Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

nie, zdedcydowanie BMR to nie CR :)
hehe, dzięki... temat dla mnie świeży, a kolega w Niemczech ma do sprzedania z pewnym przebiegiem (jest drugim właścicielem serwisowany tam gdzie kupił pierwszy właściciel ) i historią. Auto highline, 2.0TDI 170KM DSG z przebiegiem 220tys. km za 8500E. Ponoć wszystko pracuje idealnie, żadnych szarpań. Nie sprawdzałem co było naprawiane, w każdym razie też ponoć nie był uderzony. Rok mi podał 2009 ale to widać po silniku że pierwsza rejestracja :P. Nie wiem co robić, bo z jednej strony kusi, z drugiej jaaak się naczytałem, to chęć odchodzi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bullet jeszcze raz wielkie dzięki, nie wiem czy doszła PW, bo w wysłanych nie ma? Pytanie o pękające głowice w 2.0TDI 140KM kiedy to poprawili? czy auto z produkcją 2007 styczeń będzie jeszcze z tych gorszych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo ja nie mogę znaleźć, albo takiego wątku nie ma. Jak wygląda temat pompy wysokiego ciśnienia w silnikach CR. Czy wycierają się i powodują dość kosztowne i poważne awarie całego układu paliwowego ? Jeżeli tak, to czy spowodowane jest to złej jakości paliwem ? może ktoś mnie oświecić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy silnik 2.0 tdi 140 Km w passacie b7 z 2012r miał jakieś poważne wady fabryczne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a z tymi przegladami przy nowo kupionym samochodzie z salonu to jak jest w Passacie? Jezdzic do serwisu/na zmiane oleju scisle wg. zalecen komputera? Czy ten system dziala faktycznie tak dobrze, ze umie ocenic kiedy nalezy zmienic np. olej? I jednemu wyjdzie, ze po 15 kkm, a innemu ze po 30 kkm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maverick, jak chcesz mieć silnik w dobrej kondycji, a zwłaszcza turbinę, to olej wskazania komputera i wymieniaj regularnie co 15 tyś, albo nawet częściej. Możesz ominąć ASO pomiędzy wymianami ( co 30 kkm) i zrobić ją sam, to nie wymaga wiele wysiłku, albo w jakimkolwiek warsztacie. Wydatek niewielki, a może okazać się bardzo opłacalny w perspektywie lat. Podobnie z paliwem. Lej tylko na sprawdzonych stacjach.

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasektdi, dzieki za odpowiedz. Co do paliwa, to staram sie robic jak piszesz. Dodatkowo tankuje to drozsze, ludzac sie, ze byc moze jest cokolwiek lepsze (mniej chrzczone :) ). Jakies sugestie w tym aspekcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakies sugestie w tym aspekcie?

 

Że te paliwa się tylko ceną różnią :D robiłem pomiary silnika jeszcze w B5 znaczy logi dokładniej i czy jezdzilem na bp zwykłym czu ulitmatum wskazania były jednakowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakies sugestie w tym aspekcie?

 

Nie wiem jaka będzie reakcja szanownych kolegów, ale spotkałem się z opiniami, że aby wyeliminować "suchość" paliwa, które nie tylko napędza nasz silnik, ale również smaruje pewne elementy dobrze jest stosować dodatki smarne. Ponoć bardzo dobrze spełnia tą role olej do silników 2T. Jest ich cała gama, od mineralnych po pełne syntetyki. Dawka zalecana to 250-300 ml, na zbiornik paliwa. Ma to zapobiegać wycieraniu i innym skutkom niedostatecznego smarowania przez odsiarczone, suche paliwo. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ponieważ nigdy tego nie stosowałem. PD lepiej znoszą suche paliwo od wtryskiwaczy CR. Oczywiście są również dodatki do ON, takie jak w poniższym artykule.

tu http://www.petrolsc.com.pl/index.php?r=site/produkty&id=4 jest kilka słów na ten temat.

 

Łysy, masz rację ponieważ wartość energetyczna tych paliw jest taka sama. Paliwa premium, głównie różnią się od "wykłych" paliw tym, że posiadaja dodatki utrzymujące układ paliwowy w czystości i liczba cetanowa jest utrzymywana, a przynajmniej producent stara sie, żeby była w górnym zakresie normy.

98% ON na polskim rynku pochodzi z polskich rafinerii. ORLEN i LOTOS

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek dobrze radzi.

Jesli jezdzisz tylko miasto to komputer wezwie cie po 15 tys km

wiec ja bym zrobił nawet zmiane co 8 i co druga w ASO.

 

Zobaczcie ze niektórzy producenci zalecaja wymianę co 30 (fiat) ale nikt juz nie wspomina, że co 100 tys zalecana jest wymiana..... silnika.

 

w mojej bardzo prywatnej opinii to jest to pułapka. owszem silnik pojedzie i 30tkm nawet na miescie ale szybciej sie zużyje.

 

---------- Dodano o 13:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:33 ----------

 

Przemek dobrze radzi.

Jesli jezdzisz tylko miasto to komputer wezwie cie po 15 tys km

wiec ja bym zrobił nawet zmiane co 8 i co druga w ASO.

 

Zobaczcie ze niektórzy producenci zalecaja wymianę co 30 (fiat) ale nikt juz nie wspomina, że co 100 tys zalecana jest wymiana..... silnika.

 

w mojej bardzo prywatnej opinii to jest to pułapka. owszem silnik pojedzie i 30tkm nawet na miescie ale szybciej sie zużyje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w mojej bardzo prywatnej opinii to jest to pułapka.
i masz rację. Wielu producentów prześciga się w swoich okresach wymienialności oleju, czym starają się zachęcić klienta. W Auto-świecie (wiem, że to nie jest źródło naukowe) widziałem foty silnika peugeota ( zresztą bardzo dobre silniki), gdzie wymiana była co 40 tyś. Po 47 ty silnik padł, a to co pokazali na fotach po rozebraniu to był szok. Peugeot szybko wycofał się z takich okresów wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten system dziala faktycznie tak dobrze, ze umie ocenic kiedy nalezy zmienic np. olej? I jednemu wyjdzie, ze po 15 kkm, a innemu ze po 30 kkm?
Jeśli masz inspekcję co 15000 to będzie ci po prostu odliczał. Przy inspekcji LL komputer analizuje stan oleju i odpowiednio do tego modyfikuje interwał do następnej wymiany. Ja osobiście leję olej LL i wymieniam co 15 000 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy z tą wymianą poza ASO, przecież różnica w cenie niewielka 50 a 70 zł to przy cenie auta żadna różnica, a olej zawsze możesz mieć swój nawet przy przeglądzie. Ja wymianę oleju robię w ASO za 20 zł różnicy mam mniej czteropaka piwa raz lub dwa w roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a olej zawsze możesz mieć swój nawet przy przeglądzie.
sęk w tym, że nie zawsze. Konkretnie ASO Świebodzin, odmówiło koledze zalanie jego oleju. Przyniósł oryginalna 4 litrową banieczkę tego samego oleju jaki zalewa ASO. Powód - litr oleju ASO kosztuje aż 11 zł. A ile płaci klient ? Skąd mam takie informacje. Szefem serwisu SEATA ( toż to przecież grupaVAG) jes mój kolega. Castrol 5W30 kosztuje na wolnym rynku bardzo różnie, można kupić już za 99 zł plus koszty przesyłki. Więc nie jest to tak różowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy inspekcji LL komputer analizuje stan oleju i odpowiednio do tego modyfikuje interwał do następnej wymiany

Przepraszam za niewiedze, ale co to jest "LL"? :)

Swoja droga 95% tras robie po autostradzie. Wlasciwie to mam tak: auto 2-4 tyg. stoi w cieplym garazu i trasa po autostradach (140-180km/h): 2-3 dni i 3000 km. I znow garaz 2-4 tyg. Okazjonalnie wyjazd w miejscu kilkadziesiat km. Czy taki sposob uzytkowania powinien miec wplyw tez na wymiane oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam za niewiedze, ale co to jest "LL"?
LongLife
Czy taki sposob uzytkowania powinien miec wplyw tez na wymiane oleju?

 

to co napisałeś to jest typowy sposób użytkowania dla LL, ale mimo wszystko Twój silnik będzie ci wdzięczny za wymianę co 15 kkm

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, a z tymi przegladami przy nowo kupionym samochodzie z salonu to jak jest w Passacie? Jezdzic do serwisu/na zmiane oleju scisle wg. zalecen komputera? Czy ten system dziala faktycznie tak dobrze, ze umie ocenic kiedy nalezy zmienic np. olej? I jednemu wyjdzie, ze po 15 kkm, a innemu ze po 30 kkm?

 

Po preglądzie jest 15kkm do następnego, ale w miarę jeżdżenia przybywa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto kupowane jest za gotowke, mozna zrobic wiec jenodrazowy odpis amortyzacyjny (jednorazowy koszt).

 

Czy kolega wie to na pewno ,że można jednorazowo zrobić odpis amortyzacyjny ? Będę wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności