Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Kupujemy Passata B3-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś miałem b3 1.9 td, naprawiałem głowice 3 razy (porządnie). Mechanik mówił, że to wada konstrukcyjna. Także z mojej strony nie polecam tej jednostki. Poza tym był to rocznik 93 i miał wtedy 9 lat nie był bity a rdzawe kwiatki wyłaziły w przeróżnych miejscach.Klapa bagażnika też pognita - oświetlenie tablicy nie miało się na czym trzymać. No i jeszcze prawa sprężyna z przodu wyrwała kielich - nie po jakiejś dziurze tylko w czasie wolnej jazdy na równej drodze. Kielich nie był zgnity...

Co do aktualnego paska to jestem w szoku. Jest z 1990 roku czyli ma 17lat - wybebeszałem niedawno wnętrze - ani grama rdzy na podłodze, klapa czyściutka.

Mam silnik 9A na mechanicznym, instalacja gazowa drugiej generacji bardzo dobrze się sprawuje - ale tylko jeden pan podjął się założenia gazu. Także z tego silnika jestem zadowolony. Myślę, że po 230kkm(ciekawe czy tylko tyle...) nie stracił za dużo mocy - katalogowe osiągi trzyma.

I tak jak wcześniej napisano - słabe klamki, kiwające się fotele, wsteczny i jedynka słabo wchodzą (a w 1.9td skrzynia chodziła jak marzenie...) skrzypienie w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed kupnem koniecznie sprawdzić TEMPERATURĘ SILNIKA!! to chyba największa bolączka passatów. Poza tym działanie liczników /zimne luty/, zwijacze pasów bezpieczeństwa, ewentualne przecieki z zewnątrz objawiajace się kałużami za przednimi siedzeniami.

Do sprawdzenia też przeguby i hamulec ręczny, powinien mocno chwytać na 4 ząbku.

Test sprzęgła - rozpędzamy się na 3 biegu tak żeby jechać na normalnych obrotach, wciskamy sprzęgło, gaz do dechy, gwałtownie puszczamy sprzęgło. Samochód powinien mocno szarpnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś od siebie:

 

§ Po pierwsze szukamy pod uszczelkami, w szczelinach itp. ślady starego lakieru ( lepsza opcja - elektroniczny tester lakieru za 300 zł, bo ten w postaci pisaka za kilkanaście to moim zdaniem nie spełni za dobrze swojej roli )

§ zwracamy uwagę na wszystkie szczeliny, między błotnikami, drzwiami itp. Czy są równe, czy nic nie wystaje za bardzo itd.

§ szyby -czy była wymieniana (kod produkcji) jeśli się różnią o więcej niż jeden rok swoją datą produkcji - wymieniana. Przednia szyby - pęknięcie - prawdopodobnie naprężenia karoserii po dzwonie.

§ lampy - na szkłach reflektorów i kierunkach powinny być napisy producenta "HELLA".

§ chłodnica - jeśli się "w miarę świeci" - niedawno wymieniana

§ silnik - koniecznie sprawdzić jak zapala na zimnym silniku i jak pracuje, tak samo na ciepłym.

§ podczas jazdy jak i podczas hamowania czy nic nie ściąga ani nie "bije" (chyba, że żona ;) )

§ przekręcając kluczyk czy migają wszystkie lamki kontrolne ( czy jakaś nie została odłączona dla zakamuflowania uszkodzenia )

§ wymyty ładnie silnik - lepiej unikać - może właściciel lubił mieć czysto pod maską, ale prędzej chce ukryć różnego rodzaju wycieki ( tudzież przecieki :P )

§ opony - nierówno zużyte ( zła geometria - może po dzwonie :dobani: )

§ przebieg - większość ogłoszeń - poniżej 200.000 a najczęściej 180.000 ( ulubiona wartość kręcących liczniki dla B3 :krzeslem: ) :rotfl: Jeśli ktoś wierzy, że auto 14-17-letnie i np. w dodatku z Niemiec ma takie przebieg to :wstyd: Oczywiście zdażają się rodzynki, ale weź i traf takiego :mur:

§ obita od kamyczków atrapa i maska co może swiadczyć o bezwypadkowości ( text zapożyczony od kuczlawa :hyhy:

 

A czemu B3 ,a nie B4 ? - B4 zawsze trochę młodszy i fajniejsze silniki Diesla, ale jak ktoś chce wydać troszkę kasy i "sensownie" stuningować passata to B3 po takim tuningu optycznym wyglądem zmiażdzy B4

PRZYKŁAD

 

c.d.n. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdź sobie również, czy na podwoziu koło progów nie są zgniecione profile; często się zdarza, że ludkowie przy podnoszeniu autka na podnośniku nie podkładają go we właściwe miejsce, lecz gdzie popadnie i wyginają profil. Oczywiście, że od tego autko się nie rozkroczy, ale jak już piszemy... Profil w miejscu przeznaczonym na podnoszenie ma go wzmacniany i jest on z blachy 1,4 mm, natomiast reszta profilu, to blacha 0,7 mm - a więc dwukrotność ( a podnieś prawie 1200 kg na takim "biedactwie").

Warto również sprawdzić opór wspomagania kierownicy - jeśli duży (niewspółmierny do autka ze wspomaganiem), to łożyska igiełkowe w przednich kolumnach są wysypane.

I jeszcze jedno - utrudnione włączanie 1 biegu nie bierze się z wady konstrukcyjnej skrzyni, tylko jest to celowe działanie (nie wiem, czy pisać o co chodzi).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem, czy pisać o co chodzi

pisać, pisać to ciekawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisać, pisać to ciekawe

Bardzo proszę - w skrzyni biegów na torze włączania 1 biegu zamontowana jest metalowa kuleczka, która ma za zadanie utrudnić (uniemożliwić?) przypadkowe włączenie tego biegu, np. przez nasza pociechę (oczywiście nie taką 18. letnią z siłowni :] ) . Dlatego przy "normalnym" włączaniu czuć opór - trzeba drążek pociągnąć maksymalnie do siebie (w kierunku fotela, prostopadle do toru 1 biegu) i dopiero wtedy wrzucać bieg - tak jest gut. Jest to moim zdaniem dobre i przemyślane rozwiązanie, chroniące przed klepaniem przodu, ale jeśli kogoś to drażni, to można to wyciągnąć ze skrzyni i zabezpieczenia niet.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

..jeśli w tym miejscu moge doradzić na temat cieknących węży po założeniu gazu , to tylko tyle że po prostu od różnic temperatur się zużywają - i oprócz okresowego dociagania opasek trzeba je wymieniać - u mnie wymieniłem po 2 latach ekspluatacji na nowe - koszt marny 20-30zł razem z opaskami i 2 godzinki pracy

 

...jeśli chodzi o słabe światła tutaj można by polemizować czy chodzi o ich małą moc czy o to że z czasem szkło reflektora po prostu matowieje a może raczej zostaje zniszczona jego powierzchnia przez kamyki uderzające o nie itp. , wystarczy wymienić samo szkło na nowe (koszt około 35-45zł szt.) i od razu zmienimy zdanie

 

...z wszystkich bolączek przedstawionych wcześniej moge potwierdzić tylko jedną - luzy na fotelu , co prawda moja waga nie jest mała i spędzam w aucie dość dużo czasu ale miałem kilka innych aut i nie kojarze takiej usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

...z wszystkich bolączek przedstawionych wcześniej moge potwierdzić tylko jedną - luzy na fotelu , co prawda moja waga nie jest mała i spędzam w aucie dość dużo czasu ale miałem kilka innych aut i nie kojarze takiej usterki

 

Ja też malutki nie jestem ale o dziwo u mnie to nie występuje, dodam że przedemną jeździł tym paskiem prawdziwy grubas :kwasny:

 

Co do świateł to nie narzekam, chociaż w poldku miałem lepsze, z tym że tam nowe klosze+przekaźniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...z wszystkich bolączek przedstawionych wcześniej moge potwierdzić tylko jedną - luzy na fotelu , co prawda moja waga nie jest mała i spędzam w aucie dość dużo czasu ale miałem kilka innych aut i nie kojarze takiej usterki

 

Podejżewam że od częstego przesuwania fotela w szynach sie te du..ate ślizgi wycierają i sie fotel koleboce ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Zepsuty podnośnik tylnej szyby i ciężko chodzące przednie

2) Niedziałająca tylna wycieraczka

3) Przecieki widoczne w postaci kałuż na tylnych dywanikach

 

Na razie tyle. Jak pojeżdżę dłużej, to mam nadzieję nic nie dodać :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michalp21

A czy możecie mi doradzić . Bo nigdzie nie mogłem znaleźść tematu. Czy warto jest jechac oglądać tego passata czy lepiej dać se spokój? właściciel napisał " buda jest z 92 ale silnik i skrzynia z 2001 roku silnik na pompowrtyskach z golfa 4 tdi 130km . kolor kameleon doczepiany hak climatronic tylko chłodnica do wymiany alusy . samochód porusza sie bez najmniejszego proleu robie nim dlugie trasy . bardzo dynamiczny zarejestowany i oplacony .zamykanie na pilota . jedna szyba tylna el. ne działa" Właściciel chce za ten samochód 9000zł ? Moim zdaniem trochę za dużo chce bo szyba nie działa i chłodnica kimy do wymiany? Chciał bym usłyszeć wasze zdanie? Dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam.

Thumbnail for Websites

Thumbnail for forums (1)

Thumbnail for forums (2)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

...pozwole sobie dopisac jeszcze jedną bolączkę B3 - jest to problem z zimnymi lutami licznika - bardzooo denerwujące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Kupiłem swojego B3 1,8 RP kombi '91 w kwietniu w komisie.2 lata temu był przywieziony z Niemiec.Przebieg 218 000.Gaz założony w Polsce.Klima,centralny zamek.

Dałem za niego 5400.Nawet się nie targowałem bo przy takiej cenie było by głupio.trochę Bałem się tej niskiej ceny,ale te roczniki bez gazu i klimy stały w komisach po 8-8,5 tys.

Podwozie super zdrowe,malutki bąbelek na tylnym nadkolu.Nie bity.Szyby wszystkie oryginalne no i co dla mnie istotne-nie elektryczne- bo nie lubię.

Nie ma żadnych przecieków,rdzy,i w ogóle opisywanych przez was usterek.

Jedyne co padło to tylna wycieraczka,podobno standard.

Acha, na początku były problemy z silniczkiem krokowym,który trzymał za długo wysokie obroty,ale się uspokoiło po regulacji obrotów na gazie (za niskie były jak już w ogóle były).

Tylna lewa szyba chodziła bardzo ciężko ale się rozruszała i jest OK.Pewnie za mało była używana.

Plastiki trochę brzęczą ,ale mam wprawę w namierzaniu i usuwaniu tych odgłosów za pomocą malutkich kawałków miękkiej gumy samoprzylepnej.

Biegi wchodzą elegancko.Ręczny super.Przyspieszenie i hamowanie w normie.Wskaźnik temp waha się w zakresie 80-90 ,a do 100 w upały w korku.

Jedyne,co mnie w tym aucie strasznie wkurza to nie dzielona tylna kanapa.Nie mogę pojąć jak ci praktyczni Niemcy mogli wypuścić z fabryki kombi z takim wynalazkiem! :zdziwko: Toż to absurd motoryzacyjny.

Kupiłem już kanapę dzieloną,rozebrałem w kawałki,wyprałem i będę wymieniał.Czekam tylko na zamówiony środkowy wspornik.

No i tylne sprężyny do wymiany,bo jak siądą z tyłu 2 osoby to opon nie widać :hyhy:

W sumie,autko jak na razie super,tylko poprzedni właściciel najarał w nim fajek i śmierdzi jak w u świń karmionych tytoniem,ale powoli i to zanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Przecieki !!!!

 

Sprawdzajcie qrde pod dywanikami, czy woda (wilgoć) się nie gromadzi, bo jak jest to później trzeba całe wnętrze wybebeszyć, żeby zlokalizować przyczynę (a może ich być naprawdę sporo...) Naprawić to niełatwo a wkurzające jest, zwłaszcza jeśli blacha zdrowa i szkoda jej barrrrrrdzo...

 

Sam staram się obecnie zlokalizować pod dywanikiem kierowcy i lewą prowadnicą fotela, koncepcje mi się kończą, a zima idzie... :przestraszony:

 

Poza tym:

 

czujnik temperatury,

 

termostat,

 

przekaźnik świec żarowych,

 

synchronizator drugiego biegu,

 

Ogólnie źle nie jest :vw: i jestem zadowolony

 

jak bym się chciał przyczepić (w końcu nowe auto to nie jest...):

 

klamka pasażera, regulacja nawiewu (nie działa 3 bieg), zimne luty na liczniku, zwarcie na centralnym zamku, badziewne podświetlenie pokręteł regulacji nawiewu.

Swoją drogą nie są to usterki uniemożliwiająca jazdę, a raczej duperele z serii Ten Typ Tak Ma, które przy odrobinie chęci można łatwo i niedrogo usunąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dodam swoje trzy grosze do tematu. Mam B3 2.0 (2E) na gazie od 1998 roku. J

 

Jeśli chodzi o silnik to:

 

- dwa lity radzą sobie dość dobrze z ciężkim autkiem

- przepływomierz przy gazie potrafi się popsuć, ale wystarczy przewiercić nity, wypolerować nasmarować, uszczelnić i śmiga aż miło

- silniczek krokowy potrafi nawalić

- kopółka rozdzielacza zapłonu- u mnie jest chyba 4-ta z kolei

- zdażaja się "pocenie" w okolicach filtra oleju, ale nie należy sie tym przejmować

 

Nadwozie:

 

- źle zaprojektowane klamki, które "odchodzą" od nadwozia i nieprecyzynie działają

- często się zdarza rdza na tylniej klapie, dlatego może sięzdarzyć tam nowy lakier

- u mnie rdza pojawiła się we wnęce pod koło zapasowe, ale z tym się uporałem

- warto sprawdzić czy zderzaki były wymieniane, czy mocowania lamp są całe czy nie widać blacharskich napraw, czy lakier jest w jednym odcieniu, szczeliny są równe...itd

 

Wnętrze:

 

- variant zawsze skrzypi i puki co nie ma na to jakiejś złotej rady

- fotele przednie są nie wygodne, z racji wieku często poprzecierane i skrzypieć też mogą

- warto sprawdzić czy kierownica, gałka zmiany biegów i pedała są zużyte jednolicie i odpowiadają stanowi licznika

- oświetlenie wnętrza też trzeba sprawdzić u mnie nie podświetlony jest panel nawiewów i nie zawsze działają włączniki krańcowe przednich drzwi

- zegary czasami dziwnie świecą u mnie gasło poświetlenie deski i zapalała się kontrolka świateł drogowych, należy przelutować (mały koszt) i cały czas świeci się kontrolka temperatury silnika- padł jeden z czujników(szukanie igłu w stopgu siana- nie warto)

- u mnie popsuł się podnośnik tylnej szyby (na allegro 25zł)

 

Hamulce:

 

- przy hamowaniu nie powinno być bicia na kierownicy(albo dzwon, albo pokrzywione tarcze) autko powinno jechać prosto

- warto sprawdzić ręczny zwłaszcza przy tarczach z tyłu silniki 2.0 8V; 2.0 16V; VR6( u mnie się skończył ;/)

- przy wymianie warto pokusić się o markowe tarcze i klocki

 

Układ kierowniczy:

 

- nie powinno być luzów- może wystarczyć dokręcenie go, ale może sie skończyć wymianą całego układu

- kierownica powinna dać się obracaćjednym palcem z "delikatnym" oporem, gdy auto stoi w miejscu.

 

Ktoś wspomniał o kontroli daty produkcji szyb w aucie- zgadzam sie z tym, ale przy przedniej szybie to sie nie sprawdzi mój miał zmienioną w zeszłym roku z racji dużej ilości rys i pęknięcia od kamienia, ponadto przednie szybki mogły paść łupem złodzieji, których wzrok przykuła np torebka. Jak tylko szyba jest wymieniona i nie ma innych znamion uderzenia nie ma czym sie przejmować.

Dodam jeszcze, że autko pomimo swoijego wieku jest wykonane porządnie, ma mocną konstrukcję, dobrze sie prowadzi, i ma ogromne wnetrze i bagażnik- jak na swoją klasę. Taka ciekawostka: jest to jedyne z segmenu auto, z którego wysiadając przez tylne drzwi mogę przełożyć swobodnie zimowego buta 46 nad progiem (prostopadle do osi auta) :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gieras1988

cześć,przygotowuje się do kupna paska b3,i tak sobie myslę nad 1,6td i 1,9 td.czym się one tak wogóle różnią? jak w sprawie mocowej i spalaniowej? z góry dzięx :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gieras1988, dla mnie sprawa jest jasna 1,6 to jest zbyt słaby silnik na takie duże autko jakim jest B3, 1,9 tez rakietą nie jest,ale już sobie daje radę. Jedno jest pewne, że wiekszym silnikiem nie trzeba wysoko kręcić, żeby wmiarę się odpychać a co za tym idzie przy wyprzedzaniu itd 1,9 zawsze będzie oszczędniejsze- 1,6 moze się sprawdzać w VW polo a nie w Passacie :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luq@sz nie zgodzę się z Tobą do końca, 1,6TD ma 80 kucy, a 1,9TD ma ich tylko 75, poza tym 1,6TD ma intercooler przez co można go bezpieczniej podkręcić i lepszą pompę wtryskową i wyciągnięcie z niego 90KM nie stanowi większego problemu, natomiast w 1,9 takie problemy przy tej mocy się już pojawiają... Tak czy inaczej obydwa silniki w wersji standardowej mają podobne osiągi i spalanie i wcale 1,9 nie jest oszczędniejszy.

 

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin Stos, nie jestem spejalistą od diesli ja jestem fanatykiem bezyniaków i silnika ABF i AAA :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
1,6TD ma intercooler przez co można go bezpieczniej podkręcić i lepszą pompę wtryskową i wyciągnięcie z niego 90KM nie stanowi większego problemu, natomiast w 1,9 takie problemy przy tej mocy się już pojawiają...

 

Marcinie, chyba dzika by souler nie widziałeś... :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności