marhal Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2007 Witam. Powiedzcie czy wentylator chłodnicy ma ciągle pracować (kręcić się ) ? U mnie tak jest ,nawet jak silnik jest zimny,jeżeli nie ma tak nie być -co muszę sprawdzić? Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2007 Witam.Powiedzcie czy wentylator chłodnicy ma ciągle pracować (kręcić się ) ? U mnie tak jest ,nawet jak silnik jest zimny,jeżeli nie ma tak nie być -co muszę sprawdzić? Pzdr Duży, na sprzęgle wiskotycznym, pracuje cały czas. Mały, elektryczny, nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 4 Października 2007 marhal, jeśli wiskoza się w jakiś sposób zablokowała, to będzie pracował non stop z pełnymi obrotami silnika. Normalnie na zimno kręci się poruszany siłą oporów łożysk, więc praktycznie można go zatrzymać ręką (TYLKO NIE PRÓBUJ ). Jak się rozgrzeje, to od wiskoza od razu stawia opór i wiatrak zasuwa z prędkością obrotową silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2007 czyli jak ,stojąc przodem do silnika ten po prawej (napęd od silnika- ma się kręcić non-stop,niezależnie od temp.silnika) a ten po lewej (chyba od klimy ,bo jak wyłącze klimę to zatrzymuje się) ma się kręcić jeśli zajdzie potrzeba. Czy dobrze rozumuję ,myślałem że ten duży załącza się tylko gdy jest potrzeba (postój,korki itp.). Powiedzcie czy dobrze pojąłem wasze wskazówki. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2007 czyli jak ,stojąc przodem do silnika ten po prawej (napęd od silnika- ma się kręcić non-stop,niezależnie od temp.silnika) a ten po lewej (chyba od klimy ,bo jak wyłącze klimę to zatrzymuje się) ma się kręcić jeśli zajdzie potrzeba.Czy dobrze rozumuję ,myślałem że ten duży załącza się tylko gdy jest potrzeba (postój,korki itp.). Powiedzcie czy dobrze pojąłem wasze wskazówki. Pzdr Dobrze pojąłeś. Wszystko u Ciebie jest OK> Szerokiej drogi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2007 Dzięki wielkie wszystkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #7 Napisano 29 Czerwca 2011 Mam Skodę duperb z 2002 roku z silnikiem 1,9 TDI 130 kw - taki jak w passacie. Czy to normalne, że ciągle kręci się wentylator chłodnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 29 Czerwca 2011 Mam Skodę duperb z 2002 roku z silnikiem 1,9 TDI 130 kw - taki jak w passacie.Czy to normalne, że ciągle kręci się wentylator chłodnicy? kręcił się będzie ale na zimnym silniku powinno dać się go zatrzymać ręką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2011 no u Ciebie w 130 konnym ten wentyaltorek ma chyba 2 albo 3 biegi.. jak dobrze się rozgrzeje silnik to powinien przyspieszać . w słabszych wersjach silnikowych jak u mnie jest trochę inaczej. U mnie ciąglę z tą samą prędokością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1966 Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2011 A czy wiatraki od klimy i od chłodnicy kręcą się w tą samą stronę czy może w przeciwną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #11 Napisano 1 Lipca 2011 chyba w tą samą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #12 Napisano 1 Lipca 2011 (edytowane) u mnie nawet na zimnym silniku i nawet na tylko przekreconym zaplonie wiatrak od klimy (ten elektryczny) caly czas chodzi... (nie wazne czy klima wlaczona czy nie) Czy moge ta usterke jakos zdiagnozowac prze klimatronika? (nie mam dojscia do vaga) Borykam sie takze z duzym spalaniem w miescie srednie 11L/100km myslalem ze to moze przez ten wiatrak ale po odlaczeniu go dalej tak samo. A moze jednak te dwie rzeczy maja ze soba cos wspolnego? Edytowane 1 Lipca 2011 przez dariush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1966 Zgłoś #13 Napisano 1 Lipca 2011 chyba w tą samą chyba w tą samą Chyba w tą samą czy napewno bo zmieniałem wiatrak od klimy i teraz kręci się w przeciwną niż ten od chłodnicy.Jak było wcześniej nie wiem bo po prostu nie chodził ,szczotki były tak zużyte że nie było już co naprawiac bo uszkodziły wirnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #14 Napisano 6 Czerwca 2012 (edytowane) Witam! Podepnę się pod temat, bo już nie wiem gdzie mam szukać usterki. Wiatrak elektryczny chodzi cały czas, zapiernicza jak oszalały. Nawet po nocy od razu pracuje. Spadała mi temperatura w trakcie jazdy z 90 do 70 stopni, spadała szybko, potem wolno rosła. Jak jechałem wolniej na luzie albo zatrzymywałem się na światłach spadała w przeciągu 2 sekund do nawet 50 stopni i powoli rosła do 90 st jak przygazowywałem. Wymieniłem czujnik. W sklepie motoryzacyjnym dostałem zielony, a jak wyciągałem miałem niebieski, ale to chyba nie powinno sprawiać problemu. Niestety temperatura dalej szalała. Wymieniłem również termostat i płyn chłodzący. Po wymianie wiatrak dalej pracuje. Normalnie na wyłączonej klimie nie powinien pracować, ale postanowiłem sprawdzić jedną rzecz. Odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego (tego, który wymieniłem) i wiatrak przestał pracować. Spróbowałem włączyć klimę i dopiero zaczął pracować, jak wyłączyłem klimę to się zatrzymywał. Poza tym nie otwiera mi się termostat, bo rura za termostatem jest ciągle zimna, nawet po przejechaniu się na wysokich obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Gdzieś jest jakieś zwarcie? Wiatrak jest zepsuty czy to przez czujnik? Gdy miałem stary czujnik temperatura też skakała, ale chyba wtedy z wiatrakiem problemów nie miałem tak mi się coś kojarzy... Proszę o pomoc, pozdrawiam Edytowane 6 Czerwca 2012 przez zeelazny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2013 a mały ( po lewej ) nie kręci się wcalebo może się łożyska zatarły w nim albo się wiesza na nich , odpal samochód ,otwórz maskę i np długim śrubokrętem uderz w niego i zobaczysz czy się załączy no i czy jeszcze masz klime Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2013 Rozumiem ,że mały ma się kręcić jak clima jest włączona ?mały jest za nia odpowiedzialny jak się nie kreci to masz wahania temperatury na klimie ,jest nawet temat o tym wentylatorze oprócz tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #17 Napisano 17 Czerwca 2013 Podepnę się również - strasznie mnie to irytuje, że po 15 sekundach od odpalenia auta ten mały wentylatorek od klimy nawala jak odrzutowiec ! jak już wcześniej pisało kilku - nawet jak klimę wyłączę zapieprza do momentu wyłączenia silnika Też ktoś wcześniej napisał, że jak się odepnie czujnik przy chłodnicy to ten mały automatycznie się zatrzymuje... W Vagu żadnych błędów Jak myślicie - wymieniać ten czujnik przy chłodnicy ? Bo przecież chyba nie możliwe, że kupiłem jakiś zamiennik, co nie ma 2 biegów, tylko jeden... (jak kupiłem to miałem zatarty wentyl od klimy i wymieniłem na nówkę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam! Podepnę się pod temat, bo już nie wiem gdzie mam szukać usterki. Wiatrak elektryczny chodzi cały czas, zapiernicza jak oszalały. Nawet po nocy od razu pracuje. Spadała mi temperatura w trakcie jazdy z 90 do 70 stopni, spadała szybko, potem wolno rosła. Jak jechałem wolniej na luzie albo zatrzymywałem się na światłach spadała w przeciągu 2 sekund do nawet 50 stopni i powoli rosła do 90 st jak przygazowywałem. Wymieniłem czujnik. W sklepie motoryzacyjnym dostałem zielony, a jak wyciągałem miałem niebieski, ale to chyba nie powinno sprawiać problemu. Niestety temperatura dalej szalała. Wymieniłem również termostat i płyn chłodzący. Po wymianie wiatrak dalej pracuje. Normalnie na wyłączonej klimie nie powinien pracować, ale postanowiłem sprawdzić jedną rzecz. Odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego (tego, który wymieniłem) i wiatrak przestał pracować. Spróbowałem włączyć klimę i dopiero zaczął pracować, jak wyłączyłem klimę to się zatrzymywał. Poza tym nie otwiera mi się termostat, bo rura za termostatem jest ciągle zimna, nawet po przejechaniu się na wysokich obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Gdzieś jest jakieś zwarcie? Wiatrak jest zepsuty czy to przez czujnik? Gdy miałem stary czujnik temperatura też skakała, ale chyba wtedy z wiatrakiem problemów nie miałem tak mi się coś kojarzy... Proszę o pomoc, pozdrawiam Kolego poradziłeś sobie z problemem? Dzisiaj miałem podobną sytuację. Mianowicie po wymianie termostatu, czujnika temperatury i płynu chłodniczego (wszystko z ASO). Jak na blacie 90 to rura za termostatem zimna. Po odpaleniu na zimnym silnik wentylator chłodnicy pracuje. Co jeszcze zauważyłem dość szybko osiąga 90 na postoju co wcześniej nie było spotykane dopiero po przejechaniu kilu kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiietek Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2014 u mnie nawet na zimnym silniku i nawet na tylko przekreconym zaplonie wiatrak od klimy (ten elektryczny) caly czas chodzi... (nie wazne czy klima wlaczona czy nie) Czy moge ta usterke jakos zdiagnozowac prze klimatronika? (nie mam dojscia do vaga) Borykam sie takze z duzym spalaniem w miescie srednie 11L/100km myslalem ze to moze przez ten wiatrak ale po odlaczeniu go dalej tak samo. A moze jednak te dwie rzeczy maja ze soba cos wspolnego? a mruga Ci klimatronik jesli tak to wina lezy po stronie czujnika klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2014 a mruga Ci klimatronik jesli tak to wina lezy po stronie czujnika klimy nie baw się w archeologa , myślę że przez ponad 3 lata z tym problemem sobie poradził ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach