Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem trochę innego zdania - checklista może pomóc wykluczyć jazdę do warsztatu, jeżeli okaże się, ze wskazała coś grubszego.

 

Ponadto może być przydatna w przypadkach, gdy jedziemy z mechanikiem, który nie zna dokładnie silnika/modelu auta, a dzięki checkliscie może sprawdzić punkt po punkcie (np. na stacji badań) patrząc co ma sprawdzić i jaki ma być wynik (np. owy korek oleju i po wyciągnięciu falowanie obrotów w FSI/TFSI wskazuje na uszkodzony zawór PCV).

Podobnie również byłaby przydatna, gdy w mieście, gdzie jest sprawdzane auto nie ma ASO, ale jest warsztat niezależny, któremu można checklistę wręczyć jako życzenie dodatkowych rzeczy do sprawdzenia.

 

Z resztą - mi pomogła - zawsze pomaga, ponieważ emocje mogą przesłonić zdrowy rozsądek, a checklista powoduje, że wraca chłodno myślący umysł.

 

PS: nie każdy jest mega laikiem, więc IMHO dobrze ułożona checklista ma sens.

 

PPS: checklista nie ma wyręczyć weryfikacji w ASO/dobrym warsztacie (w którym mamy umówioną wizytę), a wspomóc rzetelne sprawdzenie auta (na ewentualność jakiejś miny)

Edytowane przez cra3y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pogratuluje tylko zdrowego rozsądku... a co do tfsi, to jest bardzo trudno znaleźć dobry egzemplarz, bo jego potencjał bardzo kusi ...:diablica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

500zl to przesada- ja mialem full sprawdzenie w salonie seata (sprawdzali mi passata) za 200zl

a ostanio fiata we fiacie za 300zl.

mozna podzwonić po serwisach grupy VAG w danym miescie i popyytac kto zrobi to najtaniej bo mamy ten komfort ze jest globalna baza historii serwisowej a miernik lakieru ma kazdy serwis- jesli auto serwisowane do konca to tylko do ASO jechac a jesli do 100 tys temu to na kiego czorta wyfdawac mase kasy skoro pierwsy lepszy warsztat NIEAUTORYZOWANY zrobi to za 20zł albo mozna tez pojechac najzwyczajniej w swiecie na przeglad rejestracyjny i zaplacic 100zł - ostatnio mi sie udalo tez za 20zl bo faceto powiedzial ze tylko przejechal przez sciezke diagnostyczna a nie wbija mi nic do dowodu wiec "co łaska" wystarczy.

 

zupelnie inaczej wyglada sprawa z "czyms takim jak mam w podpisie" tam tylko i wyłacznie serwis jest w stanie okreslic cokolwiek bo nawet uzbrojeni w najlepsza chceck liste nie jestesmy w stanie nic okreslic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji o passatach 2,0 tdi 8 v z 2006 , zastanawiam sie nad zakupem takiego auta, przebieg 150 tys, wyglada dobrze...ale boje sie tego silnika 2,0 tdi. Czy ten 8v jest ok? co sprawdzić? planuje jechac do serwisu, sprawdzic przebieg i stan ogolny. wyglada dobrze, skrzynia dsg chodzi ładnie....

pilnie prosze o jakies wskazowki albo moze zniechedzcie mnie jesli ryzyko awarii duze... jutro mam jechac do serwisu i moze dojdzie do zakupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z 2006 , --- przebieg 150
:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg akurat sprawdze w aso, ale sprzedajacy jest pewny bo sam sprawdzal w aso i 2010 w niemczech w serwisie mial 100tyskm...bardziej interesuje mnie ten silnik 2,0 tdi 8 v z takim przebiegiem bedzie ok czy sie bac?

POMUSZCIE!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
POMUSZCIE
pomoSZemy :)

pisalem to juz kilka razy jesli przebieg jest maly to sprawdz czy w aucie bylo robione juz

turbo

napęd pompy oleju

dwumasa

wtryskiwacze.

jesli nie to baaaaaardzo duze prawdopodobienstwo ze to ty bedziesz musial naprawic- ja mialem paska z 2007 roku to niektore z tych spraw byly juz zrobioen w ASO 3x

a sasiad kupil blizniacze auto ale z przebiegiem 150tkm i niestety on 3x wracal z trasy laweta :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ten silnik o który pyta kolega to BMP, najmniej awaryjny z 2.0 tdi (pompki BOSCHA).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardziej interesuje mnie ten silnik 2,0 tdi 8 v z takim przebiegiem bedzie ok czy sie bac?
Przede wszystkim sprawdź historię. Szczegółów co i kiedy robione pewnie Ci nie powiedzą, ale czy przebieg wiarygodny i jakieś grubsze naprawy były to tak.

Jeżeli to będzie silnik BMP to o wtryski nie masz się co martwić. Jeżeli inny, a wtryski nie były jeszcze robione, to spytaj od razu, czy wymienią Ci w ramach akcji serwisowej.

Przy rozgrzanym silniku sprawdź pęcherzyki w zbiorniczku wyrównawczym, jak zobaczysz coś takiego

to sobie odpuść, albo niech sprzedający najpierw wymieni uszczelkę pod głowicą.

A jeżeli dojdzie do zakupu, to wymień sobie od razu zabierak pompy oleju, albo wymień cały moduł (http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-napedu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Faktycznie. :D Swoją drogą dzięki za link. Naprawdę obszerny opis tego silnika. Nie wiedziałem nawet, że mamy tam takie cuda niewidy porobione. :D A ja głupi myślałem, że to po prostu 2.0 FSI z dołożonym Turbo... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przebieg akurat sprawdze w aso, ale sprzedajacy jest pewny bo sam sprawdzal w aso i 2010 w niemczech w serwisie mial 100tyskm...bardziej interesuje mnie ten silnik 2,0 tdi 8 v z takim przebiegiem bedzie ok czy sie bac?

POMUSZCIE!! :)

 

mam antidotum na twoją pewność okazji, znam takiego passata który faktycznie ma około 150 tys. ale już 3 silnik i nadal są problemy bo naprawy na skróty robione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam pytanie jakiego silnika diesla szukać

2.0 TDI-CR DPF (170KM) czy (140KM).

Kryterium awaryjność i koszt serwisowania modele 2008 i młodsze.

Dzięki

Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie jakiego silnika diesla szukać
Odpowiedź padła setki razy w tym wątku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuje za konstruktywną odpowiedź.

Zaczynam czytać posty od 2008 roku w końcu coś wyniucham.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam pytanie dot silnika 2.0 TDI-CR DPF 110 KM.

 

Mam możliwość zakupu passata z końca 2009r. modolewo 2010r.

Czy ktoś Was miał styczność z tym motorem ?

 

Interesuje mnie jego awaryjność , ekonomiczność , ogólnie wady i zalety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja natomiast mam pytanie dot silnika 2.0 TDI-CR DPF 110 KM.

 

Mam możliwość zakupu passata z końca 2009r. modolewo 2010r.

Czy ktoś Was miał styczność z tym motorem ?

 

Interesuje mnie jego awaryjność , ekonomiczność , ogólnie wady i zalety

moze nie w passacie ale tu masz ciekawą relacje z zajeżdżania takiego silnika w octavii

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64839

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja ale nie za wiele tam o samym silniku, a raczej wrażeń z jazdy

 

Tak czy inaczej dzięki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wstępnie około 2000 PLN + robocizna. Części oczywiście ori, bo tylko takie stosuję, a poza tym nie wiem, czy tego typu elementy w ogóle występują w zamienniku.

 

Występują w zamiennikach i to made in germany.... co do wariatora to czytałem, (milion opinii z forum Golfa mk5 GTi, gdzie ten silnik jest w "standardzie", że nie zawsze należy wymieniać wariator, bo chrobotanie jest od łańcucha i brak jego wymiany doprowadza do uszkodzenia wariatora, a trzeba dodać, że sam łańcuch + napinacz to koszt jakieś 200-300zł, a ten "wariat" jest najdroższym elementem w tym zestawie... po wymianie zestawu powodziana ;) cisza.

 

PS. Potwierdzam wypowiedzi Bullet`a

 

PS.2 też potwierdzam, kogoś tutaj opinie, która by rozgraniczyła B6 na silniki, bo w tym temacie to jest wszystko i nic, ciężko coś odnaleźć :/ na temat B6 z konkretnym silnikiem czy rocznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie, za ok. 2 miesiące odbieram Tiguana. CZy może jakies rady co do sprawdzenia czy z autem jest wszystko ok i na pewno będzie bez poprawek blacharskich ? czy raczej sie nie "wyglupiac" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności