Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Wciąz mam wątpliwości i bardzo proszę o wyrozumiałośc a nie o uszczypliwośc . Najwiekszym dla mnie problemem w mojej świadomości jest jaki silnik tylko o to mi chodzi . Wiem ze jednostka 140 konna 2.0 litra to nowsza generacja ale są opinie ze bardziej wadliwsza w eksploatacji niż 1.9 tdi . i w dalszym ciągu nie wiem na co sie zdecydować pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wciąz mam wątpliwości i bardzo proszę o wyrozumiałośc a nie o uszczypliwośc . Najwiekszym dla mnie problemem w mojej świadomości jest jaki silnik tylko o to mi chodzi . Wiem ze jednostka 140 konna 2.0 litra to nowsza generacja ale są opinie ze bardziej wadliwsza w eksploatacji niż 1.9 tdi . i w dalszym ciągu nie wiem na co sie zdecydować pozdrawiam

Nie chciałem, żebyś moją odpowiedź odebrał uszczypliwie. Skoro wszystko przeczytałeś to powinno być to jasne.

To może ja odpowiem w ten sposób. Kupiłem 2,0TDI i nie żałuję ani złotówki. Gdybym miał jeszcze raz kupić pewnie bym kupił, aktualnie mam na liczniku 64 tys km i złego słowa o aucie powiedzieć nie mogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję bardzo za podpowiedz ja chyba sie zdecyduje na jednostke 140 konną . chociaż mam świadomośc ze przzy takim stanie licznika w dzisiejszej technologii nie powinno sie nic dziac. Ja natomiast nie bedę dysponował taką gotówką abym mógł sobie pozwolic na zakup podobnego auta jak twoje . Ponieważ max 55 tys zł sami wiemy jak to wyglada minimum 140 tys kilometrów itp. Ale jestem wdzięczny za uwagi pozdrawiam serdecznie.:):):):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już kupisz auto, to nie zapomnij się pochwalić :).

P.S. Przy dzisiejszych cenach za 55tys. wbrew pozorom można oczywiscie po wnikliwszych poszukiwaniach znaleźć solidne auto. Moje zdanie jest takie, ze wolałbym za te same pieniądze kupić samochód z udokumentowanym przebiegiem np. 60tys km z 2005 roku niż z 3-krotnie większym z 2007. A takie samochody się trafiają - przykładem moze być mój, od początku w rodzinie i mimo że ma już 3 lata przebieg dopiero 65 tys. km.

Te auta są na tyle świerze, że liczników się nie kręci, zresztą nawet w najstarszych gwarancja wygasała w połowie 2007 roku więc przynajmniej do tej chwili auta były serwisowane w ASO i mają wpisy w książkach oraz w systemie VW. Łatwo to sprawdzić a przeszłość wypadkową odkryje każdy fachowy zakład blacharski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No moj ma dopiero 57 tys, a jak go kupilem mial 27, historia serwisowa nawet nie istniała bo nie mial zadnego przegladu bo pierwszy po 30 tys :) nawet wszystkei akcje serwisowe musialem orbic tutaj w Polsce co dodatkowo dowodzi prawdziwosc przebiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziekuję bardzo za podpowiedz ja chyba sie zdecyduje na jednostke 140 konną . chociaż mam świadomośc ze przzy takim stanie licznika w dzisiejszej technologii nie powinno sie nic dziac. Ja natomiast nie bedę dysponował taką gotówką abym mógł sobie pozwolic na zakup podobnego auta jak twoje . Ponieważ max 55 tys zł sami wiemy jak to wyglada minimum 140 tys kilometrów itp. Ale jestem wdzięczny za uwagi pozdrawiam serdecznie.:):):):):)

 

Co do benzyniaków to niektóre z nich wymagają paliwa 98oktan. co dodatkowo podraża eksploatację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do benzyniaków to niektóre z nich wymagają paliwa 98oktan. co dodatkowo podraża eksploatację.

 

Tak ale tylko 1,6 lub 2,0 FSI, nie dotyczy przynajmniej 1,8 TSI.

Edytowane przez 07mk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taa o cale 15 zloty na 70 litrowy bak;]

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taa o cale 15 zloty na 70 litrowy bak;]

 

Jeśli jeździsz tylko w niedziele to rozumiem, że to mało istotne. Ja tankuję te 70 litrów niestety 4 razy w miesiącu (choć swoją drogą leję ultimate'a).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jeździsz tylko w niedziele to rozumiem, że to mało istotne. Ja tankuję te 70 litrów niestety 4 razy w miesiącu (choć swoją drogą leję ultimate'a).

ja tak samo leje ultimate albo v power3-4 razy w miesiacy. Ale sorry agrument ze placisz tyle wiecej przy tankowaniu przy aucie za minimum 60 tys jest smieszny. Rozumiem jakbysmy mowili o autach za 4-5 tys, ale badzmy szczerzy, wiecej w miesiacu wywalamy na jakies gowna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dodatkowo śmieszy, że czasem pojawiają się komentarze typu:

"Panowie, pomóżcie, mam problem... (dłuższy opis) - jak z tym sobie poradzić, bo jak pojadę do ASO to ze mnie zedrą."

To trzeba było sobie kupić tańszy samochód żeby Was było stać na serwis. Auto za 60tys. a tu mu szkoda 100zł na fachową diagnozę :). Do czego to dochodzi.

 

Osobiście kupiłem diesla i dość mało jeżdżę (do 25tys km rocznie) i teraz chyba po raz drugi zdecydowałbym się na benzynkę - 1,8TSI moim zdaniem to rewelacyjna propozycja - cichutki i bardzo dynamiczny. Jakoś przeżyłbym te kilkadziesiat złotych na baku :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnei bez znaczenia, bo roznica miedzy 95 a 98, tak samo jak zwyklej ropy i ultimete jest stala kolo 15-20 groszy. i Czy bedzie po 3,60 czy po 4,60 to roznica miedzy 95 a 98 zostanei taka sama:) proponuje skonczyc bo sie off topic zrobil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnei bez znaczenia, bo roznica miedzy 95 a 98, tak samo jak zwyklej ropy i ultimete jest stala kolo 15-20 groszy. i Czy bedzie po 3,60 czy po 4,60 to roznica miedzy 95 a 98 zostanei taka sama:) proponuje skonczyc bo sie off topic zrobil

 

Niestety nie. Różnica jest procentowa. Kiedy 95 na Bp kosztowało 4,6 to 98 było po prawie 5zł.

To nie jest offtopic, ponieważ dotyczy kupna auta. A jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze modelu czy silnika zawsze jest rodzaj paliwa i jego zużycie. Warto więc uświadamiać potencjalnych następnych właścicieli na co muszą być przygotowani. Jeśli jeździsz autem mało i tylko lokalnie to nie ma znaczenia ale jak wybierasz się często w dalsze trasy to np. w niektórych rejonach Czech nie dostaniesz 98 i zonk jak braknie w baku.

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eryk328e46

Hmm skoro o B6 to ja tez mam pare pytan , a poniewaz decyzja z jakim silnikiem zapadla ( 1.9 tdi ) to pierwsze pytanie ile kosztuje dorzucenie tempomatu do tego potwora ?

Drugie pytanie jakie B6 ma zawieszenie ( koszty ) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tempomat jest na wyposażeniu seryjnym, co do kosztów zawieszenia to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2006 TDI 140 PD motor BMP (2 zawory na cylinder ) przebieg 104.000, cena 150.000 Szwedzkich koron, zrobilem nim 20.000 km,zadnych problemow,wymieniac olej, sam jezdze na Castrol 5/30 Edge(VW 500.07),dolewka po 20.000 km -0,5l, spalanie srednie 05-06 l/100km,samochod ma 3 lata, Vag-Com nie pokazuje zadnych usterek,troche denerwujace skrzypienie plastikow, ale mozna sobie z tym poradzc, jak ktos umie wlozyc troche waty lub bawelnianych chusteczek.... To moj czwarty model Passata, najbardziej do tej pory bylem zadowolony z wersji 89`zobaczymy jak ten bedzie sie sprawowal przez nastepne 100 - 150 tys. km, sam robie servisy,ostatnio wymienilem pasek rozrzadu i pompe wody, przy 115.000, na wiosne beda nowe klocki hamulcowe i opony - na razie tylko samo zadowolenie - , pomimo kosztow, nowe samochody kosztuja 3 x tyle co 10 - letnie w servisie Pozdrawiam wszystkich fanöw PASSATA - dla porownania - wymiana paska rozrzadu i pompy wody w Sztokholmie kosztuje 7500 Skr = 3000 PLN - POWARIOWALI !!!

P.S:

Mam wszystkie "manuale" od rocznika 1988 d0 2005+ ,oraz spore doswiadczenie z "nowymi" volkswagenami, sluze pomoca, jesli ktos zapyta...

 

Lubar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eryk328e46

Czy to znaczy ze kazdy B6 ma tempomat ? Moze wkleji ktos fotke jak wyglada przycisk od tempomatu , bo niewiem gdzie sie znajduje. W Bmw mam tempomat w wilefunkcyjnej kierownicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak b6 ma tempomat, masz cos w rodzaju dzwigni jaka masz to kierunkowskazow. Swoja droga ciekawe jaka jest roznica w kulturze pracy wersji 8v a 16v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak b6 ma tempomat, masz cos w rodzaju dzwigni jaka masz to kierunkowskazow. Swoja droga ciekawe jaka jest roznica w kulturze pracy wersji 8v a 16v

 

 

Nie prawda. Nie każdy B6 ma seryjnie tempomat. W standardzie nie ma go w wersji trendline. Jako opcja kosztuje wtedy ok 1700zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności