Jump to content
Guest pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Guest pawel5000

Witam wszystkich na forum jestem tu nowy :610:

Jestem na kupnie auta i mam zamiar nabyc Passata B3 kombi zastanawiam sie jaki wybrac silnik czy 1.8 (90 KM) czy moze 2.0 (115 KM) osmiozaworowy ktory z tych dwoch silnikow bedzie lepszym rozwiazaniem to znaczy ktory z nich bedzie mniej awaryjny i na co zwrocic szczegolnie uwage przy kupnie Passata :641:

Dzieki wszystkim za pomoc

Mam na wydanie skromne 6000 zl

Edited by Kuczi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35

Osobiscie polecam 2.0 Passat to duży i cięzki samochod a różnica spalania miedzy 1.8 a 2.0 jest niewielka za to dynamika i elastyczność dużo wieksza. Oczywiście ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy (wyprzedzanie). Oba silniki są bardzo dobre do LPG. Kiedys w Auto Świecie był test passata b3 przeprowadzony przez Niemców. W podsumowaniu najbardziej chwalony i polecany był silnik 2E (2.0 8V) jako najmniej awaryjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Milo

Ja miałem 2.0 115KM i nie był to zły silnik - cichy, zwinny i spalanie nie zawysokie.

Teraz mam 2.0 16V 136KM i uwazam ze jest jeszcze lepszy :629:

 

 

Uwage nalezy zrocic na to co przy kazdym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35

ja mam RP w mk II i 9A w passacie, na oba nie mam co narzekać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tytus1

witam musisz sie zastanowić co chcesz:-). ja mam paska 2.0 , a ojciec 1.6 silnik 1.6 ma podobny osprzęt co 1.8 jeździłem tez 1.8. zaletą tych silników jest to że stosunkowo mało biorą oleju jazda jest raczej spokojniejsza i pala w granicach 8.5 do 10 gazu. natomiast 2.0 lubi wsiąść ole j zależy to głównie od nogi kierowcy. pali przy spokojnej jeździe nieco ponad 10 lit. na 100km gazu . silniki 2.0 są silnikami bez kolizyjnymi ( podczas zerwania paska tłoki nie spotkają sie z zaworami :-)). 1.8 nie wiem?. 2.0 i 1.8 dobrze sie gazuje nie ma problemu. ojciec na 1.6 w gazie zrobił ponad 40 tyś i nie zaglądał do silnika poza wymianą olei, i plastikowych krućców. ale to normalka. większość części w obu modelach jest taka sama ( przednie zawieszenie, środek) moja 2.0jest bez ABS i bez klimy . nie ma też zbyt dużo elektryki. JA uważam że elektryka dodatkowa w autach powyżej 10 lat to nie potrzebny wydatek . są to rzeczy które sie psują i kosztują :-) modele 2.0 mają z tyłu tarcze a 1.8 przeważnie bębny. pozdrawiam jeśli chcesz coś wiedzieć jeszcze to pytaj. pozdrawiam. wybór należy do ciebie może lepiej mniejszy a w lepszym stanie ?, ale nie ma reguły

K.B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35

spalanie zależy od sposobu jazdy ale w trasie pewnie z litr różnicy bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35
silniki 2.0 są silnikami bez kolizyjnymi ( podczas zerwania paska tłoki nie spotkają sie z zaworami ). 1.8 nie wiem

1.8 napewno jest bezkolizyjny 2.0 raczej nie a napewno nie 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tytus1

mój 2.0 2E to jest 8 zaworowy taki też dają do audi i z doświadczenia z Audi wiem że nie ma problemu przy zerwaniu paska. u mnie na szczęście nie miałem tego problemu:-) 16-tka nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel5000

Chyba przekonam sie do 2.0 znajomy przywiozl z niemiec 3 miesiace temu passata z 90 r kombi 2.0 osmiozaworowy i chce go sprzedac.Auto ma przejechane 210 tys km jest od pierwszego wlasciciela ma wsp.kier, centr.zamek,ABS ale nie dziala,pol roczny akumulator , nowe opony oraz kompl opon zimowych .Auto jest bo lekkim gradobiciu szczegulnie widac to na masce ale blacharka jest w bardzo dobrym stanie niema grama rdzy za auto chce jak o demnie 4000 zl zastanawiam sie czy je wziasc jak by je wziol to zostalo by mi jeszcze na instalacje gazowa.Czy moze poszukac czegos troszke mlodszego i nie po gradobiciu. :641:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35

ja gdybym stanął przed wyborem 1.8 czy 2.0 to bez wahania biorę 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel5000

A jak jest z czesciami do passatow z zamiennikami niema znimi wiekszych problemow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hagi35

problemów nie ma, ceny są znośne o wiele tańsze niż np do BMW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzałem całe forum i niestety nie znalazłem takiego tematu ogólnego, a szkoda. Były zapytania o poszczególne modele z poszczególnymi silnikami, ale nigdy nie było o ogólnej kondycji rodzimy.

 

Zatem tu chciałbym poznać opinię wszystkich posiadaczy B3 w kwestii tego na co kupujący ma zwrócić uwagę, jakie silniki polecacie, a jakie lepiej omijać z daleka. Tak, by każdy kupujący dany model znał jego typowe przypadłości i choroby.

 

Czyli chciałbym tu znać najczęstsze usterki Waszych cacuszek. Ot taki zielony człowieczek idzie z wydrukowaną karteczką bolączek i przypadłości na giełdę i kupuje najlepszy z dostępnych model mając do wyboru całą paletę silników i wersji nadwoziowych. Wskazówki te mogą też posłużyć innym forumowiczom, bo jak wiadomo każdą rodzinę Passatów coś trapi.

 

Zatem tu najczęstrze grzeszki rodziny B3!

 

O plusikach modelu też warto wspomnieć i zachęcić!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Cieszy mnie, że ktoś chce kupić B3 - mój ukochany model :ok: . Ale do rzeczy - w kwestii silnika polecam osobiście wersję 2.0 2E (8 zaworową), jeśli chce się mieć sprawnie poruszające się, lub ciągnące ciężkie ładunki (przyczepy) auto; jeśli spokojna i na dłuższe dystanse jazda, no to oczywiście 1.9TD (taki chciałem mieć) - żywotne i długowieczne silniki. Z kolei w kwestii zamontowania gazu, to serwisanci z ASO VW stanowczo odradzili mi robienie tego w silniku 2.0 2E (powyższym), z uwagi na mechaniczny przepływomierz powietrza, który nie lubi gazu - natomiast w 1.8 bez problemu. Z opinii innych internautów na forach motoryzacyjnych poświęconych VW Passat należy unikać wersji 9A, czyli 16 zaworowej, z uwagi na awaryjność silnika, drogie i trudno dostępne części zamienne oraz problem z zagazowaniem silnika (to nie moje zdanie); natomiast wersja 8 zaworowa uchodzi za bardzo udaną, niezawodną i również długowieczną (jak na benzyniaka) konstrukcję, przy odpowiedniej dbałości o niego.

Z grzeszkami - utrudnione włączanie pierwszego i wstecznego biegu (z wstecznym to ja też mam, ale z pierwszym jest knif, który nie każdy zna i narzeka na trudne włącznie). Ostatnio kolega z forum napisał mi, że z uwagi na dostające się tam zabrudzenia trzeba w tylnych hamulcach tarczowych wersji 2.0 czyścić i regulować zacisk; o więcej problemach nie słyszałem, a jak na razie w moim nic się nie popsuło :hyhy: , więc nie wiem.

Spotkałem się również z opinią mechaników, że B3 to ostatnie bezawaryjne Passaty, robione w Niemczech przez Niemców :ok: (znam przypadek, w którym awaria jakiejś części w zawieszeniu B5 unieruchomiła samochód - nie pojedzie dalej i koniec).

To tyle - pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Route 66

Bylem kiedys szczesliwym posiadaczem Passata kombi w wersji GT z silnikiem PBY,jednostke ta montowano w Golfie II GTi.Przez 2,5 roku uzytkowania zadnych problemow-zrobilem nim jakies 65 tys km,bez jakichkolwiek problemow.Co do 16V,to w zyciu nie slyszalem zlej opinii o tym silniku-bardzo dynamiczny o sporej mocy-zawsze takiego chcialem :ok: .Jednakze 16ki roznia sie wtryckiem-wiec trzeba unikac mechanicznego.Tyle wiem,wiec przekazuje.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co ja zaobserwowałem to:

 

- przy instalacji gazowej można sie spodziewać różnego rodzaju wycieków płynu chłodzącego (trójniki/króćce/itp..)

- mechanizm przekładania biegów działa nieprecyzyjnie, w tak uznawanym komfortowym aucie aż sie prosi coby biegi wchodziły jak marzenie

- klamki zewnetrzne działają jak chcą, tzn. co drzwi to klamka działa inaczej

- skrzypiące i kiwające sie fotele, niby żaden problem ale wkurzające

- głuche walenie w zawiesze, najczęściej przód-stabilizator, tył-tuleje belki

- słabe światła przód

- wyjące łożyska na altku

- zdezelowane plastiki środka

- podczas jazdy próbnej dobrze obserwować wskaźnik temperatury płynu, czy nie podłazi za wysoko, bo mogą być duże problemy

- i dla mnie najważniejsza sprawa - korozja, przy oględzinach dobrze trza sie przyjzeć progom i podłodze na przodzie, bo jak ja szukałem auta do kupienia to większość w tych miejscach była już zgnita masakrycznie...

 

...ot takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi sie że to w Passkach B3 częste bolączki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Route 66

Sebam,nie wiem skad wzioles takie info?Pytanie jest,czy kupujesz bo tanio,czy kupujesz,bo jest w dobrej kondycji.Przez 2.5 roku exploatacji nie mialem absolutnie zadnych problemow z rdza,waleniem,pukaniem,i skrzypiacymi plastikami w srodku.Poprzedni wlasciciel mial problem z tylnia szyba pasazera,ale nie ma nic niezawodnego :mur: .Osobiscie,tesknie za tym autem i zaluje ze sprzedalem.Pozdro

p.s.

Mysle,ze jezeli dbasz o auto i robisz serwis,zgodnie z zaleceniami producenta,to nie powinno byc problemow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sebam,nie wiem skad wzioles takie info?Pytanie jest,czy kupujesz bo tanio,czy kupujesz,bo jest w dobrej kondycji.Przez 2.5 roku exploatacji nie mialem absolutnie zadnych problemow z rdza,waleniem,pukaniem,i skrzypiacymi plastikami w srodku.Poprzedni wlasciciel mial problem z tylnia szyba pasazera,ale nie ma nic niezawodnego :mur: .Osobiscie,tesknie za tym autem i zaluje ze sprzedalem.Pozdro

p.s.

Mysle,ze jezeli dbasz o auto i robisz serwis,zgodnie z zaleceniami producenta,to nie powinno byc problemow.

 

Route 66 to co opisałem wynika z moich obserwacji różnych passków. Wiadomo że to są już wiekowe auta i każde bedzie miało różne dolegliwości. Z tym co opisałem może Ty nie miałeś doczynienia, ale napewno miałeś inne usterki które u mnie może przez nastepnych pare lat w ogóle nie wystąpią. B3-ki mają już na tyle lat i kilometrów za sobą, że nawet jak bardzo dbasz i regularnie i sumiennie serwisujesz, to niestety ale jakieś problemy zawsze sie zdarzą. Szczególnie jeśli wsadzasz części te nie najdroższe. Widzisz, ja z żadnymi szybami nie miałem problemów, a Ty z rdzą która już praktycznie na każdym passacie

występuje (nawet jak jej jeszcze gołym okiem nie widać), tak jak u mnie.

A sztuką jest właśnie znaleźć ten kompromis, żeby za możliwie w jak najlepszym stanie auto dać możliwie uczciwą (czytaj niewielką/nieprzesadzoną/dobrą/okazyjną) cene...

Bo nie sztuka dać za wydawałoby się igłę świeżo sprowadzoną do opłat z 93 roku 8000zł, jak można znaleźć za 5000 opłaconego z roku 89, który przeżyje 2 razy te igłę...

A jak nie wierzysz w te korozje, to kiedyś poświęć troche czasu i stawaj koło każdego napotkanego passata i dobrze się im przyjżyj.

W temacie jest mowa o tym że ktoś może se zrobić magiczną karteczke i po kolei na giełdzie wszystko to posprawdzać. Ja te rzeczy które wypisałem sugeruje dobrze sprawdzić, jesli Ty twierdzisz że nie trzeba to ok. A może podasz swoje propozycje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja dodam też coś od siebie:

- szyberdach elektryczny - pęknięta lewa prowadnica

- szyby elektryczne - wytarte lub wyłamane zęby na listwie

- szyby manualne - zatarta lub pęknięta linka

- korozja (jak każdy z tych lat)

- róznego rodzaju usterki zawieszenia (niestety polskie drogi robią swoje)

To by było na tyle oprócz podanych wcześniej przez kolegów, kupowałem niedawno passata B3 i naprawdę dużo musiałem się najeździć i naoglądać żeby znaleźć coś konkretnego, ale udało się i narazie jestem bardzo zadowolony :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy