Skocz do zawartości
Gość Kamil Włodi

[silnik] jaki olej do 1.9 TDi 230tys.

Rekomendowane odpowiedzi

witam odejde trochę od tematu bo chodzi mi o silnik 1.9D(1Y) 30300km mam olej neste10w40 myślę nad motulem 10W40 czy myślicie ze to dobry wybór??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do silnika TDI 110km leję olej 10W40 , pomimo że ma przejechane ponad 300tyś , olej wymieniam co 10tyś km i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy motul jest dobrym wyjściem jeżeli chodzi o taki olej?? czy wybrać coś innego?? mam olej neste obecnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motul jeden z lepszych oleji polecam;] również możesz zalac sredniej klasy olej ale tylko 10w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lej śmiało Motula, ja mam ponad 320 000 i latam na Synergie 6100. Nic złego sie nie dzieje, bo co ma sie dziać. Wybór dobry :D

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pewien dylemat, który mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać.

Chodzi mi o przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk, muszę dodać, że po zakupie paska w 2007 roku, brat wlał do niego minerał ( nie pamiętam czy przed zakupem auta w Niemczech też był zalewany minerałem) i do tej pory zalewałem go minerałem 15w40 . Dodam, że mam silnik AFN i czytałem na forum, że olej mineralny jest zabójczy dla tego silnika. Dziś znajomy doradził mi żebym wlał do silnika jakiś tani półsyntetyk, przejechał na nim z 300 km żeby przepłukał silnik i wymienić go już na jakiś dobry półsyntetyk. Czy któryś z forumowiczów stosował podobną metodę zmiany oleju lub zmieniał minerał na półsyntetyk z jakimś negatywnym skutkiem ( chodzi mi oczywiście czy silnik zaczął cieknąć).

Dodam, że na minerale passek w moich rękach przejechał ok 40 kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam pewien dylemat, który mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiązać.

Chodzi mi o przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk, muszę dodać, że po zakupie paska w 2007 roku, brat wlał do niego minerał ( nie pamiętam czy przed zakupem auta w Niemczech też był zalewany minerałem) i do tej pory zalewałem go minerałem 15w40 . Dodam, że mam silnik AFN i czytałem na forum, że olej mineralny jest zabójczy dla tego silnika. Dziś znajomy doradził mi żebym wlał do silnika jakiś tani półsyntetyk, przejechał na nim z 300 km żeby przepłukał silnik i wymienić go już na jakiś dobry półsyntetyk. Czy któryś z forumowiczów stosował podobną metodę zmiany oleju lub zmieniał minerał na półsyntetyk z jakimś negatywnym skutkiem ( chodzi mi oczywiście czy silnik zaczął cieknąć).

Dodam, że na minerale passek w moich rękach przejechał ok 40 kkm.

 

Kup jakiś środek czyszczący, który dolewa się do oleju przed wymianą. Pojeździj troszkę i śmiało kupuj motula z naszego forumowego źródła. Oczywiście półsyntetyk, nic się nie stanie, ponieważ na forum są użytkownicy, którzy leją pełen syntetyk w startym silniku. Więc jak cię stać to i pełen syntetyk też będzie. W niemcowni nie leją olejów mineralnych, więc błąd popełnił twój brat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy który polecił mi tą metodę powiedział właśnie żeby dolać jakiś uszlachetniacz ( nie pamiętam dokładnie) ale chyba jednak przy następnej zmianie przejdę na półsyntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój znajomy który polecił mi tą metodę powiedział właśnie żeby dolać jakiś uszlachetniacz ( nie pamiętam dokładnie) ale chyba jednak przy następnej zmianie przejdę na półsyntetyk.

Jeśli tylko masz flotę na nowy olej to im krócej z tym minerałem będziesz jeździł tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli tylko masz flotę na nowy olej to im krócej z tym minerałem będziesz jeździł tym lepiej.

Najgorsze jest to, że przed dwoma tygodniami zalałem go znowu minerałem, żałuję, że nie poczekałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim Passacie jeździłem na Mobilu 5W50, teraz pomykam na 10W40 TurboDiesel, ale niedługo z powrotem przejdę na tego co na początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu, jeśli wolno zapytać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie chyba nie wszystkich po klei w domu.Aby wymienić olej z minerału na syntetyk powinno pojeździć się do 5 tyś kilometrów i dopiero zmienić.Druga sprawa,że wszelkie oleje france są do france i tyle.Germańce na france nie lubią się zagrzewać do pracy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię grzanego kotleta, niedługo nadchodzi czas abym zmienił olej wiem że teraz w nim jest minerał i z ELFA shita, i pytanie czy nic się nie stanie jak go przepłuczę STP FLUSH i zmienie na Motul 6100 Synergie+ 10w40 5L pół syntetyka ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. o ile silnik jest suchy, bo jak cieknie na uszczelnieniach to od lepszego oleju nie przestanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik suchy poci tylko popa lekko i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności