Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kisila

Hej

mam taki tylko starszy i:

1) Brak problemow z 4x4

2) Zima niezastapione - jade jak czolg - hamuje jak wszyscy ;)

3) Lata na swiatlach wiekszosc zostawia za soba dym z opon - ja odjezdzam ;)

4) Tylnie zawieszenie jest inne ( wielowahaczowe ) wiec w razie czego troche bardziej kosztowne - nie mialem narazie z tym problemow

5) inne z tylu sa amorki

6) Troche wiecej pali

7) 4x4 wyraznie podbiera moc - mysle ze jakies 10KM odpada .. no i wieksza masa mniejszy bagaznik i kapke wyzszy tunel w srodku ...

 

To tyle na szybko, ogolnie polecam,

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xyro

cześć :) 4x4 w passacie to prawdziwe 4x4 za torsenie,

 

zalety:

-lepsza trakcja na śliskich nawierzchniach

-pewniejsze prowadzenie samochodu poprzez napęd na 4 koła i lepsze rozłożenie masy

- wahaczowa konstrukcja tylnego zawieszenia co daje lepszy komfort i prowadzenie

 

wady:

-większe spalanie

-konieczność stosowania 4 takich samych opon

-trochę większa awaryjność

-trochę gorsze osiągi

 

Co do napędu to należy uważać na skrzynie 6 biegowe, w których siada jedno z łożysk co objawia się wyciem przy hamowaniu silnikiem. Reszta jest super trwała. Przy kupnie radzę wymienić oleje w skrzyni i moście na syntetyki 75w-90 i można śmigać. Czasami siadają gumy w tylnym zawieszeniu ale koszy z wymianą to jakieś 300 zł. Problem jest też z dostępnością tylnych amortyzatorów i cena jest trochę wyższa jak zwykłych do belki. Ogólnie wielki minus to spalanie i osiągi samochodu 4x4. Jak ktoś nie potrzebuje to lepiej kupić 1 ośkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koles2020

planuje w najbliższym czasie zakup auta

zastanawiam sie głównie nad 3 autami vw passat b5, audi a4 b5, volvo v40

vw passat mnie interesuje z silnikami

1,8 125KM benzyna

1,9 TDI 110KM

1,9TDI 115KM

chcialbym sie dowiedziec

 

1. co sądzicie o tych samochodach? jakie wady zalety?

2. co sądzicie o tych silnikach jakie mająprzypsieszenie, vmax, ile palą?

3. co będzie wybrali TDI 110km czy TDI 115km doczytalem sie ze ten 115km jest na pompowtryskach, to dobrze czy źle?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kovens
1,8 125KM benzyna

 

Miałem w Golfie IV - z kapciem 225 - lubił benzyne, bardzo.

 

a4 czy passat

 

Audi A4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koles2020

a to dlaczego? a jaki silnik diesla? czym sie różnią te diesle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

CZy możecie mi dopowiedzieć czy możliwe jest w PAsku z 2004r. żeby komora silnika była pomalowana na błysk a nie mat? Oglądalismy taki właśnie i wszytsko by było w porządku gdyby nie to, a sprawdziliśmy go miernikiem grubości lakieru i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _marco

witam,

 

chcialem sie dowiedziec jak to jest faktycznie z zawieszeniem w passatach B5 3b, bo generalnie przymierzam sie do kupna takiego passata rocznik 2000 lub audi a4, bylbym za passatem, bo po prostu wizualnie mi sie bardziej podoba, ale od "fachowcow" dowiedzialem sie i to nie zjednego zrodla ze mankamentem jest zawieszenie, bo jest aluminiowe i ze jest ono za delikatne na polskie drogi. czy ma ktos z was doswiadczenie jaki jest ewentualny koszt wymiany przod i tyl? i czy faktycznie to zawieszenie szybko pada na polskich drogach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

 

chcialem sie dowiedziec jak to jest faktycznie z zawieszeniem w passatach B5 3b, bo generalnie przymierzam sie do kupna takiego passata rocznik 2000 lub audi a4,

 

Z tego kolego co mi mówili to i w passku i w a4 jest ten sam problem bo mają praktycznie podobne zawieszenie

 

bylbym za passatem, bo po prostu wizualnie mi sie bardziej podoba,

 

No masz racje wizualnie lepiej wygląda, o wiele lepiej:D ale i kolego powiem Ci że passat jest dłuższy dzięki czemu masz duzo więcej miejsca do siedzenia na tylnej kanapie, nie walisz kolanami kierowcy, a więc jest wygodniejszy:cool: i nie mówie tak tylko dlatego że sam posiadam passata:]

 

 

ale od "fachowcow" dowiedzialem sie i to nie zjednego zrodla ze mankamentem jest zawieszenie, bo jest aluminiowe i ze jest ono za delikatne na polskie drogi.

 

 

To jest fakt, mankamentem jest zawieszenie i wyrabia się dosyć szybko na naszych drogach, ale kolego w a4 jest tak samo. Zaznaczam jerdnak iż jest to wiedza pozyskana od innych posiadaczy passatów i a4:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się dowiedzieć czy są wśród was posiadacze W8-ki?? Jakieś opinie na jego temat itd Przeważnie piszą że ten silnik W8 jest trochę wadliwy, to prawda?? Może wiecie jak sie silnik sprawuje?? Wady, zalety?? spalanie przy różnych prędkościach :-P co trzeba wymieniać co nie?? Czy często?? I czy aż tak drogie części?? Jak sie samochód z takim silnikiem trzyma na zakrętach?? itd. Po prostu co o nim wiecie hehe :-P

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Pytanko jaki silnik w passacie b5 FL sie dobrze "zagazowuje" i bez problemów później działa. Jaki rodzaj instalacji jest najlepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rada przed zakupem,to sprawdzic auto w ASO.Ja zaplacilem 180zl i sprawdzili mi wszystko.Lepiej wydac te pare stow niz wpakowac sie na mine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jako ze posiadam już przepięknego Passata b4 i namówiłem brata na zakup tego modelu mam do was parę pytań. Brat obecnie podróżuje Audi 80 b4 1.9tdi ale jest na etapie sprzedaży i zamierza przesiąść się właśnie na Passata 1.9 TDI b5 FL kombi. Moje pytanie który wybrać silnik 115 czy 130 konny( Bo tylko chyba te są najlepsze) i czym się różnią a i najważniejsze najlepiej jak by był na zwykłej pompie a nie na pompowstryskiwaczach. Za rok także zamierzam zmienić na b5 FL wiec możne czegoś się od was dowiem. Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jako ze posiadam już przepięknego Passata b4 i namówiłem brata na zakup tego modelu mam do was parę pytań. Brat obecnie podróżuje Audi 80 b4 1.9tdi ale jest na etapie sprzedaży i zamierza przesiąść się właśnie na Passata 1.9 TDI b5 FL kombi. Moje pytanie który wybrać silnik 115 czy 130 konny( Bo tylko chyba te są najlepsze) i czym się różnią a i najważniejsze najlepiej jak by był na zwykłej pompie a nie na pompowstryskiwaczach. Za rok także zamierzam zmienić na b5 FL wiec możne czegoś się od was dowiem. Pozdrawiam forumowiczów.

 

na pompie nie dostaniesz ani 115 ani 130 konnej jednostki, oba silniki są na pompowtryskiwaczach. Nie ma się czego bać, bierz silnik z pompkami!!! W B5 3B nie było jednostek 130 konnych, dopiero po liftingu (B5 3BG) można zakupić autko z takim silniczkiem. Oba silniki są bardzo przyjemne w użytkowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pompie nie dostaniesz ani 115 ani 130 konnej jednostki, oba silniki są na pompowtryskiwaczach. Nie ma się czego bać, bierz silnik z pompkami!!! W B5 3B nie było jednostek 130 konnych, dopiero po liftingu (B5 3BG) można zakupić autko z takim silniczkiem. Oba silniki są bardzo przyjemne w użytkowaniu

 

 

 

Podziękował za odpowiedz właśnie doczytałem ze najlepiej brać silniki 110 konne ale czy w 3BG były produkowane. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podziękował za odpowiedz właśnie doczytałem ze najlepiej brać silniki 110 konne ale czy w 3BG były produkowane. Pozdrawiam

nie kolego, w 3bg (czyli b5 fl, face lifting) nie było 110 konnych, w b5 fl kolega są silniki tylko 100 i 130 konne (oczywiście mówię tylko o dieslach, nie uwzględniam benzyny, a te 100 konne zdażrz się że są 104, 105, 106 konne a mówi się o nich jako 100:P).

 

Niby panuje przekonanie że pompowtryski są do bani, jednakże ja bym ci radził wziąć właśnie na pompowtryskach ten 130 konny, wrażenia z jazdy gwarantowane, a silniczek całkiem dobrze się trzyma!

 

Moje pytanie który wybrać silnik 115 czy 130 konny( Bo tylko chyba te są najlepsze)

 

115 konne owszem też są na pompowtryskach, ale były one dawane do ostatnich wersji b5, w wersji b5 fl już tych silniczków w dieslu ni ma:P

 

jak już kupować to kolego zdecydowanie polecałbym właśnie passacika już po liftingu, dlatego nie zastanawiaj się tylko szukaj jakiegoś takiego z silniczkiem 130 konnym i w miarę jakimś dobrym wyposażeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie kolego, w 3bg (czyli b5 fl, face lifting) nie było 110 konnych, w b5 fl kolega są silniki tylko 100 i 130 konne (oczywiście mówię tylko o dieslach, nie uwzględniam benzyny, a te 100 konne zdażrz się że są 104, 105, 106 konne a mówi się o nich jako 100:P).

 

Niby panuje przekonanie że pompowtryski są do bani, jednakże ja bym ci radził wziąć właśnie na pompowtryskach ten 130 konny, wrażenia z jazdy gwarantowane, a silniczek całkiem dobrze się trzyma!

 

 

 

115 konne owszem też są na pompowtryskach, ale były one dawane do ostatnich wersji b5, w wersji b5 fl już tych silniczków w dieslu ni ma:P

 

jak już kupować to kolego zdecydowanie polecałbym właśnie passacika już po liftingu, dlatego nie zastanawiaj się tylko szukaj jakiegoś takiego z silniczkiem 130 konnym i w miarę jakimś dobrym wyposażeniem.

 

Nic dodać nic ująć. Nie bój się pompowtrysków odpowiednio użytkowane autko (wszystko na naszym forum) odwdzięczy ci się bezawaryjną i dłuuuugą jazdą. Tylko zanim zaczniesz nim jeżdzić poczytaj jak najwięcej tylko nie na temat awaryjności bo te się psują jak każde jednostki.Jak kupisz autko użytkowane normalnie a nie dobijane przez różnego rodzaju szaleństwa typu piłowanie na zimnym silniku i jazda po nierównościach drogi na pełnym gazie. Autko odpowiednio traktowane potraktuje odpowiednio i ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzyzbogdan

Witajcie, orientujecie się może jak jest z częściami do Passatów w wersji Amerykańskiej, chodzi mi o to czy podzespoły są takie same jak do wersji Europejskiej dokładnie chodzi mi o B5 rocznik po 2000. Proszę o odpowiedź jak dacie radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkrótcę kupię B5FL Kombi 2.8 V6 USA tiptronik z 2004 roku z napędem tylko na przód !!!

 

Przeczytałem wszystkie posty ze wzmiankami o wersjach USA vs EU i wychodzi na to że w tej wersji silnikowej poza brakiem światła przeciwmgielnego z tyłu nie ma różnic jeśli chodzi o części, więc użytkowanie go w Polsce będzie bezproblemowe.

 

Poza wadą w postaci trudnej sprzedawalności auta z dużym silnikiem i do tego w wersji amerykańskiej to auto idealne a ponieważ żenię się z tym autem na następne 5 lat to jakoś mnie to nie martwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość disaster3

Panowie,

pls o info czy 4motion, jest dobrym rozwiazaniem w passku? Niedlugo jade po samochod za granice i dostalem cynk o Passku 2004 r kombi 1.9 TDI (130 KM) 4motion wersja comfortline. Generalnie full opcja lacznie z czarna skorą w srodku. Tylko sie zastanawiam czy jest sens zakupu wersji 4motion. Wiem ze troszke wieksze spalanie bedzie w porownaniu z wersja z napedem na przod, ale chodzi mi glownie o wlasciwosci jezdne jak i samo dzialanie tego mechanizmu + eksploatacje (glownie awaryjnosc, naprawy i czesci) Czy utrzymanie passka z napedem na 4 kola jest duzo bardziej kosztowne niz wersji zwyklej (naprawa zawieszenia). Nie bijcie jestem w tym zielony a chcialbym sie dowiedziec pare rzeczy zeby wiedziec czy zwracac uwage na takie samochody czy je poprostu omijac?

Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie,

pls o info czy 4motion, jest dobrym rozwiazaniem w passku?

Z gory dzieki

 

Jak na handel to jak najbardziej - 1.9 TDI 4x4 znika od ręki - możesz dodać do wartości lekką ręką z 5tys a może nawet i więcej może nawet z 10tys

 

Jestem na świeżo po zakupie - niestety nie udało mi się kupić 4x4 mimo że bardzo chciałem, ale mogę powiedzieć że na rynku 4x4 jest bardzo poszukiwane i nawet szroty 4x4 się sprzedają podczas gdy nawet bardzo ładne egzemplarze tylko z przednim napędem stoją - i właśnie taki kupiłem.

 

Napęd jest niezawodny, nie do zajechania, auto prowadzi się bajecznie, poza wyższym spalaniem (1-2 litrów więcej) 4x4 nie ma wad. Kupuj i się nie zastanawiaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności