Jump to content
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Recommended Posts

Mam spory dylemat. Znaleźliśmy świetne auto, wszystko jest w nim tip-top. Sprowadzone z Francji, silniczek extra, przebieg udokumentowany i dodatkowo sprawdzony w ASO. Ale kurde jedna kwestia spędza nam sen z powiek:

 

Osoba która sprowadziła auto ma umowę kupna-sprzedaży bez wpisanej osoby kupującej auto (preceder chyba wszystkim ogólnie znany). Sytuacja wygląda tak, że po zakupie wpisuje się w umowę moje dane i wtedy niby ja sprowadziłem auto z F.

 

Ale:

1. W przypadku jakiegokolwiek kłopotu z autem ewentualne roszczenia omijają handlarza, gdyż jego nie ma WCALE w dokumentach. Pretensje więc mogę mieć tylko do poprzedniego właściciela.

 

2. Jest to swego rodzaju oszustwo. Może nie celne czy tam podatkowe, ale generalnie myślę, że można to podciągnąć pod fałszowanie umowy.

 

Czy ktoś z Was kupował tak samochód, bądź słyszał, że ktoś tak kupował auto?

Wiem, że handlarz wtedy od dochodu nie musi płacić żadnego podatku dochodowego, więc jego podejście jest dla mnie zrozumiałe. Wydając 35 tysi jednak lepiej być ostrożnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Niemczech kto ma dokumenty sprzedaje auto ,ale podobno we Francji jest troszkę inaczej, ale pewności nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafaello666

witam,

99% aut z zagranicy jest tak sprowadzanych żeby polskiego handlarza w ogóle nie było. Chłopaki nie lubia płacić podatków. Oczywiście, że jest to kłopot, szczególnie jak się kupi złom albo auto z kradzieży od kogoś, kto naprawde nie istnieje. Ponoć we Francji było sporo przekrętów ze sprowadzaniem nie do końca spłaconych aut, których teraz szuka policja i banki. No ale nie można generalizować. Wszędzie są ludzie uczciwi i wprost przeciwnie. Sam miałem fakturke z francuskiego komisu i zadałem sobie trud żeby sprawdzić czy jest taki komis, porównać lokalizację komisu z wpisami do książki serwisowej i wyglądało mniej więcej, że auto było użytkowane, serwisowane i sprzedane w jednym regionie. Poza tym gość nie nalegał na zaniżanie kwoty rachunku, więc po prostu zaufałem. Oczywiście można zapłacić firmie, która sprawdza auto za granicą. Nie wiem jak to działa, bo nie próbowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie mam pytanie odnosnie skrzyni biegow, czym rozni sie 5 od 6 ????

chodzi mi o to ktora jest praktyczniejsa.

głownie jezdze po miescie i nie ukrywam ze mam mam troszke wachlowania wajcha.

rozumojac na logike to przy 6 bede wachlowal wiece ????

 

 

co wy o tymj myslicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Użytkuję od roku passata 3bg (2004) rocznik (dane jak w moim profilu) i poza zapieczonymi kierownicami turbiny nie można narzekać. Jedyna "dziwna" awaria, to padnięcie czujnika kata skrętu, co mnie kosztowało ok 1100 zł w ASO. Jest natomiast jedna rzecz, której nie mogę przeżyć - jest to skłonność plastików do trzeszczenia. Jak kogoś to wkurza, to niech się najpierw porządnie przejedzie autem. Najlepiej w ciepły i słoneczny dzień - temperatura ma wpływ na ich zachowanie. Co prawda po roku użytkowania udało mi się opanować temat w 95% mniej więcej - tzn. poprzez rozbieranie boczków i deski i podklejanie na łączeniach i większość świerszczyków i trzasków zniknęła ale w 100% nie jestem zadowolony. Uważam, że bez względu na przebieg auto klasy średniej nie powinno trzeszczeć i już. Nadmieniam, że na w miarę równej drodze nie ma problemu - jest cicho i przyjemnie ale na miejskich nierównościach bywa różnie.

Gdyby nie te plastiki, to nie mógłbym niczego złego o tym modelu powiedzieć.

 

Pozdrawiam

 

 

Mam troszkę inny model (patrz profil) i niemam żadnego prblemu z plastiami ale moje autko jezdzi po UK a t drogi są o niebo lepsze od Polski więc to nie wina samochodu na aszyh drogach wszystko zaczyna styukać i piszczeć po jakimś czasie.

pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Damian
panowie mam pytanie odnosnie skrzyni biegow, czym rozni sie 5 od 6 ????

chodzi mi o to ktora jest praktyczniejsa.

głownie jezdze po miescie i nie ukrywam ze mam mam troszke wachlowania wajcha.

rozumojac na logike to przy 6 bede wachlowal wiece ????

 

 

co wy o tymj myslicie ?

 

teoretycznie 6-tki nie wkładasz przy 50km/h....ew. przy wyższych prędkościach jak bedziesz chciał lekko zaszaleć :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
a 101km AVB to już się do niczego nie nadaje :zalamany:

Dołączam sie do pytania kolegi Szklana . Co myślicie właśnie o silniku AVB, ostatnio nabyłem takowy, podobno można go stuningować w specjalistycznej firmie do 130 koni. Czy to dobre silniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a nikt z was nie opisuje 2.8 V6

 

Spalanie podobne co 1.8T a wrażenia:)

 

Jeszcze nikt nawet nie wspomniał o tym silniku!!

 

Dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamierzam kupić passata b5 1,9 TDI kombi 1998-1999 tylko niewiem z jakim silnikiem 110KM czy może 116KM ,który byłby bardziej niezawodny i tańszy w utrzymaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam od 2 tyg jestem posiadaczem passata b5 listopad 2000 FL 1,6 101km silnik ALZ pisze odnosnie spalania z cieakowsci i przerazeniem co tu niektorzy wypisuja ze pali on 11 litrow na 100km w miescie zatankowalem do pelna ale nie pod korek tylko zeby pistolet odbil przejechalem 100km w miescie oczywiscie nie jak dziadek tylko normalnie tam gdzie trzeba wcisnalem gaz tam gdzie trzeba spokojnie ogolnie normalna jazda w miescie bez szalenstw zajechalem na stacje i znow do pelna pistolet odbil i wyszlo dokladnie 8,4litra domyslam sie ze jak bym cisnal do dechy pewnie wyszlo by z 10 albo i wiecej no i oczywiscie jetsem przygotowany na to ze w zimie bedzie wieksze spalanie ale narazie sie torche uspokoilem zobaczymy jak bedzie dalej aaa i jeszcze jedno przyspieszenie moze nie jest zbyt porywajace ale mi w zupelnosci wystarczy jak narazie przesiadlem sie z golfa 3 z 95 roku wiec sami rozumiecie czuje sie jak w limuzynie troszke inna epoka hehe

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drogomik

Witam i pozdrawiam Forumowiczów.

 

Jestem nowy na forum. Ponieważ rozglądam się za kupnem Passata B5 (silnik 1.9 TDI, 130KM), mam jedno pytanie. Poniższa sytuacja była u jednego handlarza:

(w tym przypadku audi 1.9 TDI ale też grupa VW) Pracujący motor, po odkręceniu korka wlewu oleju zauważalny był dym prawdopodobnie spaliny. Sprzedający oświadczył że to jest normalne przy silnikach z pompowtryskiwaczami i tak powinno być. Dodał także że nie powinno być tego objawu z rurki bagnetu kontroli stanu oleju (i rzeczywiście nie było). Ponieważ do tej pory miałem do czynienia z dieslami ale bez pompowtrysków więc uwierzyłem w opowiadanie Sprzedającego. Tego samego dnia oglądałem jeszcze pięknego Passata z silnikiem 1.9 TDI (130KM) i po odkręceniu korka wlewu oleju kopci oraz kocił także po podniesieniu bagnetu oleju.

Do znaców tematu proszę o podpiewdź jakie reakcje w ww silniku są prawidłowe, a jakie dyskwalifikują samochód.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zamierzam kupić passata b5 1,9 TDI kombi 1998-1999 tylko niewiem z jakim silnikiem 110KM czy może 116KM ,który byłby bardziej niezawodny i tańszy w utrzymaniu

Obydwa są dobre, ale lepsze opinie ma chyba 110KM - jest na pompie wtryskowej a 115KM jest na pompowtryskiwaczach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest somkovsky

Witam na forum,

 

Przepraszam, ze tak w skrocie... ale przymiarke chce zrobic dzis na:

 

rocznik 2002 : 2.5 TD V6 180 KM 4x4, warto?

 

Gdzies zdarzylem wyczytac, ze ten silnik z 180 KM byl produkowany od polowy 2003 roku... wiec juz cos jest nie tak :)

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kovens
2.5 TD

 

Ja czytałem, że to awaryjne silniki i ich osprzęt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest somkovsky

Tez to czytalem, ale z 150 KM sa awaryjne... a te ze 163 i 180 juz sa OK. Prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Co do silnika Diesla – raczej nie polecane są silniki 90 konne, które mają opinię silników do raczej spokojnej jazdy, niż do wyprzedzania. Mają one również fabryczny defekt w komputerze sterującym (błąd w sofcie) co przy dłuższej eksploatacji objawia się trudnym uruchomieniem silnika. Uwagę należy zwrócić na 110 konne silniki AFN, gdyż lubią one sobie wypalić uszczelkę pod głowicą (na forum zauważyłem bardzo dużo problemów z tym elementem właśnie w tym silniku)"

to i ja wyraze swoja opinie

co do 90 PS wg mnie najlepszy silnik, małe spalanie, przeplywka nie pada tak jak w 110PS, problem z odpalaniem to nie w 90PS tylko w 110 wystepuje nagminnie i wiaże sie to ze zuzyciem pompy wtryskowej przy ok 150 tys przebiegu jakis wałek czy krzywka sie sciera i jest problem z dawka rozruchową ale mozna to łatwo samemu naprawic (polecam google "dawka rozruchowa AFN"). Co do mocy to zalezy kto czego oczekuje ja smigalem pare lat 1Z-etem i bylem bardzo zadowolny, wiadaomo ze AFN lepiej sie zbiera. Z tą uszczelką pod glowica to pierwsze slysze wogole, ale to tak jest w tych czasach jak auto na liczniku 140 kkm a w rzeczywistosci 800kkm.

generalnie wszyscy chyba wiedzą że silniki na pompie to jedna z najlepszych konstukcji, robia duze przebiegi, mało palą a już nie wspomne na czym ludzie jezdzą czasami. Niestety pompowtryski na wszyskim nie moga już jezdzić, a co do 115PS (AJM) to wcale tak różowo nie bylo z tym motorem i wcale nie był polecany. Co nie zmienia faktu ze lepiej sie jezdzi PD, maja wiecej mocy, daje wieksza frajde i niestety to spalanie to prawda, mi po miescie wychodzi do 9l/100km a czasami nawet 11 :) ale i do 6,5 tez potrafie zejsc ale to "kapelusz" jak nie wiem(długo tak nie wytrzymuje) :)

uffff taka moja opinia z 10 letniego jezdzenia TDIkami :) i siedzenia na forach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pasek86

Mam zamiar jechac po Passata B5 2002r. 1.9 tdi 130 km w sedanie zagranice i chcialbym sie dowiedziec wiecej o tym modelu. Czy warto kupic auto juz po chipie na 155-160 km? Jakie jest spalanie w tym silniku? Zalozmy 100 % miasto i 100 % trasa przy predkosci 110 km/h.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest METAMORPHOSIS

"Raczej mocno trzeba się zastanawiać nad silnikiem V6 2,5 TDI 150 konnym, gdyż wśród użytkowników panuje opinia o tym, że jest to motor niedopracowany i często w nim leci wałek rozrządu."

 

 

Kupiłem paska z takim silnikiem......wałek poszedł przy okazji okresowej wymiany płynów do kontroli(mechanik jest ze mną dość blisko spokrewniony) i okazało się że jest w eleganckiej kondycji a autko z 2003 roku z oryginalnym przebiegiem 163 tyś nie ma żadnych odchyłów od norm......diagnoza mechanika z VAG itd. Może dlatego że leje do niego co najlepsze..paliwo olej i wymieniam wszystko przed czasem:) w końcu jak zadbasz to nawet lekko podkręcony(180 km) NIGDY NIE ZAWIEDZIE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malmo

Witam

 

Noszeę się z zamiarem kupna auta takiego jak w temacie, prosiłbym forumowiczów o parę slow na temat tego samochodu czy jest on bardziej awaryjny od passatow bez napedu 4x4 czy w szczegolnosci tylne zawiszenie jest "drogie" w utrzymaniu (cena czesci) itp.

 

prosilbym o opinie na temat tego modelu

 

 

z gory wielkie dzieki

pozdrawiam

malin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy