Skocz do zawartości
Gość PAWCIO

układ kierownicy-WSPOMAGANIE

Rekomendowane odpowiedzi

ale w bravo miałeś pewnie troszkę lżejszy silnik z przodu i to tez swoje robie. Ja zauwazyłem że w przypadku b3/b4 w silnikach benzynowych kręci się fajniej niż w klekotach.

 

 

Pozdrawiam

Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat . W mojej B3 również mam problem ze wspomaganiem . Tzn. płyn do wspomagania jest ale kierownica kręci bardzo ciężko.. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak cieżko u was kręci się kiera ale ogólnie to w B3i B4 szału nie ma....ja mam pompę z szerokim wirnikiem i też porównując do nowszych aut to cieżko sie kręci ale znów gdy wspomaganie siądzie to jest istna masakra...może jest to bardziej wina konstrukcji macpersona (łożysko itd...). Kwestia przyzwyczajenia...ja jak wsiadam do auta bez wspomagania (gdzie w miare lekko sie kręci) to jednak wole to kiepskie wspomaganie w naszych paszczadłach...reasumując dbać ile się da w miarę możliwości (płyn czysty, koło pasowe nie uwalone w błocie, nie dopuszczenie do całkowitego wycieku płynu) a powinno być okey...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w porównaniu do innych autek kierownica w passku obraca się trochę ciężej, taki jego urok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też piszczało jak skręcałem do oporu w lewo czy w prawo (nawet czasami wtedy ciężko kierownica chodziła) co pomogło ?

Wymiana płynu do wspomagania + dokładne odpowietrzenie... Od momentu wymiany płynu nic nie piszczy i kierownica leciutko się kręci (nawet w miejscu)

Edytowane przez Matyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączę się pod temacik. Otóż wczoraj odebrałem paska od mechanika. Wymieniane były wahacze (komplet) końcówki drążków, tarcze hamulcowe + klocki, amortyzatory, oraz maglownica gdyż stara miała wycieki. Wszystko jest teraz super.

Tylko ciężko chodzi mi wspomaganie, mechanik powiedział że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Kazał mi dziś wymienić płyn od wspomagania bo powiedział że troche brudny się zrobił ten co zalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Podłączę się pod temacik. Otóż wczoraj odebrałem paska od mechanika. Wymieniane były wahacze (komplet) końcówki drążków, tarcze hamulcowe + klocki, amortyzatory, oraz maglownica gdyż stara miała wycieki. Wszystko jest teraz super.

Tylko ciężko chodzi mi wspomaganie, mechanik powiedział że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Kazał mi dziś wymienić płyn od wspomagania bo powiedział że troche brudny się zrobił ten co zalał.

a w jakim aucie to robiłeś kolego?? w b5??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak b5.

Widzę że pomyliłem działy kurde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że powoli kończy mi się pompa wspomagania - ale niby to są inne objawy - jak nie ruszam kierownicy to wyje jakby pompa od wspomagania a jak kręcę kierownicą to przestaje (czuje lekki opór, że już wspomaganie nie takie jak kiedyś - płyn do wspomagana - co to może być?

Edytowane przez lukas63

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy płyn we wspomaganiu masz w normie. Później sprawdź czy po kręceniu kierownicą w miejscu się nie pieni.

 

Jeśli się pieni to albo masz za mało płynu, albo układ jest nie szczelny i dostaje się do niego powietrze.

 

A jeśli płyn się nie pieni, poziom jest w normie to wycie pompy oznacza że się juz kończy jej nędzny żywot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli silnik pracuje i słychać ją, to przy kręceniu kierownicą wycie jest dużo głośniejsze. Najgłośniejsze jest wycie, gdy kierownica skręcona jest do oporu. Ale to wszystko na postoju.

Jeśli natomiast dźwieki słychać tylko podczas jazdy, to raczej przyczepiłbym się do układu jezdnego (kół).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam, że powoli kończy mi się pompa wspomagania - ale niby to są inne objawy - jak nie ruszam kierownicy to wyje jakby pompa od wspomagania a jak kręcę kierownicą to przestaje (czuje lekki opór, że już wspomaganie nie takie jak kiedyś - płyn do wspomagana - co to może być?
może napinacz pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę pod temat. U mnie wspomagania nie mam od samego początku. Wymieniłem pompę wspomagania wspomaganie działało 5 minut i tyle następna pompa wspomagania i znowu 5 minut i wspomagania brak. Co ciekawe pompy dobre bo w innym aucie na mojej wspomaganie działa normalnie. Wycieków ze wspomagania brak- płynu nie ubywa. Płukałem układ z 4 razy i po wypłukaniu chwilę działa normalnie później coraz gorzej aż znika całkiem. nie tak całkiem bo czasem jest na zimnym czasem na ciepłym czasem przy wyższych obrotach czasem na niskich po prostu jest co jakiś czas. O co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może maglownica się skończyła - sprawdzałeś? Jeśli 3 pompy dobre, działają w innych autach, to szukałbym poza pompą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiem maglownica tylko co w niej jest takiego że ją blokuje bo jak zadziała wspomaganie to chodzi jak należy mogę kręcić lewo prawo i cały czas działa wtedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony zawór na maglownicy - steruje on przepływem oleju. Jeśli będzie uszkodzony, lub będą w nim nieszczelności, będziesz miał takie właśnie objawy jak masz.

PK.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

przykleję się do ogólnego tematu wspomagania.

Mam Passat B3 z 1993, 1.9 TD. Ostatnio gdy zgubiłem przednią osłonę (między kołami) spod niej wyszedł dziwny "wąż" nienaturalne wiszący w taki sposób, że gdyby nie osłona to o najbliższy krawężnik bym go urwał. Ten wąż jest częścią układu wspomagania łączył 2 metalowe rurki jak na zdjęciu.

https://picasaweb.google.com/Billus56/Wspomaganie?feat=directlink

Był to na 100% dorobiony element i uległ w końcu przetarciu na zgięciu i zacząłem gubić płyn do wspomagania.

Najprawdopodobniej jest to nr 14 z tego schematu:

http://www.wagenstad.com/index.php?modid=396&page=4-76-20

 

Na zdjęciu rurka po prawej (zdj 1) i na górze (zdj 2) to najpewniej łączy się z nr 25 w schemacie powyżej.

 

Nie mogę dostać tej części i szukam zamiennika, może być z innego samochodu.

Odległość między tymi rurkami to około 10 cm.

Średnica rurki 12 mm (zgrubienie na zewnątrz) - 11 mm (za zgrubieniem)

Średnica wewnątrz - 8 mm

 

Nie mam klimatyzacji (w schemacie są jakieś 2 opcje dla aut z klimatyzacją)

Jak macie jakieś propozycje, żebym w poniedziałek poszedł do sklepu i kupił coś konkretnego to będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo bo w sklepie dostałem pompę od wspomagania z wyjściem tak jak u ciebie bo oryginalnie jest inaczej. Zorientowawszy się już po skręceniu wszystkiego i nie chciało mi się rozkręcać i wymieniać pompy więc zrobiłem wycieczkę do sklepu budowlanego na zakupy.

1. Wąż ciśnieniowy o pasującej średnicy

2. Kolanka miedziane od centralnego ogrzewania o pasującej średnicy

3. kawałem rurki do kolanek

4. Opaski zaciskowe żeby skręcić gumowe kawałki z rurkami. Polecam jakieś drogie, nie wykonane z plasteliny.

 

Lutujemy to wszystko ze sobą i robimy takiego banana żeby pasował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam taki problem ze słychac na postoju jak kręce kierownica w lewo czy w prawo takie trzeszczenie, chrobotanie...co to za objaw moze byc? pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za podpowiedź. Jednak pompa była padnięta. Po założeniu wyprofilowanego węża trochę pojęczała i padła. Kupiłem drugą na szrocie - używaną. Ta akurat miała to wyjście w jeszcze innym kierunku (taki, że nie dało rady włożyć żadnego węża). Postanowiłem zaryzykować i przekręcić tą końcówkę - i okazało się, że dała się obrócić. No ale żeby nie było za różowo to koło pasowe było o 13 mm cofnięte w stronę pompy. Teraz szukam koła z odstawieniem (kolega w corrado takie posiada) albo dorobić u tokarza tulejkę z 3 otworami i skręcić to dłuższymi śrubami. Póki co to pompka to dla mnie niezła historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności