Skocz do zawartości
Gość dylo

Jak sprawuje się silnik 101 KM do Passata Kombi (2001-2003)?

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście należałoby sprawdzić, czy przypadkiem nie ma "lewego" powietrza, jak radzi sobie przepływka, itd., czyli zlogować autko.

 

dokładnie tak, w wypowiedzi zakładałem pełną sprawność silnika i osprzętu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja spokojnie schodze ponizej 7 litr. na takim odcinku...moze zeczywiscie zalezy to od stylu jazdy i nagrzania silnika...ja preferuje hamowanie silnikiem i raczej płynna jazdę aczkolwiek dynamiczna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście należałoby sprawdzić, czy przypadkiem nie ma "lewego" powietrza, jak radzi sobie przepływka, itd., czyli zlogować autko.

 

Zlogowac chcialem juz jakis czas temu jednak sie okazao ze moj kabelek odmowil posluszenstwa(gdzies przerwany przewod):mad:

I tutaj moze byc jakis zonk. Jesli wypowiadacie sie w samych plusach nt tego silnika to faktycznie musi byc cosik nie tak.

dokładnie tak, w wypowiedzi zakładałem pełną sprawność silnika i osprzętu

 

Tutaj moge sie niemilo rozczarowac. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja posiadam tak owego passata 101 konego w sedanie. jak dlamnie spoko jazda. spalanie koło 6 litrów.zdaza sie i koło 5 wszystko zalezy jaki cykl. Teraz mam tylko problem bo kupiłem se alumy i maj ET 54 i niewiem jakie wybrac dystanse czy tylko 20 mm czy kupic gruprze moze mi ktos z was doradzi ?? pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nalatane 280 tkm, z czego 160 tkm w ciagu 3 ostatnich lat. zalozylem boxa po 3 dniach od kupna, tj przy 120 tkm. smiga bez najmniejszych problemow. od 25 tkm ciaga jeszcze przyczepe ( okolo 1400 kg )niema zadyszki i daje rade. spalanie z przyczepa na pusto 7 ltr ;8,2 z ladunkiem; okolo 8,5 na pusto-pelen but( inaczej nie umiem).

bierze okolo 1 ltr oleju na 10tkm(wywalony uszczelniacz walu i czekam az padnie sprzeglo-wymienie w komplecie).

pozdro :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wywalony uszczelniacz walu

Leje Ci na łączeniu silnika z skrzynią? Gdzie dokładnie widać u Ciebie ten wyciek? Nie masz obaw, że zachlapie Ci sprzęgło, a wtedy już wiesz co się może wydarzyć... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Leje Ci na łączeniu silnika z skrzynią? Gdzie dokładnie widać u Ciebie ten wyciek? Nie masz obaw, że zachlapie Ci sprzęgło, a wtedy już wiesz co się może wydarzyć...

kapie z polaczenia silnika ze skrzynia. nie mam obaw, bo mam tak od kiedy go kupilem.sprzeglo daje jeszcze rade, pomimo mojego ciezkiego traktowania. nie jaka sie i nie slizga. zawsze hamuje silnikiem z redukcjami biegow, a jak widze 150 metrow prostej- to but w podloge ,a pozniej hebel i tak do zajb...nia jak mawial miauczynski.

 

 

niezlego kotleta odgrzalismy. data produkcji 06. qrcze zaltuje zgnilizna.

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam AVB 101km w kombiku i całkiem nieźle sie tym jeździ:) Jak ktoś nie ma sportowych aspiracji to w zupełności wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz z 50 lat to kup sobie 101 KM jak chcesz sie wlec zobaczysz ze na kombi to malo mialem takiego porazka biez 130 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz z 50 lat to kup sobie 101 KM jak chcesz sie wlec zobaczysz ze na kombi to malo mialem takiego porazka biez 130 KM

 

mam 25 i nie ma tragedii. Sprawna jednostka ładnie się odpycha. Podpisuje się pod tym:

 

Jak ktoś nie ma sportowych aspiracji to w zupełności wystarczy

 

i dodam że jak ktoś umiejętnie się obchodzi z gazem i sprzęgłem to wykorzysta w pełni moment obrotowy silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do osiągów nie jeden 130 został objechany przez mojego pasia

 

hehe ciekawe jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez nie narzekam na ten silnik .Pomimo ciężkiego nadwozia całość nawet daje rade . Fakt że trzeba brać poprawkę przy manewrach wyprzedzania. Po zakupie myślałem nad zawirusowaniem do wartości 130 KM ale jakoś teraz z tego zrezygnowałem.Wydam kasę i co będę miał z tego ze będzie około 23 km mocy więcej. W rzeczywistości w pełni sprawny silnik AVB ma około 106-107 KM jak dowiedziałem się w firmie zajmującej się podnoszeniem mocy. Gość z którym rozmawiałem o wirusie potwierdzał tą moc kilkukrotnie badając te silniki na hamowni.

Nie jestem typem ściganta więc uważam ze ma wystarczająco mocy do normalnego poruszania się. A jak ktoś ma ochotę to niech sobie robi co chcę. Jeżeli będziesz uważał że masz mało mocy to zawirusowanie kosztuje do 1200 złotych i będzie tańsze nisz kupno podjechanej 130-tki. :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt że trzeba brać poprawkę przy manewrach wyprzedzania.

 

nie odczułem problemów, na polskie warunki żadnego kłopotu z wyprzedzaniem na trasie. Lubie jeździć 120 - 140 km/h co powoduje dość częstą potrzebę wyprzedzania. No chyba że startuje się do frustrata w 530d ;) Wtedy on wciska a ja odpuszczam :) Przy porównaniu 130 KM ze średnim stanem wnętrza itp a ładnym 101 KM biorę w ciemno AVB Reszta jak kolega opisał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można 101 koni przeczipować czy jak to się nazywa na wiecej koni? (ile koni)?

 

Ja się pytałem na początku o to i powiedziano mi że maksymalnie i żeby było bezpiecznie to do 130 KM ingerując w elektronikę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to silniczek w zupełności wystarczy a osoby które mówią że to za mało biorę na przejażdżkę -na pierwszych światłach zmieniają zdanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok temu kupiłem swojego AVB i też twierdziłem, zresztą w tym wątku, że 101 PS wytarczy. W swoim przekonaniu wytrwałem rok i zaczęło brakować pod butem. W styczniu chłopaki z Comsportu zrobili sofcik i dopiero teraz będzie jeździło. A co najważniejsze spalanie przy normalnej jeździe pozostało na tym samym poziomie. Chyba, że podkusi prawa noga to swoje łyknie.

Tak więc wracając do tematu silnik AVB sprawuje się właściwie ......ale po wirusku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 101KM w automacie. Super sprawa, automat to wielka wygoda, oczywiscie podzielam opinie poprzednikow - auto jest w sam raz jezeli chodzi o osiagi. Pochwalam takze opinie ze 100 x lepiej miec 101KM zadbanego niz 130KM zajechana.

Poza tym zdecydowanie latwiej znalezc zadbana 101 :)

Polecam takze automat w tym silniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem posiadaczem AVB od 1 czerwca 2013. ( kupiłem sobie na dzień dziecka :P ).

Moje spostrzeżenia. Autko dynamiczne, według mnie jak ktoś nie chce szaleć wystarczające zasoby momentu i mocy również na dłuższą podróż przy 4 osobach i bagażu ( wyjazd nad morze ja mam jakieś 250 km ).

Wada ( lub też moja głupota ) kupiłem auto ze skrzynią 5 - cio biegową. Gdybym miał 6 ( jeśli takiej konfiguracji nie było to przepraszam za niewiedzę ) byłoby przaśnie. Dlaczego tak uważam? Dużo śmigam autostradą i żeby w miarę szybko się przemieszczać trzeba niestety autko dość wysoko kręcić. Przy 160 km/h ponad 3100 obr/min. Przy częstych takich wypadach średnia mi wychodzi 7,2 l/100km. Jadąc zachowawczo do 100 myślę że udałoby się osiągnąć spalanie w okolicach 6 l/100 km. Ale to nie jest jazda :/. Przy 120 km/h spalanie średnie ok 6,5 l/100km. Wniosek albo skrzynia 6 i niskie spalanie albo 5 i wyższe rachunki :). Ja jestem skazany na 2 opcję. Głównie ze względu że trafił mi się całkiem znośny model.

Jeśli ktoś chciałby kupić passat AVB gorąco polecam.

To moje subiektywne spostrzeżenia.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dużo jeździsz w trasie, to może zainteresuj się nad zainstalowaniem skrzyni 6'cio biegowej? :) Jest o tym temat na forum, dosyć popularny wśród osób z AVB ;) Montaż przy założeniu że sprzeda się starą skrzynie nie są jakoś przeraźliwie wielkie :)

 

Co do AVB w b5 - moim zdaniem wystarczy do spokojnej jazdy. Jednak moim zdaniem (nie patrzcie na wiek, akurat wściekanie się 100 konnym passatem mi nie w głowie ;) ) do swobodnej i dynamicznej jazdy w trasie przydałoby się zdecydowanie więcej mocy a przede wszystkim momentu obrotowego :) Wyprzedzanie aut na trasie na pewno nie jest tak komfortowe jak w mocniejszych wersjach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No kotlet konkretny.... widziałeś datę wcześniejszego postu :D

Ale jeśli już mowa o zajechaniu motoru to można to zrobić w każdym ;) Ja mam odmienne zdanie co do mocy 101KM jest może i wystarczająca ale na autostrady,niestety przy normalnej jeździe jest stanowczo za mało jak na taką wagę auta 1450kg + trzy osoby średnio(3x90kg= 270kg do tego nie mała waga auta i masz 1720kg) to porażka jak dla mnie, szczególnie podczas wyprzedzania.

Po przesiadce z innego auta 150km@330Nm o podobnej wadze myślałem że nie jadę ;)

Automat owszem jest wygodny ,ale niestety więcej pali. Z ciekawości jakie masz spalanie przy pełnym obciążeniu w mieście?

 

Spalanie srednie 8.7l , gdzie zona glownie jezdzi jak to sie mowi w kolo komina.

Ogolnie Passat to przyjemne auto :) ale to juz wiecie, a jednostka 101KM jest w sam raz, nawet w automacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności