Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, mercier01 napisał:

Natomiast wracając do mojego pytania to może je uściślę - znalazłem bardzo dobre ogłoszenie B7 1.8 160KM TSI z 2013 roku sprzedawane przez salon, jutro jadę go oglądnąć i przetestować, czy ten silnik po 2013 wciąż ma problemy z olejem? 

Na forum czytałem, że po 2012 problem został usunięty natomiast inne źródła mówią, że miało to miejsce dopiero w 2014, czy możecie doradzić? 

Podaj VIN tego Passata B7 to sprawdzimy datę produkcji. Wyprodukowane w 2013 nie powinny mieć problemu z olejem... 

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VIN to WVWZZZ3CZEE091878, byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie informacji odnośnie roku i silnika, czy ten TSI byłby raczej awaryjny, czy jest on z tej "lepszej" serii? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, mercier01 napisał:

VIN to WVWZZZ3CZEE091878, byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie informacji odnośnie roku i silnika, czy ten TSI byłby raczej awaryjny, czy jest on z tej "lepszej" serii? 

Produkcja XII.2013

Kod silnika CTHD  1.4 TSI 160KM

Skrzynia PPJ  MQ250

Kraj pochodzenia Polska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję!

Czyli to jest ten silnik CTHD, o którym jest relatywnie mało informacji - niby jest w grupie najbardziej problematycznych (1.4 TSI Twincharger EA111) ale podobno w tej konkretnej wersji VW coś naprawiło. 

Czy ktoś może używa tego silnika w Passacie z tych lat i mógłby się wypowiedzieć? Natomiast sam fakt, że jest w grupie najbardziej problematycznych raczej odstraszył mnie od zakupu. 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minutes ago, Dreyfus said:

To jak niby to kupuj ?

Czytałem Twoją rozpiskę i bardzo mi pomogła, natomiast krążą opinię, że akurat ten konkretny model (montowany po 2013) jest już poprawiony i dość bezproblemowy i że momentami nie do końca słusznie wrzuca się go do jednego worka z pozostałymi. Mam po prostu na oku auto z oryginalnym, super niskim przebiegiem potwierdzonym w ASO więc nie chciałbym go od razu spisywać na straty. 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, mercier01 napisał:

niby jest

Czyli kupuj śmiało... 

24 minuty temu, mercier01 napisał:

ale podobno

Tym bardziej warto ?

2 minuty temu, mercier01 napisał:

krążą opinię

Czyli kupuj  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, mercier01 napisał:

Dziękuję!

Czyli to jest ten silnik CTHD, o którym jest relatywnie mało informacji - niby jest w grupie najbardziej problematycznych (1.4 TSI Twincharger EA111) ale podobno w tej konkretnej wersji VW coś naprawiło. 

Czy ktoś może używa tego silnika w Passacie z tych lat i mógłby się wypowiedzieć? Natomiast sam fakt, że jest w grupie najbardziej problematycznych raczej odstraszył mnie od zakupu. 

Pisałeś cały czas, że to 1.8 TSI a to jednak 1.4 TSI hehe

o 1.4 TSI @radekrp90 wypowie się merytorycznie.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

6 minutes ago, rosol said:

Pisałeś cały czas, że to 1.8 TSI a to jednak 1.4 TSI hehe

o 1.4 TSI @radekrp90 wypowie się merytorycznie.......

Jak widać za dużo tych ogłoszeń oglądam, byłem przekonany na początku, że to było 1.8 

Byłbym wdzięczny, chociaż po wielokropku podejrzewam niezbyt pochlebną opinię. 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież Radek pisał... 1.4 są ok te słabe 122 chyba konie a nie z podwójnym doładowaniem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczekajmy na konkretną wypowiedź @radekrp90

tu masz post na temat tego silnika..... zapytaj @Hyper i @TomP jak im po kolejnych 2latach fury się sprawują.

 

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja z kompresorem jest po prostu potencjalnie bardziej awaryjna, bo jest to dość skomplikowany układ napędowy ale jeśli to auto z 2013 roku to jest szansa, że ma ostatnią poprawioną już wersję softu silnika więc problem to tylko ewentualna wymiana rozrządu oraz czasami sprzęgła kompresora - ale to części eksploatacyjne.

Tłoki pękały głównie w pierwszych rocznikach 1.4 TSI i to jeśli ktoś jeździł na 95. Przy dobrym paliwie i nowym oprogramowaniu nie ma problemów (przynajmniej nikt o takich nie pisze). To co piszą w AŚ i innych takich to jednak trochę wyolbrzymione tematy.

Druga strona jest jednak taka, że ten silnik nie jest ani dynamiczniejszy ani ekonomiczniejszy od 1.8 TSI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dane katalogowe:

1.8 TSI 160KM 250Nm

1.4 TSI 160KM 240Nm

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalog katalogiem ale w realnych testach 1.4 wypada gorzej pod względem spalania. Nie mogę tylko teraz tego porównania znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najniżej udało mi zejść w 1.8 TSI w trasie do 6.8/100km realnego spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, napisałem do obu kolegów w sprawie silnika. Po jeździe próbnej natomiast stwierdzam, że nie jest to w żaden sposób rakieta i bardziej mu do wersji 120KM, którą kiedyś jeździłem. Przetestowałem cały zakres obrotów i zwyczajnie tych 160KM nie czuć. Muszę w pełni rozeznać się jak to jest z tymi silnikami ale przy tak małym przebiegu oferta jest dla mnie mimo wszystko interesująca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, mercier01 napisał:

Dzięki za informację, napisałem do obu kolegów w sprawie silnika. Po jeździe próbnej natomiast stwierdzam, że nie jest to w żaden sposób rakieta i bardziej mu do wersji 120KM, którą kiedyś jeździłem. Przetestowałem cały zakres obrotów i zwyczajnie tych 160KM nie czuć. Muszę w pełni rozeznać się jak to jest z tymi silnikami ale przy tak małym przebiegu oferta jest dla mnie mimo wszystko interesująca. 

zawsze możesz podnieść moc i będziesz zadowolony

195-200KM i 290-300Nm

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minutes ago, rosol said:

zawsze możesz podnieść moc i będziesz zadowolony

195-200KM i 290-300Nm

Tylko czy 1.4 to wytrzyma? Nawet gdybym się zdecydował (silnik wciąż traktuje jako ten awaryjny) to nie chciałbym zwiększać prawdopodobieństwa wystąpienia awarii poprzez dodanie mocy :) 

Do tego warto dodać, że ten egzemplarz to jest BlueMotion czyli ma system start-stop, na temat jego awaryjności pewnie również czeka mnie kilkadziesiąt stron forum do przeglądnięcia... 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te silniki mają też czasami problem z pompą cieczy chłodzącej.... pytanie ile nim zamierzasz jeździć... ma 50 tys.km to może coś się zacznie dziać grubo powyżej 100 tys.km

profilaktycznie wymienisz przy 100 tys.km co trzeba i bajka heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, rosol napisał:

zawsze możesz podnieść moc i będziesz zadowolony

195-200KM i 290-300Nm

Z 1.4? ? szacun 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi dziwnie, ale może ktoś z Krakowa i okolic ma może B7 w wersji TSI, i byłby na tyle uprzejmy żeby zgodzić się na krótką jazdę próbną? Nikt z mojej rodziny ani znajomych nie jeździ takim samochodem a moc testowanego przeze mnie TSI była podejrzanie niska.

Ewentualnie może ktoś mógłby polecić sprawdzonego specjalistę od VW w okolicy, który zna się na tych samochodach i mógłby zerknąć na ten egzemplarz? 

Edytowane przez mercier01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności