marecek Zgłoś #21 Napisano 28 Lipca 2008 niewiem jakie są przyczyny tego żę tak szybko sie psują wyższa temperatura spalania. Przy instalacji LPG od razu powinieneś wymienić wszystkie 4 cewki i byś miał spokój do końca użytkowania auta... taka prawda. Świece wymieniaj co 2-3 wymianę oleju (czyli co 20-30 tys, bo później po prostu zaczną wypadać zapłony). Masz w serii platynówki, więc nie ma sensu ich wymieniać co 10kkm jak zalecają producenci instalacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jj Zgłoś #22 Napisano 16 Września 2008 Mam pełnego FIS-a w silnku AVF i dziś rano zapaliła mi się żółta kontrolka spalin i przy dzwięku bippppp pojawił się napis ABGAS VERKSTATT. Pomóżcie co to oznacza. Na Vag-a pojadę dopiero jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romanstr Zgłoś #23 Napisano 16 Września 2008 Przyczyn może być wiele - jak przeczytasz powyżej - w moim przypadku był to zepsuty czujnuk temperatury silnika, po wymianie i skazowaniu błedu - wiecej sie nie pojawił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jj Zgłoś #24 Napisano 16 Września 2008 Masz rację romanstr, VAG pokazał awarię czujnika temperatury cieczy chłodzącej po wymianie jest ok, koszt operacji 100 zeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #25 Napisano 26 Listopada 2008 mi sie zapalila ta kontrolka pewnego razu wiec umowilem sie w ASO na sprawdzenie ale ze mielem kilka kilometrow do servisu a w baku prawie pusto to podjechalem na stacje zatankowalem do pelna i ruszylem dalej - dojechalem do serwisu zgasilem auto , wszedlem do biura po czym mialem wjechac na warsztat , no i jak zapalilem auto to lampka juz sie nie swiecila . Jednak jako ze juz wylem to juz sie podpiolem pod ten komputer , ktory jednak nic chyba ciekawego nie pokazal bo mechanik powiedzial ze wszystko jest OK. jako prawdopodobna przyczyne wymieniel zla jakos paliwa . ... i to by sie troszke zgadzalo bo jak mi sie ta kontrolka zapalila to mialem zatankowene benzyne 95 na jakiesj stacji "krzak" a jak wyjazdzalem do serwisu to zatankowalem 98 na BP (dodam ze vw dla tego silnika zleca 98) , wiec byc moze to i byla wina paliwa . od tamtej pory zawsze tankuje dobre paliwo czasem nawet 95 gdzies w niemczech jak nie ma innej , przejechalem od tamtej pory jakies 7000 km i kontrolka juz nigdy wiecej sie nie zapalila . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario276 Zgłoś #26 Napisano 2 Stycznia 2009 u mnie też ostatnio zapala sie ta lampka, czasami po kilku minutach jazdy , czasami po godzinie, czasami wcale. silnik pracuje normalnie . dobrze odpala , nie jest słabszy. będe mial czas to podjade na vaga i napisze co było przyczyną. ciekewe jest jednak to , że odkryłem co zrobic żeby lampka zgasła. w moim przypadku trzeba uruchomić silnik 3 razy, za 4-tym uruchomieniem lampka już sie nie pali, aż do następnego razu, czasami na kilkanaście kilometrow , czasami kilkaset. ostatnio jak ją "wygasiłem tymi 3 uruchomieniami silnika" przejechalem ok. 500 km nim się znowu zapaliła. może ktoś spotkał sie z podobnym objawem, może to że kontrolka gaśnie po 3 uruchomieniach silnika wskazuje na jakąś konkretna przyczynę/usterkę. KATALIZATOR!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marius Zgłoś #27 Napisano 19 Marca 2009 Witam ma podobny proble. zapala mi się też ta lambka w kształcie silnika i po podłączeniu do VAGA wywala błędy 16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1) B i 16555 P0171 Wyważenie paliwa – system osłabiony (bank 1) B. Może ktoś miał taki problem i może coś podpowie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #28 Napisano 20 Marca 2009 NIE UŻYWAĆ POLSKICH PROGRAMÓW... po raz setny piszę 16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1) B 16515/P0131/000305 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low 16555 P0171 Wyważenie paliwa – system osłabiony (bank 1) B 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean drugi błąd świadczy o tym, że mamy zbyt ubogą mieszankę, a pierwszy wskazuje uszkodzenie pierwszej sondy lambda. Jeśli te błędy występują na raz, to zacząłbym od podmiany lambdy (samo odpięcie sondy powinno sprawić, że stan błędu się nie zmieni = dowód na to, że jest kompletnie rozwalona). Sam błąd ubogiej mieszanki może świadczyć o tym, że masz rąbnięty przepływomierz (wskazuje "za mało", przez co sterownik zuboża mieszankę). Pytanie czy sonda nie padła właśnie z tego względu, że auto jeździło cały czas na zbyt gorącej (ubogiej) mieszance, czy obydwa błędy wyskoczyły po "zwykłym" padnięciu sondy i do wymiany jest tylko sonda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość plpegaz Zgłoś #29 Napisano 25 Marca 2009 Witam, u mnie żółta kontrolka silnika i komunikat "EMISSIONS WORKSHOP"/ lub przed zmianą języka "ABGAS WERKSTAT" pojawiają się łącznie z błędem : 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent po skasowaniu błędu kontrolka silnika się nie zapala (i komunikat "EMISSIONS WORSHOP" się nie wyświetla) Pytanie do Was - czy to tylko wymiana czujnka G62 ? - jak się do tego zabrać (jaki koszt samego czujnika) Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marius Zgłoś #30 Napisano 26 Marca 2009 Witam wszystkich Mam pytanko. W moim pasku 2,0 , 115km do listwy z wtryskiwaczami dochodzi cienki przewód z powietrzem i może ktoś wie czy jeśli ten przewód był walnięty to mógł mi wykończyć sondę. Dodam, że na Vagu wywala mi dwa błędy 16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1) A 16555 P0171 Wyważenie paliwa – system osłabiony (bank 1) B a do pewnego czasu pierwszy błąd był taki 16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1) B Pęknięty przewód znalazłem dopiero dzisiaj a błędy na temat sądy zmieniły się parę dni temu i nie wiem czy to ten przewód wykończył sondę czy on na to nie ma wpływu. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3b5 Zgłoś #31 Napisano 27 Marca 2009 U mnie powodem komunikatu był walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po wymianie czujnika jest o.k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #32 Napisano 29 Listopada 2009 Odświerzę temat już kilka razy wyskoczył mi w czasie jazdy komunikat"ABGAS WERKSTAT" I ŻÓŁTA KONTROLKA SILNIKA wszystko to podczas dynamicznego przyspieszania na piątym lub szóstym biegu przy prędkości 130 km/h Autko jeżdzi nadal dynamicznie i niewidzę różnicy ale niepokoi mnie ta kontrolka silnika Co robić Wag to dopiero za tydzień mogę zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #33 Napisano 29 Listopada 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6736&highlight=ABGAS+WERKSTAT&page=6 zasyfiony EGR? #110 i 111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #34 Napisano 29 Listopada 2009 Myślę że nie . Po pierwszym takim alarmie rozkręciłem go i czysty jak by niedawno był wstawiony nowy . Zresztą - kto wie czy nie jest nowy wstawiony , w środku tylko leciuteńki osad a na zewnątrz jak by z półki zdjęty - jedyny bród to z moich palców . Autko do końca było serwisowane w niemczech w ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper00 Zgłoś #35 Napisano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, Wymieniłem niedawno sondę lambda. Auto Passat 1.8 20V ADR 125 KM, 1998 r. Na nowej sondzie mam non stop błędy: 16515 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - voltage low - Wiring short to earth, HO2S 16519 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - heater circuit malfunction - Fuse, wiring, HO2S Poszperałem, poszukałem i z Autodaty znalazłem schemat sprawdzenia lambdy multimetrem: Wtyczka nierozłączona, silnik uruchomiony, napięcie na pinach 3 i 4 wahające się w zakresie od 0 do 1 wolta. U mnie na zimnym silniku napięcie "stoi w miejscu" na wartości mniej więcej 0,67V niezależnie od obrotów silnika i dopiero po około minucie, dwóch zaczyna skakać od wartości 0,2V do 0,8V. Wtyczka rozłączona, opór na obwodzie pinów 1 i 2 w zakresie od 1 do 5 Omów. U mnie wartość jest stała i wynosi 4,6 Oma. Wtyczka nierozłączona, silnik uruchomiony, napięcie pomiędzy pinem 1 i masą równe napięciu akumulatora. I tak też jest u mnie, napięcie ~14V. Więc wszystkie parametry w normie, sonda nie jest Boscha lub NGK tylko jakaś tania kupiona za około 120 zł. Jednak trzyma wszystkie parametry dokładnie jak podane w autodacie. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia sondy, lub co może wywoływać wyżej wymienione błędy? Dodam jeszcze, że auto nie ma mocy, po skasowaniu błędów na gorącym silniku jakiś czas auto ma buta, ale po kilkuset metrach znów wywala błąd i traci moc. Edytowane 19 Maja 2010 przez viper00 odświeżam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabber1981 Zgłoś #36 Napisano 22 Maja 2010 Witam ......czy ktos mial moze podobny problem......mianowicie zapaliła sie kontrolka od spalin i dodatkowo dymi sie z pod maski, troszke sie przestraszyłem bo myslalem ze silnik sie pali hehe........ale coz nie mam pojecia co to moze byc teraz samochod stoi i czeka na serwis.........czy ktos moze wie o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #37 Napisano 22 Maja 2010 Że tak napiszę ,cos sie popsuło.Niestety bez vag-a nie mozna nic stwierdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zet Zgłoś #38 Napisano 9 Czerwca 2010 Witam przepraszam że odświeżę temat ale gdzie znajdują sie owe kostki? prosze o pomoc. posiadam silnik obecnie 2.8 v6 B5 wyskakują mi błędy od tych sąd i podgrzewania a ostatnio chciałem przeczyścić styki różnych kostek i coś namieszałem... 17604,16541,16515 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ferrari440 Zgłoś #39 Napisano 10 Czerwca 2010 Witam założyłem stożek do 2.8V6 B5 FL I Okazało się że po przejechaniu paru kilometrów wyskoczył błąd podpiołem u kumpla i wyszło że mam zbyt wysoką mieszankę spalin. Wykasowałem i po 10km znowu się zapaliło , co robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nowciu Zgłoś #40 Napisano 6 Lipca 2010 Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem tego serwisu i proszę o pomoc. Też świeci mi się lampka silniczka ale tylko jak włączam silnik na zimno jak jest ciepły to już nie. Wymieniłem już czujnik temp płynu chłodzącego bo tak pokazywało na błędach i co ciekawe teraz cały czas chodzi mi wentylator od klimy ma pełnych obrotach a lampka jak świeciła tak dalej świeci. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Rafał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach