Jump to content
Guest pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

bastek39 Ja za swojego 9A z 91r. z podobnym przebiegiem dałem 4500 (bez alusów, bez przyciemnianych szyb, bez klimy). Bez gazu i musiałem dużo w niego włożyć. I będę musiał jeszcze dużo włożyć, bo spalanie ma ... wstydzę się nawet napisać. Ale jeżeli wiesz że auto jest w dobrym stanie i w dodatku zagazowane, to bierz bez zastanowienia. Wrażenia z jazdy są naprawdę przyjemne ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zamiet

Przeanalizuj sobie kolego koszty. Cenę i spalanie lpg do ON (nie zawsze musi być bezpośrednio z dystrybutora) Stosunek kilometrów trasa/miasto, koszty częsci, badania technicznego (z lpg). Wniosek nasówa się jeden: DIESEL. Niestety z trafieniem takiego, który posłuży jeszcze długo i bezawaryjnie jest jak z loterią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wyższości diesla w kwesti ekonomiki można dyskutować. O ile ktoś jeździ 70-80% po mieście wtedy koszty LPG i ON wypadają niemal identycznie. Przykład obserwuje na sobie. Auto spala mi średnio 8,8 l gazu na 100 km + średnio 1,2 l benzyny (zużywanej przy odpalaniu). Takie zużycie mam jeżdżąc w większości po mieście, na krótkich lub bardzo krótkich dystansach, gdzie trzeba często odpalać na Pb. Koszt przejechania 100 km w takim przypadku wychodzi 24,07 zł. Do tego dochodzi wyższy o 60 zł koszt przeglądu technicznego. Pokonując średnio 20 000 km rocznie wychodzi 30 gr na 100 km, więc koszt przejechania 100 km zamyka się kwotą 24,37 zł. Diesel musiałby spalać w takim przypadku 6,31 l na 100 km przy jeździe w mieście. Oczywiście jest to wynik do uzyskania bez większych problemów.

Inaczej sprawa się ma gdy jeździmy w długie trasy. U mnie na trasie spalanie wynosi ok. 7,2 l na 100 km + śladowe ilości benzyny (powiedzmy 0,1 l). W takim przypadku cena przejechania 100 km wynosi 16,34 zł (uwzględniając koszty przeglądy technicznego). Porównując z dieslem musiałby on spalać na trasie 4,23 l na 100 km. To również jest wartość możliwa do osiągnięcia, ale już raczej trudno.

Generalizując: średni koszt 100 km dla LPG i diesla jest bardzo podobny, choć jednak minimalnie na korzyść LPG. Cena jaką przyjąłem do obliczeń LPG/Pb/ON to 2,17/4,15/3,86 zł. Założyłem również, że wymiany materiałów eksploatacyjnych będą na zbliżonym poziomie.

Dla mnie sprawą, która przesądziła o przewadzie benzyniaka z LPG nad dieslem przy zakupie był komfort jazdy. Nie podobały mi się wibracje i klekot wydawany przez silnik diesla. Benzyniak pod względem komfortu jazdy jednak zdecydowanie dominuje. Choć gdybym miał mieć Passata tylko dla siebie i nie woziłbym w nim rodziny wtedy już bardziej bym się zastanawiał, bo akurat mi osobiście klekot nie przeszkadza, choć na pewno jest gorzej niż w benzyniaku.

To tyle względem kosztów. Najważniejszy jednak przy wyborze auta jest nie rocznik, nie przebieg, lecz stan - no ale to każdy wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seb@.k.

Jak chcesz benzyniaka to nie kupuj na pełnym wtrysku. Ja mam taki wynalazek i przez to trochę kłopotów. Padł mi (następny!!!) silniczek krokowy. Na zadnym szrocie nie mozna tego diabelstwa kupić w przyzwoitym stanie a serwis żąda takich pieniedzy, że mózg staje (1200zł:eek:). Poza tym autko jest ok, tylko ten osprzęt silnika.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest janek09

to i ja cos dorzuce od siebie. sprawdz:-stan blachy czyli szczeliny miedzy maska a blotnikami, czy byl lakierowany (w kombi np w tylnych schowkach czy jest taki sam lakier jak samochodu)-czy pasek alternatora jest prostopadly do silnika (widzialem mocno pod skosem-widocznie walniety byl tak ze dostal az silnik)-pod korkiem wlewu oleju czy nie robi sie 'majonez'-przy kombi stan z tylu samochodu i spojrz czy relingi ida prosto (czy nie dachowal)-oryginalnosc szyb-jakosc opon(z przodu geometria, a z tylu moze byc powypadkowy jesli jedzie jedna str bardziej opony)-czy nie byl myty slinik-moga byc wycieki jesli byl mytyTak poza tym ogolnie jak chodzi silnik na zimno, stan blachy, zaiweszenia itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brzeszczot

Od blisko 4 lat jeżdzę Passatem B3 z silnikiem 9A.

Jeśli chodzi o sam silnik to mi się on wydaje idealny do gazu. Na instalacji 3,5 letniej założonej w AutoGaz Centrum - model Al 700 przejechałem 50 tys.

Spalanie 7 na trasie 9,5 cykl mieszany benzyny oraz 9,5 na trasie do 11,5 na gazie.

Fakt z częsciami bywa różnie. 9A to rzadki silnik w betrójkach i czasami zwyczajnie by znaleźć odpowiednią część trzeba udać się na złom, a nie do sklepu. Reszta problemów jak u innych. Problemy z klamkami, z tylną wycieraczką i wiele innych. Chyba najwięcej z zawieszeniem, tuleje wahaczy przednich, tylne amortyzatory i te przeklęte tarcze z tyłu.

 

Mimo wszystko z passata jestem zadowolony! Bo 19 letni już samochód o przebiegu ponoć 204kkm zawiół mnie tylko raz. (Uszkodzony krociec 027 121 145 B)

 

Zaletą tego modelu jest bogata oferta części zarówno markowych jak i tanich zamienników.Osobiście jak B3 to tylko z Wolfsburga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapi00

koledzy chcę kupić passata b3 kombi 1.8 lub 2.0 benzyna.interesuje mnie tylko kombi. mam parę pytań.

czy passat 2.0 jest na jednopunkcie czy na wtrysku wielopunktowym??czy jest 8-zaworowy?czy 16??czy ma komputer?czy silnik jest bardziej wytrzymalszy od 1.8? moze ktos mial w swoim zyciu i takiego paska i takiego, wiec prosze o relacje na ten temat. który silnik jest lepszy do gazu??

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy chcę kupić passata b3 kombi 1.8 lub 2.0 benzyna.interesuje mnie tylko kombi. mam parę pytań.

czy passat 2.0 jest na jednopunkcie czy na wtrysku wielopunktowym??czy jest 8-zaworowy?czy 16??czy ma komputer?czy silnik jest bardziej wytrzymalszy od 1.8? moze ktos mial w swoim zyciu i takiego paska i takiego, wiec prosze o relacje na ten temat. który silnik jest lepszy do gazu??

 

jest na jednopunkcie i na wielo, jest 8v i jest tez 16v, każdy z nich ma komputer. 1.8 RP jest dopbry do gazu, 2.0 8v podobno też.

 

Zajrzyj tutaj

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14019

Share this post


Link to post
Share on other sites

passat 2.0 jest wtrysku wielopunktowym 2E, jest 8-zaworowy i jest 16-zaworowy, ma komputer a czy jest bardziej wytrzymalszy, teoretycznie tak ma większą moc co przy wadze kombiaka nie meczy sie tak by go rozbujać ale niech wypowie się ktoś co może zmieniał 1,8 na 2,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są silniki z wtryskiem wielopunktowym, jednopunktowym, 8v i 16v. Wszystkie są sterowane komputerem.

Jakbym wybierał sobie to 2.0 na pełnym wtrysku, ale tylko 8v. 16 unikał bym jak ognia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapi00

no wlasnie oto mi chodzi. mam też astrę 1.6 16v i poprostu tak się zrazilem do 16-zaworowych silnikow ze poprostu niechcial bym popelnic tego bledu jeszcze raz.w astrze eco=tech dzieja sie cuda.strasznie szybko brudzi sie glowica , bierze olej czu 117 tys km. jak z passatem??tego niewiem. ale wiem ze chce 8v.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seba_go

Zależy jaki gaz, jeśli zwykły to 1.8 na jednopunktowym, te silniki bardzo dobrze to znoszą, natomiast jak ma to być sekwencja to polecam 2e, ja takim śmigam od ponad roku i jestem zadowolony, oleju trzeba trochę dolać ale autko ma 250tyś na zegarze a w rzeczywistości to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik 2e też dobrze sobie radzi ze zwykłym gazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem tak, jeśli chodzi o silniki benzynowe w Passacie to tlyko i wyłącznie 2.0 8V na pełnej szprycy. 115KM starcza spokojnie do normalnej jazdy, autko na gazie śmiga jak złe nie ma żadnych kłopotów, części tanie także mogę polecić. Spalanie około 11-13 na mieście, trasa ok 9litrów gazu, na benzynie jakiś litr mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

części tanie także mogę polecić.

 

no niestety z tym sie nie zgodzę:( do b4 2E drogie :eek: nooooo niektóre:D w porównaniu b4 1,8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

witam. może i ja dorzuce swoje 3 grosze. mam B4 z dwulitrowym motorem (2E), na pełnym wtrysku. jak bym miał wybierac pomiędzy 1.8 a 2.0 to zawsze wezme ten większy. po pierwsze dlatego ze większa pojemność to większa wytrzymałość, po drugie więcej koników i większy moment obrotowy a więc lepsze przyśpieszenie, a po trzecie spalanie pomiędzy tymi dwoma silnikami nie jest tak wielkie żeby robiło jakąś różnice. co do komputera to niezabardzo wiem o co ci idzie? bo jeżeli sie pytasz czy jest sterowany komputerem to moja odp brzmi że teraz wszystki auta posiadają komputery (nawet te z jednopunktem-bo musi być w jakiś sposób odmierzona dawka paliwa do tego punku, przecież to też wtrysk tyle że jeden), a jeżeli idzie ci o to czy posiada wyświetacz do kompa i (lub) jest sterowny ze środka to niestety miały to tylko topowe modele. a co do gazu to dowiadywałem sie ile by (i jaka ) taka instalacja kosztowała. więc faktycznie tylko do 8V można zakładać tz zwyką instalke i bardzo dobrze te silniki to znoszą (zarówno te 1.8 jak i 2.0) dobrze by było jedynie żeby była bardziej rozbudowana w komputerek sterujący tym całym ustrojstwem. ja już nie zakładam bo chce autko sprzedać. a 16V to też bym omijał z daleka. owszem zdarzają sie wyjątki zadbane, które niesprawują kłopotow ale jest to zdecydowana miejszość. chociaż miałem możliwość jeździć takim autem i jest to za....ta frajda. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli do 2E to tylko sekwencję polecam. różnica w cenie nieznaczna a obsługa żadna, nic nie trzeba robić, jeździć i jeździć. przy czym przy instalacji mixerowe trzeba regulować i się bawić, pozatym strata mocy jest a przy sekwencji nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapi00

ajak np. jest z cześciami w porównaniu do 1.8?? np. wymiana rozrządu??zawieszenie??Jeżeli bym pojechał na giełde to po czym poznać na 1 rzut oka na silnik że jest to silnik 2.0 8v albo 2.0 16v????czym one się różnia zewnętrznie??wiadome ze 16v ma 2 wałki rozrządu, ale tego niewidac hyba odrazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

od razu poznasz różnice, 16V ma większą pokrywe zaworów i inny kolektor dolotowy. to podstawowe różnice inna sprawa że jest napisane na pokrywie że to 16, napewno poznasz, a co do instalacji mikserowej, to nie prawdą jest ze musisz bawić się w regulacje. miałem kiedyś toyote 16V i założyłem instalacje za 2000 tyś ( sekwencja kosztowała 0k 4500-6000 ), i założone były jakieś dodatkowe(y) komputerek, gościu co zakładał tylko raz wszystko ustawił (też przy pomocy kompa), i miałem święty spokój, tylko raz pojechałem na regulacje ale tam nic ręcznie się nie ustawia! chyba że nie będzie założony elektroniczny silniczek krokowy, wtedy faktycznie trzeba ustawić ręcznie. co by dużo nie tracić prądu to napewno ZAWSZE będzie lepsza sekwencja, ale jak kogoś niestać albo myśli o sprzedaży to zostaje mieszalnikowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeśli do 2E to tylko sekwencję polecam. różnica w cenie nieznaczna a obsługa żadna, nic nie trzeba robić, jeździć i jeździć. przy czym przy instalacji mixerowe trzeba regulować i się bawić, pozatym strata mocy jest a przy sekwencji nie ma.

 

 

ja sie pot tym podpisuje obydwoma rekami, co prawda miałem lanosa na zwykłej instalacji gazowej i tez nie narzekałem ALEEEEEEEEEE CO SEKWENCJA TO NIE zwykła INSTALKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy