Skocz do zawartości
t-tk

[silnik] Wymiana Paska Rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

na ostatnim zdjęciu chyba przestawione jest na górze o 1 ząbek, albo tak zdjęcie wyszło. Mimo to by odpalił. Obróć wał korbowy o pełny obrot, wtedy koło wałka pośredniego obróci się o 180 stopni. Ustaw je wtedy na znak i powinien zagadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtedy koło wałka pośredniego obróci się o 180 stopni

 

 

okej ale 180 stopni to pol obrotu i nie będzie na cechach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wykonaj jeden pełny obrót wału, ustaw w GMP. Ustaw wał rozrządu i wałek pośredni na znaki, obróć dla pewności ręką z 3 obroty po tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przestawiles zaplon na walku posrednim bo robia takie same na rozrzad i na posredni kola ktore maja dwa znaki kropke i kreska (OT). A wystarczy zdjac kopulke i tam jest znak na krawedzi obudowy taka kreska. to tak mniej wiecej jakby palec rozdzielacza jego zewnetrzny styk byl w stone silnika i musi wskazywac ta kreske. Zobacz czy nie masz na dolnej obudowie rozrzadu wytloczona strzaleczke oznaczajaca gmp dla walu korbowego i ona powinna sie pokrywac ze znakiem na kole pasowym. Walek rozrzadu ustawiony dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gmp dla walu korbowego to znak " 0 " na kole zamachowym ktory powinien byc widoczny w okienku, dla silnika 1.8 ABS oczywiscie , jakis czas temu u siebie sie z tym bawilem i po kolei sprawdzalem znaki , na kole zamachowym mam tylkoz nak 0 i zadnych innych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymiania rozrzadu ABS z 1992 roku i byl znak na dolnej obudowie rozrzadu. Na kole zamachowym tez jest. Naprosciej obracac walem korbowym z wlozonym patyczkiem w otwor swiecy pierwszego cylindra az do momentu jak bedzie w najwyzszym polozeniu i mamy gmp potem zgrac reszte znakow i po klopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zdjąłem pokrywę zobaczylem na który jest zapłon zmieniłem położenie na kole złożyłem, przekreciłem kluczyk i gada:) tylko na obroty nie chcial wchodzić to ostawiłem zapłon i chodzi tak jak przed wymiano paska:) aczkolwiek musiał bym przejechac sie gdzies zeby mechanik ustawił ten zapłon bardziej sprawdził niz ostawił bo na moje jest okej:) dziękuje panowie za wszytsko szacunek dla was i dla forum:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ten napinacz jakoś trzeba specjalnie poluzować , mam wszystko do wymiany i boje sie ze ten napinacz może sprawić mi problem ? chodzi o to ze cieżko mi on odsunie sie od paska macie na to jakieś patenty? odgrzewam koleta troche ale nie chce zakładać nowego tematu jak juz taki istnieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz jest przykrecony jedna sruba rozmiar 15. Napinacz to podstawowa czesc przy wymianie rozrzadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem , mam to nowe, aha chyba już wiem wszytsko :D

 

A jeszcze jedno pytanie w 1.8 RP to ten pasek w którym miejscu powinien sie tylko o 90* obracać ? :>

Edytowane przez grzybek141

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz puści po odkręceniu nakrętki, natomiast żeby go potem naciągnąć musisz mieć specjalny klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na jego najdłuzszym odcinku tzn pomiedzy kołem zaworów a kołem od wałka posredniego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

specjalny klucz? hmm bede wymieniał pasek u wujka który ma warsztat i ma sporo narzędzi ale nie tam jakieś profesjonalne bo on sie trudni naprawą ciągników :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten specjalny klucz to mozna zastapic np szczypcami segera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie co do tych znakow to w 2.0 16V jest tak samo:/?? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry pewnie znowu coś odgrzewam ale jestem tu nowy,ma kto.s schemat lub zdjęcie pomocne przy wymianie paska rozrządu w b3 silnik 2.0 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TUTAJ jest trochę, i TUTAJ i w ogóle w co 15 poście porusza sie temat rozrządu, choćby w tym wątku w którym teraz pisze jest na pocżątku ładnie opisane, silniki VW z danego okresu nie wiele sie od siebie różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności