ufogrzesiak Zgłoś #1 Napisano 9 Czerwca 2012 (edytowane) wymiana amortyzatorów tylnych passat b3/b4 sedan Potrzebne narzędzie: Klucz nasadowy 13 Klucz nasadowy 17 Klucz nasadowy 19 Klucz płaski 17 Klucz płaski 6 Klucz płaski 10 Klucz płaski 13 Młotek Lewarek Kobyłka lub coś do podstawienia pod auto Ściągacz do sprężyn (lub coś co go zastąpi) Śrubokręt krzyżakowy i płaski Odrdzewiacz we wnętrzu przewracamy siedzenia i zdejmujemy plastik osłaniający oraz pasy bezpieczeństwa śruba od strony bagażnika wygląda to tak następnie podnosimy samochód do góry najlepiej obydwa koła wtedy belka nie sprężynuje i można spokojnie wyciągnąć amortyzator odkręcamy śrubę na klucz 19 wchodzimy do auta i odkręcamy te dwie śruby na klucz 13 następnie przekręcamy cały amortyzator który jest na takim czymś wyjmujemy amortyzator na stół wyjmujemy płaskim śrubokrętem to plastikowe coś pod spodem jest śruba na klucz 17 zakładamy ściągacz do sprężyn i odkręcamy nakretke 17 gdy się okręca tłoczysko możemy potraktować je tak Uwaga nie można tego robić podczas montażu, tylko i wyłącznie podczas demontażu zdejmujemy sprężynę i resztki odboi następnie pompujemy nowy amortyzator by wzbudzić w nim olej do działania, zakładamy nowy talerz pod sprężynę możemy zrobić takie coś z dętki od motora by sprężyna nie czeszczała. zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy nowa osłona nowy odbój zakręcamy nakrętkę kluczem płaskim 17 i trzymamy kluczem 6 i po zamontowaniu amortyzator wygląda tak Następnie montujemy tak jak zdemontowaliśmy i gotowe Czas pracy około 3 godzin:) myślę że komuś się przyda Edytowane 9 Czerwca 2012 przez ufogrzesiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 11 Czerwca 2012 Żeby to się tak miło wymieniało te tylne amory jak się czyta takie opisy. Oczywisście plus za opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_ Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2012 dadam od siebie że warto zaopatrzyć się w drugą osobę która podczas montażu będzie patrzeć jak amor wchodzi do kielicha, a jest z tym troszke zabawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2012 wymieniałem ostatnio w kumplem w B4 i rzeczywiście nie jest to jakaś skomplikowana sprawa, najgorsze jest rozbieranie plastików w środku bo niestety chwila nieuwagi, zbyt mocne szarpnięcie, i jakiś zatrzask urwany. Nam zajeło to 2,5 godziny w polowych warunkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2014 Mam pytanie po wymianie sprężyn z przodu trzeba jechać na geometrie? Jak to zrobić żeby to ominąć? Jakoś wyjąć mcpersona ze zwrotnicą cała trzeba by było? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2014 Z tego co słyszałem, to jak się nie rusza sworzni, drążków i wyciągnie sie całego mc persona to nie trzeba nic robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2014 Geometrie kąt pochylenia koła nie zbierzonsc;-) żeby wyjąć mcpersona muszę odkręcić drążek kierowniczy sworzeń też i pół oś odciągnąć i drążek stabilizacyjny i wtedy z cała piasta wyjme i geometria zostanie:) geometrie ustawia się na łączeniu amortyzatora z zwrotnicą na tych dwóch śrubach a zbierzonsc na drażkach kierowniczych:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PACU Zgłoś #8 Napisano 3 Stycznia 2014 Marcin jak niedawno wymianiałem same amorki z przodu u siebie to odkręcałem mcpersony na zwrotnicach, bo z czego mi wiadomo tam akurat nie ma regulacji tylko 2 śruby na sztywno. w każdym razie już kilka tyś km od tego czasu zrobiłem, a autko cały czas jeździ prosto i opony się nie zjeżdżają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2014 Marcin jak niedawno wymianiałem same amorki z przodu u siebie to odkręcałem mcpersony na zwrotnicach, bo z czego mi wiadomo tam akurat nie ma regulacji tylko 2 śruby na sztywno. Tam są "fasolki". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2014 Marcin jak niedawno wymianiałem same amorki z przodu u siebie to odkręcałem mcpersony na zwrotnicach, bo z czego mi wiadomo tam akurat nie ma regulacji tylko 2 śruby na sztywno. To jak się kąty ustawia w takim razie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PACU Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2014 cóż, aż tak sie na tym nie znam niestety, ale generalnie chodziło mi raczej o to że po wymienie nie ustawiałem zawieszenia i nic sie z tym nie dzieje, nie ściąga ani nic takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2014 do usuniecia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #13 Napisano 6 Stycznia 2014 Miałem przyjemność już wymieniać i odkręcąłem cała zwrotnice nie wiele więcej roboty jest cyk drążek kierowniczy cyk pół oś i sworzeń no i zaciski hamulców i tyle i cały amortyzator z mcpersonem i wsio i przy okazji widziałem w jakim stanie to wszystko już jest:) a jak odkręcisz amortyzator aby od zwrotnicy to na 100% przestawi Ci się kąt pochylenia koła:) bo tam nie ma okrągłych dziur na śrube tylko jajka są i tu się ustawia właśnie geometrie:) tak jest u nas w B3:) kiedyś to rozebrałem to potem koło pod poziomice ustawiłem względem drugiego totalna prowizorka ale nie tnie opon nie wiem jak jest w innych modelach może mają na sztywno zrobione bez regulacji nie wiem za mało mam doświadczenia jeszcze:) dopiero zaczynam zabawę w mechanika;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madnessfull Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2014 Witam , mam problem . Mam Passata B3 benzyna kombi 1990r - 1.8 G60 Syncro 160km i przy wymianie amortyzatorów z tyłu okazało się że do wymiany są także sprężyny ( pęknięte) . Nigdzie nie mogę dostać sprężyn do mojego modelu , czy jest możliwość zamontowania jakichś zamienników od innego modelu ? Pomocy! Nawet w serwisie passata nie mają :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach