krisek Zgłoś #21 Napisano 3 Lutego 2009 wiec w zasadzie takie wahania temperatury to normalna sprawa w benzyniaku? Bo mój kolega w audi a4 ADR ma tak samo jak Ty i ja zresztą w swoim też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal* Zgłoś #22 Napisano 3 Lutego 2009 Miałem ten sam problem.Zacząłem szukać przyczyny i znalazłem. Przetarty był kabelek w wiązce elektrycznej.Zlutowałem zaizolowałem i jest w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #23 Napisano 3 Lutego 2009 Najłatwiej, Najprościej i z Pewnością - podłączyć VAG’a odczytać Wartości, zlokalizować wadliwy element. Wymienić i mieć święty spokój Układ chłodzenia w aucie jest naprawdę ważnym elementem! Nagłe wahania temperatury nie są pozytywne i bezpodstawne! Przecież czymś muszą być spowodowane! Przegrzania silnika - Diesla Benzyniaka - wiadomo, czym się kończy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekTDI Zgłoś #24 Napisano 3 Lutego 2009 ten czujnik to G2/G62 błąd na wagu to chyba 1054 (ale nie jestem pewien) tak było u mnie w dieslu ATJ temperatura rosła i na chwile spadała czujnik na allegro 30 zł. problem zniknął po wymianie -czujnik jest zielony czteropinowy mam gdzieś nr i zdjęcie tego czujnika jak kogoś interesuje to podam jak będę w domu Czujnik jest 4 pinowy bo dwa piny dają sygnał na wskażnik temp w tablicy a drugie dwa piny sygnał do kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Art21 Zgłoś #25 Napisano 4 Lutego 2009 U mnie z kolei na tablicy wskazówka temperatury ani drgnie. Jeden "fachowiec" zapewniał, ze to na 100% czujnik temperatury. Po wymianie czujnika bez zmian - wskazówka ani drgnie! Zrobiłem test komputerem w warsztacie i wszystkie wskaźniki na tablicy rozdzielczej działają. Czy problem jest w instalacji elektrycznej-jak to sprawdzić, gdzie szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remek_72 Zgłoś #26 Napisano 13 Lutego 2009 Witam wszystkich. Dołączę się do wypowiedzi na temat dziwnych wskazań temperatury silnika. Miałem podobny przypadek w moim VW 1.8 T 150 KM. Temperatura potrafiła na nagrzanym silniku spaść do początku skali po czym podnieść się do 70,80, lub innej-zupełny przypadek jekiej. Po wymianie czujnika temperatury (jest jeden na komputer i na wskaźnik na desce, 4 przewody do czujnika - koszt 60 PLN) problemy ustały. Zdementuję tu jednak opowieści, że wymiana w tym silniku to 5 min. Aby się dostać do czujnika, który jest z tyłu za silnikiem, potrzeba odkręcić maskownicę silnika oraz przewody zawracające spaliny znad głowicy. Czas potrzebny na wymianę to min 1,5 h. Po zabiegu mamy jednak spokój ze skaczącą wskazówką. Pozdrawiam R.S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #27 Napisano 17 Lutego 2009 U mnie uszkodzenie czujnika G62/G2 objawiało się tym, że zaraz po uruchomieniu "zimnego" silnika, obroty nie wchodziły jak zwykle na ok. 1200 tylko od razu na ok. 800 - czyli typowe dla biegu jałowego, po ok. 100km zapalał się CHECK ENGINE. Po wymianie wszystko wróciło do normy, w czasie jazdy wskaźnik temp. stał jak wryty na 90C, niezależnie od warunków jazdy. Teraz problem jest inny: jadę wolno (w korku) temp. 90C, jak jadę szybko wskazówka spada o jedną kreskę i podnosi się jak zwolnię. Stawiam na termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuzma85 Zgłoś #28 Napisano 27 Marca 2010 Ja miałem problem z termostatem i objawiało się to tak, że wskaźnik nie mógł dojść do 90C. Zatrzymywał się na ok 80C. Jak się postało w miejscu i go trochę pogazowało to osiągał 90C ale tylko się przejechało kawałek i temp spadała na 80C albo i niżej. Silnik nie mógł osiągnąć prawidłowej temperatury gdyż chodził na dużym obiegu i ciężko mu było się zagrzać. Po wymianie termostatu problem ustał ale po kilku miesiącach pojawił się nowy, a mianowicie auto zagrzane i wskazówka spada na 0C, a później wraca na 90C więc tym razem obstawiam czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #29 Napisano 2 Kwietnia 2010 Czujnik temperatury zakupiony,zlokalizowany i wymieniony osobiscie sie tym zajalem. HHURRAA... wskaznik podniosl sie bez wahania czy chcial czy nie,laski nie zrobil. A objawy mialem takie ,ze temperatura raz wskazywala 90 stopni i za jakis czas opadala wskazowka do zera i tak od czasu do czasu znow podnosila sie i opadala. A wymiana spokojna i bardzo prosta, bez paniki. Trzeba zdjac rure na odcinku od przeplywomierza do kolana przepustnicy, nastepnie jak cieply silnik to odkrecic korek w zbiorniku wyrownawczym i spowrotem zakrecic,aby nie bylo cisnienia plynu a zasysanie dzialalo po zakreceniu. Nastepnie wyjac zawleczke z czujnika (u mnie poszla palcami taka z plastiku nie wiem co to za material ,ale napewno nie metal) wczesniej przygotowac sobie nowy czujnik,aby byl pod reka, stary delikatnie przekrecic w lewo lub w prawo i wyciagnac i od razu wlozyc nowy czujnik wraz z oringiem rowniez nowym, wsunac zawleczke, paluszkami idzie jak po masle nie trzeba zadnych szczypiec i tym podbne. W zasadzie nie trzeba sie spieszyc plyn w moim przypadku byl leniwy i poszlo go na zewnatrz moze jakis maly kielonek 25 gram. nastepnie podpiac wtyke 4 pin, zalozyc rure + zaciski,zalozyc oslone nad filtr,zamknac maske i odpalic auto i lookac jak wzrasta temperatura i ciszyc sie z tak drobnych rzeczy ,ktore SAM zrobilem. Ze starego czujnika zdjac wtyczke z kablami dopiero kiedy zostanie wyciagniety stary czujnik jest latwiej podwazyc malym srubokretem pod zatrzask i nie trzeba kombinowac w pozycji jak jest czujnik w bloku i jest nie wygodnie ze wzgledu na brak miejsca bo mozna cos uszkodzic we wtyczce lub kablach. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny19803 Zgłoś #30 Napisano 6 Lipca 2010 Witam. Mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 110km 98r, a mianowicie przy mocniejszym depnieciu pedalu gazu spada wskaznik temperatury, po wylaczeniu silnika i odczekaniu paru minut wszystko wraca do normy. Pomocy, co moze byc przyczyna...czujnik temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #31 Napisano 7 Lipca 2010 Zanim go wymienisz proponyje przeczyscic jego styki, moze byc tak ze przy szarpnieciu wtyczki wskaznik sie poruszy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #32 Napisano 7 Lipca 2010 pewnie czujnik do wymiany, nie jest drogi wiec sie nie martw. Poprawienie wtyczki tez moze doraźnie pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #33 Napisano 7 Lipca 2010 Dokładnie mam taki sam problem Rok temu nowy czujnik kupowany w Intercarsie,więc nie podejrzewam ,aby był popsuty Myślę że przewód mógł się ukruszyć . Vag do ręki i jazdaaa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #34 Napisano 7 Lipca 2010 Witam. Mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 110km 98r, a mianowicie przy mocniejszym depnieciu pedalu gazu spada wskaznik temperatury, po wylaczeniu silnika i odczekaniu paru minut wszystko wraca do normy. Pomocy, co moze byc przyczyna...czujnik temperatury? Jest możliwe że jest to czujnik-wymiana nie jest droga więc możesz spokojnie spróbować.Może być także zaśniedziała wtyczka-niestety częsta przypadłość w naszych samochodach-zanim wymienisz czujnik spróbuj przeczyścić wtyczkę i złącza w czujniku.Sprawdź też kabelek czujnika.Najlepiej jak byś podpiął VAG-zobaczylibyśmy czy coś pokaże.Jest też możliwość że padnięty jest termostat.Oprócz wahania wskaźnika są jeszcze jakieś inne niedomagania?Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #35 Napisano 11 Grudnia 2010 Mój przypadek jest podobny do opisywanych. Ostatnio zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika długo dochodzi do 90 stopni, i zatrzymuje się na jakiś czas na przedostatniej kresce przed 90. Sprawdziłem VCDS-em temperaturę na silniku i na wskaźniku. Wygląda to następująco. Gdy temperatura odczytana z silnika osiąga już 90 - 94 stopnie, to temperatura odczytana z instrumentów wynosi zaledwie 70 - 75 stopni i jest niestabilna tj. co chwilę się zmienia. Dopiero po kilku minutach jazdy temperatura na wskaźniku dochodzi do 85 stopni i tak już się utrzymuję. Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania i gdzie ewentualnie może "gubi się" te kilka stopni? Błędów brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamost Zgłoś #36 Napisano 7 Lutego 2011 Witam. kilka dni temu zmieniłem termostat bo wskaznik słabo wskazywał temp i ogrzewanie było słabsze niż wcześniej. Odpaliłem autko no i temp rosła,przejechałem ok 3 km i wskazówka pokazała 90stopni i tak się utrzymywała więc jest ok.Teraz kiedy pojechałem w trasę było dobrze temp utrzymywała się(90 stopni) ale w pewnej chwili zobaczyłem ze wskazówka spadła na 0 i tak już było. Dojechałem do pracy auto postało odpaliłem i temp znowu zaczeła rosnąć. Moje pytanie! czy to czujnik? gdzie go znajde? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GODZIL Zgłoś #37 Napisano 7 Lutego 2011 na 100% czujnik temp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #38 Napisano 7 Lutego 2011 Witam. kilka dni temu zmieniłem termostat bo wskaznik słabo wskazywał temp i ogrzewanie było słabsze niż wcześniej. Odpaliłem autko no i temp rosła,przejechałem ok 3 km i wskazówka pokazała 90stopni i tak się utrzymywała więc jest ok.Teraz kiedy pojechałem w trasę było dobrze temp utrzymywała się(90 stopni) ale w pewnej chwili zobaczyłem ze wskazówka spadła na 0 i tak już było. Dojechałem do pracy auto postało odpaliłem i temp znowu zaczeła rosnąć. Moje pytanie! czy to czujnik? gdzie go znajde? Na 99% jest to wina czujnika-ale niekoniecznie.Możliwe że są zaśniedziałe przewody/piny we wtyczce.Czujnik masz w tylnej części silnika od góry-od strony ściany grodziowej mniej więcej po środku silnika.Najlepiej jeszcze do pewności podepnij VAG i sprawdź czy niema jakichś błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamost Zgłoś #39 Napisano 7 Lutego 2011 też tak myślę więc jutro zobaczę. Dzięki wielkie chłopaki.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajoj6661 Zgłoś #40 Napisano 17 Lutego 2011 a u mnie przez cały czas pokazuje 80stopni,temperatura nie chce osiagnąć 90stopni przy mrozach 15-20stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach