Skocz do zawartości
Gość Kamil Włodi

[silnik] jaki olej do 1.9 TDi 230tys.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamil Włodi

Wiitam

 

kilka dni temu kupiłem passat i chciałbym wymienić olej, tylko nie wiem jaki...

gość mówił i jest też metka że był castrol GTD tylko jaki to już nie pisze i nie wiem czy lać 5,10 czy 15W...

 

proszę o jakieś porady

silnik ma według licznika 230tyśkm ale kto wie ile ma naprawdę... jest z 1994r. i najważniejsze 1.9TDi

 

i dołączam drugie pyatnie, pokazał mi się olej tak jakby zapocenie części rury która jest zaraz pod zderzakiem z przodu po prawej stronie czyli kierowcy. Dokręciłem tą opaskę ale co to może być czy to jest Intercooler, i czy ten wyciek to jakiś zły objaw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po takim przebiegu wypadaloby caly dolot wyczyscic, a ten olej moze oznaczac, ze juz go sie troche w icku nazbieralo.

 

olej zalej 10w. firma do wyboru - mobil, castrol, shell, texaco, liqui moly, motul... najlepiej wyprodukowany w niemczech, a nie z banki od pana rycha albo z allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil Włodi
po takim przebiegu wypadaloby caly dolot wyczyscic, a ten olej moze oznaczac, ze juz go sie troche w icku nazbieralo.

 

wyczyścić tzn. zdjąć tą obejmę i powycierać olej ze środka i tu i tam...?

to mój pierwszy TDi więc trochę kaleczę rzemiosło domowych napraw...;)

 

a tak wogóle powinno tam być trochę oleju czy powinno być suche...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olejowy nalot bedzie zawsze, bo masz odme podpieta do dolotu. wyjmij icka i wylej z niego olej. mozesz przeplukac czyms.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil Włodi

oki tak zrobię ale to nie jest chyba jakaś poważan usterka...?

 

a jeszcze jedno pyatnie w TDi co ile się olej wymienia w silniku

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1Z co 15tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy

ja używam Castrol high milage 15w-40 jest on do silników powyżej 100 tys. km i jestem z niego zadowolony.

 

w 1Z co 15tkm

wszystko zależy od tedo jaki olej lejesz ja wymieniam co 10tkm kumpel jeździ na valvoline i wymienia co 20

 

co do oleju w przewodach od interculera to radził bym go wyjąć i wymyć razem z przewodami jeśli po pewnym czasie znów pojawi się dużo oleju to możesz mieć problem z turbę. Mianowicie może mieć luzy i puszcza olej.

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisałem to co zaleca producent dla tego silnika, bazując na instrukcji i ksiązce obsługi auta, gdzie olej zaleca sie wymieniać co 15 tkm lub co rok a stosować olej "wielozesonowyo lepkości SAE 20W50 15W50 15w40, odpowiadający normom API CD, CCMC PD3" (więc nie widzę sensu częstszej wymiany przy std. użytkowaniu auta i nienajgorszym oleju, ja zalewam ELFa Turbodiesel 15W40, tylko trzeba uważać bo są w opakowaniach z czerwoną nalepką, te spełniają normy np. VW, są też elfy turbodiesle 15w40 z żółtą naklejką i one już oznaczenia o normie nie posiadają, tegoż ELFa zmieniam co 15tkm, nie mam od 2 lat żadnych problemów z silnikiem zużycie oleju prawie żadne, między wymianami może 0,3-0,5l, nawet konkretnie nie pamiętam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pijesz wodke to tez najtansza, czy jednak lubisz dobra, ale odrobine drozsza? daj swemu autu poczuc oddech i nie katuj go mineralem.

 

prosze cie zalej mu 10w40 i zmieniaj co 10kkm. moje auto jest starsze, bardziej skatowane i jezdzi na 10w, bo minerala nie uznaje do diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybacz ;) ale nic z tego

to auto od nowego miało lany dobry mineral i będzie go miało nadal bo jak widać dobrze mu służy, nawet po tych 11 latach użytkowania i 283 tkm przejechanych, więc "babciu, po co to wszystko..."

co do najtańszej wódki ;)

właśnie powyżej napisałem że najtańsze minerale omijam z daleka, porównując piątka taniego oleju to koszt ok. 50 zł, elf się normalnie ceni powyżej 90zł za 4l (piszę normalnie bo ja go wyciągam po 75zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie nie przekonasz do minerala. co innego gdybym mial benzyne, to moze moze...

dobry mineral zly nie jest, ale moje auto jakby troche dlubane jest, wiec i rzadszego oleju potrzebuje przy katowaniu, choc od 4kkm silnik nadaje sie do remontu wiec tego katowania tez nie widzi :rotfl:

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edde mineralny olej to ostateczność, jeżeli syntetyk już ginie to półsyntetyk wystarczy, mineralny olej bardziej uszczelnia ale stawia większe opory przy rozruchu no i zimą łatwo zauważyć robiąc test że mineralny olej mocniej gęstnieje i potrzebuje chwili nagrzania by stworzyć konsystencję płynną. Do naszych pasków najlepszy jest olej półsyntetyczny no chyba że ktoś miał od nowości syntetyk i jest na nim oki. Jeżeli już zalałeś minerał i będziesz chciał wrócić do pół syntetyka to klapa bo rozszczelni się coś napewno na uszczelkach. Celowo nie podaję jaki producent oleju jest dobry bo opinie mogą być znacznie podzielone więc wystarczy iść do sklepu i spytać co polecają wielosezonowego do tdi z półsyntetyków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli już zalałeś minerał i będziesz chciał wrócić do pół syntetyka to klapa bo rozszczelni się coś napewno na uszczelkach.

 

i tu cie mam :] jak byl dobry mineral to mozna smialo zmieniac na 10w. nic sie nie rozszczelni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli już zalałeś minerał

 

przyjacielu, jak pisałem mineral był w moim pasku od samego początku i tak pozostanie, to nie tak że miał półsyntetyk czy syntetyk a ja go potępiłem mineralem, on po prostu od nowego go miał, ma się z nim za pan-brat i tak już pozostanie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baca

podczepiam się. do afn 160 tys km polsyntetyk? jakiegos mobil1 do diesela?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

Wróciłem z Niemiec-ponad 1000km predkość 140-160. Na miarce na zimnym silniku miałem min-dolałem jakies 0,5-0,7 l i stan max dalej na zimnym silniku. Od wymiany ok. 9 tyś nic nie dolewana chociaz wydaje mi sie, że było mniej oleju po wymianie anizeli po mojej dzisiejszej dolewce.Olej mineralny 15W-40. Po weekendzie chce wymienic olej-przechodzic na połsyntetyk czy dać sobie spokój?Przebieg blizej nieznany-poprzedni własciciel jezdzi na mineralnym:/// ja dwa razy również zmieniłen na minerał...poprosze o konkretne rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem półsyntetyk i nie wiem co było od nowości bo nie miałem autka wcześniej ale jeżeli mieliście minerał to dowiedziałem się czegoś nowego i zwracam honor kolegom zresztą te paski to magiczne samochody jak widać nie tylko z wyposażeniem wnętrza, jeden ma to a inny tamto, np klimę i szyby na korby lub skórę szyby elektryczne a klimy nie ma, no cóż widocznie tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

a wiec konkretnie-zmieniac czy nie?a jesli tak na co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkretnie to musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć bo i le pstów będzie tyle opinii i to rzadko kiedy obiektywnych niestety

przeanalizuj wszystkie za i przeciw i podejmij męską decyzję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiec konkretnie-zmieniac czy nie?a jesli tak na co?

 

Marcin pisalem ci juz - lej smialo. Tomcio taka zmiane robil przy przebiegu rzedu 350kkm i jest zajebiscie zadowolony, a silnik krecony. popychacze powinny troszke lepiej pracowac, ciszej.

 

zreszta widzisz, ze moj silnik tez swoje koniki ma, a leje 10w40 mobila i jezdze. zmiany co 10kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności