Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbylu-zb

Witam

-czytałem wiele postów tutaj itp. i stad moje pytanie...

a co z 4motion?

tzn. jestem przed zakupem i w zasadzie prawie jestem zdecydowany na zakup lecz nic nigdzie nie pisze o 4motion (Volkswagen Passat 130KM 4MOTTION TDI 4x4 2003r.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

 

Jako nowy forumowicz mam pytanie.pewnie tendencyjne.mam zamiar kupic 1,8T 20v 150 ps.

Podzielcie sie info czy warto.Przy zakupie pewnie udam sie do mechanika ,które wyda opinie,ale jak np.

wygląda to auto w użytkowaniu?czy jest awaryjne,kosztowne w utrzymaniu.

Zrobiłem rundkę honorową tym autkiem....robi wrażenie!!!

 

Dajcie znąć!będę wdzięczny!

 

acha rocznik 97!przebieg 180 według sprzedającego (przy benzynie raczej możliwe)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robert1976
Cytat:

Napisał char

Kupujemy Passata B5

Co do silnika Diesla – raczej nie polecane są silniki 90 konne, które mają opinię silników do raczej spokojnej jazdy, niż do wyprzedzania. Uwagę należy zwrócić na 110 konne silniki AFN, gdyż lubią one sobie wypalić uszczelkę pod głowicą (na forum zauważyłem bardzo dużo problemów z tym elementem właśnie w tym silniku). Raczej mocno trzeba się zastanawiać nad silnikiem V6 2,5 TDI 150 konnym, gdyż wśród użytkowników panuje opinia o tym, że jest to motor niedopracowany i często w nim leci wałek rozrządu. Pozostałe silniki Diesla są godne polecenia. Jako złoty środek zalecane są silniki 115 i 130 konne (odpowiednio dla modeli 3b i 3bg) oraz dla bardziej wymagających 2,5 V6 o mocy 163 i 180 koni!

 

a 101km AVB to już się do niczego nie nadaje

__________________

Passat 1.9 TDI-PD 101KM 250 Nm AVB 2003

a faktycznie jest 113km i 277Nm he he

 

113 km ???????, proszę o dodatkowe info wyjaśniające

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robert1976 jeśli chodzi Tobie o silniki 115 km to są to dieselki na pompowtryskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
113 km ???????, proszę o dodatkowe info wyjaśniające

 

 

Zapewne kolega zmierzył się na hamowni i zamiast 101kM wyszło 113KM, normalna sprawa w przypadku silników TDI że część z nich posiada wyższą moc niz powinna (bez chipowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zappulec

Witam

 

Zdecydowałem się na zakup Passata zachęcony opiniami znajomych oraz tym co przeczytałem na tym forum. Kwota jaką mogę wydać to 30 - 32 tys. zł. Interesuje mnie samochód z silnikiem diesla i manualną skrzynią. Właściwie jeszcze zbyt mało wiem na temat tych samochodów by ocenić dokładnie, proszę o pomoc i ocenę tych dwóch samochodów:

 

http://www.allegro.pl/item455657105_zadbany_passat_tdi_03r_131ps_xenony_alu_navi_chrom.html

 

http://www.allegro.pl/item457620040_zadbany_passat_tdi_03r_131ps_alu_navi_serwisowany.html

 

Mieszkam około 150km od miejsca gdzie te samochody można obejrzeć dlatego proszę o opinię zanim zdecyduję się na taką wycieczkę. Sprzedawca obiecał podesłać nr VIN, czy można sprawdzić na tej podstawie historię serwisowania (podobnie jak z marką Volvo) ? Jeśli tak to proszę o informację jak i gdzie to załatwić.

Dziękuje za wszelkie wskazówki, mam nadzieję że wkrótce dołączę do zadowolonych użytkowników passata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lluukkaasss

ze zdjec nie oczekuj ze jakkolwiek Ci pomozemy na zdjeciu sie niczego nie zobaczy, wszystko wychodzi n zywo, odnosnie VINU tak mozesz sprawdzic w kazdym salonie VW maja swoja miedztnarodowa baze danych kostz takiego zabiegu bez znajomosci to chyba 70z, no chyba ze masz czlowieka w salonie to wiadomo za piwo...powodzenia przy wyborze paska najwaznniejsze zeby patrzac na niego z roznych katow i perspektyw wzgledem dlugosci calego pojazdu nie byl pofalowany a powierznia powinna byc idealnie prosta, ja w ten sposob oceniam czy auto nie ma szpachlu bo wyszpachlowac auto na igle to niestety ale w niemczech nie potrafia wiec tam to 99% skutecznosci... no chyba ze ma typowe wgniotki od parkingow marketowych innych drzwi pojazdow to ok ale toodroznisz zassany szpachel czy nierowno odbijajaca sie powierznie od kulki od dotkniecia drzwiami pozdrawiam i powodzenia!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapewne kolega zmierzył się na hamowni i zamiast 101kM wyszło 113KM, normalna sprawa w przypadku silników TDI że część z nich posiada wyższą moc niz powinna (bez chipowania).

 

 

prawda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lluukkaasss ... w sprawie VINU, piszesz glupoty... pierwsze sprawdz potem pisz ... po pierwsze nie odplatnie salony vw udzielaja informacji na temat auta ... (moze jak chcesz wydruk calej historii auta to kasuja 70 zl) ... ale jak chcesz tylko info o wymianie rozrzadu czy kiedy zmieniano jakies wazniejsze czesci to udziela ci to za darmo, druga sprawa to wazne skad jest auto kupowane... np: jezeli z niemiec to serwisy skrupulatniej odnotowywaly wymiany czesci itp sprawy, natomiast jezeli z holandii to procz stanu licznika i daty pobytu w serwisie, niczego wiecej nie warto sie spodziawac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zmianą mojego passata b4 na b5..

Czy utrzymanie nowszego modelu wiąże się z większymi kosztami?

Na pewno na forum jest dużo osób które przesiadły się z b4 na b5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zmianą mojego passata b4 na b5..

Czy utrzymanie nowszego modelu wiąże się z większymi kosztami?

Na pewno na forum jest dużo osób które przesiadły się z b4 na b5 :)

 

koszty podobne, zależy jaki motor wybierzesz i jak zadbane auto kupisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@lluukkaasss ... w sprawie VINU, piszesz glupoty... pierwsze sprawdz potem pisz ... po pierwsze nie odplatnie salony vw udzielaja informacji na temat auta ... (moze jak chcesz wydruk calej historii auta to kasuja 70 zl) ... ale jak chcesz tylko info o wymianie rozrzadu czy kiedy zmieniano jakies wazniejsze czesci to udziela ci to za darmo, druga sprawa to wazne skad jest auto kupowane... np: jezeli z niemiec to serwisy skrupulatniej odnotowywaly wymiany czesci itp sprawy, natomiast jezeli z holandii to procz stanu licznika i daty pobytu w serwisie, niczego wiecej nie warto sie spodziawac.

Akurat tu się z Tobą nie zgodzę !! , w serwisie VW w Rzeszowie sprawdzenie auta po nr. VIN kosztuje 50 zł . , bez możliwości wydruku !! . tzn. mozna sobie odpisać na kartce wszystkie informacje na temat auta , ale nie drukują nic - nie wiem dlaczego tak jest , ale wiem to napewno bo sam sprawdzałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marco-w
@lluukkaasss ... w sprawie VINU, piszesz glupoty... pierwsze sprawdz potem pisz ... po pierwsze nie odplatnie salony vw udzielaja informacji na temat auta ... (moze jak chcesz wydruk calej historii auta to kasuja 70 zl) ... ale jak chcesz tylko info o wymianie rozrzadu czy kiedy zmieniano jakies wazniejsze czesci to udziela ci to za darmo, druga sprawa to wazne skad jest auto kupowane... np: jezeli z niemiec to serwisy skrupulatniej odnotowywaly wymiany czesci itp sprawy, natomiast jezeli z holandii to procz stanu licznika i daty pobytu w serwisie, niczego wiecej nie warto sie spodziawac.

No to teraz Was chyba zaskoczę, bo sam jestem zdziwiony. Dzwoniłem dzisiaj do autoryzowanego serwisu VW NOMA2 w Katowicach i dowiedziałem się że nie ma możliwości sprawdzenia historii samochodu po VINie od ponad roku. Mają zakaz z centrali i nie mogą informować nawet właściciela auta. Na moje słowa że inne salony VW to robią gościu powiedział że to nielegalne. Szkoda, bo chciałem sprawdzić kiedy miałem robiony rozrząd :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do zawieszenia? Bo w moim pasku zawieszenie do remontu, skrzynia biegów cieknie ;/ a przebieg tylko 215tys, tylko że w większości po Polsce..

Passat b5 musiałby być w dieslu 130 KM. Przebieg pewnie taki sam, jak nie większy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto z Włoch i w serwisie mi powiedzieli, że nie mają wloskiej bazy danych i nic mi nie są w stanie powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to teraz Was chyba zaskoczę, bo sam jestem zdziwiony. Dzwoniłem dzisiaj do autoryzowanego serwisu VW NOMA2 w Katowicach i dowiedziałem się że nie ma możliwości sprawdzenia historii samochodu po VINie od ponad roku. Mają zakaz z centrali i nie mogą informować nawet właściciela auta. Na moje słowa że inne salony VW to robią gościu powiedział że to nielegalne. Szkoda, bo chciałem sprawdzić kiedy miałem robiony rozrząd :(.

 

czyli z powyzszych wypowiedzi wynika ze kazdy serwis robi jak chce, jedni kasuja inni nie ... w Pile nie kasuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na naszym forum - jest tu osobnik który za drobną opłatą przyśle Ci pełną historię na maila ....

 

Co do serwisów to każdy inaczej, większość odmawia podania historii, mogą tylko podawać tylko własne prace przy aucie.

 

I bezwzględnie informacji tej udzielają tylko właścicielowi auta, nic przez telefon - sprawdziłem to w kilku serwisach przy kupnie swojego Passata jakieś dwa miesiące temu - daremny trud dzwonić po serwisach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono posiadaczy i entuzjastów Passat'ów. Obecnie latam Golfem III 1.9 TDI GT z silnikiem AHU 90KM, ale mam zamiar zmienić autko na Passata B5 (1998). Kuzyn przywiózł takiego z DE. Jest to kombi 1.9TDI AFN 110KM. Co ciekawe auto ma nawięte na licznik 127000km, może to dziwne, ale wszystkie dokumenty wskazują, że to jest oryginalny przebieg. On kupił go od właściciela i mamy komplet dokumentów z przeglądów i wymian, tylko za cho...rę nie wiemy jaki olej był do niego nalany. Wymiany co 15000km, ale jakiego producenta tego nigdzie nie ma. Mam bardzo duży dylemat: kupić - nie kupić, cena w przeliczeniu z EURO, to około 24000zł (może coś utarguję). Opiszę jeszcze moje wątpliwości co do auta: ma troszkę korozji na lewym błotniku na brzegu nadkola, przy listwie bocznej na drzwiach i coś pod lakierem na tylnej klapie, ale to da się zrobić. Oglądają auto od dołu zauważyłem pordzewiały "wózek", ale to chyba norma i można zakonserwować. Poczytałem dużo info na temat problemów z zamkami (zimne luty itd) i już wiem dlaczego jest problem z zamknięciem auta. Zdjąłem sobie wąż z turbiny na kolektorze ssącym i był tam olej (ale to chyba norma, jeśli nie to mnie oświećcie, ile go było trudno powiedzieć). Mam własnego VAG'a i zrobiłem mu małe pomiary, wyszło z tego, że parametry ma książkowe i tylko jeden błąd pochodzący z immo, ale jego numeru nie pamiętam (skasowałem go i nie pojawił się). Co do silnika, to suchy i ładnie "gada", tylko zgubiłem się w opiniach na temat AFN'a (jedni chwalą inni nie). Cały czas gnębi mnie dylemat czy go kupić. Może ktoś z was koledzy udzieli mi jakieś rady. Jeśli potrzebna będzie dodatkowa informacja, to proszę pisać.

 

pzdr

zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności