Skocz do zawartości
Gość dylo

Jak sprawuje się silnik 101 KM do Passata Kombi (2001-2003)?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dylo

Witam!

 

Zamierzam zakupić Pasata Kombi (2001-2003). Jestem ciekaw opinii użytkowników VW Passat Kombi z silnikiem 1.9 TDI 101 KM.

Jak spisuje się w polskich realiach - na polskich drogach?

Czy lepiej dołożyć więcej mamony i poszukać Paska z silnikiem 130 KM?

 

Bardzo proszę o opinię i uwagi.

 

Pozdrawiam - DYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy lepiej dołożyć więcej mamony i poszukać Paska z silnikiem 130 KM?
tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Najlepiej byłoby poszukać coś w 130 konnym AWX-ie lub AVF-ie ale te 101 konne silniki też nie są najgorsze. Sprawują sie bardzo dobrze, palą mniej od 130-tek ale mniej dynamicznie radzą sobie z dosć obszernym nadwoziem Passia.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

szukac 130 zrobkow mozesz i owszem ale nie za wszelka cene... lepiej meic 101 koni i zadbanego nie bitego z papierkami paska niz 130 koni wylatanego i po jakims dzwonie... ostatnio widzialem Ktos sobie kupil paska 2005 rok tdi 130 koni kombiwarek i wiecie ile mial przejechane? (z ksiega serwisowa) ....................

 

 

150tysssssssss. :| przez rok czasu:|:|:|:|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego i muszę powiedzieć, że na początku zdziwiony byłem dynamika tego auta. 250 Nm momentu obrotowego wystarczy by dynamicznie przyśpieszać. Przesiadłem się ze 150 konnej benzyny i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Jak nie masz ambicji, by ścigać się wszędzie i z każdym, to kupuj i się nie zastanawiaj. Problemem przy tej masie samochodu jest przyśpieszanie w wyższych zakresach szybkosci, tzn powyżej 150. Tu juz niestety jest potrzebna moc, a tej trochę brakuje, jak ktoś ma zamiar tak szybko jeździć. W praktyce auto jest wystarczająco żwawe. Dla przykładu, ostatnio jechałem z Warszawy do Szczecina i na całej trasie wyprzedziły mnie 4 samochody, z tego 2 na autostradzie. Średnia wyszła mi 86 km/h, a nie jechałem jak wariat, nie wyprzedzałem na trzeciego, zwalniałem w miasteczkach itp. Jak będzie ci mało, to zawsze bez problemu możesz auto zaczipować, a wtedy będziesz miał 130 koni. Akurat tuning tych silników nie zmniejsza ich trwałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zawirusować nie zaczipować !!! A to jest spora różnica

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz.p

Potwierdzam ... tez jestem mile zaskoczony silnikiem 101 KM

 

Dynamika tego silniczka jest zupełnie wystarczająca na polskie warunki ( bezpieczne wyprzedzanie tirów od 90 KM/h >>> :620: )

 

Na szwabskich autostradach tez nie mam zadnych kompleksów ( sporadycznie uzywam prawego migacza ;-) :611:

 

Jezeli brakuje mi czasem paru koni, to zerkam na komputerek...jak widze spalanie tego silnika od razu poprawia mi sie humor... :611:

 

Moze to jest moje subiektywne odczucie..ale mam wrazenie ze 130 konne dieselki sa bardziej eksploatowane... szczegolnie jesli jest to auto firmowe ;-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danthe

Witam.

I ja również jestem posiadaczem Passata 01 r. 1.9 TDI 101 KM. Wiesz lubię czasem depnąć na trasie i wystarczy mi ten motorek. Kolega z którym jechałem na trasie miał Audi benzynka ok. 150 KM......nie uciekł mi. :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coz na turbo diesla potrzeba conajmniejn z 60 KM roznicy zeby na trasie takie cos nie uciekalo.Jechalem kiedys swoja ibiza cupra za 110 KM octawia i juz powyzej 70 km/h nie mialem z nia szans.Start tylko dobry na poczatku ale pozniej takie samochody sa nie do dogonienia.I jhak widac nie ma sie co koniakami podniecac bo na trasie to moment decyduje najwiecej.Poprawcie mnie jesli nie pomylilem :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dylo

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

Przegladając ogłoszenia faktycznie te 130 KM mają większe przebiegi no i są droższe (i jest ich znacznie mniej niż 101).

Skoro 101 KM to bezpieczna i dynamiczna jazda do 150 km/h to czegoż więcej trzeba (przesiadam się z Polo Classic z silnikiem 60 KM benzyna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata 101 km i jestem z niego zadowolony.tak ze mi ta wersja byla bardziej polecana niz 130 konna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja równiez posiadam 101 koników z tym że w sedanie jestem z niego bardzo zadowolony, rakieta to nie jest ale bardzo przyzwoite osiągi przy spalaniu miłym dla oka, jest dość dynamiczny jedynie przy prędkościach przekraczających 150 brakuje mu już trochę mocy napędza się ale czuc brak tych dodatkowych koni ;)) generalnie bardzo jestem z niego zadowolny i moge polecić wszystkim!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

101 KM to następca dawnego 90 KM najogólniej rzecz biorąc. Silniczki ogólnie niewyżyłowane, jestem zwolennikiem autek z małymi mocami, stawiam na trwałość i przy okazji niskie koszty eksploatacji.

Panowie, ile palą średnio wasze 101-ki? Dla zainteresowanych 90-tki w trasie palą 4,7l-4,9l/100 km (do max 120 km/h, powyżej minimalnie więcej) w mieście ok 6,8-7,5l/100 km, średnio daje to około 6,5l/100 km. Czy w 101-kach jest podobnie?

 

---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:51 ----------

 

Zawirusować nie zaczipować !!! A to jest spora różnica

Identycznie jak "picie" a "spożywanie napojów". Kolega pewnie o boxach myślał. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
estem zwolennikiem autek z małymi mocami, stawiam na trwałość i przy okazji niskie koszty eksploatacji.

Wg pism motoryzacyjnych 110 KM pali mniej niż 90 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hy, ja własnie kupiłem paska z 2004 prawie 5 roku i mam ten 101 kony. silnik chodzi ładnie, i od 0 d0 100 te jest lajt:) tylko jak wy to robicie ze przy 120/h pali wam, 4,5l???? u mnie wskazuje na wskaźniku ze jest to 8 litrów i mniej więcej w praktyce wychodzi to samo..... zeby palił mi 4,5 muszę jeździć 80km/h. ostatnio ograniczyłem się do 90km/h a ze noga chce szybciej to nastawiam tempomat który ponoć zwiększa spalanie ale licznik pokazuje to samo czyli jakieś 6,5l/100. jak wy to robicie ze pali wam mniej a szybciej gonicie??? może jakieś rady??? bo ja te auto mam od 2 tygodni jak narazie. moze czegoś nie wiem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silniki na pompie były oszczędniejsze, pompowtryski są "żywsze" ale palą niestety troche więcej. Ja 130-ką na trasie osiągam przeważnie 6-6,5 litra. AFN ojca schodzi przy podobnym stylu jazdy w okolice 5 lub poniżej ale w budzie audi A4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg pism motoryzacyjnych 110 KM pali mniej niż 90 KM.

Jasne, ale pytałem o 101 KM a nie 110 KM ;) Oczywiście porównanie AFN do AHH lub AHU, wtedy potwierdzam, że jest to prawda.

jak wy to robicie ze przy 120/h pali wam, 4,5l????

Nijak, po prostu tak się dzieje, miałem ostatnio dokładnie 4,6l/100 km. :)

u mnie wskazuje na wskaźniku ze jest to 8 litrów i mniej więcej w praktyce wychodzi to samo.....

Czyli mam rozumieć, że 101 KM pali 8l/100 km?

jak wy to robicie ze pali wam mniej a szybciej gonicie??? może jakieś rady??? bo ja te auto mam od 2 tygodni jak narazie. moze czegoś nie wiem???

Znaczy tak, staruję dynamicznie (oczywiście przy odpowiednio rozgrzanym silniku) i cisnę przez kilkaset metrów, a później jadąc ok 60-70 km/h muskam gaz. Czy ogólnie albo mega rura, albo "smyranie" pedału gazu. Przy 40-50 km/h wychodzi mi większe spalanie na 4 lub 5-tym biegu niż jadąc 60-70 km/h.

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Dla zainteresowanych 90-tki w trasie palą 4,7l-4,9l/100 km (do max 120 km/h, powyżej minimalnie więcej) w mieście ok 6,8-7,5l/100 km, średnio daje to około 6,5l/100 km. Czy w 101-kach jest podobnie?"

hmm spalanie ktoś kiedyś powiedział ze spala tyle ile mu się wleje :D a poważnie to np na trasie uk - pl przy zapakowanym tyle prawie po dach i 4 osobach mój AVB średnio spalił 5,8 l/100 km ale miasto już tak kolorowo nie wygląda. szczerze mówiąc nie ma tragedii.

mam kombiaka z przebiegiem 200 tys km wczesniej jezdzilem mazda 6 136 kM i szczerze nie zamienił bym sie nigdy na ten japoński szajs.

wiec kolego śmiało kupuj 101 tylko szukaj ładnej na pewno będzie ci służyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba nie jest dział zby wymieniac sie info nt spalania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja paska AVB mam od stycznia, a wcześniej jeździłem corsą więc porównanie żadne, ale już nigdy nie kupię małego samochodu. Moja najczęstsza trasa to dom-praca-dom 3 km w jedną stronę, więc króciutko, a co za tym idzie 101 KM to w sam raz. Na trasę dla mnie również wystarczy. Reasumując kto nie ma rajdowych zapędów AVB w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności