indi Zgłoś #161 Napisano 18 Czerwca 2009 KinGRinG co dokladnie mozesz zrobic ? na diodach mocy i z ukladem zapalania gaszenia itp? bez obudowy? jakie koszty itp masz jakis przyklad ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #162 Napisano 19 Czerwca 2009 KinGRinGco dokladnie mozesz zrobic ? na diodach mocy i z ukladem zapalania gaszenia itp? bez obudowy? jakie koszty itp masz jakis przyklad ? A zdajesz sobie sprawę, że koszt jednej porządnej diody to ok 30 zł? A ceny układów zasilających, w zależności od ilości diod chcesz użyć np: TUTAJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #163 Napisano 19 Czerwca 2009 hmm ja zrozumialem ze kolega zaoferowal sie zrobic taki sterownik jak http://allegro.pl/item640016491_modu...d_s6_audi.html a nie lampy .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #164 Napisano 19 Czerwca 2009 a nie lampy .... na zamowienie moge ci zrobic takie ledy Swoją drogą, sterowniki do których podałem link, są identyczne, trzeba tylko zwiększyć ich moc, gdyż maksymalnie obsłużą 6 diod mocy. Tak więc cena nie powinna wzrosnąć, a nawet jeśli, to o grosze. Kwestia wysłania zapytania do firmy produkującej takie drivery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #165 Napisano 20 Czerwca 2009 (edytowane) Tak zastanawiało mnie to włączanie świateł dziennych razem z postojami z tyłu i doszedłem do wniosku, że da się. Zasilanie dziennych - tą część pomijam, bo o to powinien zadbać producent. Natomiast wymyśliłem takie coś: Oznaczenia: DL - światła dzienne RR - czerwony tył Zielone - instalacja którą kładziemy Niebieskie - oryginalna instalacja do postojów Czarne - masa... I teraz po mojemu wyłącznik to chyba najlepiej przekaźnik rozwierny. Czyli włączenie świateł wzbudza prąd w owym i rozłącza nam układ. Diody prostownicze dbają o to, by po włączeniu zapłonu (jak włącza się dzienne) nie płynął prąd do postojów. I na odwrót - po włączeniu postojów, po zadziałaniu przekaźnika by nie płynął prąd do dziennych. Diody by musiały być diodami mocy, bo sporo przez nie przepłynie, ale myślę, że dało by radę... Sorry za jakość rysunku, ale z paintem nie za bardzo się kochamy... Edytowane 20 Czerwca 2009 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #166 Napisano 14 Sierpnia 2009 na spocie ogólnopolskim Ci powiem jak zobaczysz u mnie odgrzeję temat - jjacekkx to ile w koncu dales za te swoje lampki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #167 Napisano 17 Sierpnia 2009 (edytowane) Tak zastanawiało mnie to włączanie świateł dziennych razem z postojami z tyłu i doszedłem do wniosku, że da się. Jacku da się... ale na szczęście już dodatkowa rzeźba nie będzie potrzebna W rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. opublikowanym w Dzienniku Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639 zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia są zmiany, które likwidują idiotyczne zapisy dotyczące tylnych świateł postojowych. Pozwolę sobie zacytować: "Światło do jazdy dziennej (...) 1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika* 2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu, 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej* * - Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie //może a nie musi //, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne." W praktyce oznacza to, że nowo rejestrowane pojazdy nie mogą mieć włączanych tylnych świateł pozycyjnych wraz z dziennymi a starsze mogą, lecz nie muszą - oba warianty są dopuszczone. Zatem dla nas ma to ogromne znaczenie - jak ktoś chce, to może przerabiać instalację elektryczną w swoim passku by mu się włączały tylne pozycyjne wraz z dziennymi, ale nie jest to konieczne! Mam nadzieję, że ta odpowiedź rozwieje wszelkie wątpliwości co do obowiązujących przepisów. Hmmmm a skoro tak przepisy teraz wyglądają, to chyba jednak skuszę się na te dzienne od S6 Edytowane 17 Sierpnia 2009 przez glasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kollon Zgłoś #168 Napisano 10 Grudnia 2009 Witam właśnie zakupiłem lampy do jazdy dziennej Hella Ledayline. Pytanie czy ktoś już podłączał je w taki sposób żeby w nocy świeciły jako pozycyjne podobnie jak te w Audi s6:638: W instrukcji są dwa sposoby podłączenia: 1. Którego do końca nie rozumiem, wydaje mi się że to ten z opcją pozycji:640: 2. Ten który po włączeniu świateł pozycyjnych albo mijania wyłącza światła dzienne- ten zrozumiały. W opisie produktu piszą że jest taka możliwość użycia funkcji pozycji, ale czy nie będę potrzebował do tego oddzielnego modułu PWM do obniżenia jasności świecenia? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VenR Zgłoś #169 Napisano 10 Grudnia 2009 Pytanie czy ktoś już podłączał je w taki sposób żeby w nocy świeciły jako pozycyjne podobnie jak te w Audi s6 Zapytaj się na pw kolegi : m3iaz [Michal] on montował sobie w swojej B6 Ledayline także powinien wiedzieć w jaki sposób to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kollon Zgłoś #170 Napisano 10 Grudnia 2009 Zapytaj się na pw kolegi : m3iaz [Michal] on montował sobie w swojej B6 Ledayline także powinien wiedzieć w jaki sposób to zrobić Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #171 Napisano 10 Grudnia 2009 (edytowane) ale czy nie będę potrzebował do tego oddzielnego modułu PWM do obniżenia jasności świecenia?Pozdrawiam Nie będziesz potrzebował, te światła nie są zasilane przez PWM, tylko przez przetwornice, która ma 2 poziomy amperażu. Na rysunku A masz przedstawione jak podpiąć diody by używać obu trybów świecenia styk 15 podpinasz do świateł mijania, styk 58 do świateł pozycyjnych. Rozwiązanie B służy do używania trybu dziennego i pozycyjnego. Tak na 99%, bo w ręku tego sprzętu nie miałem. Sprawdź na krótko do akumulatora dbając o poprawne podpięcie + i -, bo przetwornice w diodach mogą nie być zabezpieczone, przed przeciwnym podpięciem. Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2009 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #172 Napisano 10 Grudnia 2009 czy ktoś już podłączał je w taki sposób żeby w nocy świeciły jako pozycyjne podobnie jak te w Audi s6 na stronie 16 instrukcji masz wyjasnione: wejscie swiatel dziennych:........... wejscie swiatel pozycyjnych: .......funkcja swiatel: 0V ........................................................0V............................... wylaczone 0V .......................................................12V............................... jako pozycyjne 12V ......................................................0V................................ jako dzienne 12V..................................................... 12V................................ jako pozycyjne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #173 Napisano 11 Grudnia 2009 na stronie 16 instrukcji masz wyjasnione: wejscie swiatel dziennych:........... wejscie swiatel pozycyjnych: .......funkcja swiatel: 0V ........................................................0V............................... wylaczone 0V .......................................................12V............................... jako pozycyjne 12V ......................................................0V................................ jako dzienne 12V..................................................... 12V................................ jako pozycyjne Miałem racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #174 Napisano 11 Grudnia 2009 nastepny produkt od Hella http://www.tagfahrlicht.com/pdf/Einbaustory_LEDayFlex.pdf i cos od Philipsa: http://www.philips.de/sites/philipsde/about/news/press/automotive_lighting/20091005_Design_fuer_Sicherheit.page Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kollon Zgłoś #175 Napisano 11 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedź, Swoją drogą chyba zacisk 15 tutaj to nie światła mijania tylko miejsce gdzie po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie. Ale dobrze wiedzieć że nie potrzeba żadnych innych dodatków pod postacią sterownika PWM. W tym się Hella spisała. Co do nowego twóru Helli dla mnie nie dorównuje Ledayline. W instrukcji za kratką montuje się metalową ramkę która na pewno zasłoni po lewej stronie wlot powietrza do intercoolera!!! nastepny produkt od Hellahttp://www.tagfahrlicht.com/pdf/Einb..._LEDayFlex.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #176 Napisano 12 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedź, Swoją drogą chyba zacisk 15 tutaj to nie światła mijania Według mnie to są światła mijania, ponieważ po włączeniu świateł diody muszą się przestawić w tryb pozycyjny, nie mogą naparzać na pełnej mocy. Więc idealną informacją o włączonych światłach jest ich własne zasilanie. Styk 15 nie służy do zasilania diod, on będzie podpięty tylko do jakiegoś mini przekaźnika, który pobiera ułamki watów. Tak na chłopski rozum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kollon Zgłoś #177 Napisano 13 Grudnia 2009 Niestety 15 to nie może być światło mijania bo żeby dawał zasilanie trzeba włączyć światła mijania a gdzie wtedy światła dzienne?? Zdecydowanie żeby po ludzku działało to jest napięcie po włączeniu zapłonu a dopiero zacisk 58 (może być właśnie wzięty z pozycyjnych) daje przełączenie w tryb pozycyjny. Przeanalizowane z m3iaz który już podłączał u siebie. Dzięx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #178 Napisano 3 Lutego 2010 koledzy potrzebuje lamp do jazdy dziennej led tylko takich które ładnie by pasowały w zderzak do mojego passka czyli takie lekko zaokrąglone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #179 Napisano 3 Lutego 2010 yunivers ja mam takie jak w linku ponizej: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=756410&postcount=135 A tu masz link do aukcji takich samych swiatelek: http://www.allegro.pl/item900397653_swiatla_jazdy_dziennej_5led_smd_16cm_autom_dzienne.html Jak poszukasz to znajdziesz tansze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #180 Napisano 3 Lutego 2010 mi chodzi mniej więcej o coś takiego: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach