Skocz do zawartości

TomP

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O TomP

  • Urodziny 14.05.1971

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Białystok

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 1.4 TSI 160KM (CTHD) DSG
  • Rok produkcji
    2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Hej, jako już ponad 5 letni użytkownik auta z tym silnikiem nadal mogę o nim mówić w samych superlatywach. Obecnie najechane 148.500 km i odpukać, nic się nie dzieje. Odwiedzam ASo tylko na przegląd. Oleju też nie dolewam. Po 120 tys. wymieniłem klocki z przodu, co się przenigdy nie zdarzyło w żadnym innym poprzednim aucie - przeważnie przy tym przebiegu miałem wymienione ze dwa komplety i tarcze,. Również zmieniłem komplet opon zimowych i letnich - i to naprawdę wszystko. Po aucie zupełnie nie widać tych 148 tys. Wnętrze nadal świeże, nic się nie wytarło, powłoka lakiernicza też. O podniesieniu mocy nigdy nie myślałem bojąc się małej pojemności. Ale, jak dla mnie te 160 km zupełnie wystarcza. Może rzeczywiście nie startuje jak rakieta, ale spokojnie na dynamiczną jazdę autostradową. Jadąc 160-180 nie czuję wysilenia silnika czy braku mocy. Więcej nie potrzebuję. Oczywiście staram się przestrzegać zasad eksploatacji silnika z turbiną.
  2. A mój ma 2 lata i 3 miesiące i ponad 66 tys. Jak na razie również wszystko idealnie i oby tak dalej. Na długie trasy super wygodny samochód. Jest cicho, a gdy trzeba dynamicznie.W żadnym razie, jak to zarzucają niektórzy silnik nie wydaje odłosów kosiarki. Zresztą przy stałej prędkości ok. 140 km jego obroty to ok. 3 tys. A dsg z tym silnikiem to naprawdę fajny duet. Producent nie kłamał, że skrzynia jest adaptacyjna. Np. w terenie górskim, gdy na początku manetkami zrzucam biegi na zjazdach, skrzynia po jakimś czasie sama łapie, że nie powinna zmieniać biegów na wyższe. Spalanie również super - ostatni (marzec) powrót z Livigno, średnia prędkość 105 km (były utrudnienia w ruchu: wypadki + akcje policji na granicach) - średnie spalanie 6,4. Oczywiście przy szybszej jeździe autostradowej byłoby z litr więcej, a jeszcze więcej jadąc bardziej dynamicznie (turbo!) Ale z kolei wielokrotnie przy spokojnej, jednostajnej jeździe z przepisową prędkością (np. na Litwie) bez problemu schodziłem poniżej sześciu. w mieście do 10 l. Jak dotąd 2 przeglądy long life i zero dolewania oleju pomiędzy nimi. Jak długo tak będzie - zobaczymy. Ale w końcu nic trwałego na świecie.
  3. Mi za zmianę homologacji do zamówionego już auta zażyczyli 1800 zł.
  4. Ostatnie moje info od dilera, że jednak nie dadzą rady dostarczyć homologacji ciężarowej przed moim wyjazdem. Podobno nikomu jeszcze w Polsce nie wydano passata z N-1. Wszystko czeka do końca stycznia, a może początku lutego. Pozostaje mieć nadzieję, że zdążą do wejścia w życie nowelizacji VAT wprowadzającej derogacje. A wydawało się, że Niemcy są przynajmniej pedantyczni i potrafią planować. Wyjazd na narty odbędzie się zatem autkiem żony. Może to i dobrze, bo w końcu warto dozować przyjemności. Testowanie nowego autka zatem po powrocie. Ktoś pytał o instrukcję do B7? Ja zrobiłem tak: skoro już zamówiłem auto, to od razu wypożyczyłem od dilera instrukcję od autka stojącego w salonie (jakbym zniszczył to oddałbym swoją) i spokojnie poczytałem, co to auto ma.
  5. No mam nadzieje, że rzeczywiście na dniach. czy ryzykowna jest jazda nówką w taką trasę? Jeżeli mi to będzie dane - to dam znaka, jak było, bo na pewno pojadę. Oczywiście przez pierwszy tysiąc tzw. PSJ, kolejne 500 z umiarkowanym umiarem, a potem - jak warunki pogodowe pozwolą. A na lawecie każdym autem można wrócić.
  6. Na pewno nie ma jakichkolwiekh różnic. Mój przypadek: zamówiłem b7 variant również brązowy black oak highline 1.4 tsi, dsg na początku listopada, do produkcji w 50 tygodniu. Odbiór grudzień-styczeń. Wtedy nie było tej historii z pełnym odliczeniem VAT, więc wziąłem auto z homologacją osobową. Jak wyszła sprawa VATu zacząłem katować dilera i centralę WV o zmianę homologacji, bo to w końcu tylko papier. Najpierw poinformowano mnie, że nie będzie z tym problemu, potem - że to niemożliwe bo auto jest w produkcji, ostatecznie - że jednak zmienią. Niby powinienem być szczęśliwy, ale obecnie auto stoi u dilera (oglądałem- jest super, ale tylko to mogę zrobić), a papiery jeszcze gdzieś w Niemczech. Powinny dojść na dniach. Tyle, że 24 stycznia jadę na narty do Włoch i jak na dzień dzisiejszy, nie wiem czym.
  7. Oczywiście, przed przejechaniem się passatem również jeździłem (prawie) całą konkurencją, która na mnie (no może za wyjątkiem c5 z 2 litrowym dieslem) nie zrobiła większego wrażenia. Dopiero passek. A co do gwarancji - obecnie VW ma dwa różne produkty: 1) dokupienie wydłużonej gwarancji producenta - wtedy cena owej gwarancji podwyższa wartość samochodu. Na to można się zdecydować do momentu odbioru i zapłaty ceny za auto (w konfiguratorze VW występuje to w "dodatkach" do wyposażenia), 2) ubezpieczenie od kosztów naprawy - na dokupienie polisy ma się rok i nie jest to polisa od Vaga. I co wybrać - to jeszcze przede mną. Również w grę wchodzi opcja poprzestania na 2 letniej gwarancji
  8. Witam wszystkich na forum. Ten temat bardzo interesował mnie jeszcze przed stworzeniem tego wątku. Od roku szukałem auta i passat był ostatnim, na jaki zwróciłbym uwagę. Ale jak się przejechałem (w sumie przypadkowo) 1.4 160 km z dsg, to uznałem, iż auto ma to coś, czego szukam - czysta przyjemność z jazdy, cichuteńko i wcale nie za twardo. A jak trzeba kopa - to ma. Tak więc pomimo natknięcia się w necie na mnóstwo informacji o awaryjności 1.4 tsi oraz przekonywań dealera Toyoty, że owszem kompresor + turbina + dsg to super sprawa podczas jazd próbnych, jednak w życiu należy być pragmatycznym - zdecydowałem się i zamówiłem b7 variant 1.4 160 km z dsg highline. Odbiór w grudniu lub styczniu. Myślę, że będzie ok. Szkoda tylko, że na przedłużenie gwarancji należy się decydować od razu, potem tylko ubezpieczenie od kosztów napraw.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności