stanley 24 Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2007 Postawiłem auto u mechanika na zawieszenie. Przy skręcaniu w prawo lub w lewo strasznie zgrzytało po obu stronach. Raz z prawej strony raz z lewej. Druga sprawa to jadąc na wprost po bruku i zaczynając hamoawanie zaczynało strasznie drgać po obu stronach, stukać. Wymienił dwa przguby dwa wachacze jeden łącznik. Po próbnej jeździe skręcając w lewo lub prawo brak zgrzytu czyli jest ok. Ale pozostały stuki przy jeżdzie po bruku. Pytanie czy to mogą być amory? Proszę o rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mirstef Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2007 Nie doradzę Ci niestety bo sam mam podobny problem może Ty mi doradzisz. Gdy mój samochód jest suchy strasznie skrzypi po prawej stronie w zawieszeniu, wymieniłem wahacz i poprawy brak. podejrzewam że jest to wina łącznika w kształcie litery C ale nie jestem pewien. Po przejechaniu przez jakąkolwiek wodę skrzypienie znika. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley 24 Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2007 Powiem szczerze niemam zielonego pojęcia co chodzi o zawieszenie. Dlatego wylądowałem u mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2007 stanley 24, dobry mechan podnosi auto i wie jak sprawdzic zawieche ,chyba zmien mecha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley 24 Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2007 Ja chciałbym sprawdzić czy to co on powiedział jest to prawda czyli że to są amortyzatory. A czytając wasze rady dla innych pomyślałem że i ja poradze się was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2007 chłopaki czemu nie używacie wyszukiwarki i zakładacie po raz "n"-ty takim sam temat przeciez o stukach w zawieszeniu jest bardzo duzo wątków choćby ten stuki w zawieszeniu troche gimnastyki chłopaki miłej lektury... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion1vw Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2008 Mirstef u mnie też bardzo skrzypiało przednie zawieszenie ale nic nie wymianiałem bo i po co skoro tylko piszczy a wbiłem się w gumę, w połączenie (jabłko)strzykawką z olejem i po sprawie rok jeżdżę i nic ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2008 Radziłbym dokładniej przyjrzeć się zawiasom w Waszych autach !!! Też mi skrzeczało podczas jazdy, podejrzewałem łącznik stabilizatora i przez długi czas nic z tym nie robiłem - wiadomo, ten typ tak ma. Dopiero na szarpakach na stacji diagnostycznej wyszło, że uwalony mam dolny przedni wahacz. Tak dokładnie, to rozerwana jest osłona sworznia, woda i piach wyparły smar i stąd efekty dźwiękowe podczas jazdy. Prawie jak furmanka . A najlepsze jest to, że przez to zgrzytanie nie było słychać stuków sworznia. Dlatego marsz na szarpaki i sprawdzać co się u Was dzieje ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2008 Skrzypienie podczas skrętu kół oraz podczas naciśnięcia na błotnik w okolicy przedniego zawieszenia , to nic innego jak kończący się powoli żywot wahaczy (najczęściej dolne).Zgadzam się z kolegą ''skorpion1vw'' , że wstrzyknięcie bardzo cienką igłą strzykawki np. silikonu w sprayu lub wd 40 powoduje całkowity zanik odgłosów z zawieszenia.W sworzniach wahaczy nie ma grama smaru ( wkładka teflonowa oraz sworzeń). A stuki podczas jazdy po bruku może powodować wiele elementów zawieszenia np. przekładnia kierownicza,tuleje gumowe drążka stabilizatora czy też łączniki stabilizatora.Łączę pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batsap Zgłoś #10 Napisano 24 Marca 2012 Podłącze się pod temat, otóż od jakiegoś czasu mam dziwne stuki w przednim zawieszeniu, trudno stwierdzić czy prawa czy lewa strona, najbardziej objawia się to np: jadę wolno na drugim biegu, odejmuję nogę z gazu i powtórnie dodaje pyknięciem pedału gazu słychać wyraźnie popukiwanie, piszę dlatego że odwiedziłem stację diagnostyczną i fachowiec całkowicie wykluczył luzy zawieszenia, ręce opadają, a i jeszcze jedno przejeżdżając przez próg zwalniający też słychać wyraźnie puknięcie. Pomóżcie koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #11 Napisano 24 Marca 2012 (edytowane) batsap mam tak naprawdę ten sam problem. Popukiwanie zawieszenia (mam wrażenie, że to prawa strona, ale głowy nie daję) przy wolnej jeździe. W ubiegłym roku oddałem samochód do mechanika, żeby mi przejrzał przód i wymienił co trzeba. Oddał mi auto i powiedział, że zawieszenie jest ok-luzów nie ma. Jak coś mi puka to już ewentualnie amortyzator, ale jakoś bez przekonania a pieniędzy w błoto nie chciałbym wywalać. Ostatnio zauważyłem dziwną zależność. Jak samochód postoi dłużej np 2-3 dni (najlepiej jeszcze jak jest zimno) to od razu po rozruchu przód klepie strasznie na niewielkich nierównościach. Po przejechaniu 50-100 km stukanie zupełnie ustaje... Pytanie do znawców: Czy tak faktycznie może zachowywać się zużyty/uszkodzony już amortyzator? Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów... Edytowane 24 Marca 2012 przez piotereq21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat_333 Zgłoś #12 Napisano 25 Marca 2012 batsap Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów... mi ostatnio diagnosta powiedział, że do wymiany tylnie amory, przód ok. wczoraj mymieniłem wszystkie dla spokoju, po zdjęciu przodu okazało się, że nie pracował żaden.. ---------- Dodano o 11:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:35 ---------- Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów... mi ostatnio diagnosta powiedział, że do wymiany tylnie amory, przód ok. wczoraj mymieniłem wszystkie dla spokoju, po zdjęciu przodu okazało się, że nie pracował żaden.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danyo1 Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2012 Witam też miałem takie popukiwanie i co się okazało po zmianie kół na letnie zawsze jedna śruba w kole zabezpieczająca się popuszczała i popukiwało jak dokręciłem wszystko ok i znowu więc musiałem wymienić tę felerną śrubę i wszystko ok. a też myślałem że stuki pochodzą z zawieszenia więc dobrze czasem sprawdzić śruby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2012 WITAM, TO JA TEZ SIE PODEPNE. WYDAJE MI SIE ZE NIC NIE STUKA, EWENTUALNIE MOZE LEKKO PISZCZY NA DZIURACH ALBO PROGACH, ALE ZA TO ZJADA MI OPONY PRZEDNIE OD ZEWNETRZNEJ STRONY, USTAWIALEM ZBIERZNOSC KILKA RAZY I NADAL TO SAMO! MYSLICIE ZE TO CZAS NA REMONT WACHACZY Z PRZODU, BO MECHANIK DODAM ZE ANGIELSKI POWIEDZIAL ZE WACHACZE OK, AUTKO MA NAJECHANE OK 250TYS KM ROWNIEZ PO POLSKICH DROGACH CHOCIAZ ANGIELSKI WCALE NIE SA LEPSZE JUZ TERAZ! pROSZE O POMOC BO NIE WIEM CO MAM ROBIC! Z GORY DZIEKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2012 Mirek nie krzyczymy ( duże litery ) , jeśli masz wybity którykolwiek wahacz to na bank powyżej 110km będziesz czuł drgania kierownicy jeśli nie to radzę pojechać na pomiary geometrii auta w celu wykluczenia krzywym podluznic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2012 Mirek nie krzyczymy ( duże litery ) , jeśli masz wybity którykolwiek wahacz to na bank powyżej 110km będziesz czuł drgania kierownicy jeśli nie to radzę pojechać na pomiary geometrii auta w celu wykluczenia krzywym podluznic. Nie zgodzę się z Tobą. Ja mam do wymiany wahacze po obu stronach ( banany ) i do tego drążki kierownicze i jadąc ok 130 km/h kierownica nie drży. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #17 Napisano 26 Lipca 2013 (edytowane) witam , moze troche stary temat, ale mam problem "Podczas skrętu kierownicą w lewo lub w prawo na postoju występuje takie głuche tąpnięcie " bylem u mechanika i sprawdzil na stacji diagnostycznej samochod - koncowka drazka kierowniczego wybita - wymienilem obie strony + sprezyny i amortyzatory i ...... nic sie nie zmienilo , dalej slyszalny jest stuk - przy kreceniu kierownicy na postoju Edytowane 27 Lipca 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #18 Napisano 27 Lipca 2013 pytanie dotyczy b5? dział b5 mamy niżej a co do samej usterki przychodzi mi do głowy może górne mocowanie amortyzatora - łożysko mc persona... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #19 Napisano 27 Lipca 2013 górne mocowanie amortyzatora - łożysko mc persona...też bym na to stawiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #20 Napisano 28 Lipca 2013 Może maglownica na śrubach przeskakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach