Skocz do zawartości

PIOTR_FOTO

  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O PIOTR_FOTO

  • Urodziny 31.03.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łuków

Samochód

  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1995
  1. Obiecany film nagrany telefonem. Niestety nie widać bicia za bardzo bo za mało klatek na sekundę: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=tQDC9ddeHhw[/ame] Ja zauważyłem, że po frezowaniu zmalały gibania koła na boki ale pozostały w kierunku przód-tył (kierunek chłodnica-kabina).
  2. Nagrałem też film jednak telefon nie zdołał złapać bicia koła-za mało klatek na sekundę: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=tQDC9ddeHhw[/ame] Ja zauważyłem, że po frezowaniu zmalały gibania koła na boki ale pozostały w kierunku przód-tył (kierunek chłodnica-kabina).
  3. Ok tylko jak okaże się, że ośka prowadnicy po wkręceniu w wał ma bicie to jak ją wycentruję jeżeli jest np. krzywy wał? Gwint wydaje się ścisły.
  4. Witam. Jakieś pół roku temu zauważyłem dość mocno gibające się koło pasowe na wale korbowym, jednak zignorowałem to i jeździłem aż do dziś. Postanowiłem udać się z tym do mechanika-diagnoza: czoło wału do frezowania i koła pasowe i rozrządu do wymiany. Postanowiłem to zrobić jednak przy odbiorze auta zauważyłem, że po zrobieniu tego wszystkiego koło nadal się gibie choć ZNACZNIE mniej-a ja chciałem prosto! Odpowiadając na moje zastrzeżenia co do naprawy mechanik stwierdził, że za długo jeździłem z krzywym kołem pasowym i wał się skrzywił i jedyne co można było zrobić to splanować czoło wału. Zapłaciłem 450 zł i odjechałem niezadowolony. Zacząłem drążyć temat. Na forum znalazłem tekst jak ktoś frezował czoło wału i postanowiłem spróbować sam poprawić po mechaniku. Kupiłem frez, zamazałem czarnym markerem czoło wału aby widzieć efekty pracy i zacząłem ręczne frezowanie. Widać było że frez sciągał bardziej materiał z jednej strony wału co świadczyło o spartaczonej robocie przez mechanika. Po 2,5 godz. obracania frezem miałem czoło przeszlifowane-będzie super-pomyślałem.Składam wszystko do kupy i niestety bije nadal choć znacznie mniej niż po mechaniku. Sporo się poprawiło ale do ideału jeszcze brak. Co zrobiłem źle? Czy zastosowałem złą technikę frezowania? Bo słyszałem od mechanika, że do frezowania na samochodzie trzeba zdjąć wałek rozrządu aby "odprężyć" silnik-tylko po co? Czy faktycznie wał może być krzywy i frezowanie nic nie da? Proszę o porady i dziękuję cierpliwym za doczytanie do końca.
  5. Ja jestem właśnie po frezowaniu czoła u mechanika ale zupełnie podszedł nieprofesjonalnie do pracy i nie jestem zadowolony. Bicie po frezowaniu u mnie jest o wiele większe od tego na filmie (zresztą na filmie jest ok). Mechanik powiedział że lepiej nie da się zrobić bez wymiany wału bo cały czop jest krzywy. Nie chce mi się w to wierzyć i zastanawiam się tak jak kolega nad kupieniem własanego freza i poprawieniem powoli wszystkiego.
  6. Witam. Właśnie dzisiaj mechanik będzie mi planował czop wału korbowego, bo miałem już bicie. Resztę wszystko będę składał sam. I tu pojawił się jeden problem, ponieważ nie wiem jak zablokować wał korbowy aby dokręcić śrubę centralną koła zębatego. Wiem, że musi być mocno zablokowany bo jest tam duży moment dokręcania. Mechanik mówił mi, że on dokręca tą śrubę rurą na przedłużce ale jak blokuje wał to nie chciał powiedzieć. Jakie oni mają na to sposoby, czy są jakieś przyrządy? Nie chcę dokręcać tej śruby kluczem udarowym, ponieważ zależy mi na odpowiednim momencie dokręcenia. Pozdrawiam
  7. Obydwa przeguby podczas sprawdzania były wyjęte z piasty. Tak, jest to luz na wieńcu z wałeczkami a po dokładniejszym sprawdzeniu stwierdziłem także luzy promieniowe. Przegub idzie do wymiany.
  8. Witam. Przy wymianie łożysk przednich, kiedy miałem zdjęty przegub zewnętrzny z piasty stwierdziłem, że prawy przegub ma ok 3-4mm luzu wzdłuż własnej osi (jak ruszam przód-tył słychać takie puk-puk). Czytałem na forum o półosiach i wiem, że mają on jakiś luz roboczy ale ten luz u mnie jest wyczywalny na samym przegubie między jego tylną a przednią częścią. Innych luzów np. promieniowych przegub nie ma. Dodam jeszcze że lewy przegub nie ma żadnych luzów. Czy skoro mam wszystko już rozebrane należałoby wymienić już prawy przegub-wydaje mi się że powinien być ścisły bez luzów tak jak ten lewy. Przed rozebraniem wszystkiego samochód podczas przyspieszania miał wyczuwalne delikatne drgania kierownicy przy przyspieszaniu. Felgi i opony wyważone.
  9. Witam. Jak prawidłowo wybić sworzeń ze zwrotnicy aby nic nie pouszkadzać. Kiedy jest zamontowana półoś to jest tam tak mało miejsca, że nie da się zastosować żadnego ściągacza. Ja musiałem sworzeń i tak wymienić to odkręciłem trzy śruby mocujące go do wahacza, wyciągnąłem półoś i z góry go wybiłem. Czy jest jakiś sposób na wybicie go bez demontazu półosi i odkręcania tych trzech śrub?
  10. Niekoniecznie WKŁ kłamie-podałem przykład Audi A4 TDI - może od czasu AAZ to zmienili.
  11. Wg książki WKŁ do Audi "Zamiast trzpienia ustalającego można zastosować pręt o średnicy 15 mm i długości 36 mm..."
  12. Pompę ustawia się na trzpień (bolec), który powiniem mieć 15mm. Po złożeniu rozrządu ustaw statyczny kąt wtrysku i będzie OK.
  13. No to już wiem czego szukać. Szkoda tylko że komp od AFNa nie podejdzie Plug&Play. Zabieram się za szukanie schematu do przeróbki. ---------- Post added at 07:03 ---------- Previous post was at 06:21 ---------- Znalazłem bliźniaczy temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=90003. Wg niego komputer od AFN pasuje P&P a do przeróbki idzie tylko wtryczka do pompy. Tyle że tam opisują Audi ... Nastała cisza w temacie a mi w międzyczasie przyszła do głowy jedna myśl. Załóżmy, że zostawiam silnik 1Z w aucie a zmiany na AFNa robiłbym "na raty". Np. na początek założyłbym tylko turbinę z kolektorem ssącym, układ podciśnień oraz nowy komputer. Czy tak da rade?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności