Skocz do zawartości
Gość KRISTA

Wskaźnik temperatury sam opada i rośnie

Rekomendowane odpowiedzi

a u mnie przez cały czas pokazuje 80stopni,temperatura nie chce osiagnąć 90stopni przy mrozach 15-20stopni

 

Czyli się niedogrzewa,ale przy 80 stopniach nie jest aż tak tragicznie.Sprawdź na początek czy nie masz nieco zapowietrzonego układu,bądź uszkodzonego termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mega mega zagadke:/ I poprosil bym o pomoc.Troche czytalem na forum i sie strasznie zamotalem. A konkretnie jakis czas temu mialem problem z temperatura silnika jakies 60-70 stopni. I tak to zostawilem (wazne ze sie nie przegrzewa). Zaczely sie male podcieki na miejscu pasazera diagnoza mechanika nagrzewnica cena materialu i robocizny okolo 200 funtow(poniewaz przebywam w szkocji). Kopara mi opadla. Padla idea aby zakleic to srodkiem do zaklejania chlodnicy Strzala na sklapu plych chlodniczy, zaklejacz £10 Temperatura na jakies 2-3 dni wskoczyla na 90 stopni mega mega radosc ale znowu spadla tak do 60-70.Po jakis 3 miesiacach przyszla wymiana oleju. Tydzien pozniej znowu kontrolna ze brak plyny chlodniczego oka 3 miechy zeszlo jakies literek. To znowu sztrzala do sklepu ta sama spiewka dycha na stol i do garazu. Ale wlewam plych i patrze a tam niebieski(zimowy) hm... wlalem( pewnie mega roznicy niebedzie) wczesniej mialem czerwony. I znowu mega radosc jest 90 stopni. Ale niedluga radosc bo jakos od 3 dni zaczyna sie szal. Jade jakies moze 10 km i mam te 90 i nagle 100. Jade dalej i 90 i znowu 100-110 takie falowanie staje na switlach i spadek do 90 nie raptowny ale spada do 90. I do mometu az kompetnie nie wystudze silnika do 0 takie falowanie 90 sie trzyma puszcza do 100 i znowu spada a nieraz do 120. Postoj i znowu 90. Gorny przewodzik od zbiorniczka goracy nawet mega a dolny tyci tyci. Odkrecilem korek na 2500 obrotow aby go odpowietrzyc i nic. Ostatnie dni nie zauwazalem zweby byl jaki kolwiek ruch w zbiorniczku wyrownawczym. Ale dzisiaj dalej szperam grzebie, odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego a tam wulkan, szybka przykretka i patrze a tam z gornego weza male plucia wody i dolny waz zaczyna sie grzac to dawaj do na 2500 i ogrzewanie na max, strzal goraca i dalej te 2500 a tam zanczyna temperatura roznac i dalem sobie spokoj jak doszlo do 100.Zauwazylem ze jak jade trasa spokojnie to oki w miare sie trzyma(1500-2000 obrotow) zaczyna sie zabawa jak jest nawet maga maluckie wzniesienie, szybka wspinanka i temparatura rosnie nawet do 120. Jak tylko jest miesce daje mu na luz i spada do 90 i sie trzyma:/ Co o tym sadzicie?? Termostat nie wlacza obiegu chlodacego i dlatego takie skoki?? Wydaje mi sie ze czujnik dziala bo temperatura niespada ponizej 90 stoni( cos to musi kontrolowac). a rosnie ze wzgledu na to ze maly obieg nie daje rady z calym chlodzeniem:D Co o tym myslicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze zatkało się nie tylko to co miało ale i to co nie miało na początek sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy się robi ciepły/gorący potem termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak grzeje sie i odkrece korek ze zbiorniczka wyrownawczego. Plyn zaczyna sie podnosic robi sie male podcisnienie. I zaczyna sie obieg. Wydaje mi sie ze wtedy termostat otwiera sie przed to podcisnienie i zamyka jak tylko ochlodzi sie ciesz i pokaze na desce 90 stopni :D Popsuty nie bedzie dzialac poprawnie i bez podcisnienia sie nie otworzy:D Co myslicie o takiej teori spiskowej??

Edytowane przez depciak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przyczyn może być parę:

-specyfik którym uszczelniles nagrzewnice zakleil chlodnice i nie odprowadza ciepła

-mała wydajność pompy wodnej

-uszczelka pod glowica; ubywanie płynu, maz w zbiorniczku. wyrownwczym, przebywanie oleju, duze cisnienie w układzie chłodzenia

 

Na początek i najtaniej sprawdzić vagiem czujnik temperatury, możesz też wymienić termostat bo to też groszowe sprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chlodnicy nie bralem pod uwage:/

Pompe nie mam pojecia jak sprawdzic:/

A co do uszczelni to slyszalem ze jesli tak, to powinien sie robic jakis majonez czy maslo na korku od oleju??

 

Jesli sie zalacza ten obieg to w zbiorniczku zaczyna sie rowniez cyrkulacja wplywa-wyplywa wiec wydaje mi sie ze chlodnica raczej nie jest zapchana hm...

 

---------- Post added at 00:06 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

 

Powiem wam ze na malych obrotach niema problemu. Bo dzis wrocilem z pracu(ja na kanape pasek do garazu) autko odetchnelo jakies 1.5 godziki i pozniej latalem po miescie jakies 3 godzinki z przerwami i tylko jeden skok byl, gdy dalem mu troche wiecej czadu:D Wiec na niskich daje rade i dla czego niema szalu ponizej 90 stopni:/

Edytowane przez depciak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdzilem dzis rano weze od chlodnicy. Gorny goracy a dolny natomias zimny. Oznacza to cos konkretnego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem z pracy historia identyczna jak wczesniej ale juz chyba troche wyczulem passka bo podskoczylo mi tylko ze 2-3 razy:D Sprawdzilem chlodnice i po prawej stronie ciepla po lewej zimna. Waz z gory chlodnicy goracy a na dole lekko cieply:/ Powiedzcie mi czy termostat i pompa wodna sa usytuowane w tych samych miescach bez roznicy czy to europejczyj czy brytyjczyk??? Bo cos nie moge ich dostrzec:/ Ide dalej kombinowac:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie wrocilem z pracy historia identyczna jak wczesniej ale juz chyba troche wyczulem passka bo podskoczylo mi tylko ze 2-3 razy:D Sprawdzilem chlodnice i po prawej stronie ciepla po lewej zimna. Waz z gory chlodnicy goracy a na dole lekko cieply:/ Powiedzcie mi czy termostat i pompa wodna sa usytuowane w tych samych miescach bez roznicy czy to europejczyj czy brytyjczyk??? Bo cos nie moge ich dostrzec:/ Ide dalej kombinowac:D
tak to jest bez różnicy czy EU czy EN a co do problemu to masz albo termostat walnięty (nie otwarty do końca) albo pompa mówi papa a żeby pompę wymienić to musisz rozpiąć rozrząd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... Jesli dobrze kombinuje to zeby termostat sie zalaczyl to musi z chlodnicy wyjsc ciecz z temperatura 87 stopni( bo w takiej niby sie otwiera). A jeszcze jedna ciekawostka pompa wodna jest za za termo czy przed. Bo jesli za to termo kontroluje czy wpuszczac wode do obiegu czy nie hm... Znalazlem termostacik:-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze moj problem jest malo intersujacy ale coz bede probowal dalej.Wrocilem dzis z pracy silnik na 110 stopni patrze weze gorny od chlodnicy goracy jak ... bardzo goracy zas dolny zimny. Odkrecam korek od zbiorniczka wyrownawczego plyn zaczyna sie podnosic szybkie zakreconko i zaczyna sie pompowanie tzn. cyrkulacja wtedy patrze dolny waz chlodnicy delikatnie cieply hm... patrze a on sie laczy z wezem ze zbiorniczka wyrownawczego wiec pewnie dlatego szal plynow i doszlo do weza wylotowego z chlodnicy. Termostat taczej wtedy niema prawa sie zalaczac bo dochodzi tylko letnia woda. i obieg jest zamkniety a wiec chyba chlodnica zapchana. Powaznie prosze was o pomoc niechcial bym zbednie rozebrac polowy paska :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem test termostatu i dziala choc jak sie otworzyl a pozniej zamknol mial male przeswity wiec go tez wymienie:D Zostaje mi plukanko chlodnicy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności