głowicy jest czyściutko. Subiektywne odczucie - najlepiej chodzi na valvoline (szybko gaśnie kontrolka i cichną szklanki).Te zwykłe oleje (nie-diesel) można spokojnie wlewać do dieselka ,różnią się jakimiś tam dodatkami czyszczącymi. czyli można ten zwykły Maxlive valvolina, bez żadnych problemów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #100 Napisano 4 Marca 2010 tak, jak najbardziej. Właśmie jeżdże na valvoline obecnie, choć zmieniam spowrotem na motul6100Synergie+ i to tylko ze względu na to że można pełny zestaw - z filtrami - zamówicu u neszegi kolegi z forum Marcina/elemunauter. Motul i Valvoline są jedynymi firmami olejów, które są głównie polecane przez większość forumową. M lub V i tyko te. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach