Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

zamiast 2.0 tdi 140 lepiej oplaca sie kupic 1.9 tdi i go zawirusowac np na 130-140 km u dobrego tunera zeby poprawic troszke dynamike? Jezeli sie jezdzi wiekszosc po miescie lub krotkie trasy i auto zamierza sie miec kilka lat np 5, to koszty eksploatacyjne beda mniejsze niz w przypadku 2.0 140? pt. 2. to czy wszystkie paski b6 2.0 maja DPF? Przy 1.9 i podniejsionej mocy na te dajmy 140 km spalanie bedzie mniejsze niz w 2.0?

Nawet zwirusowanego 1.9 nie ma co porównywać do 2.0 TDI - dwulitrówka znacznie dynamiczniejsza i przede wszystkim 6-biegów. Nie wiem jak z kosztami, zależy jak trafisz, możesz kupić 1.9 padake, a 2.0 TDI w idealnym stanie. Nie wszystkie 2.0 TDI mają DPF'a, do 2008r 140KM były bez (ale są też oczywiście wersje z DPF). 170KM - od początku z DPF, a od 2008 wszystkie miały już filtr cząstek stałych. Spalanie będzie myślę większe w 1.9 TDI, a osiągami i tak nie dorówna 140-stce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nieświadomy klient który zakupi b6 2.0tdi może być po pewnym czasie zszokowany i załamany więc uważam że powinien wiedzieć co go może spotkać.

 

Rozumiem,że uprzedziłeś o tym wszystkim kogoś kto kupił od Ciebie Passata :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w przededniu kupna B6 z motorem 2.0tdi 140KM i wlos mi sie zjezyl na glowie jak przeczytalem opinie o nim. Jak dla mnie to katastrofa, i pomoglby mi jakies slowa otuchy co do tego silnika. Nie wiem juz, czy pakowac sie w to czy nie.

Rozum jednak mi podpowiada, ze dzis nie ma aut bezawarjnych, i kupujac nawet kilkuletnia C, czy E klase, moze zaczac ja zzerac rdza, nie mowiac o wariujacej elektronice. Ale wciaz - jesli mam wydac 40 tysiecy na B6 a potem w ciagu 2-3 lat nastepne 20, to, jak to mowili... "Houston - we´ve got the problem"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na co chcesz wydać te 20000, bo czytanie po łepkach opinii osób, które kupiły samochód z bujną przeszłością z roku najczęściej 2005 i początek 06, dla których naprawa to tylko serwis to sie nie dziwie takiej opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no Ty masz motor 170 koni, ktory niby nie jest tak awaryjny jak ten 140 konny. Nie wiem ilu jest uzytkownikow B6 na forum, ale w jednym temacie, gdzie moznaby bylo cos wywnioskowac, wpisalo sie raptem 4 strony uzytkownikow - wiekszosc niby nie ma wiekszych problemow z B6. Malo tego - Wg TüV, Dekry czy SAMAR, B6 wcale nie wypada gorzej od Opla, Mazdy czy Puga, wiec sam juz nie wiem komu i w co wierzyc.

 

Ale zapytam jeszcze odnosnie modelu 2-0tdi 16v:

 

- Filtr czastek stalych - ile mocy zabiera, i czy skomplikowane jest jego usuniecie a potem zalozenie (na przeglad)?

 

- na co zwrocic uwage przy aucie z przebiegiem 200000km? Jak wyczuc czy DSG chodzi dobrze, czy dwumasa juz nie wola o wymiane itp?

Generlanie, zeby nie bylo tak, ze jak przyjade pod dom, to od razu bede musial wymieniac jakies kosmiczne czesci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

- na co zwrocic uwage przy aucie z przebiegiem 200000km? ....

Generlanie, zeby nie bylo tak, ze jak przyjade pod dom, to od razu bede musial wymieniac jakies kosmiczne czesci...

 

Po pierwsze przed zakupem sprawdziłbym pompę oleju, dokładnie jej napęd, zaglądając w miskę olejową - inaczej się nie da. Tam już może się dziać dużo złego - potencjalne wydatki. Pompowtryski - loteria - mogą pójść w każdej chwili. W reszcie przy oględzinach pomoże wprawiony fachowiec - nie warto na nich żałować pieniędzy, kiedy sie nie znamy. Ja miałem 2 niezależnych przy zakupie swojego. co do filtra DPF - nie jest obowiązkowy. Mam go u siebie i nie narzekam, jak by go nie było, ale robię większość tras.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- na co zwrocic uwage przy aucie z przebiegiem 200000km?

Pierwsze co zrobiłem przed kupnem to zwryfikowałem książkę serwisową w ASO , czy wszyskie wpisy się zgadzają z historią pojazdu, dokładny przegląd nadwozia,podwozia i dizgnostyka silnika. Nikt Ci miski olejowej nie zrzuci w serwisie, żeby sprawdziś zabierak.

W moim przypadku, wszystkie wpisy się zgadzały z historią w ASO. Dowiedziałem się przy okazji że było kilka rzeczy istotnych dla dalszego użytkowania było wymieniane np: turbina razem z DPF przy przebiegu 195 tyś na gwarancji, wtryski. Przeglądy były regularnie robione.

Nie martw się o DSG, jeśli był wymieniany regularnie olej w skrzyni to będzie dobrze. Przejedziesz sie to będziesz widział, czy działa prawidłowo, nie szarpie przy zmianie biegów, nie stuka na postoju. Jeśli nie będziesz miał pewności, to goście z ASO sami się przejadą i powiedzą czy jest OK. Zrób wszystko co w Twojej mocy żeby się dowiedzieć jak najwięcej o aucie które kupujesz. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze co zrobiłem przed kupnem to zwryfikowałem książkę serwisową w ASO , czy wszyskie wpisy się zgadzają z historią pojazdu, dokładny przegląd nadwozia,podwozia i dizgnostyka silnika. Nikt Ci miski olejowej nie zrzuci w serwisie, żeby sprawdziś zabierak.

W moim przypadku, wszystkie wpisy się zgadzały z historią w ASO. Dowiedziałem się przy okazji że było kilka rzeczy istotnych dla dalszego użytkowania było wymieniane np: turbina razem z DPF przy przebiegu 195 tyś na gwarancji, wtryski. Przeglądy były regularnie robione.

Nie martw się o DSG, jeśli był wymieniany regularnie olej w skrzyni to będzie dobrze. Przejedziesz sie to będziesz widział, czy działa prawidłowo, nie szarpie przy zmianie biegów, nie stuka na postoju. Jeśli nie będziesz miał pewności, to goście z ASO sami się przejadą i powiedzą czy jest OK. Zrób wszystko co w Twojej mocy żeby się dowiedzieć jak najwięcej o aucie które kupujesz. Powodzenia.

 

ok, zgadzam się z Tobą o sprawdzeniu w serwisie itp, sam tak robiłem, ale przebieg jest spory i zabierak z wałkiem mogą być na wykończeniu, i po zakupie możesz dojechać do domu ale nie musisz. Mi w ASO sprawdzili zabierak, dałem ok. 300zł i widziałem co się tam dzieje i wiem czym jeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem,że uprzedziłeś o tym wszystkim kogoś kto kupił od Ciebie Passata ?

 

Byłem na tyle uczciwy że powiedziałem co zostało już wymienione w aucie i przypomniałem żeby koniecznie sprawdzać poziom oleju bo ja na 10tys. dolewałem litr. O pozostałych awariach jakie mogą go spotkać oczywiście nie wspomniałem bo gdybym zaczął wymieniać tę długą listę to wiadomo że do transakcji by nie doszło.

 

Wszyscy zgodnie twierdzicie że tak trwałych silników już się nie robi jak kiedyś. Dlaczego więc kupujecie passaty 2.0tdi z bardzo dużymi przebiegami skoro wiadomo że w każdej chwili może nastąpić poważna awaria.

 

Michal1980 proponuję od wszystkich forumowiczów którzy z czystym sumieniem polecają lub polecać będą Tobie zakup b6 2.0tdi z przebiegiem 150 - 200tkm o zabranie od nich numeru telefonu. Gdy przestaną być już anonimowi to zapewne również przestaną polecać passata 2.0tdi. Nie jesteś w stanie sprawdzić podczas oględzin ani napędu pompy ani co najważniejsze czy nie ma problemów z głowicą. Ja z kolei z czystym sumieniem odradzam Tobie zakup tego silnika z takim przebiegiem. Masz na poprzedniej stronie tabelę i wypisane jakie usterki i przy jakich przebiegach mogą Cię spotkać. Chociaż ceny w tabeli są zawyżone to i tak poza serwisem są bardzo wysokie.

Na koniec przytoczę cytat z jednego z ostatnich testów jakie przeczytałem na temat silnika 2.0 tdi " Dodatkowo wraz z systemem wtrysku CR, volkswagen zmienił również dostawcę turbosprężarek i materiały używane do odlewania głowic. Dzięki temu w nowszych 2.0tdi nic się nie zaciera i nie pęka z byle powodu. Pytanie czy nie można tak było od razu?"

Edytowane przez Scoti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michal1980 proponuję od wszystkich forumowiczów którzy z czystym sumieniem polecają lub polecać będą Tobie zakup b6 2.0tdi z przebiegiem 150 - 200tkm o zabranie od nich numeru telefonu. Gdy przestaną być już anonimowi to zapewne również przestaną polecać passata 2.0tdi. Nie jesteś w stanie sprawdzić podczas oględzin ani napędu pompy ani co najważniejsze czy nie ma problemów z głowicą. Ja z kolei z czystym sumieniem odradzam Tobie zakup tego silnika z takim przebiegiem. Masz na poprzedniej stronie tabelę i wypisane jakie usterki i przy jakich przebiegach mogą Cię spotkać. Chociaż ceny w tabeli są zawyżone to i tak poza serwisem są bardzo wysokie.

Na koniec przytoczę cytat z jednego z ostatnich testów jakie przeczytałem na temat silnika 2.0 tdi " Dodatkowo wraz z systemem wtrysku CR, volkswagen zmienił również dostawcę turbosprężarek i materiały używane do odlewania głowic. Dzięki temu w nowszych 2.0tdi nic się nie zaciera i nie pęka z byle powodu. Pytanie czy nie można tak było od razu?"

To jest już któryś Twój post z podobną treścią, facet to, że wpadłeś w kompletną ruine z silnikiem 2.0 z 2005roku jak widać w podpisie to nie znaczy, że na siłe masz odpychać innych chcących zakupić B6, pokaż mi na tym forum ile osób narzeka na pękające głowice ale od połowy 06",a nie z początku produkcji gdzie działo sie to na dużą skale. Większość diesli czekają podobne wymiany dwumasy, wtrysków, turbiny, no może z wyjątkiem pompy, ale ceny usunięcia usterki nie są już kolosalne i nie wymienia się tego co 10tyskm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze niech tak będzie. Obiecuję że już więcej nie będę krytykował passata B6 2.0tdi bo zdaję sobie sprawę że jest to niewygodne dla osób jeżdżących tymi autami. Stare powiedzenie mówi że Polak mądry po szkodzie a człowiek uczy się na błędach. Rynek sam zweryfikuje kto miał rację.

Ustosunkuję się jeszcze tylko do Twojej wypowiedzi.

- nie wpadłem w ruinę z silnikiem 2.0tdi tylko sprzedałem go dlatego że przebieg był już dość znaczny 170tkm i bałem się kolejnych usterek. Wymieniłem koło dwumasowe, pompę paliwa i dolałem w przeciągu roku 0,5 płynu G12.

- na temat głowic można poczytać sporo na forum pod tytułami ubytki płynu chłodniczego

- zniechęcam do zakupu passata 2.0tdi tylko z dużymi przebiegami

Jeśli więc kierujecie się sercem to kupujcie passata b6 2.0tdi bez względu na rocznik a jeśli rozumem to od 2008 czyli od momentu wprowadzenia przez volkswagena CR.

 

pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie 1,9 i będziesz zadowolony a kto ci da zaglądac w mise olejową jak radzi kolega raczej nikt ja mam 1,9 i jestem bardzo zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A warto kupować paska z silnikiem BMR (dla ułatwienia 2.0 tdi 170KM :) ) z datą produkcji 19.12.2006? Chodzi mi tylko o to czy np. były te siliniki wadliwe wtedy, itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zwojda

Witam.

 

Ma ktoś uczciwego handlarza który sprzedaje samochody?

Szukam Passata B6 1,9 tdi, ale nie chcę kupić kupy złomu (czytaj "skarbonki")

Najlepiej jak ktoś by miał kogoś zaufanego w łódzkim lub mazowieckim.

 

Pozdrawiam.

Świerzak na forum :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uczciwego handlarza

 

takiego nie znajdziesz :D najlepiej samemu jechać do szwabowni i coś sobie znaleźć ale też trzeba uważać na turków :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK - u mnie juz jest B6:kciuki

Motor ten najbardziej wadliwy niby (tdi 140km) ale nie slysze zadnych podejrzanych dzwiekow. Jedynie niepokoi mnie cichutki dzwiek, jak jade po wertepach, to sylchac tak jakbym jechal po mokrej scierce. Trudno to opisac slowami, ale na pewno to cos z zawieszeniem. Poza tym - meeeeega auto - w koncu Passat:serducho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK - u mnie juz jest B6:kciuki

Motor ten najbardziej wadliwy niby (tdi 140km) ale nie slysze zadnych podejrzanych dzwiekow. Jedynie niepokoi mnie cichutki dzwiek, jak jade po wertepach, to sylchac tak jakbym jechal po mokrej scierce. Trudno to opisac slowami, ale na pewno to cos z zawieszeniem. Poza tym - meeeeega auto - w koncu Passat:serducho

 

Jeśli ten co z opisu - BMP - to nie jest najgorzej. Podobno są bardziej awaryjne. Też mam BMP. Pozdrawiam i witam w klubie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Ma ktoś uczciwego handlarza który sprzedaje samochody?

Szukam Passata B6 1,9 tdi, ale nie chcę kupić kupy złomu (czytaj "skarbonki")

Najlepiej jak ktoś by miał kogoś zaufanego w łódzkim lub mazowieckim.

 

Pozdrawiam.

Świerzak na forum :-)

 

Na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmmm, no Ty masz motor 170 koni, ktory niby nie jest tak awaryjny jak ten 140 konny. Nie wiem ilu jest uzytkownikow B6 na forum, ale w jednym temacie, gdzie moznaby bylo cos wywnioskowac, wpisalo sie raptem 4 strony uzytkownikow - wiekszosc niby nie ma wiekszych problemow z B6. Malo tego - Wg TüV, Dekry czy SAMAR, B6 wcale nie wypada gorzej od Opla, Mazdy czy Puga, wiec sam juz nie wiem komu i w co wierzyc.

 

Ale zapytam jeszcze odnosnie modelu 2-0tdi 16v:

 

- Filtr czastek stalych - ile mocy zabiera, i czy skomplikowane jest jego usuniecie a potem zalozenie (na przeglad)?

 

- na co zwrocic uwage przy aucie z przebiegiem 200000km? Jak wyczuc czy DSG chodzi dobrze, czy dwumasa juz nie wola o wymiane itp?

Generlanie, zeby nie bylo tak, ze jak przyjade pod dom, to od razu bede musial wymieniac jakies kosmiczne czesci...

Należy w 90% zaufać raportom DEKRY i TUV,większość passatów w komisach i w ogłoszeniach,to auta z przekręconymi licz. lub po przejściach,i dlatego tyle negatywnych opini osób ,które się nabrały,handlarze chcą max.zarobić,na autach pewnych zarobią niewiele,po samochód najlepiej jechać osobiście i nie kupować tanich tylko pewnych,bo jak tu już ktoś pisał np. w Niemczech auta pewne z udok.przeszłościa jeszcze droższe niż w Polsce,pozostaje jeszcze rodzina ,przyjaciele lub nowe z salonu.Uważam ,że jeśli Passat jest z pewnego żródła ,jest prawidłowo eksploatowany,to nie będzie bardziej awaryjny niż Wectra,Insygnia lub Mondeo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Ma ktoś uczciwego handlarza który sprzedaje samochody?

Szukam Passata B6 1,9 tdi, ale nie chcę kupić kupy złomu (czytaj "skarbonki")

Najlepiej jak ktoś by miał kogoś zaufanego w łódzkim lub mazowieckim.

 

Pozdrawiam.

Świerzak na forum :-)

Za 35 tys to kupisz sobie kupe kłopotu , napewno jeszcze z małym przebiegiem ,nie ma takich jaka cena takie auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności