Gość Jasiu. Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2007 Witam, Po pierwsze witam starych i nowych kolegów. Dłuższy czas tutaj nie zaglądałem, z braku czasu I po dłuższej przerwie nie udało mi się zalogować na starym loginie Założyłem więc nowy Pytanko na początek... Zbliża mi się przglądzik przy 230kkm i przeglądam sobie książeczkę ASO i widzę, że ani razu nie zaznaczyli mi wymiany świec Kumpel powiedział mi, że skoro odpala zimą "od ręki" to nie ma sensu wymieniać świec. Co sądzicie o tym? Przebieg już jest coraz to większy i nie wiem czy szukać nowych świeczek czy dalej jeździć na tych co mam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pirini Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2007 Jeśli wszystkie działają to nie ma sensu ich wymieniać. Jesli przepali się jedna, wymienia się wszystkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2007 Ja uważam, że należy wymienić. Mogą być sprawne ale ich czas nagrzewania i maksymalny poziom nagrzania może sporo odbiegać od normy jakie przedstawiają sobą nowe świece żarowe. To w sumie żaden wydatek a warto. Ja już sobie wymieniłem bo uważam czas 10-ciu sekund na pełne nagrzanie za niewystarczający dla mnie. Jeśli ktoś chce to mogę takie świece oddać za 1 piwko. Sprawe w 100% i nagrzewają się w 10 sekund. Jednak jak dla mnie to już nie to samo co nowe Świeczki do modeli 3BG do silników AWX/AVF po 06.2002 - tzw zielone. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek111 Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2007 Mój pasek tez odpalał bez problemu a okazało sie ze spalone były wszystkie 4 sztuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2007 To i ja napiszę. Od jesieni '06 nosiłem się z zamiarem wymiany świec u siebie. Pojechałem w lipcu tego roku (SIC!) do mechaniora. Dodam, że furak palił "od ręki". Diagnoza: 4 grzeją a 2 nie. No to wymiana wszystkich 6-ciu sztuk. Okazało się, że dwie świece ukręciły się podczas próby demontażu. Jedna z nich po wykręceniu wyglądała jakby siedziała tam od nowości samochodu. Cała pordzewiała (pozostałe jeszcze lekko błyszczały). A co się mechanior naklął przy wykręcaniu tych 2-ch urwanych to jego. Auto nadal pali od ręki ale świeczki grzeją o wiele szybciej. Morał: Co jakiś czas warto wymienić [*] [*] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodekbu Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2008 A jakie świece do silnika AHH ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2008 Moje raczej krótko grzeją (jakieś 3-4sec) ale zauważyłem, że jeśli podgrzeję je dwa razy to silnik lepiej zapala. Czy świadczy to może o tym, że któraś już zdechła czy też może już nie ma takiego sprężania na tłokach jak w nowym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2008 Moje raczej krótko grzeją (jakieś 3-4sec) ale zauważyłem, że jeśli podgrzeję je dwa razy to silnik lepiej zapala. Czy świadczy to może o tym, że któraś już zdechła czy też może już nie ma takiego sprężania na tłokach jak w nowym aucie? 3-4s to świeci lampka, która nie ma wiele wspólnego z czasem grzania świec. Świece grzeją Ci jeszcze długo po odpaleniu samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2008 mikropolia , bodekbu Świece żarowe do AHU i AHH M 10x1x25 nr kat. N 101 401 05. Cena oryginału ok. 65 zł/szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2008 3-4s to świeci lampka, która nie ma wiele wspólnego z czasem grzania świec. Świece grzeją Ci jeszcze długo po odpaleniu samochodu Czyli lepiej jest przytrzymać zapłon dłużej niż grzać świece dwa razy? A jak długo grzeją takie świece przy włączonym zapłonie? Czy może to doprowadzić do ich uszkodzenia jeśli zapłon będzie wlączony powiedzmy przez 5 minut? Nie chodzi mi o to, że będę swoje świece grzać 5 minut ale czasami np. podczas testu klimatronika należy mieć włączony zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2009 (edytowane) ja to powiem wam tak kazdy chwali to co lubi beru bosch NGK wszystkie te swiece sa ogólnie dostepne w sklepach podajesz parametry silnika i dostajesz to co trzeba kupujac na allegro to samo wychodzi cena wysylka razem to co w sklepie beru akurat nie sprawdzałem ale bosch 37 zł weszła nowa generacja obecnie w promocji w wiekszosci sklepów NGK p[opdobno jedna z najlepszych znalazłem w sklepie za 27 zł szt wiec niewiem czy warto na allegro szukac w sklepie nie pasuje wymieniasz i po problemie a na allegro trzeba wysyłać . Edytowane 5 Stycznia 2009 przez marwitko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepa1 Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2009 (edytowane) Beru 0 100 226 227 ..... GN 855 Wielkie dzięki. Ale podoba mi się Twoje poczucie humoru:564: Tak już mam A teraz do rzeczy. Sprawa wygląda tak, że rozmawiałem z gościem z Allegro - bardzo konkretny facet i mi także potwierdził, że te świece będą na 100% pasowały. Dokładnie tak jak napisał Majcin. Druga sprawa na Allegro kosztują one 20zł + przesyłka ( w aukcji jest niby 8 ale jak z gościem gadałem to kazał doliczyć tylko 5zł). Więc za 4szt. + przesyłka zapłaciłem 85zł. Pytałem w motoryzacyjnym i te same świece kosztują 30zł za sztukę, czyli 30x4 = 120zł. Tym sposobem odpowiadam na pytanie czemu kupuje na Allegro, ano dlatego, że zaoszczędziłem (120-85) 35zł bez wychodzenia z domu )) Pozdrawiam Edytowane 6 Stycznia 2009 przez rzepa1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2009 to zalezy kto ile ma do sklepu boscha kupilem za 20 zl szt te z ostatniej nowej generacji akurat wlasnie sa w promocji w boschu wiec i w sklepach taniej wiec allegro zaden rarytas ale spoko kazdy szuka tam gdzie taniej ostatnio u mechaniora widzialem goscia ktury te same swiece twierdzil ze za 70 zl szt kupil te same bosche co moje za 20zeta to dopiero przebitka gosc sie zalamal jak sie dowiedzial ile przeplacil:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2009 Witam a jakie świece powinny być do mojego paska 115KM na PD rok 99 w VIN 2000r:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #15 Napisano 13 Października 2009 Idzie zima a dziś przy 6'C mój passek ciężko odpalił... pewnie świece. Doradźcie jakie i ile do wymiany? Silnik jak w opisie. Znalazłem na allegro dwa typy (dwie różne długości świec) odpowiadające silnikom AVF;((( http://www.allegro.pl/item749060066_...tdi_bosch.html 97mm http://www.allegro.pl/item774032616_...tdi_bosch.html 92mm najlepiej wykrec jedna i zmierz bo na jednej aukcji jest napisane ze do silnikow tdi do 2002r a na drugiej ze do silnikow pd a ty masz 2001 i pd tak ze niewiadomo co tam masz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #16 Napisano 13 Października 2009 Idzie zima a dziś przy 6'C mój passek ciężko odpalił... pewnie świece. Doradźcie jakie i ile do wymiany? Silnik jak w opisie. No to akurat trafiłeś na granice bo ponoć świece żarowe zaczynają grzać przy +5'C ,tylko zastanawiam się z który czujnik temp. jest za to odpowiedzialny ale chyba płynu chłodzącego??! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #17 Napisano 13 Października 2009 (edytowane) Czyli lepiej jest przytrzymać zapłon dłużej niż grzać świece dwa razy?A jak długo grzeją takie świece przy włączonym zapłonie? Czy może to doprowadzić do ich uszkodzenia jeśli zapłon będzie wlączony powiedzmy przez 5 minut? Nie chodzi mi o to, że będę swoje świece grzać 5 minut ale czasami np. podczas testu klimatronika należy mieć włączony zapłon. Ja wymieniłem świece, rok temu 1 tyko dobra zapalił -15. Mechanior powiedział tak; - nie warto jest grzać 2 razy, bo świece siadają, gdyż przegrzewają się, gdyż działają dłużej niż powinny. A jak długo grzeją? – powiedział ze jakieś 20-30 sekund i dodał że jak się włączy podsufitkę, to widać jak się wyłączają takie jaśniejsze światło się robi szczególnie w nocy to widać , w tym samym momencie jak jest bardzo cicho słychać przekaźnik który je rozłącza. Czyli przy wysokim mrozie najlepiej jest poczekać trochę dłużej. A czy sie spalą po 5 min nie sądze raczej, napewno nie to tak samo jak by miały grzać przy zapalonym silniku non stop a tak napewno nie jest. Edytowane 14 Października 2009 przez artur94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #18 Napisano 14 Października 2009 Koledzy a powiedzcie mi czy jest to możliwe że nie mam błędu świec żarowych a jednak może się okazać że jakaś nie grzeje? Czy jeśli świece były by uszkodzone to automatycznie błąd wyskakuje na VAG-u bądź liczniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #19 Napisano 14 Października 2009 Koledzy a powiedzcie mi czy jest to możliwe że nie mam błędu świec żarowych a jednak może się okazać że jakaś nie grzeje? Czy jeśli świece były by uszkodzone to automatycznie błąd wyskakuje na VAG-u bądź liczniku? Nic nie pokazuje przepalonych świec, ani VAG ani żadna kontrolka czy FIS. Miałem spalone wszystkie 6 szt. w A6 2,5 TDI i nic mi nie pokazywało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #20 Napisano 14 Października 2009 Znalazłem na allegro dwa typy (dwie różne długości świec) odpowiadające silnikom AVF;((( jest tak że do roku produkcji 2001.10 dł świec 92mm a od roku 2001.11 dł świec 97mm i muszą pasować ---------- Post added at 08:22 ---------- Previous post was at 08:08 ---------- Znalazłem na allegro dwa typy (dwie różne długości świec) odpowiadające silnikom AVF;((( http://www.allegro.pl/item749060066_...tdi_bosch.html 97mm tam jest podany nr katalogowy i z mojej wiedzy są to świece leżakowane i wycofane, spisz nr katalogowy tj 0250202046 idź do pierwszego lepszego sklepu to potwierdzą co napisałem - a i nawet wymiary są inne grzać będą ale nie tak jak powinny. pozdrawiam ---------- Post added at 08:38 ---------- Previous post was at 08:22 ---------- Witam a jakie świece powinny być do mojego paska 115KM na PD rok 99 beru GN 855 NGK D-POWER NR4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach