Marcin Stos Zgłoś #41 Napisano 5 Października 2007 zamiet, widzieć nie widziałem, ale słyszałem i rozmawiałem z nim i powyżej 90KM musisz już zacząć przeróbki w wydechu i pompie, samo MBC i podniesienie dawki nie wystarczy Wiem coś o tym bo sam właśnie jestem w trakcie usprawniania swojego czarnego bolidu i faktycznie te 90 - 100 KM bez większej ingerencji w silnik to max. Ale narazie cicho-sza jak mi się uda zrobić co mam zamiar to możemy stanąć kiedyś na kresce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #42 Napisano 9 Października 2007 zamiet, widzieć nie widziałem, ale słyszałem i rozmawiałem z nim i powyżej 90KM musisz już zacząć przeróbki w wydechu i pompie, samo MBC i podniesienie dawki nie wystarczy Wiem coś o tym bo sam właśnie jestem w trakcie usprawniania swojego czarnego bolidu i faktycznie te 90 - 100 KM bez większej ingerencji w silnik to max. Ale narazie cicho-sza jak mi się uda zrobić co mam zamiar to możemy stanąć kiedyś na kresce powodzenia w modyfikacjach :-) na kresce raczej nie staniemy, ponieważ osiągam zbyt duże roczne przebiegi, aby poprawiać fabrykę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #43 Napisano 10 Października 2007 tak 1.6td jak i 1.9td to silniki godne polecenia. sa oszczedne [bardziej 1.6] i w miare da sie tym jezdzic [1.6 mocniejszy]. ogolnie jesli ktos o silnik dba, to problemy pojawiaja sie przy przebiegach rzedu 400+ tys km. po ok. 200+ tys moze sie zdarzyc wymiana uszczelki pod glowica, aczkolwiek nie ma reguly i zazwyczaj to wina wieku auta, a nie zlej uszczelki. wazne przy zakupie to obejrzec turbo, czy nie jest zalane olejem i jakie luzy ma wirnik. kazdy diesel powinien palic na dotyk przy sprawnych swiecach. wazne tez jak pracuje na cieplo. powinno byc zero dymka i powinien "cykac". po prostu wiadomo kiedy silnik dobrze brzmi. jesli chodzi o paliwo - te diesle pojada na wszystkim oprocz wody i moczu. taka mala ciekawostka - ksiazka mowi o oleju 15w, ale polecam zalanie 10w, a jesli silnik mial kapitalke lacznie z dolem i glowica to 5w. naprawde warto. dbac o turbine i jesli brakuje wam mocy, to spokojnie mozna kazdego 1.6/1.9 dlubnac na 90 kucy. jesli starczy pieniedzy, zapalu i szczescia to w przyszlym roku bede dazyl do 115 kucykow w moim strzezcie sie tdi, bo 2E niech nawet nie podjezdza znaczy teraz to moze, bo moj silnik nie jezdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan Zgłoś #44 Napisano 22 Października 2007 Jaka rdza??? Jakie szyby??? nie powiem klamki możnaby troche dopieścić, ale po odkręceniu jednej śrubki można taką klamke zdemontować, a troszke oliwki technicznej klamce nie zaszkodzi (wręcz przeciwnie) Miałem wcześniej passata b2 1984r. 1,6 74KM. Tym autkiem zjechałem ładny kawałek Polski. 160000 km w niecały rok Znajomi mówili na niego Żółta strzała (żółty był) Ja nazywałem go Banan. Ale wkońcu przyszedł czas na zmiane, co wybrałem??? Oczywiście Passata tyle że b3. Świetne Autko Motor 1,8 90KM uważany przez kilku znajomych mechaników za niezniszczalny, w zupełności wystarcza by dobrze pogonić a jest przy tym myśle dośćekonomiczny 7,5 litra jak się pogoni to raczej nie dużo. Nie ma jak to KombiNacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TUREK (SP7GTU) Zgłoś #45 Napisano 22 Października 2007 Witam!!!!. Jestem nowy i jutro kupuję upatrzonego Passata B3 1992 rok,Kombi, 1,8 Benzyna + gaz. Przebieg 216 Tyś podobno orginalny sprowadzony w 1995 i użytkowany przez pierwszego właściela. Przeczytałem już wszystko w Dziale "Kupujemy Passata B3" i może koledzy mają jeszcze jakieś sugestje na co zwrócić uwagę żeby się nie przejechać?????. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan Zgłoś #46 Napisano 23 Października 2007 TUREK (SP7GTU), No kolego jedyne moim zdaniem na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę to silnik, Jeżeli dłuższy czas jeździ na gazie to lepiej się dwa razy zastanowić. Że niby gaz taniej To tylko pozorna oszczędność -przegląd droższy -trzeba trzy razy częściej wymieniać kable i świece -jeżdżąc na gazie skracasz żywotność silnika o jakieś 30% (nie zapominaj to nie jest nowe auto) -olej także lepiej zmieniać częściej -dodaj do tego, że nigdy nie wiesz kto jak traktował autko -poza tym to nie są auta przystosowane do gazu Benzyna może i jest droga, ale jak chcesz auto oszczędne i trwałe za razem to lepiej poszukaj jakiegoś PASSATA 1,9 TD albo TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ptgrzelak Zgłoś #47 Napisano 25 Października 2007 Mam od czerwca 2007 Passka 2,0 8v. Ręczny faktycznie nie działał, ale wystarczyło wymienić klocki i zamontować zestaw naprawczy.Co do biegów to nie wiem jak pracuje manual. Plastiki faktycznie trzeszczą. Siedzenia nie są poluzowane, mam fabrycznie trochę inne niż większość b3, bo to GT i wyglądają coś a'la kubełkowe. Generalnie czasami umiera licznik, ale sam ożywa. Ostatnio spierniczał mi płyn chłodniczy i wymieniłem tylko wężyk, ale okazało się, że gdzieś przecieka także trójnik/króciec czy jak to zwał. Ponoć tak bywa w zagazowanych autach. Dodatkowo "skończyla" sie poduszka pod silnikiem i mam tymczasowo auto z masażem na wolnych obrotach. Lakier zmatowiał miejscami i są plamy po "odlecianym" klarze. Poza tym nie widzę specjalnych wad. Bardzo komfortowy i wygodny. Moja córka siedzi w foteliku i teraz nie ma szansy kopnąć w przedni fotel. Jedynie do spalania musiałem się przyzwyczaić, bo wcześniej miałem auto z dieslem i do ilości 13-15/100km nie byłem przyzwyczajony. Na szczęście piszę o ilości gazu, benzyny komputer pokazuje mniej znacznie. Na trasie z rowerami na dachu auto spaliło gazu poniżej 10l/100km - więc kieszeni nie pustoszy a jazda na tyle komfortowa, że po 700km nie jest się zmęczonym. Brakuje mi podłokietnika, ale to kwestia 60-70zł i będzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #48 Napisano 25 Października 2007 Plastiki faktycznie są bolączka B3 mi udało się zredukować hałas o 95% i już jest naprawdę dobtrze , licznik wystarczy wymontować i przelutować na nowo i bedzie wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ptgrzelak Zgłoś #49 Napisano 25 Października 2007 Auto masz już całkiem zacne Podoba mi się pomysł czarnej klapy na linii okien. Nie wiem jakby to wyglądało u mnie, bo mam ciemnozielony lakier, ale od czego jest Photoshop... Jakby co, to skorzystam z patentu - mogę?? Dopiero się zabieram za dopracowanie swojego Passka, kupiłem go tanio, ale był zapuszczony, że aż się na płacz zbierało. U mnie z $$ krucho, więc muszę się uzbroić w cierpliwość. Brał ktoś pod uwagę możliwość zamontowania tylnych lamp od b4? Generalnie wyglądają rozmiarami tak samo. W rzeczywistości się różnią mocowaniem lub czymś, co uniemożliwia przekładkę? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #50 Napisano 26 Października 2007 ptgrzelak, troszeczke post nie na miejscu na pytania, które zadajesz odpowiedzi znajdziesz w tematach już istniejących na forum. (patent z czarnymi wstawkami na tylnej klapie jest zastrzeżony ) Witamy na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Billus Zgłoś #51 Napisano 6 Listopada 2007 Moje uwagi, mam wersje 1,9 TD, 75KM, kombi TREND - Rdza na klapie bagażnika, oraz na zagięciu drzwi (przechodzi na auto). - Problem z nawiewem, słaby oraz częste uszkodzenia pokręteł. U mnie zawieszały się w turbiny zimą (po wilgotnej pogodzie, gdy nastał mróz). Po przesmarowaniu i wyczyszczeniu problem zniknął. - Wystąpiły u mnie problemy z rozrządem, jakiś majster coś namieszał i mechanicy głowili się jak to usunąć. Duże drgania wybiły mi poduszki pod silnikiem. Wymieniłem koło pasowe na wał, oraz koło pod rozrządem (nie powiem fachowo jak to się nazywa). WAŻNE! Objawiało mi się to dużym drganiem kierownicy od razu po włączeniu silnika, ustępowało przy wyższych obrotach. - problem z temperaturą- czujniki do wymiany i po kłopocie. - klamka od strony kierowcy "odchodzi" - drobna regulacja i po kłopocie. Ogólnie, sporo usterek jak na 1,5 roku jazdy. Największym problemem był ten rozrząd. Nie miałem żadnego problemu z paleniem zimą. Podgrzewacz i zawsze odpalał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #52 Napisano 6 Listopada 2007 - Problem z nawiewem, słaby oraz częste uszkodzenia pokręteł. U mnie zawieszały się w turbiny zimą (po wilgotnej pogodzie, gdy nastał mróz). Po przesmarowaniu i wyczyszczeniu problem zniknął. Ja nie wiem co Ty chcesz od tego nawiewu, ja u siebie nie włączam na więcej niż 2 bo nie ma takiej potrzeby, na 4 to chce Ci głowę urwać O co chodzi z tymi "turbinami" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Billus Zgłoś #53 Napisano 6 Listopada 2007 Miałem taki przypadek, że w trakcie deszczowych dni, kiedy temperatura spadała poniżej zera nawiewu nie dało się włączyć. Cały mechanizm, czyli turbiny, łopatki czy jak inaczej chcesz to nazwać, stały i nie kręciły się. Teraz tego nie zaobserwowałem, ale na 1 biegu nawiewu mam ledwo wyczuwalny podmuch. O urwaniu głowy nie ma mowy. Czyli to jest pojedyncza wada mojego modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #54 Napisano 6 Listopada 2007 A może masz takie ustrojstwo jak filtr kabinowy I sie zatkał i z nadmuchu nici... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Billus Zgłoś #55 Napisano 6 Listopada 2007 Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #56 Napisano 21 Listopada 2007 Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv. na podszybiu od strony pasazera, pod plastikiem ochronnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danielo797 Zgłoś #57 Napisano 10 Grudnia 2007 Witam wszystki szczesliwych posiadaczy B3 Ja kupilem swojego paska w marcu 07 r na gieldzie i jestem mile zaskoczony! W zasadzie nic sie nie psuje,ma przejechane pewnie ponad 300 tysi ,oczywiscie wali zawieszenie po wymianie silentblokow sprezyn a amorki maja 75%. Takie juz sa kołki na kołach.Silnik 1.8 numer tak naprawde ABE 8zaworowy ,instalacja ma juz sporo lat i nie ma problemow.Przydala by sie wieksza moc i wiekszy komfort ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Billus Zgłoś #58 Napisano 10 Grudnia 2007 Niewiem ale się dowiem. Podpowiedz mi gdzie tego szukać? Aby nie zaśmiecać to może na priv. na podszybiu od strony pasazera, pod plastikiem ochronnym. Wymieniony filtr i nawiew chodzi jak burza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #59 Napisano 4 Stycznia 2008 Poza tym nie widzę specjalnych wad. - Problem z nawiewem, słaby Panowie to są tylko dwa wybrane cytaty o czym nic nie świadczą (pierwszy wada za wadą) jak i ciężko chodzące szyby, to i wiele więcej tu opisane to są wady które nie widzieliście podczas kupowania auta (prawdopodobieństwo podniecenia związane z zakupem lub zmianą auta). Nie wierze że szyba chodziła dwoma paluszkami a po paru dniach dwoma rękoma kręcili niektórzy wychodzi na to że tam ktoś już grzebał itd. Klamki zgoda ale pod warunkiem że nie wstawił ktoś wcześniej klamek za 30 zł. a teraz narzeka że nie otwiera się tak jak powinna. Jednym zdaniem mówiąc nie piszmy co mamy rozwalone tylko na co zwracać uwagę zwłaszcza im więcej elementów oryginalnych tym bardziej świadczy o historii auta. Ja śmigam B3 Kombi 91 2E GT i powiem że nie miałem żadnej wady z opisanych tu, jedyna wymiana to czujnik temp. ale o tym wiedziałem przy zakupie i padł tz silniczek krokowy ale czy to wada czy raczej lata swoje zrobiły?. Do wad należy woda w kabinie ale to nie tylko B3 dotyczy chyba wszystkich modeli passata ale nie wszystkim się też leje, ktoś napisał fabrycznie nie działający ręczny to jak on zszedł z produkcji, w miare postaram się dokładać faktyczne typowe wady.Moim zdaniem oprócz stanu technicznego zwracać uwagę na częste przypadki i pamiętajmy to są auta 88-93: Woda w aucie Klapa bagażnika (rdza) często zimne luty w liczniku u mnie tego nie było podobno fotele chodzą na boki, pewnie tylko kierowcy ale to raczej latka wychodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks Zgłoś #60 Napisano 4 Stycznia 2008 W moim kombiaku rdzewieje tylna klapa , bo jak to w kombi , ciągle brudna.Masa elektryczna do tylnich świateł , jeden cienki kabelek na dwie lampy. Skrzynka biegów czasem przy zbyt gwałtownych zmianach biegów zgrzytnie.Cienka blacha pod podnośnik, wzmocniłem.Co do diesli , to najlepsze sprawdzenie silnika to 24 godziny na mrozie poniżej 13 stopni celsjusza i motor powinien praktycznie zapalić natychmiast po zakręceniu rozrusznikiem . No i temperatura silnika , jaką ma wartość .Sprawdził bym czy pasio był w jednym kawałku , a nie składany lub naciągany po jakimś biciu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach