70snake Zgłoś #141 Napisano 7 Lutego 2010 Trzeba spuscić płyn, żeby wymienic termostat. A koszt? Około 80 zeta za Wahlera. Poczytaj: Świece układu chłodzenia ----klik Trzeba spuscić płyn, żeby wymienic termostat. A koszt? Około 80 zeta za Wahlera. Dzięki a jak potem odpowietrzyć układ w moim silniku ATJ 115KM TDI-PD. Którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #142 Napisano 7 Lutego 2010 termostat wahler kosztuje 35 zl+ 11 przesylka:D oczywiscie niemiecki a nie chinski:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #143 Napisano 7 Lutego 2010 Dzięki a czym się różni od oryginału vw z serwisu za 117 zł ? oprócz ceny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #144 Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) Którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący? Kranikiem przy chłodnicy spuścisz ok trzech litrów, ale jak wyjmiesz termostat to ok dwóch litrów wyleje się na podłogę i tu watro podstawić jakieś wiaderko aby go złapać. ---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:15 ---------- Dzięki a czym się różni od oryginału vw z serwisu za 117 zł ? oprócz ceny Na pewno nie będzie miał wytłoczonego znaczki VW. Może tyle nie wytrzymać co oryginał, ale tego nikt nie jest pewien. Niby producentem oryginałów które są w ASO jest WAHLER, tylko ze znaczkiem VW Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam. Edytowane 7 Lutego 2010 przez darekj61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #145 Napisano 7 Lutego 2010 aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #146 Napisano 7 Lutego 2010 Kranikiem przy chłodnicy spuścisz ok trzech litrów, ale jak wyjmiesz termostat to ok dwóch litrów wyleje się na podłogę i tu watro podstawić jakieś wiaderko aby go złapać. ---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:15 ---------- Na pewno nie będzie miał wytłoczonego znaczki VW. Może tyle nie wytrzymać co oryginał, ale tego nikt nie jest pewien. Niby producentem oryginałów które są w ASO jest WAHLER, tylko ze znaczkiem VW Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam. Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam. dzięki za pomoc może jakieś foto odpowietrzania? ---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 21:00 ---------- aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam;) aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam MOC DRZEMIE W TDI Coś w tym musi być dzięki. ---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 21:03 ---------- Tak zrobię ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:04 ---------- panowie w każdym vw pasku tdi jest kranik do spuszczania płynu chłodzącego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #147 Napisano 25 Lutego 2010 Po wypowiedzeniu sie w tym temacie przyszlo na mnie i wymienilem rowniez 3 świece zarowe FEBI 18958, ktore zakupilem TUTAJ Po 15min wymianie po okolo 1,5km wskaznik temp juz sie zaczal wychylac a 90 st zlapal juz po okolo 5km!! Wczesniej bylo to okolo 9-11km, w zalznosci od temp otoczenia W 100% moge kupujacego jak i swieczki polecic!! Pozrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
El_Chueco Zgłoś #148 Napisano 6 Sierpnia 2010 Koledzy i kKolezanki! Dzisiaj ogladalem Passata Variant 1.8 z 1997 roku! Passat ma Climatronika - ktorego wlaczylem na full zimno - szyby zamkniete itp Wskaznik przez 4-6 km pokazywal 1,4 skali - dopiero przy przejechaniu okolo 9km przy predkosci okolo 60km/h na 4.tym biegu bez swiatel i korkow pokazal 90 stopni - nie wychylal sie w prawo - czasem pokazywal gdzies 87-85 stopni. - temperatura zewnetrzna okolo 20 stopni Czy to jest normalne? Plyny niby wymienione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #149 Napisano 7 Sierpnia 2010 Są dwie możliwości... Albo termostat uwalony albo czujnik temperatury... To nie jest normalne że tak długo uzyskuje temperaturę... Tym bardziej że to benzyna i 20 stopni na dworze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #150 Napisano 26 Sierpnia 2010 Tak czytam i czytam i mam pytanie czy faktycznie w AFNie są świece do grzania płynu. Ja bynajmniej nic takiego nie widzę i nie widziałem. Może ktoś odpowie kto się zna. Ja natomiast jak jest 20+ tak jak teraz ostatnim czasem jak zapale auto na postoju i śmig ana wolnych obrotach to po 10-15 minutach pracy wskazówka dopiero zaczyna się powoli wyginać. Jak jadę to po około 5km jest około 90 stopni. Jest ok czy coś uwalone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gr@rM! Zgłoś #151 Napisano 14 Września 2010 Pytanie odnośnie termostatu - temp. na desce różni się od temp pokazanej na vag'u. Tzn po przejechaniu kilku km jest 90 C natomiast na vag'u cały czas max 73 C. Wina termostatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #152 Napisano 15 Września 2010 albo wina czujnika. jako że koszty nieduże wymieniłbym najpierw termostat potem czujnik. ja w swoim afnku mialem i to i to walniete Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #153 Napisano 15 Września 2010 (edytowane) Tzn po przejechaniu kilku km jest 90 C natomiast na vag'u cały czas max 73 C. Wina termostatu? Kolego na 100% termostat a temperatura pokazywana na liczniku te 90 stopni jest względna bo czy silnik będzie miał 70 , czy 80, czy 99 st to na liczniku i tak będzie 90 tak jest skonstruowany . U mnie w tamtym roku właśnie przed wymianą termostatu na desce było 90 a na vagu pokazywało coś koło 73 st.I kup najlepiej oryginał lub Walhera nie kupuj innych. Edytowane 15 Września 2010 przez M1A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #154 Napisano 15 Września 2010 .I kup najlepiej oryginał lub Walhera I tu się z tobą nie zgodzę jeśli chodzi o Wahlera - kupiłem od gościa z allegro i okazało się że też był walnięty WAHLER i dużo lepiej od niego zachowywał się mój wcześniejszy WERNET gdy chciałem zwrócić uszkodzony termostat oczywiście było wymigiwanie się że tak już ma być itp - dziwne że po założeniu ORI jest 92* Ja polecam ORI ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #155 Napisano 15 Września 2010 U mnie na gorącym silniku nie pokazuje 90stopni na liczniku; wychyla się poza 90stopni, powiedzmy w połowie między 90 a następna kreską. A więc raczej cały czas nie będzie pokazywać 90stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #156 Napisano 15 Września 2010 był walnięty WAHLER i dużo lepiej od niego zachowywał się mój wcześniejszy WERNET Nie będę się rozpisywał co jest lepsze ale zbliża się zima i temat będzie wałkowany a w tamtym roku koledzy pisali ,że tego Warneta wymieniali po 3 razy ,aż kupili Walhera iwtedy było dobre a kolega kupi co będzie uważał ,ten walher może trafił Ci się felerny i tyle. powiedzmy w połowie między 90 a następna kreską. A więc raczej cały czas nie będzie pokazywać 90stopni. Zawsze jest jakaś tolerancja błędu. Teraz u mnie po wymianie termostatu pokazuje 93 st a jak jadę ostrzej nawet 97st ,ale u mnie podwyższona temperatura może być spowodowana LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #157 Napisano 15 Września 2010 Właśnie zastanawiałem się nad tym dlaczego wychyla się poza 90, ponieważ większość ludzi na forum pisze że trzyma im równo 90. Widzę że jednak nie jestem "sam" hehe ja również mam sekwencje u siebie pod maską, więc wszystko jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gr@rM! Zgłoś #158 Napisano 15 Września 2010 Ok, to wymienię ten termostat na Wahlera, a może ktoś ma jakiś opis wymiany w AFN'ie najlepiej ze zdjęciami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #159 Napisano 15 Września 2010 W afn jest to banalnie proste uważaj tylko na uszczelkę, http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36810 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gr@rM! Zgłoś #160 Napisano 15 Września 2010 Broda, dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach