Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

to jest ul. zasadowa ale nie pamiętam ile... ale to zadzwoń do niego 502615598

 

---------- Post added at 23:59 ---------- Previous post was at 23:57 ----------

 

a wogóle to właśnie wróciłem z garażu i powiem wam ze nie działa mi cos i nie wiem co.

Ogólnie to po probnej przejazdzce stanął mi na środku drogi i nie mogłem ruszyc, dobrze że byłem blisko... Macie jakis pomysł?

Może to być przez to że zrobiłem cos nie tak z servem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, u mnie miałem taki problem ze jak odessałem wodę z jednej komory to mi zakleszczyło przednie szczeki od strony kierowcy,moze u ciebie to samo sie stało, po prostu membrany są juz w tak kiepskim stanie ze sie zle układają i pozostawiają hamulec troszke wciśnięty i dlatego ci moze hamowac,chwilowo mozna to odpowietrzyć wyjmując zaworek z serwa lub wąz ze sciany grodzeniowej co idzie dalej do serwa, moze to pomóc na 5 km ,jak i na 100km.

Membrany do póki chodziły z wodą to było ok,a teraz juz sie całkiem inaczej układają i zasysają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Erget

Potwierdzam te porady w których stwierdza się że przyczyną "twardych hamulców" jest wypełnienie serwa wodą. Miałem to przez około rok, bez skutku i pomocy ze strony stacji obsługi (autoryzowanej) przy trzech wizytach gdzy sygnalizowałem usterki pracy układu hamulcowego. Sam doszedłem do tego, że przyczyną była woda zasysana przez serwo (ma zawsze nie w pełni szczelne obudowy) które było zanurzone w wodzie zbierającej sie w rynience pod przednią szybą, w której także umieszczony jest akumulator i filtr ppyłkowy. Dodatkowym objawem tego była woda która pojawiła się wewnątrz silnika powodując emulgowanie oleju silnikowego i zbieranie się emulsji ("szarej margaryny") na korku wlewu oleju do silnika i na listwie pomiaru poziomu oleju. Odradzzm "odsysanie" wody bo przy wymianie serwa wylało sie około 1,5 litra czarnego błota, serwo trzeba było wymienić na nowe i od tej pory jak ręką odjął. Przyczyna jest prosta. Króciec odwadniający rynnę podszybia (przy okazji go obcięto w stacji serwisowej) zatyka się brudami i woda nie ma gdzie spływać i jest w nim zanurzone serwo, akumulator itd. Ma to miejsce zwłaszcza po intensywnych deszczach, myciu intensywnym wodą przedniej szyby itp.. Radzę zdjąć osłonę nad rynną (np. przy okazji wymiany filtra ppyłkowego w klimatyzacji) i sprawdzić czy nie ma śladów zanurzenia serwa w wodzie. Także można zdjąć wężyk łączący serwo z pompą próżniową (w silniku 1,9 TDI) na złączce w przdeniej ściance rynny. W moim przypadku były tam krople wody i to był dowód na wodę w serwo i układzie wspomagania hamulców. Potem zażądałem zakupu i wymiany serwa - kosztowało razem około 1800 zł. Zasysanie wody przez serwo z powodu braku spływu wody, doprowadzające do "twardych hamulców" i zaniku funkcji hamulców jest paskudną i bardzo niebezpieczną sprawą. Można spowodować śmiertelne zagrożenie dla siebie i innych użytkowników drogi. Nie wyobrażam sobie dlaczego Producent samochodu nie zawiadamiał właścicieli o tak poważnej wadzie tego samochodu !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wyjąłem całe servo otworzyłem je i wyczyściłem cały środek, więc ogólnie to dwie komory czyściłem, a teraz moge przejechac moze z 1km i samochód ledwo co jedzie, strasznie cos smierdzi a spalanie to juz wogole tragedia.

Wiecie może czy jak pojade na komputer to czy on wykarze że to napewno jest servo do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno na 100% zakleszczyły ci sie hamulce, serwo jest juz w innym połozeniu i zaciska hamulce cały czas, smród jest z klocków hamulcowych bo sie scierają w expresowym tępie, zobacz czy ci dymek delikatny nie leci jak sie przejedziesz chwię,lub zobacz jak ci sie koła nagrzewają.Ja miałem to samo spalanie na poziomie 10-13 litrów w trasie bylo, mi pozostała wymiana serwa i jak ręką odiął.A wspominałem we wczesniejsym poscie ze mozna to chwilowo odpowietrzyc i na pare km hamulce nie bedą hamować (wyciągając zaworek z serwa lub wąz ze sciany grodzeniowej).

 

Według mojej wiedzy komp ci nic nie pokarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wyjąłem całe servo otworzyłem je i wyczyściłem cały środek, więc ogólnie to dwie komory czyściłem, a teraz moge przejechac moze z 1km i samochód ledwo co jedzie, strasznie cos smierdzi a spalanie to juz wogole tragedia.

Wiecie może czy jak pojade na komputer to czy on wykarze że to napewno jest servo do wymiany?

 

Gregory - kup serwo na szrocie, może ten w Radości ma i wymień na lepsze. Zaoszczedzisz czasu na tym i nerwów. Po postach kolegów w całym wątku widać że rozebranie i złożenie serwa nie każdemu wychodzi bo to membrana bo to coś tam i lipa potem. Śmierdzą albo klocki albo sprzęgło jeśli mocno się szczęki zacisnęły a dawałeś w pedał.

A błędów nie pokaże bo wszystko działa niby poprawnie a komp stricte mechanicznych błędów nie pokaże niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co chyba masz racje bo chciałem zaoszczędzić naprawiając swoje a tak naprawde straciłem tyle czasu, nerwów, urwałęm odpowietrznik i wsumie gdybym od razu kupił uzywane i je wymienił u mechanika nawet to dawno bym odrobił ta kase mając samochod.

Więc teraz ruszam w poszukiwaniu serva

 

jak macie namiary na servo o numerze 8e0 612 105j to chętnie bym kupił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak macie namiary na servo o numerze 8e0 612 105j to chętnie bym kupił

 

http://www.allegro.pl/item895308012_serwo_servo_passat_vw_b5_audi_a4_a6_z_pompa_105_j.html

 

tu masz aukcje jaką znalzłem, 8E0 612 107 J to tez bedzie pasowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item902101368_vw_passat_b5_lift_serwo_pompa_8e0_612_105_j.html - ktoś juz kupił teraz własnie -- nie aktualne jak widze.

 

 

te tez podejdą http://www.allegro.pl/item876768216_serwo_pompa_hamulcowa_vw_passat_b5_audi_a4.html

 

 

tu o numer serwa z prostokątnym zbiorniczkiem trzeba zapytac

http://www.allegro.pl/item901513060_serwo_pompa_serva_vw_passat_b5_b5_fl_polecam.html

 

 

http://www.allegro.pl/item894154462_vw_passat_b5_po_lifcie_serwo.html

 

 

poprosic tu o numer serwa http://www.allegro.pl/item897867751_serwo_hamulcowe_z_pompa_vw_passat_b5.html

 

 

zapytac o numer http://www.allegro.pl/item894283990_serwo_passat_b5_fl_130_konny_2001_2005rok.html

 

 

poprosic o numer serwa http://www.allegro.pl/item887148909_pompa_hamulcowa_serwo_passat_b5.html

 

 

http://www.allegro.pl/item894189150_servo_serwo_audi_a4_a6_passat_b5_superb_105_j_a.html

 

 

http://www.allegro.pl/item897596121_serwo_pompa_passat_b5_00_05_europa_orginal.html

 

 

poprosic o numer serwa ze zbiornikem prostokatnym http://www.allegro.pl/item897596121_serwo_pompa_passat_b5_00_05_europa_orginal.html

 

 

Powinniscie cos z tego wybrac, ja wiem ze szuka sie najtańszego,ale to samemu juz trzeba posiedziec i poszukać,popytać,pamiętajcie ze często tanie nie idzie w parze z dobrym,ale często udaję sie cos dobrego kupić.Ja kupiłem wcześniejsze za 100 zł i okazało sie po miesiącu nieszczelne,bo sie rozszczelniało z dnia na dzien coraz bardziej,dlatego kupiłem rezerwę a dziure nieszczelną dobrze zakleiłem.

 

Ja na przykład wypatrzyłem sobie takie serwo za 50 zł +15 zł przesylka -wciąz czekam na nie,wiec nie moge powiedziec czy to szmelc czy tez nie, ale wyglada ładnie,nie jest zardzewiałe w środku ani nic. http://img403.imageshack.us/img403/5272/879436409.jpg

 

 

 

Ostatecznie kolega wszystko wiedzący GURAL (w dobrym słowa tego znaczeniu :) może wam pomóc w doborze serwa w 99% po ETCE.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem servo na 8e0 612 107e kolega GURAL sprawdził i powiedział, że bedzie pasowało ;] rano odpowietrze hamulce i zobaczymy co to będzie.

A i ogólnie to mam kontakt do kolesia który ma sporo tego towaru... Tylko że kawałek jest bo jechałem aż do mławy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to temat już na samym początku był do zamknięcia szczególnie ze po raz kolejny widać ze ludziki nie umieją używać opcji szukaj...

 

W 99% przypadków BLOKUJACYCH (mrożących zapiekających itp) jest to serwo do wymiany ten 1% są to awarie które sa zdiagnozowane zanim ktoś zajrzy na FORUM

 

jezeli zostanie fachowo wymienione na sprawne problem znika

(regulacja pedału po wymianie (za wysoko będzie dalej się zapiekać) i poprawne podpięcie podciśnienia)

 

a sprawdzić serwo można w prosty sposób...

 

jak się zapieka wystarczy odpiąć podciśnienie od serwa podeptać po hamulcu podpiąć z powrotem i sprawdzić czy są zapieczone

 

Proponuje

Przykleić temat mój post wsadzić na początek dodając ważne info np o czyszczeniu odpływów w podszybiu i kasować wszystkie posty które nie wnoszą nic mądrego do Tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Janusz118

Jak wyciągnąć pompę hamulcową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie wymieniłem servo na 8e0 612 107e kolega GURAL sprawdził i powiedział, że bedzie pasowało ;] rano odpowietrze hamulce i zobaczymy co to będzie.

A i ogólnie to mam kontakt do kolesia który ma sporo tego towaru... Tylko że kawałek jest bo jechałem aż do mławy

i udało Ci sie naprawić te hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaa ;) teraz jest zajebiście, nawet na myjni byłem, ale tak dla ostrożności pasek nocuje teraz w garażu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taaa ;) teraz jest zajebiście, nawet na myjni byłem, ale tak dla ostrożności pasek nocuje teraz w garażu ;)

i jaki koszt poniosłeś, rozumiem ze tylko servo a wymiane robiles sam tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak... Pojechałem po servo aż do glinojecka ok100km to koszt 50zł i servo 180zł z paska 2005r to daje 230zł i 1l płynu hamulcowego ok 25zł to w 250 zmiesciłęm sie ze wszystkim a stara pompe na allegro sprzedam to moze ze 100zł wpadnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co to jest za przewód??bo mam koncowke odslonieta-czy moze on miec wplyw na twarde hamulce? dziś zauważyłem również ,że na zbiorniczku był płyn ,więc oddessałem troszkę ze zbiorniczka,rowniez tam gdzie jest ten przewód do serwa po lewej stronie jak by bylo mokre jak próbowałem go wyciągnąc (nie udało mi sie tak mocno siedzi-macie na to jakis sposób?właczony czy wyłączony silnik?)

Też mam twardy hamulec jak depne z 3 razy a auto nie hamuje (czy same serwo wystarczy czy potrzeba też pompy?)

dsc00375lc.th.jpg

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiepsko widac na tym zdjęciu ale wydaje mi sie ze jest tam spod zbiorniczka od płynu hamulcowego i wystaje na dole jego wtyczka...jezeli sie nie myle to wydaje mi sie ze to nie ma nic wspolnego, pewnie spotkało cie to co i nas--> przeklęte servo ;) a i ja kupiłem komplet z pompą bo przeczytałem że pompa tez moze byc uszkodzona, a jak poszukasz to tanio znajdziesz komplet. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do serwa po lewej stronie jak by bylo mokre jak próbowałem go wyciągnąc (nie udało mi sie tak mocno siedzi-macie na to jakis sposób?właczony czy wyłączony silnik?)
Tylko na wyłączonym silniku. Pompa podciśnienia nie działa i wówczas łatwiej go wyciągnąć.
pewnie spotkało cie to co i nas--> przeklęte servo a i ja kupiłem komplet z pompą bo przeczytałem że pompa tez moze byc uszkodzona, a jak poszukasz to tanio znajdziesz komplet
Spokojnie, zanim pójdziesz kupować serwo sprawdź czy w tym które masz założone jest woda czy nie. Odłącz przewód który dochodzi do serwa, włóż długi przewód do środka i strzykawką próbuj odciągnąć wodę (oczywiście jeśli przy obecnych mrozach auto stoi w ciepłym pomieszczeniu). Poza tym sprawdź czy wszystkie przewody podciśnienia siedzą mocno w swoich miejscach (szczególnie na łączeniu komory silnika z komorą akumulatorową). Lewe powietrze dostające się do podciśnienia hamulców, powoduje także twardnienie pedała hamulcowego. Dopiero po sprawdzeniu tych czynności zabieraj się za szukanie serwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam takie pytanko mam problem z twardym hamulcem od jakiegos czasu problem chyba tkwi w krućcu pompy vakum ... ale nie jestem pewien o uszczelniłem to i jest to samo ... ale czy ma to wszystko cos wspulnego z wspomaganiem kierownicy ? czy raczej nie ? bo po odpaleniu auta przez pare sekund działa dobrze a pozniej juz stawia lekki opor i w tym samym momencie pedał hamulca robie sie z twardego miekki i zaczyna hamowac ale i tak nie jak powinien dziekuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności