Skocz do zawartości
pa.sko

Światła do jazdy dziennej + przeciw mgielne + czujnik światła

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupiłem Światła dzienne LED typu 725HP do mojej B6 kombi.Tu jest przykładowy sprzedawca:

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-725-hp-katowice-i3147362093.html

Kosztowały mnie 100zł.dzięki odbiorowi osobistemu zaoszczedziłem 15zł na przesyłce.

Zamontowałem je w górnych kratkach maskownic na halogeny przeciwmgielne.Wyciąć musiałem jedną przegródkę pionową,górny pasek uskoku trochę podklinować boki krańcowe aby światełka weszły.Wszystko ciąłem brzeszczotem i pilnikiem.Otworki pod wejście brzeszczota wierciłem wiertarką(6wiertło).Montaż na silikon bo orginalne blaszki nie spasowały ale je założyłem(wchodzą zatrzaskowo) jako zabezpieczenie przed ewentualnym wypadnięciem na zewnątrz.Gdy silikon puści-odpukać.Nie kleiłem klejej w sztyfcie,bo on chyba nie będzie trzymał w niskich temperaturach i dużej wilgotności.Plusem w montażu jest to,że dużo można zrobić na spokojnie w domu dzięki wyjmowalnym maskownicom.Światełka są długie-takie chciałem aby były maksymalnie widoczne i na tyle wąskie(20mm)aby weszły w szczelinę górną.W środkową nie pakowałem bo tam ścianki poziome są pod kątem do siebie(nie proste/równoległe) i zwężają się do wewnątrz(w stronę chłodnicy).Pozostało mi tylko podłączenie elektryczne.Na razie podłączyłem minus do masy.Kabelki zasilające musiałem przedłuzyć ok.1m. bo orginalne są za krótkie.Mam dylemat gdzie podłączyć "+" i sygnałowy bo kiedy miałem poprzednie auto i tam też podłączałem dzienne LED to przewód "+"wystarczyło podłączyć do alternatora do tego przewodu który daje sygnał że jest ładowanie(nie mylić z prądowym grubym co ładuje akumulator) i wszystko pięknie działało.Czujnik sam wiedział że jak odpalony był silnik to lampki się zapalały.Jak włączyło się tylko postojowe,czy inne to gasły.Wszystko bez podłączania trzeciego kabelka do postojówek.Zobaczę jak to rozwiążę w pasku B6 .Nie chciałbym naruszać izolacji orginalnych przewodów za bardzo.Myślę że z pomocą schematu zrobię to najmniej inwazyjnie.Nie wiadomo jeszcze czy ten automat będzie tak działał i rozpoznawał włączanie żarówek w instalacji i powodował gasniecie LEDów.Może to tylko zwykły przekaźnik i bez podłączenia trzeciego kabelka do postojówek się nie obędzie.Fajnie by było,żeby nie trzeba było się przebijać z kabelkami do skrzynki bezpieczników w kabinie pasażera.

Jak ktoś ma schemat do B6 kombi 2006rok to byłbym wdzięczny za pomoc.

Jak uporam się z problemem to zamieszczę fotki i zdam relację.

Ja uważam to za błąd,że światła dzienne mają działać po włączeniu zapłonu.Według mnie swiatła dzienne powinny się włączyć dopiero po uruchomieniu silnika,czyli dopiero jak alternator ładuje układ akumulatora i gdzieś tam do tego "+"trzeba się podłączyć.Bez schematu auta chyba się nie obejdzie.Dużo czytałem tu na forum i ponoć "+"po zapłonie silnika jest na dodatnim przewodzie który idzie do zbiorniczka płynu wyrównawczego chłodnicy.

Edytowane przez Perseusz
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej powinny uruchomić się w momencie "ustawienia aparatu zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika" , a nie po uruchomieniu silnika. Nie trzeba przeciągać kabelka do komory pasażerskiej. W komorze silnika można podpiąć się pod bezpiecznik SB 28 gdzie napięcie pojawią się po włączeniu zapłonu. W benzyniakach bez pneumatycznego zawieszenia będzie on pusty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się podłączyłem pod jeden z dwóch pustych wejść na bezpiecznik,gdzie pojawia się (+) po zapłonie w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ale mam inny problem bo gdy silnik jest zgaszony to LEDy reagują dobrze na postojówi i krótkie(trzeci kabelek podłączony do(+)postojówek)-czyli gasną w momencie ich zapalania.Ale jak silnik jest włączony to tylko przygasają i nie chcą całkiem zgasnąć.Czy jest jakić spadek napiecia na plusie postojówek że niewysterowuje przekaźnika albo one mają funkcję pozycyjnych jak silnik chodzi.W każdym razie tak nie może być.

Sprawa się wyjaśniła.Już jestem po montażu elektrycznym.Dodatkowa dioda nic nie dała i musiałem zastosować dodatkowy przekaźnik,który odcina (-) od LEDów sterowany (+) z pozycyjnych.Było to już opisywane na forum.

Tu jest link do zdięć:

http://forum.vw-passat.pl/threads/103052-Switala-do-jazdy-dziennej-DRL-(-LED-)/page54?highlight=dzienne+LED

Edytowane przez Perseusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie światel do jazdy dziennej. zakupilem ostatnim czasem coś takiego:

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-drl-507-rl-e4-nssc-24v-tir-i3182960995.html

miałem już kilka kontroli drogowki i zawsze bez problemu.

ale ostatnio zatrzymała mnie (chyba prewencja) twierdząc ze swiątla sa nielegalne i zabiorą mi dowód rejestracyjny jako że auto nie jest przystosowane do jazdy. chodzi ty o te switla pozycyjne (tłumaczylem ze jest na nich homologacja itp. nic) dlatego proszę o opinie w tej sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Symbol A02 oznacza światła postojowe.

Te światła mają homologację jako postojowe.

Nie powinny być włączone podczas jazdy.

Jeśli masz je podłączone tak, że świecą się razem ze światłami mijania, to policja ma prawo zabrać ci dowód.

Musisz poprawić instalację, tak żeby sposób załączania tych świateł był zgodny z ich zastosowaniem. Po tym jedziesz na badanie techniczne i z uzyskanym zaświadczeniem do wydziału komunikacji po dowód rejestracyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prewencja nie może ci zabrać dowodu rejestracyjnego, muszą wezwać drogówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zogo

Witam

Ja w swoim pasku nie posiadam halogenów.

Czy montaż halogenów (chodzi mi o te z ledami do jazdy dziennej) jest dużym problemem?

Wykonywał ktoś już taką operację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prewencja nie może ci zabrać dowodu rejestracyjnego, muszą wezwać drogówkę.

 

nic bardziej idiotycznenego nie słyszałem. Policjant ruchu drogowego ma takie samo prawo zabrać dowód jak policjant z prewencji. W końcu ruch drogowy to też prewencja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, sprawdziłem masz racje może, ale ty masz prawo poprosić o wezwanie drogówki-przeszkolonego policjanta, a nie stójkowy, który nie przeszedł szkolenia z kodeksu ruchu drogowego.

 

A tu kiedy może zatrzymać dowód:

 

Policjant, w ściśle określonych ustawowo przypadkach, ma obowiązek zatrzymać

dowód rejestracyjny (lub pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu

(np. niesprawne hamulce), w szczególności po wypadku drogowym

lub kolizji, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji

nadwozia, podwozia lub ramy,

2) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża porządkowi

ruchu (np. niedozwolone światła zewnętrzne),

3) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd narusza wymagania

ochrony środowiska (np. nadmierny hałas),

4) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym

terminie,

5) stwierdzenia, że termin badania nie został wyznaczony prawidłowo (terminy

są wyznaczane, w zależności od pojazdu, na 6 miesięcy, 1 rok, 2 lata oraz

3 lata; jedynie motorowery i przyczepy po pierwszym przeglądzie mają wystawiony

przegląd bezterminowy),

6) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)

w stopniu powodującym jego nieczytelność,

7) podejrzenia, że dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe są sfałszowane

(podrobienie lub przerobienie),

8) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego

nieupoważnioną (jednostkami upoważnionymi są jedynie podstawowe

oraz okręgowe stacje kontroli pojazdów, które potwierdzają wykonanie badań

odpowiednimi pieczątkami),

9) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy

obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu

lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd

jest zarejestrowany poza Andorą, Chorwacją, krajem będącym członkiem

Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu

(EFTA),

10) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi

faktycznemu (np. niezgodność numeru VIN w pojeździe i dowodzie rejestracyjnym)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Symbol A02 oznacza światła postojowe.

Te światła mają homologację jako postojowe.

Nie powinny być włączone podczas jazdy.

Jeśli masz je podłączone tak, że świecą się razem ze światłami mijania, to policja ma prawo zabrać ci dowód.

Musisz poprawić instalację, tak żeby sposób załączania tych świateł był zgodny z ich zastosowaniem. Po tym jedziesz na badanie techniczne i z uzyskanym zaświadczeniem do wydziału komunikacji po dowód rejestracyjny.

 

poniżej przedstawiam wątek :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/46319-swiatla-do-jazdy-dziennej-outback-my-2010/światła w ten sposób były montowane przez serwis.

wiec czy wystarczy trak naprawdę odłączyć pozycyjne w lampach??

 

E02 oznacza homologację na pozycyjne. ale jest też homologacja na Dzienne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Symbol A02 oznacza światła postojowe.

Te światła mają homologację jako postojowe.

Nie powinny być włączone podczas jazdy.

 

Nie zgodzę się z kolegą. To że mają homologację RÓWNIEŻ jako postojowe oznacza, że mogą taką rolę pełnić. Jak wiemy oryginalne postojówki świecą się również wraz z mijania czy drogowymi nawet jak auto jedzie wiec to nie tędy droga.

Problemem jest fakt, że jeśli po włączeniu mijania, ledy przygasają i robią za postojówki i nagle mamy na aucie zbyt dużo postojówek (łącznie 4 szt.). Przepisy stanowią ile i jakich światełek możemy mieć jednocześnie w aucie i postojówek nie więcej niż 2 z przodu.

Wg mnie rozwiązaniem jest odłączenie oryginalnej postojówki (lub wyjęcie żarówki).

A tak w ogóle to jeśli już mieć te dzienne to jako dzienne i koniec. Powinny gasnąć po włączeniu choćby postojówek i kropka.

Sprzedawca chwali się homologacją i ma rację. Te ledy są homologowane i dopuszczone do sprzedaży i używania na terenie EU co nie oznacza, że można je w dowolnej konfiguracji czy układzie montować (vide: zasady rozmieszczenia DRL-i na pojeździe, odległości etc.)

Nie wiem tylko jakie warunki musi spełniać źródło światła aby móc legalnie działać jako światło postojowe (moc, natężenie światła, barwa etc.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie w Polsce sa przepisy odnosnie swiatel dziennych, ale w Niemczech i mysle dotyczy to rowniez calego EU mowia ze postojowe z przodu moga swiecic jako dwie pary pod warunkiem ze jedna para znajduje sie zintegrowana w lampie co jest przypadkiem naszych pasatow. Druga para do jazdy dziennej przy zalaczonych mijania i oczywiscie postojowych , musi byc przyciemniona i na wysokosci minimum 35 cm od jezdni oddalonych wzgledem siebie min. 60 cm. Jesli wysokosc od jezdni LED jest mniejsza od 35 cm, to musza przy zalaczeniu mijania byc zgaszone. Tu tez wymagana jest wysokosc conajmniej 25 cm od jezdni.

Dlatego jak ktos zaklada Ledy z opcja przyciemniania i montuje je w kratkach, to albo zaraz w szczelinie pierwszej bo juz w srodkowej trudno utrzymac te 35 cm. Mozna tez zdeaktywowac przyciemnianie przez dodatkowy przekaznik w obwodzie zasilania ledow. Wowczas wysokosc montazu obowiazuje od 25 cm. Przy takiej konfiguracji lamp do jazdy dziennej nie przyczepi sie zaden policjant czy przeglad techniczny. Ja kupilem ledy bez przyciemniania bo nie chcialem bawic sie w dodatkowy przekaznik. Te gotowce (dectane) juz w kratkach sa montowane w srodkowe szczllny i jakosc tej kratki mocno odbiega od oryginalnej i wedlug mnie nie warto za nie wydawac 200 euro.

Edytowane przez Lanumisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, który model będzie najlepiej pasował w kratki obok przeciwmgielnych.

Który model będzie najlepszy?

523HP czy 828

http://www.nssc.pl/drl-lights.php

Zastanawiam się, który model będzie najlepiej pasował w kratki obok przeciwmgielnych.

Który model będzie najlepszy?

523HP czy 828

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowiac z wlasnego doswiadczenia wzialbym te ktore maja wiecej diod czyli 828. Jakbys mogl to porownaj jaka jest wydajnosc swiatla modelu 523 HP (wedlug mnie sa ladniejsze, ale to moje osobiste zdanie) i 828 z wieksza iloscia diod. Ja zalozylem u siebie z piecioma power ledami firmy devil eyes i jestem zawiedziony. Swieca niezbyt jasno. Zwroc uwage jeszcze na wymiary. Chodzi o szerokosc 301 mm. W srodkowa szczeline kratki nie wejda, nie wiem nawet czy w dolna,czy gorna, no chyba ze zamontujesz obok kierunkowskazu w zderzaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak ustawić światła przeciw mgielne jako światła do jazdy dziennej za pomocą polskiego VCDS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z góry przepraszam za pytanie które już było ale są na nie dwie odpowiedzi więc proszę jeżeli jest taka możliwość o odpowiedz jakiego koloru kabel idzie do światła postojowego. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może coś innego?

 

tryb amerykański, na ok.60% mocy na, głównych reflektorach. jak masz dostęp do vcds koszty 0zł. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności