WP-33 Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2007 Witam. Mam silnik AFN 110 automat. Coś mi się stało. Gdy zaczynam naciskać na pedał gazu silnik prawie nie przybiera na obrotach i nie ciągnie. po około 2 sek obroty mu wzrastają i zaczyna jechać normalnie, tylko najpierw po tych 2 sek wyrzuci chmurę dymu. Dzieje się też tak w czasie jazdy gdy zdejmę nogę z gazu i później ponownie wcisnę, najpierw wół i chmura a później normalnie. Co może być???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2007 sprawdz sonde lambda w pierwszej kolejnosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2007 Widzę, że Ty też masz silnik AFN, a gdzie Ty masz sondę LAMBDA ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z. Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2007 sprawdz sonde lambda w pierwszej kolejnosci W AFN nie ma lambdy. Coś mi to pachnie padniętą turbiną. Ile ma motorek naciekane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2007 A może katalizator całkiem zapchany.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2007 Przykro mi, turbina pracuje lekko, a katalizator ma prześwit iwęc go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2007 WP-33, a sprawdzales turbine przez podlaczenie do kompa ?? moze przeladowuje albo niedoaldowuje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2007 Sprawdzałem turbinę, wszystko w porządku. Moim zdaniem objaw jest taki jakby brakowało mu na początku powietrza i kopci paliwo bo dzieje się to w zakresie 800-1400 obrotów. Założyłem drugi przepływomierz i zobaczę ale jemu też coś dolega ale nie wiem co. Mam nadzieję że nie ta sama wada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2007 WP-33, ale taka mala prosba uzupełnij profil ... chodzi mi o dane samochodu model silnik rok itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #10 Napisano 17 Grudnia 2007 Witam kolego. Ja przeżyłem padnięcie turbiny w Leonie, silnik się trochę muli i z tyłu jest chmura białego dymu i będzie go coraz więcej aż zapcha się interccoler olejem wtedy silnik stanie. Gdyby to był przepływomierz to kopcił by na czarno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2007 I jest to raczej przepływomierz bo mimo że uszkodzony ( z innymi objawami ) to te które opisywałem na wstępie nie występują. A jeśli chodzi o kolor dymu to był czarny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2007 A co ma przepływomierz do kopcenia na czarno - że za mało powietrza? Jak za mało powietrza zepsuty przepływomierz zmierzy to idzie mniejsza dawka paliwa - i mułek jest - ale proporcje są właściwe... mniej powietrza, mniej paliwa.... dupa z jazdy... a kopcenie jest wtedy kiedy dawka powietrza zmierzona jest właściwie, komputer dobiera do tego pomiaru właściwą ilość ropy ale do zmieszania dochodzi mniej powietrza niż zmierzono - czyli nieszczelny układ dolotowy..... i od tego proponuje zacząć poszukiwania. Oczywiście to nie jedyny powód kopcenia na czarno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2007 To jak mam to sobie wytłumaczyć, gdy zmieniłem przepływomierz na inny to te objawy ustąpiły???????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2008 Tutaj kopcenie oscyluje w zakresie 800-1400 obrotów. Założyłem drugi przepływomierz i zobaczę ale jemu też coś dolega ale nie wiem co. . a co sądzicie o czarnym dymku pojawiającym sie od 3,5k obrotów w góre i to nie jest dymek a osłona dymna ,a po za tym ciągnie cały czas ???:rolleyes:Auto ma nakulane 280kkm (przebieg autentyczny,oleju nie bierze,spalanie w normie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2008 sprawdz wszystkie polaczenia węży ciśnieniowych jak i intercooler. ja mialem podobny problem i okazalo sie ze mam dziure w intercoolerze i nieszczelne polaczenie rur cisnieniowych. Najprostszym sposobem sprawdzenia jest otworzenbie maski i dodawanie gazu przez jedna osobe, druga w tym czasie nasluchuje czy nie ma zadnych przedmuchow z przodu, jesli sa to na 100% nieszczelnosc rur cisnieniowych albo intercoolera. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2008 Ta co sądzicie o czarnym dymku pojawiającym sie od 3,5k obrotów w góre i to nie jest dymek a osłona dymna ,a po za tym ciągnie cały czas ??? U mnie w podobnym zakresie obr. (3600-4000) też puszczał czarnego bąka, nie była to co prawda zasłona dymna, ale VAG wykazał błąd wtryskiwacza. W moich poprzednich passatach czarne kopcenie też było powodem wadliwych wtryskiwaczy (nie wtryskiwały ropy tylko wlewały). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2008 Przyczyną kopcenia były wtryskiwacze nabyłem preparat zalałem do pełna wyjezdziłem je i okazało sie że już nie kopci i teraz jestem zadowolony czarne kopcenie też było powodem wadliwych wtryskiwaczy (nie wtryskiwały ropy tylko wlewały). Jeszcze profilaktycznie sprawdze szczelność intercoolera i inne. Dzieki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2008 Witam. Mam silnik AFN 110 automat. Coś mi się stało. Gdy zaczynam naciskać na pedał gazu silnik prawie nie przybiera na obrotach i nie ciągnie. po około 2 sek obroty mu wzrastają i zaczyna jechać normalnie, tylko najpierw po tych 2 sek wyrzuci chmurę dymu. Dzieje się też tak w czasie jazdy gdy zdejmę nogę z gazu i później ponownie wcisnę, najpierw wół i chmura a później normalnie. Co może być???? ja mam podobny problem Dzisiaj postanowiłem przycisnąć paska -na trzecim biegu pow 4000tyś pojawił się dość głośny szum jak by z lewego nawiewu (siedząć za kier) pojawila sę chmura czarnego dymu... tak zostało podczas przyspieszania do 2000tys jest ok - potem szum, chmurka dymu i dalej - ciut zmulony. sadze ze to przewod intercoolera (po lewejstronie siedzac w aucie)- wie ktos jaki ma nr katalogowy ?? cena? trudno go wymienić>? jakieś rady?(siedze na forum od godziny, hehe przegladam wątki i jak ktoś ma chęć pomóc...bede dźwięczny;) dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2008 Czarny dym - albo przeplywomiez albo nieszczolnosc w ukladnie dolotowym. Osiah A co ma przepływomierz do kopcenia na czarno - że za mało powietrza? Jak za mało powietrza zepsuty przepływomierz zmierzy to idzie mniejsza dawka paliwa - i mułek jest - ale proporcje są właściwe... mniej powietrza, mniej paliwa.... dupa z jazdy... a kopcenie jest wtedy kiedy dawka powietrza zmierzona jest właściwie, komputer dobiera do tego pomiaru właściwą ilość ropy ale do zmieszania dochodzi mniej powietrza niż zmierzono - czyli nieszczelny układ dolotowy..... i od tego proponuje zacząć poszukiwania. Oczywiście to nie jedyny powód kopcenia na czarno... No to u mnie byl dym jak cholera auto nie szlo najgozej ( byl tylko dol pomiedzy 2500-3000 obr ) po wymianie przeplywki na nowa dymu nie ma nawet w nocy ( patrzac w lusterko jak ktos za mna jedzie ) i zniknol dol. autko jednym slowem dostalo nowe wcielenie. w golfie znajomego przestawial sie rozrzad ( mial takie same objawy jak wp-33) mianowicie: przyspieszal, noga z gazu, i ponownie na gaz, byl luz na wale ( klin- jezeli mozna to tak nazwac w afn-nie wyrobil sie i kolo przekrecalo sie 3 mm w jedna strone i w druga ) to tylko najgorsza wersja i po przebiegu 400 tys.km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Panauto Zgłoś #20 Napisano 10 Lutego 2008 u mnie kopciło na wysokich obrotach od intercoolera, ktory padł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach