Skocz do zawartości
Jerzy14

Warkot w czasie odpalania AWT 18T

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki Mirku za fachową wypowiedź widzę ze znasz się na rzeczy wczoraj jeszcze odwiedziłem takiego znajomego który prowadzi serwis i powiedział zebym zalał go teraz castrolem 10w60 i jest szansa ze sie ten terkot wyciszy on tak miał tylko przy golfinie tez w benzynie i ponoc pomogło co ty na to czy warto spróbowac i czy przedewszystkim 10w60 nie pogorszy sprawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Warto też zwrócić uwagę na jakosć filtra oleju i zawór zwrotny który w nim jest

w tanich i nie markowych filtrach może przepuszczać przy rzadkim oleju i jak ścieknie do miski z ukladu to się pózniej napelnia jakiś czas i stąd stukanie przy rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tamtym roku jak mi go przyprowadzili z niemiec odrazu pojechałem wymienic oleje i wszystkie płyny jak logika nakazuje co sie okazało przy wymianie oleju ze pan który to robił był zdziwiony skąd przy nim taki duzy filtr oleju!stwierdzil ze to filtr stosowany do disla i jak się puźniej okazało nie mial racji! bo do tego typu silnika własnie taki przychodzi więc ja nie czekająć odrazu go zamówiłem z wirmy FILTRON SEDZISZÓW teraz pytanie czy ta firma spełnia wymogi?!filtr posiada dokładnie takie oznaczenie jak zalecają dodam jeszcze ze samochód był serwisowany w niemczech do końca co jest udokumentowane i co tez sprawdzałem w ASO Krzysztof czy mógłbyś jakoś podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwage w tym filtrze jeśli chodzi o ten zawór zwrotny bo z twojego opisu zrozumiałem ze mieści się on w wiltrze, filtrz jest jeszcze nie zamontowany czeka na kolejna wymiane oleju czyli jakieś 6000tys do wymiany jesli będzie trzeba to ja go załoze odrazu nie czekająć. czekam na wasze rady za dotychczasowe bardzo dziękuje;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filter AEB i APU oba 150 km benz. chyba różnią się średnicą i objetoscią ale chodzi mi o jakość wykonania całości w tym zaworu niestety nie mozna tego podejrzec bo filter jest blaszany.Mozna kupić filter np.knechta który jest drogi i powiedzmy lepiej wykonany w tym lepiej dziala zawór zwrotny który ma w moim przekonaniu za zadanie blokowanie cofania oleju przez pompe do miski i zatrzymanie go w kanałach smarowniczych co skraca czas dopływu do panewek,szklanek i przyspiesza smarowanie przy rozruchu jest to taka moja teoria a morał jest taki żeby kupując dobry olej nie lekcewarzyć filtra o którym też krążą rozmaite opinie i o filtronie też, z pękaniem elemetrów filtrujących wewnatrz filtra czego nie widać.

Tyle teorii i ewetualnie możesz wziać to pod uwagę ale bez przesady. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie Krzysztof zrobię tak jak mi poradziłeś zakupię ten filtr choć jeszcze nie wiem jaka bedzie jego cena co dla mnie i tak jest w tym wypadku bez znaczenia! zresztą czym moze być cena filtra przy cenie napinacza łańcuszka rozżądu do AWT (1900zł) więc zadne tu ryzyko bo teraz i tak juz będę tylko tej firmy kupował filtry jesli mój passio dzięki temu ma mieć lepsze samopoczucie;) a napewno odbije się to tez i na moim. Jeszcze tylko jedno pytańko czy mozna zmienic olej z 5w40 na 10w60 i jaki dodam tylko ze dwie poprzednie wymiany to był MOBIL1 teraz 4000km zrobione na MOTULU i jest wszystko ok przy 90stopn.spod maski słychać tylko lekki pomruk;)pozdrawiam i raz jeszcze diękuje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek co ty o tym myślisz przypomnę tylko raz jeszcze ze terkot słychac tylko przy zapalaniu rano a zwłaszcza jak postoi więcej niz godzine,

dżizys... odświeżasz kotleta sprzed kilku lat, w którym Marek napisał, żebyście się ludzie nie dali zwariować. Każdy 1.8T warczy jak się go odpali na zimno...

 

mówię "każdy", bo czytam to forum i widzę ilu osobom to przeszkadza. Nie dajcie się namawiać na kosztowne naprawy bez sensu, czytać!!! Jakbyś zmieniał olej co 5 kkm, to nie byłoby problemu, ale tak - nagar stopniowo osadza się na sitku pompy i ciśnienie na zimnym silniku jest coraz niższe i stąd "warczenie" napinacza.

 

Jak napinacz się zrąbie, to będziesz wiedział, wierz mi... i nie przez 1 sekundę, tylko cały czas na rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek ja sie z tobą zgadzam co do napinacza jaknajbardziej masz racje to własnie dzieki tobie wstrzymałem sie z wymianą napinacza dzieki czemu uniknołem niemałego wydatku bezpotrzebnie ale wszystko wskazuje na to co Krzychu napisał ze gdzieś cos nie trzyma oleju i zaraz scieka w dół bo czasem się zdarzy ze po 30min zabrzęczy coprawda delikatniej ale zabrzęczy a naprzykład wczoraj stał cały dzien na słońcu i o 17 zapaliłem i cisza była więc wychodzi na to ze coś nie trzyma oleju i spływa to jest tez moje takie odczucie..

Edytowane przez mariusz39

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek

dżizys... odświeżasz kotleta sprzed kilku lat, w którym Marek napisał, żebyście się ludzie nie dali zwariować. Każdy 1.8T warczy jak się go odpali na zimno...

koniec cytatu

Potwierdzam. Obserwuję głośną pracę silnika ?, klimy ? lub czegoś tam z rana po odpaleniu przez kilkanaście sekund od nowości. Przez 7 lat odpala dobrze, ma kopa to chyba zdrów.

Mariusz. Jak instrukcja mówi, że olej 5W30 [drogi] to wg mnie tego się trzymać. Chyba fabryka robiła testy. Olej ...W60 z opóźnieniem dotrze do turbiny i szybciej zaszlami układ, jeśli tego już nie zrobił.

Na Twoim miejscu zlałbym ten olej, zalał 5W30, przegonił ostro paska ze 100 km, zlał olej dla oczyszenia układu i zalał ponownie 5W30.

Wymiana oleju na ciepłym silniku to więcej spłynie.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory panowie ze odgrzewam starego kotleta ale po kilku dniach czytania na forum myśklałem ze dostane przysłowiowego kota! niby wszystkie przypadłości takie same a jednak sie ruznią chodziło mi o to by ktoś odniósł się kąkretnie do mojego przypadku! co zresztą mi sie udało;) i za co wam wielkie dzięki!po weekendzie zrobię jak radzicie powymiatam mu pajęczyny na wydechu tylko jeszcze jedno pytańko na jakim oleju najlepiej go ścignąć zeby odszlamił silnik ja myślę tu o Mobilu chyba ze jest jeszcze jakiś lepszy który nadawał by się do takiego zabiegu!? i wielkie dzięki raz jeszcze oczywiście po wszystkim opisze jaki to rezultat przyniosło pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odświeżasz kotleta sprzed kilku lat
To i ja odswieze ;)

 

 

Czy mozecie wrzucic plik z dzwiekiem z pracy zdrowego AWT?

 

 

U mnie caly czas slychac taki gluchy szum, dochodzacy z tylu silnika. Silnik odpala normalnie, na zimnym daje porzadnie znac o sobie zawor N80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory panowie ze odgrzewam starego kotleta ale po kilku dniach czytania na forum myśklałem ze dostane przysłowiowego kota! niby wszystkie przypadłości takie same a jednak sie ruznią chodziło mi o to by ktoś odniósł się kąkretnie do mojego przypadku! co zresztą mi sie udało;) i za co wam wielkie dzięki!po weekendzie zrobię jak radzicie powymiatam mu pajęczyny na wydechu tylko jeszcze jedno pytańko na jakim oleju najlepiej go ścignąć zeby odszlamił silnik ja myślę tu o Mobilu chyba ze jest jeszcze jakiś lepszy który nadawał by się do takiego zabiegu!? i wielkie dzięki raz jeszcze oczywiście po wszystkim opisze jaki to rezultat przyniosło pozdrawiam.

Mario sporo czasu już upłynęło od tamtej pory ale ciekawi mnie jak sobie poradziłeś z tym problemem....

Napisz jak to się skończyło, dzięki

 

ps. u mnie to dopiero przypadek: nowa pompa i napinacz oba ori i też zaczęło terkotać z rana....

może to wina oleju, zastanawiam się nad powrotem do 5w30, obecnie valvo 5w50 może za gęsty jest jednak...

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko panowie dzisiaj mój mechanik wymienił mi napinacz i łancuch w moim AWT wszystko jest ok ale zaswieca mi sie czerwona kontrolka oleju, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ginie ale za jakis czas wraca . Olej (castrol magnatec 10w40) filtry wymienione niedawno. Co moze byc przyczyną? dodam tylko ze jakies 2lata temu zdazyło mi sie to 2 razy ale potem ustalo do dzis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem mój silnik chodzi tak

 

 

 

jakieś 2 lata temu był wymieniany łańcuszek z napinaczem zrobiłem jakieś 40 tys na min. Przed wymiana silnik chodził ciszej niź teraz.

Dźwięk pojawia się na niskich obrotach i nie zawsze, Występuje to na zimnym jak i rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spider zobacz zawor recyrkulacji spalin ja mialem identyczny dzwiek po odpalaniu jak i pozniej. sprawdz wezyk podcisnienia ktory dochodzi do niego lub zawor ktory daje Cisnienie do niego. u mnie akurat byl wezyk i problem zniknal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności