Jump to content
Guest pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Guest Sinister

 

Rozrząd jest na łańcuchu i wiele wytrzyma. Części ogólnotechniczne są takie same jak w rzędówkach z małymi wyjątkami. Płyny, 8,5 l chłodzenie, 6 l olej reszta bez zmian. Inne są łozyska z przodu, końcówki, drążki, maglownica, tarcze....

To chyba tyle, niech inni mnie poprawią

 

Rozrząd na łańcuszku. Wiele o tym patencie dobrego słyszałem, ale jak już nawali to lepiej auto sprzedać niż robić go. Z tego co wiem to Ford Scorpio 2.9 Cossworth też jest na łańcuszku, a koszt samego rozrządu u niego wynosi 4800 :eek:, i to w zaprzyjaźnionym warsztacie, kumpel robił wiec wiem. Wymienił cały. Owszem teraz pojeździ przynajmniej 200 tys. kilosów, ale jak ja kupowałbym takie autko to oglądałbym czy on był wymieniany, albo chociaż żeby sprzedawca miał jakieś na to papierki czy rachunki.

 

Domyślam się że koszt pełnego remontu łańcuszka to też wydatek koło 4 tysiaków w VR6.

Chyba całkiem możliwe że o kupnie 2.0 8V zadecyduje właśnie ekonomiczność (a tak szczerze to marzy mi się VR6, nigdy nie miałem przyjemności nim jeździć :(), m.in. części, części i ceny do tych części.

 

Pozdro

Sinister

Share this post


Link to post
Share on other sites
Domyślam się że koszt pełnego remontu łańcuszka to też wydatek koło 4 tysiaków w VR6.

 

Nie jest tak źle. O ile dobrze pamiętam choc w swoich nie robiłem to wymiana ze wszystkim częściami to ok 1000 pln

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sinister
W manualu spalanie gazu od nawet 10 lpg wzwyż ale średnio ok 13-16 lpg.

 

Spalanie mnie raczej nie przeraża. Autko i tak częściej będzie używane na trasie niż w mieście. A to robi "sporawą" różnicę, najczęściej 2-4 litry gazu. Ale przy tej mocy to nawet w miarę jest dobrze. I tak spalanie tego maleństwa jest o 5 litrów większe w mieście od Cienkiego 1.1, ale moc czy komfort to już raczej inna bajka:)

 

Nie jest tak źle. O ile dobrze pamiętam choc w swoich nie robiłem to wymiana ze wszystkim częściami to ok 1000 pln

 

Części chyba raczej nie były nowe, a jak nowe to zamienniki? Tyle to rozrząd z robocizną kosztuje w kadecie 1.6 (nie moim) + jakieś inne drobiazgi. A w tych silnikach (od 1.2 do 1.8 bo 2.0 to już inna bajka) rozrząd jest na wierzchu, nawet nie trzeba wyjmować silnika. A w VW to nie wiem. W Fordach jest schowany prawie pod silnikiem, tam to trzeba się nagłowić!!

 

Pozdro

Sinister

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

"Rozrząd jest na łańcuchu i wiele wytrzyma. Części ogólnotechniczne są takie same jak w rzędówkach z małymi wyjątkami. Płyny, 8,5 l chłodzenie, 6 l olej reszta bez zmian. Inne są łozyska z przodu, końcówki, drążki, maglownica, tarcze....

To chyba tyle, niech inni mnie poprawią"

 

 

 

a weź mi kuczlaw powiedz coś więcej o tym 2.8 i o rozrządzie,mówisz że tam jest łańcuch, tylko jeden? a od strony skrzyni? tam tez jest chyba łańcuszek albo moze nawet dwa? no i jeszcze słyszałem że były tez vw z silnikiem 2.9 VR6?

 

widze że moje pytanko jest bez echa.... czyżbyśmy nie wiedzieli nic o budowie 2.8 VR6 a może zaskoczyło kogoś że były też 2.9 VR6? pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
mówisz że tam jest łańcuch, tylko jeden? a od strony skrzyni? tam tez jest chyba łańcuszek albo moze nawet dwa? no i jeszcze słyszałem że były tez vw z silnikiem 2.9 VR6?

 

No jasne że są dwa :)

 

c164210ce64baecb.jpg

 

 

widze że moje pytanko jest bez echa.... czyżbyśmy nie wiedzieli nic o budowie 2.8 VR6 a może zaskoczyło kogoś że były też 2.9 VR6? pozdro

 

2.9 był jak najbardziej ale w B4 nie w B3 a to jest temat o B3 :) 2.9 niewiele się różni od 2.8, było już o tym na forum, poszukaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

dzikęki za odp. fakt że temat o B3 ale warto przecież wiedzieć coś więcej, bo (tak mi się zdaje) sporo osób nawet niewiedziało że były tez motorki 2.9 . z tego co wiem montowane gł. w golfach(i trzeba przyznac że samochodzik miał parametry GTI).ale różnice napewno są, chociażby w mocy i momencie obrotowym. wiesz ja w sumie nie zanałem budowy tych silników ale zaczołem główkować że muszą jakoś być napędzane te dwa wałki... i jakoś mi nie pasowało żeby były jednym paskiem lub łancuszkiem. po drugie budowa tych silników jest podobna do budowy innych marek o podobnej pojemności. jeszcze raz dzięki za info. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
z tego co wiem montowane gł. w golfach

 

w corrado :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

kuczlaw, ostatnio widziałem ogłoszenie o sprzedaży passata właśnie z silnikiem 2.9 były takowe czy może to błąd druku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuczlaw, ostatnio widziałem ogłoszenie o sprzedaży passata właśnie z silnikiem 2.9 były takowe czy może to błąd druku?

 

Byly paski z ABV (2.9) tylko w wersji syncro, tak samo jak golfy. Jedyne z 2.9 w ośce to corki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest borak

Witam wszystkich jestem nowy na forum i właściwie dopiero mam poważny zamiar przesiąść się na Passata B3 syncro.

W związku z tym mam wielką prośbę do Szanownych Forumowiczów o opinie jak sprawuje się instalacja gazowa w Passatach B3 1.8 G60 syncro (160 KM -silnik z turbo). Czy zużycie gazu znacznie odbiega od zwykłych silników 1.8 (90 KM) i czy mają jakieś specyficzne problemy związane z napędem 4x4 lub pogodzeniem gazu z turbodoładowaniem. Może trafiają się B3 syncro z innym silnikiem ?

Wybrałem ten model właśnie z uwagi na napęd bo cały rok dużo jeżdżę po terenie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passat w wersji syncro występował również z silnikiem 2.0 (115 KM) i to zestawienie Ci polecam. G60 będzie dużo droższe w utrzymaniu, dodatkowo silnik ten nie za bardzo lubi gaz, choć oczywiście jest możliwość zamontowania go. Silnik 1.8 g60 to nie to samo co zwykłe 1.8. Części inne, droższe no i trudniej o dostępmość. Spalanie też będzie niemałe (w g60 musisz liczyć się ze spalaniem gazu powyżej 12 l/100 km, a i 15-20 l nie będzie niczym dziwnym). Silnik 2.0 z napędem syncro współpracuje bardzo dobrze, do tego lepiej toleruje gaz. Części łatwo dostępne i dość tanie. No i spalanie na pewno mniejsze - na trasie zejdzesz poniżej 10 l, a w mieście spokojnie wystarczy Ci 12, choć pewnie da sie i oszczędniej. Choć osiągi na pewno nie takie jak w g60.

Generalnie jeśli nie zależy Ci na super osiagach, a na ekonomice i niezawodności, to odpuść sobie g60.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

myśle podobnie ale mam jescze uwagi co do napędu 4x4, tam też raczej musisz nastawić się na większe wydatki, z uwagi na przebieg i eksploatacje auta. co nam ogólnie daje napęd 4x4? oprócz dobrego trzymania na zakrętach, na śliskiej nawierzchni i lepszej przyczepności? chyba tylko wydawanie dodatkowo kasy. spalanie większe,części droższe. jeżeli masz kase na inwestowanie to kupuj, będziesz miał frajde z jazdy.a jezeli napęd na 4 to raczej z mocniejszym motorkiem ale nie G60 lepiej coś większego, bo tańsze jest utrzymanie np 2.8 VR6 niż G60.chodzi o dostępność i cene części a wtedy sekwencyją instalacje gazową i heja!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest borak

Dzięki za rady. Szczerze mówiąc nie mam przekonania do wszelkich ulepszeń - turbo itp. więc jeśli były syncro z silnikiem 2.0 to takiego poszukam. 115 koni zupełnie mi wystarczy teraz mam autko z 135 KM i to jest dla mnie za dużo bo mam niestety za ciężką nogę. Napędu 4x4 raczej nie odpuszczę bo prawie całe życie na takich jeżdżę i jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie zarówno na śliską trawę i błoto jak i suche piaszczyste górki.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Włodek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym, że dobrych 2.0 syncro jest w Polsce jak na lekarstwo. Sam dla siebie takiego szukałem - idealnie przydałby się na narty, w zimie na górkach, ale przez 2 miesiące znalazłem w ogłoszeniach tylko 3-4 sztuki i to jeszcze w stanie co najwyżej średnim. Niestety. Musiałem kupić przednionapędowego Passata, ale ogólnie nie narzekam. Co prawda na śniegu trakcja nie ta, ale przy dobrych oponach da się jeździć. Dużym plusem na pewno jest stabilność auta na śniegu - na prostej białej i równej drodze śmiało można jechać 100 km/h i nie ma strachu - sprawdzone wielokrotnie. Gorzej z hamowaniem, bo masa auta i brak ABS-u robią swoje - trzeba dużo wcześniej przewidywać :)

Ale wracając do tematu - może jeśli nie Passat do Golf II, III - dość dużo ich z napędem 4x4, choć wielkość nie ta, a w trójce dodatkowo jakość już nie taka jak w Passacie, czy MK2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cockney

Należy tylko pamiętać, by sprawdzić czy napędy działają. Oraz o tym, że to nie jest stałe 4x4, tylko większy procent napędu przenoszony jest na koła tylne w momencie uślizgu przednich.

p.s. G60, G40=kompresor, nie turbo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

tz.to rodzaj spężarki napędzana paskiem a nie gazami wylotowymi jak w przypadku turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest borak

Przyglądałem się też golfom syncro kombi ale na rynku tańszych autek dominują diesle i raczej III a dobrych II jak na lekarstwo a jak piszecie starszy model golfa podobnie jak passat B3 jest solidniejszy od swoich następców. Poza tym wydaje się że silniejszy passat lepiej da sobie radę w terenie. Pozostanę więc chyba przy poszukiwaniu w miarę dobrego kombi B3 2,0 w benzynie lub już zagazowanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgodzę sie z Tobą szczególnie diesel :D 5 i do przodu zresztą w mieście i tak nie pojedziemy szybciej:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem tu nowym użytkownikiem. Mam niecałe 20 lat, a jednak trochę kilomentrów już zrobiłem podczas rocznego posiadania prawka, co na wstępie warto podkreślić. Chciałbym także w niedługim czasie zakupić mój pierwszy samochód - ostatnie wypusty B3 (obojętnie czy Sedan czy Variant z nakierowaniem chyba jadnak na to drugie) 2.8 VR6. 174KM przemawiają do mnie bardzo ochoczo, ale nie wiem czy nie porywam się czasem z motyką na księżyc. Nie będę jeździł dużo a jednak dźwięk VR6 jest po prostu boski! Tak łatwo się w nim zakochać... Ale wracając do tematu - chciałem zapytać o awaryjność tego silnika, bo słyszałem różne mity i legendy. Wiadomo, że jest to dość skomplikowana konstrukcja, lecz na korzyść przemawia przecież wiek oraz dzięki temu ceny części. 235Nm to spory moment jak na benzynę i setka z tego co widziałem jest możliwa do osiągnięcia nawet w 7s. Mieliśmy już w rodzinie B3 GT 2.0 115KM w automacie (przełącznik na E i S) i wspominam go bardzo dobrze. Mimo wszystko 6 garów to 6 garów a nie kręci mnie głos R4. Dlatego chciałbym usłyszeć wasze opinie. Oczywiście zdaję sobię sprawę ze spalania na poziomie 9-14 litrów w zależności od stylu jazdy... Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy