fokus1888 Zgłoś #41 Napisano 26 Października 2009 witam odejde trochę od tematu bo chodzi mi o silnik 1.9D(1Y) 30300km mam olej neste10w40 myślę nad motulem 10W40 czy myślicie ze to dobry wybór?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek2 Zgłoś #42 Napisano 27 Października 2009 Ja do silnika TDI 110km leję olej 10W40 , pomimo że ma przejechane ponad 300tyś , olej wymieniam co 10tyś km i wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fokus1888 Zgłoś #43 Napisano 27 Października 2009 ale czy motul jest dobrym wyjściem jeżeli chodzi o taki olej?? czy wybrać coś innego?? mam olej neste obecnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #44 Napisano 27 Października 2009 Tak motul to bardzo dobry olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #45 Napisano 27 Października 2009 motul jeden z lepszych oleji polecam;] również możesz zalac sredniej klasy olej ale tylko 10w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #46 Napisano 27 Października 2009 Lej śmiało Motula, ja mam ponad 320 000 i latam na Synergie 6100. Nic złego sie nie dzieje, bo co ma sie dziać. Wybór dobry Pzdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #47 Napisano 9 Listopada 2009 Panowie mam pewien dylemat, który mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać. Chodzi mi o przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk, muszę dodać, że po zakupie paska w 2007 roku, brat wlał do niego minerał ( nie pamiętam czy przed zakupem auta w Niemczech też był zalewany minerałem) i do tej pory zalewałem go minerałem 15w40 . Dodam, że mam silnik AFN i czytałem na forum, że olej mineralny jest zabójczy dla tego silnika. Dziś znajomy doradził mi żebym wlał do silnika jakiś tani półsyntetyk, przejechał na nim z 300 km żeby przepłukał silnik i wymienić go już na jakiś dobry półsyntetyk. Czy któryś z forumowiczów stosował podobną metodę zmiany oleju lub zmieniał minerał na półsyntetyk z jakimś negatywnym skutkiem ( chodzi mi oczywiście czy silnik zaczął cieknąć). Dodam, że na minerale passek w moich rękach przejechał ok 40 kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #48 Napisano 9 Listopada 2009 Panowie mam pewien dylemat, który mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać.Chodzi mi o przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk, muszę dodać, że po zakupie paska w 2007 roku, brat wlał do niego minerał ( nie pamiętam czy przed zakupem auta w Niemczech też był zalewany minerałem) i do tej pory zalewałem go minerałem 15w40 . Dodam, że mam silnik AFN i czytałem na forum, że olej mineralny jest zabójczy dla tego silnika. Dziś znajomy doradził mi żebym wlał do silnika jakiś tani półsyntetyk, przejechał na nim z 300 km żeby przepłukał silnik i wymienić go już na jakiś dobry półsyntetyk. Czy któryś z forumowiczów stosował podobną metodę zmiany oleju lub zmieniał minerał na półsyntetyk z jakimś negatywnym skutkiem ( chodzi mi oczywiście czy silnik zaczął cieknąć). Dodam, że na minerale passek w moich rękach przejechał ok 40 kkm. Kup jakiś środek czyszczący, który dolewa się do oleju przed wymianą. Pojeździj troszkę i śmiało kupuj motula z naszego forumowego źródła. Oczywiście półsyntetyk, nic się nie stanie, ponieważ na forum są użytkownicy, którzy leją pełen syntetyk w startym silniku. Więc jak cię stać to i pełen syntetyk też będzie. W niemcowni nie leją olejów mineralnych, więc błąd popełnił twój brat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #49 Napisano 9 Listopada 2009 Mój znajomy który polecił mi tą metodę powiedział właśnie żeby dolać jakiś uszlachetniacz ( nie pamiętam dokładnie) ale chyba jednak przy następnej zmianie przejdę na półsyntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #50 Napisano 9 Listopada 2009 Mój znajomy który polecił mi tą metodę powiedział właśnie żeby dolać jakiś uszlachetniacz ( nie pamiętam dokładnie) ale chyba jednak przy następnej zmianie przejdę na półsyntetyk. Jeśli tylko masz flotę na nowy olej to im krócej z tym minerałem będziesz jeździł tym lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #51 Napisano 9 Listopada 2009 Jeśli tylko masz flotę na nowy olej to im krócej z tym minerałem będziesz jeździł tym lepiej. Najgorsze jest to, że przed dwoma tygodniami zalałem go znowu minerałem, żałuję, że nie poczekałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIOTR_FOTO Zgłoś #52 Napisano 27 Listopada 2009 Ja w swoim Passacie jeździłem na Mobilu 5W50, teraz pomykam na 10W40 TurboDiesel, ale niedługo z powrotem przejdę na tego co na początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #53 Napisano 27 Listopada 2009 A czemu, jeśli wolno zapytać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #54 Napisano 27 Listopada 2009 Macie chyba nie wszystkich po klei w domu.Aby wymienić olej z minerału na syntetyk powinno pojeździć się do 5 tyś kilometrów i dopiero zmienić.Druga sprawa,że wszelkie oleje france są do france i tyle.Germańce na france nie lubią się zagrzewać do pracy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #55 Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Odkopię grzanego kotleta, niedługo nadchodzi czas abym zmienił olej wiem że teraz w nim jest minerał i z ELFA shita, i pytanie czy nic się nie stanie jak go przepłuczę STP FLUSH i zmienie na Motul 6100 Synergie+ 10w40 5L pół syntetyka ? Edytowane 14 Lutego 2013 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #56 Napisano 15 Lutego 2013 Nic się nie stanie. o ile silnik jest suchy, bo jak cieknie na uszczelnieniach to od lepszego oleju nie przestanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #57 Napisano 16 Lutego 2013 Silnik suchy poci tylko popa lekko i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach